Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Angita

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Angita »

Niska-selkä -jumppa 50 min
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Pacetunti ja aiemmin päivällä kävelylenkki. Pacen jälkeen näytti sykemittari 550 kulutettua kaloria.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Viikonloppuna tuli lenkkeiltyä ja uitua varsin pitkään ja hartaasti. Uinti sujui yllättävän hyvin. Tänään olisi taas tarkoitus nostaa painavia metalliesineitä yläilmoihin.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

4km reipas lenkki ja jumppatunti siinä välissä, nuhassa ei oo yhtään mukava jumpata...
Angita

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Angita »

Tänään pace 45 min
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sata vatsalihasliikettä, n. tunti pulkkailua vekaran kanssa ja piiitkät venyttelyt (perkeleen selkä). Huomenna pääsee ihan rauhassa itsekseen lenkillekin.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eilen kehonhuoltotunti, jossa kaikista venyttelylupauksista huolimatta tehtiin myös aika rankka vatsasetti. Tänään kuntosalilla rintaa ja ojentajaa, ja vatsojen sijaan voisi välillä rääkätä tuota alaselkää.
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Tänään punttisalilla jalka- , vatsa- ja persetreeniä 45 min ja sen jälkeen kävin uimassa 500 m. Kiva huomata, että uimakunto ei ollut huonontunut flunssan aikana, 500 metriä menee edelleen 15 minuuttiin. Täytyy mennä varmaan huomenna vetämään se 1000 metriä pelkästään :) Tätä kun treenaa kolmasti viikossa, täti on parin kuukauden kuluttua aika timmi.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Sanoin eilen harjoittelussa, että nyt pistetään Helsingin kermaperseiden kinkut sulaa. No pistettiin kinkut sulaa. Tunnin aikana suli hitosti kinkkua.

Tunnin jälkeen paussivuorossa murjottiin hikeä uudelleen muutaman tyypin kesken vähän kuin alkulämmittelynä kolmatta tuntia varten. Kolmannen tunnin alussa sanottiin sitten, että otetaan hiljanen lasku joulun joulutauolta harjoituksiin. Paskanmarjat sanon minä. Kinkkua sulatettiin tieten tahtoen taas ihan urakalla.

Joopa joo. Pohkeet narisi aamulla siihen malliin, että tänään ei kyllä kovin paljon tule töissä kahviautomaatilla käytä, mikä taas on hyvä verenpainetaudin hoitoa ajatellen. Nyt sitten tuppaa vähän tuota hartioita aristavan siihen malliin, ettei tee mieli tehdä kovin nopeita(alta 1,5 min) käännöksiä.

Tänään vois palautella.
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Yönmustaritari kirjoitti:......Tänään vois palautella.
Uuh, kohta säkin voit murskata perselihaksilla kookopähkinöitä :jouden:

Tämä on ainakin mun tavoitteeni, ehkä sitten voin harkita myös ammatin vaihtoa :-D
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Faghag kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:......Tänään vois palautella.
Uuh, kohta säkin voit murskata perselihaksilla kookopähkinöitä :jouden:
Mä olen tehnyt sitä jo vuosia. Nyttemmin olen siirtynyt harjoittelemaan kaljapuollon aukaisua silmällä ja perssilmällä.
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Yönmustaritari kirjoitti:
Faghag kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:......Tänään vois palautella.
Uuh, kohta säkin voit murskata perselihaksilla kookopähkinöitä :jouden:
Mä olen tehnyt sitä jo vuosia. Nyttemmin olen siirtynyt harjoittelemaan kaljapuollon aukaisua silmällä ja perssilmällä.
Sä oot niin pro *ihailee* :jee:
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Suvinen kirjoitti:Minen jaksa tehä kotona mitään urheilua kun ylikallis kuntosalikorttini vanheni.
Lenkillä pakkasessa olen käynynnä pari kertaa, uimassa kävisin enemmän jos olisi varoja. ( täällä on kallis halli )
Ajattelin piruuttani tilata hobbyshallista mini-stepperin hintaan 50 egee. Onkohan siitä mitään hyötyä?
Jumppapallo on toinen mihin opin siellä kuntokeskuskessa, sellainen olisi kiva tossa olkkarin lattialla.
Mutta millä hiidellä saan orastavat allit hittoon? Käsipainoja en omista.
Älä missään nimessä laita rahojasi hyödyttömään mini-steppieriin. Mammalla oli sellainen, kokeilin ja totesin hyödyttömäksi. Juokse mieluummin portaita ylös ja alas, nousee kunto paremmin ja perse kaunistuu.

Jos haluat sijoittaa johonkin liikuntavälineeseen, niin osta kunnon tossut ja kävelysauvat. Itse olen saanut todella hyviä tuloksia sauvakävelyn avulla. Melkein yhtä tehokasta käsivarsille ja keskivartalolle kuin uinti:

http://www.protraining.fi/fitness/sauva ... kavely.htm

Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:

http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm

Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.
Angita

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Angita »

Tänään kiinteytys 45 min
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Eilen aamulla 50 minuuttia uintia. Huomenna aamulla kanssa. Jos hyvin käy näiden tulemisten ja menemisten suhteen.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tänään ratsastusta 45 min ja sitten hevosten ottoa sisälle eli taas sen vittumaisen mäen ramppausta ylös-alas.

Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin? Se olis vielä puoli vuotta voimassa ja jäsenyyden sais kaupan päälle.. En ehdi enää tonne ikinä, kun pitää joka päivä ratsastaa.[/b]
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pari tuntia samoilua kauppakeskuksessa, hiki tuli. Puolen tunnin reipas kävely, puolen tunnin jumppa ja 100 vatsalihasliikettä.

Jos huomenna ei satu jo lihaksiin, ni on se kumma! Ihan rapakunnossahan mun pitäis olla!
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Eilen vuoden ekat treenit, tänään toiset. Huomenna välipäivä ja torstaina vuoden eka matsi. Että mä rakastan tätä olotilaa, kun tauon jälkeen lähtee taas repimään ja kroppa menee melkein shokkiin! Kaikkensa antaneena tulee uni paremmin silmään ja joka askel on vähän kivulias ja jäykkä. Tahtoo lisää! :twisted:
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Taas lenkillä, sama pätkä kuin aiemmin. Hiki tuli ja rakko taas jalkaan. Huomenna pakollinen lepopäivä.

Mietin murtsikoiden ostoa, mutta eipä taida kannattaa kun talvetkin ovat nykyään niin keskieurooppalaisia. Vesisukset tuolla kohta tarvitsee.

Mutta nyt syömään iltapalaa ja nukkuun.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Vaola kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin?
Mihin Elixiaan sun kortti on? Mä haaveilin Sellon Elixian jäsenyydestä, mutta 65 euroa kuussa on aika saamarin suolainen hinta mulle... Jäsenyydenkin olisi saanut ilmaiseksi, mut ei.

No joo, tuskinpa mulla varaa nyt on kuitenkaan, mutta paljonko siitä pyydät?
Laitoin sulle yksäriä :)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Suvinen kirjoitti:
Camilla kirjoitti: Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin? Se olis vielä puoli vuotta voimassa ja jäsenyyden sais kaupan päälle..[/b]
Mutta eikös Elixian jäsenyys ole henkilökohtainen?
Musta ne ainakin otti valokuvan ja luulin että juuri siihen tarkoitukseen, ettei esim. kaksi ihmistä käytä ssamaa korttia.
Vai saako sen jotenkin vaihdettua sen jäsenyyden?
Joo sen pystyy myymään tai lahjottamaan jollekin toiselle. Kävin just tänään kysymässä nimittäin :)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Faghag kirjoitti: Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:

http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm

Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.
Kiitos Faghag tuosta linkistä! Tuli vaihtelua kotijumppaan, olinkin vähän kyllästynyt aiempiin liikkeisiin.

Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Elämä kantaa, jos sen antaa
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Melnais kirjoitti:Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Silloin harvoin kun olen yksikseni/kotona treenannut, en ole silloinkaan ollut yläosattomissa koska tarvitsen paidan imemään pois mahdollista hikeä, ja muutenkin tuntuu inhalta jos nihkeä paljas selkä osuu kylmään penkkiin tai lattiaan. Sinänsä en välitä millaisissa kamppeissa olen salilla, vanha reikäinen T-paita ja samat kymmenen vuotta käyttämäni virttyneet college-housut kelpaavat hyvin.

Ajansäästö on hyvä pointti, itsekin huomasin aikoinaan että jo valmistautumiseen ja matkoihin kului helposti paljon kauemmin kuin itse harjoitteluun. Nykyään ei ole tuota ongelmaa kun käy työpaikan salilla viereisessä talossa.

Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi. Irtopainoillahan vastuksen kasvatus onnistuu, mutta näkemäni kotiin myytävät säädeltävät irtopainot ovat yllättävän huonoja. En ymmärrä esim. Wrangen painoissa sitä kummallista kierrelukitussysteemiä, se kun tuntuu avautuvan aina melkein itsestään kun käyttää painoja missään vähääkään kiertävissä liikkeissä.
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

hebuli kirjoitti:Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi.
Naisilla tuo massan kerääntyminen on muutenkin työn ja vaivan takana. Jos tarkoituksena on vain kiinteytys, omavoimajumppa yhdistettynä pitkäkestoiseen aerobiseen liikuntaa kuten uinti ja sauvakävely, estävät takapuolen ja keskivartalon löllööntymisen ja allit käsivarsissa.

Itselläni ei ole tosin ollut mikään ongelma kasvattaa massaa, taitaa mussa olla aika paljon tota testoa. Habani on kohta isompi kuin nussulla. Ongelmani on enemmän rasvoittuminen, eli siksi teen salilla nykyään pienemmillä painoilla pitkiä sarjoja ja olen lisännyt pitkäkestoisen aerobisen harjoittelun määrää.
Angita

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Angita »

Vaola kirjoitti:
Angita kirjoitti:Tänään pace 45 min
Angita kirjoitti:Tänään kiinteytys 45 min
Sopiiko tiedustella missä käyt näitä harrastamassa? Etenkin ensiksi mainittu kuuluu omaan repertuaariin erittäin vahvasti.
Motivuksessa, paikka vaihtelee, nuo olivat Kampissa.
Vastaa Viestiin