Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitä katsoin tzekkipelin niin aika paljon yrittivät yksin. Puolustajilta ei syöttöä tai purkua tullut, vain kiekonmenetys.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Jes, Vaahteraliigan kaikki ottelut televisioidaan ensi vuonna!! http://www.sajl.fi/?x167512=5712336
(vanha uutinen, mutta on unohtunut tuulettaa)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas tulee katseltua jotain kamppailulajia 'sillä silmällä'. Saahan sitä unelmoida.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei kiinnosta tuon tyyppinen juttu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajattelin junnujen seuraavan pelissä olevan pitkävedon paikka, mutta kuuden maalin tasoituksellakin kerroin 4,4 niin jää tekemättä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Viittiiköhän sitä valvoa junnujen pelin yöllä? Edellinen peli oli niin tuskaista katsottavaa, että aikaisin nukkumaan meno ja yön änärikierros saattais olla parempi vaihtoehto. Siellä olis pari herkullista peliä; Tampa Bay - Winnipeg ja San Jose - Los Angeles.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Super Bowliin enää rapeat neljä viikkoa. Maanantai vapaapäiväksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Mä en tajua tuota pyörätuolijäbän valintaa vuoden urheilijaksi. Eittämättä kova kaveri, mutta kuinka monta harrastajaa lajissa on ja kuinka monta kilpailijaa? Jos tälle tielle lähdetään niin urheilukomitean pitäisi profiloida olympialajit ja keskittyä tukemaan harrastajia lajeissa, joissa kilpailu on vähäisintä ja menestyminen siten helpointa; niille voisi sitten antaa tämänkin pokaalin kun Suomi voittaa kultaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yleistä

Vammaisurheilulajeista yksi arvostetuimmista on pyörätuolikelaus. Se on kuulunut paralympialaisten ohjelmaan kilpailujen alusta asti eli Rooman kisoista vuodesta 1960 lähtien. Lajia harrastetaan kaikkialla maailmassa. Suuret harrastajamäärät tekevät lajista erittäin vaativan ja haastavan. Perinteisiä ja hyvin menestyneitä kelausmaita ovat mm. Sveitsi, Ranska, Saksa, Yhdysvallat, Kanada, Australia sekä Japani. Näissä maissa lajiin on selkeästi satsattu ja se on näkynyt myös hyvänä menestyksenä arvokisoissa. Viime aikoina myös esimerkiksi Thaimaa ja Kiina ovat osoittaneet vahvaa panostusta pyörätuolikelauksen saralla. Pyörätuolikelauksen matkoja ovat 100 m, 200 m, 400 m, 800 m, 1500 m, 5000 m, 10 000 m ja maraton.
Suomessakin varmaan enemmän harrastajia kuin jollain alppilajeilla tai ratakelkkailulla.

Meni täysin oikealle henkilölle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No onhan se kepin heittelykin marginaalilaji ja siinä riitti pronssi. Suomi nyt vaan ei ole erityisen täynnä menestysatleetteja.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti: Suomessakin varmaan enemmän harrastajia kuin jollain alppilajeilla
Paljonko luulet, että pyörätuolikelauksella on enemmän harrastajia Suomessa kuin pujottelulla?

Palander on maailmanmestari ja dominoi maailmancuppia toisena vuotena, mikä riitti toiseksi aikanaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paljonko sitten pujottelulla on aktiiviharrastajia? Laskettelijoita ei lasketa.

Tarkoitin toki vauhtilajeja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kannattaa muistaa Tuulin surffihopean tuoma VU- palkinto, kun puhutaan lajien harrastajamäärästä. Käytännössä harrastajamäärä ei näyttele edes pientä sivuroolia äänestyksessä. Urheilutoimittajat ovat konservatiivisia ja olympiamitali on monelle riittävä peruste.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:Paljonko sitten pujottelulla on aktiiviharrastajia? Laskettelijoita ei lasketa.
En tiedä, mutta sinä sanoit, että vähemmän kuin pyörätuolikelaajia.

En ole kovin kokenut harrastelijalaskettelija, mutta kyllä mäessä yleensä näkee jengiä kiertämässä keppejä. Tokkopa kilpailevat, mutta kuitenkin. Pyörätuolikelaajaa en ole nähnyt koskaan, mutta kai niitä on kelausareenat täynnään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarkoitin edelleen vauhtilajeja.

En muuten koskaan ole nähnyt pujottelijaa livenä, näin landella asuvana kelaajia tulee vastaan satunnaisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nopealla googlauksella löyty tälläinen faktapankki, jonka mukaan kilpailulisenssin omaavia alppihiihtäjiä on vajaa 3K. Kelaajamääriä ei tuolla näy, joten saatte etsiä jostain muualta, jos on halua. Mutta ei kansallisilla harrastusmäärillä ole mitään merkitystä, jos halutaan vertailla kansainvälisen menestyksen merkityksellisyyttä eri lajien välillä. Talvisista yksilölajeista alppihiihto on kansainvälisesti se suurin ja kaunein. Ihan turha edes esittää, että mikään paraurheilu olisi lajina vertailukelpoinen.

Ihan kokonaan toinen asia on, jos ei halua arvottaa eri lajeja vastakkain vaan arvostaa eri lajeista saatavia mitaleja samalle tasolle. Sisällyttääkö tähän sitten paraurheilun mukaan tai ei. Ja saahan noita eri lajeja toki arvottaa ihan mututuntumalla, kuten urheilutoimittajatkin vuoden urheilijaäänestyksen kohdalla tekevät.

Mut joo, niin heikko tulostaso tänä vuonna, että oli ihan hieno tilaisuus kunnioittaa valinnalla suomalaista paraurheilua, joten mielestäni ihan hyvä valinta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämä voisi olla kovin suomalainen urheilutapaus koskaan:

Lauri Markkasesta povataan ensi kesän NBA-liigan ykkösvarausta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kontisen pitäisi olla maanantaina maailman listan ykkönen. Arvostan, vaikka kyseessä onkin vain nelinpelilista*, enkä katso saati harrasta tennistä. Mun mielestä noin yleistettynä tälläisten pitkäkestoisten listojen ykkössija on kovempi suoritus kuin yksittäisen kisan voitto, kun siihen ei riitä se, että yhdessä kisassa kaikki osuu kohdalle, vaan menestystä on tultava tasaisesti pitkän aikaa. Yksittäinen kisa kertoo kuka on sen kisan paras. Pitkät kisakiertueet kuka on sen ajanjakson paras.

http://www.mtv.fi/sport/muut-lajit/tenn ... ja/6371642


*lue kaksinpelin ykkössija on vielä kovempi saavutus
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Lisäksi tenniksen turnausmuoto on aika armoton: joka kisa on pyramidi, jossa pitää voittaa 4-7 matsia putkeen ja vastus on aina kova. Siis verrattuna johonkin yleisurheiluun, hiihtolajeihin jne, joissa yhdellä onnistuneella suorituksella voittaa kisan. Tenniksessä analogia olisi, että kaikki syöttäisivät kerran ja sitten mitattaisiin nopeus, tarkkuus ja tyylipisteet ja arvottaisiin maailmanmestari.

EDIT: Haluaako joku lyödä vetoa Kontisen VU tittelin puolesta kun vissiin joku hiihtäjä voitti jonkun kisan eikä ainakaan vielä ole palanut aineista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: 31.03.2017 15:02 ^ Lisäksi tenniksen turnausmuoto on aika armoton: joka kisa on pyramidi, jossa pitää voittaa 4-7 matsia putkeen ja vastus on aina kova. Siis verrattuna johonkin yleisurheiluun, hiihtolajeihin jne, joissa yhdellä onnistuneella suorituksella voittaa kisan.
En mä nyt ihan tolle linjalle lähtis. Ihan yhtälailla cup rakenteisesta kilpailusta voi sanoa, ettei voittoon tarvi olla kisan paras, kunhan on vaan vastustajaa parempi pelaamissaan otteluissa. Aika vaikea erilaisia lajeja verrata keskenään haastavuudeltaan. Yksinkertaisempi suorite vaatii kehon virittämistä äärimmilleen. Tenniksen tapaisessa lajissa tarvitaan monipuolisuutta ja suoritusvarmuutta. Ollakseen paras ei tarvitse olla paras missään yksittäisessä ominaisuudessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minäkin, vaikka en juurikaan tenniksestä välitä (paitsi Serenan tisseistä), voisin pistä tuon jonnekkin TOP10:iin kovien Suomalaisten urheilusuoritusten joukossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onpa hämärä turnaussysteemi naisten jääkiekon mm-kisoissa. A-lohkosta kaikki jatkoon. Kaksi parasta suoraan välieriin ja huonommat puolivälieriin B lohkon kahta parasta vastaan. B lohkon huonommat sitten karsintaotteluihin. Onko tämä ihan normaalia tuolla puolella? Kai tolla koitetaan saada edes jotain jännitystä alkusarjan kamppailuihin, kun maiden väliset tasoerot on niin valtavia tai jotain.

Ei niin, että olisin erityisen kiinnostunut, mutta ihmettelin miten Kanada tuli välierissä Suomelle vastaan, vaikka oli samassa alkusarjassa.

http://www.leijonat.fi/maajoukkueet/nai ... astot.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin