Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rogue One

Sijoittuu ajallisesti ekan Star Warsin (Episode IV-New Hope) ja Prequel trilogyn viimeisen osan väliin. Taustoittaa mukavasti ja ratkaisee sen itseäni n 40 vuotta vaivanneen asian, miksi kapinalliset niin nopeasti (muutamassa tunnissa) löysivät Kuolon Tähden heikon kohdan.

Ihan jeesch ja siinä mielessä tuo uusia sävyjä, että tässä kapinalliset eivät ole pelkästään mukavia ja kilttejä. Kaikki uusia naamoja, ainostaan Prinsessa Leia näkyy muutaman sekunnin. CGI:llä hyvin Leian naama ennen kokkelin nuuskintaa aanuksesta kunnossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

La La Land

Tykkäsin.

Kun musikaalin avauskohtaus, eli tanssikohtaus motarin rampilla pyörähti käyntiin, olin vähän oh gosh - onkohan tämä mun teekuppini. Mutta tarina imaisi mukaansa ja pian musikaalikohtaukset eivät enää häirinneet.

Emma Stonen silmät ovat ihanat.

Veikkaan Oscareita tulevan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:La La Land

Tykkäsin.

Kun musikaalin avauskohtaus, eli tanssikohtaus motarin rampilla pyörähti käyntiin, olin vähän oh gosh - onkohan tämä mun teekuppini. Mutta tarina imaisi mukaansa ja pian musikaalikohtaukset eivät enää häirinneet.

Emma Stonen silmät ovat ihanat.

Veikkaan Oscareita tulevan.
En ole kuullutkaan.
Mutta Emma Stone on siis MINUN naiseni!
Laulaako Emma siinä musikaalissa? Vähissä vaatteissa?
Juku, varmaan yhtä hyvää kuin myös Minun Naiseni Nicole Kidman Moulin Rougessa!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Laulaa kyllä, mutta ei vähissä vaatteissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Arrival

Vaihteeksi "kovaa scifiä" first-contact -skenaariosta. Tykkäsin kovasti, vaikka päähenkilöiden romanssi olikin sitten vähän päälleliimatun oloinen. Ajallakäsityksellä leikittely toi mieleen Chris Nolanin "Interstellarin".

Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kuten edellä pöytäkirjaan merkitsin, mua häiritsi hiukan fantasian (imho) puolelle menevät elementit. Mutta tykkäsin myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ihmettelin joo mikä ihmeen La La Land. En ollut kuullutkaan. Mutta jos siinä on Emma ja arvostelut ovat seuraavanlaisia kuin äärimmäinen uusi klassikko olisi, kai sitten olisi syytä raahautua ihan vaikka täällä Varkaudessa.

http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/20 ... 1_tw.shtml
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

The Accountant

Ben Affleckin staraama jänskäri "paholaisten kirjanpitäjästä", matemaattisesta nerosta joka kokkailee kirjanpitoja ja etsii kadonneita likaisia rahoja rikollisjärjestöille, diktaattoreille ja muille mukaville. Mistään kengänkärjilleen höpöttelevästä "sademiehestä" ei ole kyse, kapiaisisän preussilainen kasvatus on tuonut ukolle myös keskimääräistä paremmat valmiudet aseettomaan ja aseelliseen lähitaisteluun.

Synopsis kuulostaa kornilta, mutta kokonaisuus toimii jollain oudolla tavalla. Iso kiitos menee sivuosaroolitukselle (Jon Bernthal, John Lithgow, JK Simmons)

Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Hacksaw Ridge

Mel Gibson on saanut muutaman sekoiluvuoden jälkeen settiään taas kasaan ja pyöräyttänyt varsin kelvon sotaelokuvan urhoollisuusmitalin Okinawan teräsmyrskyssä tienanneesta aseistakieltäytyjä-lääkintämiehestä.

Filkka jakautuu aika tasan keskeltä kahtia. Päähenkilön lapsuutta ja nuoruutta käydään läpi pohjustellen samalla vakaumuksen syntyä. Loppusuora ollaan sitten sellaisessa tulihelvetissä että tällainen itsensä miljuunalla taistelukenttäkuvauksella parkinnut veteraanikin hätkähtelee. Kärsimysfiksaatiossa aikaisemminkin viihtynyt ohjaaja lennättää verta ja suolenpätkiä siihen tahtiin että viimeinen glooriantapainen karisee kunnian kentiltä.

Toisaalta, vittuako sitä kaunistelemaan. Kamalaa hommaahan se sodankäynti on. Aina ollut ja aina tulee olemaan.

Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Dr Strange

Niitä harvoja Marvelin kärkihahmoja joka oli mulle entuudestaan oikeastaan täysin vieras. Koppava kirurgi tärvää työvälineensä autokolarissa, ajautuu pahaan paikkaan elämässään ja lähtee etsimään parannusta kaukoidästä. Sieltähän sitä viisautta ja henkistymistä perinteisesti löytyy ja kohta taiotaankin niin maan perkeleesti, vaikkei taikasuolaa olekaan. Pahat voimat kun meinaavat syödä koko Maan. Enkä tarkoita nyt Trumppia.

Oikeasti hassunhauska ja viihdyttävä Marvel-mekastus. Onhan juoni pohjimmiltaan aivan naurettava, mutta hyvät näyttelijät pelastavat paljon. Benny Cucumberbatch solahtaa luontevasti tohtoorin levitaatioviittaan, Mads Mikkeli on vähäeleisyydessään oikeasti vakuuttava pahan Doormammu-ulottuvuuden portsari ja Tilda Swingtownin opettajahahmo tekee takuutyötä hänkin. Tehostepuoli on snadisti sukua "Inceptionille", mutta kaikessa kaleidoskooppisuudessaan pari kertaluokkaa enemmän "wait, what?!"

Jatkoon. Ja vahvasti tätäkin ollaan nitomassa "Avengers: Infinity War" spektaakkeliin, joka parantaa maailman, jalkasilsan, tekee kaikista onnellisia ja tienaa siinä sivussa 13 fantastriljoona-dollaria. Ja todennäköisesti lopettaa supersankarielokuvat kertarysäyksellä.

Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Live Free Or Die Harder (ie Die Hard 4.0)

John McKlanin tokavika rypistys, tällä kertaa oikeinkin ajankohtaisissa tunnelmissa eli kyberterroristien perässä. NSA:n poispotkima ropellihattuhan päätti sitten nostaa kunnon kipurahat ja siinä sivussa kyykyttää Amriikan kaiken energiajakelun, vähän niinQ Ukrainassa "joku valtiollinen toimija" taannoin.

Keskivertoa parempi paukuttelu, muttei tietenkään ensimmäisen "Die Hardin" veroinen. Potkittavina mm Timppa Elefantti ja MaggiQuu. Liian kriittisellä silmällä ei parane katsoa, ihan tolkuttomia asiavirheitä. Esimerkiksi. "Hakkereiden jedi" Warlock viihtyy verkossa ilm suoraan ilman mitään vpn:ää, koska vastapuoli saa julkisen ip:n ja sille nimivastaavuuden sekunneissa - ja heti perään on video- ja puheyhteys auki, joka kertaa sen että suutarilla itsellään ei taida olla kenkiä ollenkaan, saati tietoturvallisuuden alkeellisimpiakaan perusteita hallussa.

Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan hirveä montaa tähteä ei annettaisi leffalle, jossa puolet menee toimimattomien ajureiden uudelleenasenteluun tai vpn-ongelmiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 20.02.2017 9:24 Ihan hirveä montaa tähteä ei annettaisi leffalle, jossa puolet menee toimimattomien ajureiden uudelleenasenteluun tai vpn-ongelmiin.
:D Tuossa olisikin idea hittielokuvalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ikärajakin olisi liian korkea voimakkaan kielenkäytön ja ajoittaisen alastomuuden takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti: 20.02.2017 9:10Esimerkiksi. "Hakkereiden jedi" Warlock viihtyy verkossa ilm suoraan ilman mitään vpn:ää, koska vastapuoli saa julkisen ip:n ja sille nimivastaavuuden sekunneissa - ja heti perään on video- ja puheyhteys auki, joka kertaa sen että suutarilla itsellään ei taida olla kenkiä ollenkaan, saati tietoturvallisuuden alkeellisimpiakaan perusteita hallussa.
Daah, tietysti hän halusi rehennellä ja ei siksi salannut identiteettiään.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Bluntly kirjoitti: 20.02.2017 9:24 Ihan hirveä montaa tähteä ei annettaisi leffalle, jossa puolet menee toimimattomien ajureiden uudelleenasenteluun tai vpn-ongelmiin.
Enimmäkseen samaa mieltä siitä, että dogma-tyylinen filkka it-nörtin elämästä olisi viihdearvoltaan samaa luokkaa kuin maalin kuivumisen katselu. Kuitenkin näille "näppäimistö pitää matriisikirjoittimen ääntä" ja "tietokonevirus ladataan kirjoittamalla UPLOAD VIRUS" -päättömyyksiin kyllästyneille pilkunviilaajille (kuten minä) on myös vaihtoehto: TV-sarja "Mr Robot". En väitä että se olisi ollut kaikilta osiltaan täysin autenttinen, mutta shell-ikkunoissa vilisi ihan järkevän näköisiä linux-komentoja, samoin käytetty sanasto ei ainakaan mun korvaani pahemmin särähtänyt.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK kirjoitti: 20.02.2017 11:17 Enimmäkseen samaa mieltä siitä, että dogma-tyylinen filkka it-nörtin elämästä olisi viihdearvoltaan samaa luokkaa kuin maalin kuivumisen katselu. Kuitenkin näille "näppäimistö pitää matriisikirjoittimen ääntä" ja "tietokonevirus ladataan kirjoittamalla UPLOAD VIRUS" -päättömyyksiin kyllästyneille pilkunviilaajille (kuten minä) on myös vaihtoehto: TV-sarja "Mr Robot". En väitä että se olisi ollut kaikilta osiltaan täysin autenttinen, mutta shell-ikkunoissa vilisi ihan järkevän näköisiä linux-komentoja, samoin käytetty sanasto ei ainakaan mun korvaani pahemmin särähtänyt.
Minua häiritsevät nykyhetkeen tai lähitulevaisuuteen sijoittuvat tieteisleffat, joissa on olevinaan nykyajan oikeaa avaruustekniikkaa. Ja kaikki perseestä... vaikkei suuri yleisö taida välittää.

Siis vaikkapa Deep Impact on siedettävä, Armageddon hyvästä juonestaan huolimatta kärsimystä jos jotain niistä ymmärtää.

Asiaan:
Vasta eilen näin ekaa kertaa "Brokeback Mountain".
Täytyy myöntää että olihan se herkkä Rakkauden kuvaus, sniff.
Näyttelijätkin hyviä, myös naisosissa.
Papuja syötiin.

Kauniisti kuvattu. Tosin sillä alueella saattaa olla vaikeaa ottaa rumaa maisemakuvaa, jos ei vasiten yritä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Paikkasin aukon sivistyksessäni ja katsoin Trainspottingin. Vedetään kamaa, olla sekaisin. Yritetään olla vetämättä kamaa jne. Olihan se ihan hyvin toteutettu, mutta pääosin melko boring kuten huumeskoilut yleensä. Kyllä se kakkonen pitää silti katsastaa jossain vaiheessa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Katsoin Rebekan torstaina. Pirun tunnelmallinen
hitskokki.

HELMIARSKA
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sicario
https://www.rottentomatoes.com/m/sicario_2015/

Hyvä pätkä. Zero Dark Thirty, Traffic ja Heat kun pistetään blenderiin, niin saadaan Sicario.


Hell or High Water
https://www.rottentomatoes.com/m/hell_or_high_water/

Oikein hyvä tämäkin. Häjyt Texasissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Aiheessa ja budjetissa olisi niin paljon mahdollisuuksia hienoon leffaan, että sääli, että elokuva ei oikein lunasta niitä.

Kyllähän tämän katsoi ja paljon silmäkarkkia, mutta silti se jokin, joka teki alkuperäisestä Robocopista tai ekasta Matrixista niin hienon, puutuu.

Ps. Alkuperäisessä mangassa oli kait girl on girl äksöniä, joka tästä puutuu lähes kokonaan :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ilmeisesti ei juurikaan muuta yhteistä orkkiskaman kanssa kuin nimi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Gat kirjoitti: 25.02.2017 14:57 Täytyy myöntää että olihan se herkkä Rakkauden kuvaus, sniff.
Papuja syötiin.
Leffaa en ole nähnyt, mutta lehmipaimenten poikarakkaudesta oli kai kyse? Tollai nopeesti aateltuna papupitoinen dieetti sopii aika huonosti anaaliseksi kanssa yhteen... minua ainakin häiritsis jos intohimoni kohde on kontillaan perse pystyssä ja aanus mundus laulaa kuin Gatling-konekivääri.
Amazing shit happens!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2017 13:36 ^Kuten edellä pöytäkirjaan merkitsin, mua häiritsi hiukan fantasian (imho) puolelle menevät elementit. Mutta tykkäsin myös.
Arrivalin fantasiahomma kyllä vesitti leffaa aika tavalla. Kielelle olisi voinut keksiä jonkun muun jujun. Hyvä leffa muilta osin.

Spoiler:

Toinen pöljä aspekti oli alienin kyvyttömyys minkaanlaiseen kommunikaatioon. Jos kykenee tähtien tai jopa ulottuvuuksien väliseen matkustukseen, niin luulisi kykenevän kräkkäämään ihmiskielen aika vauhdilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.04.2017 0:23

Toinen pöljä aspekti oli alienin kyvyttömyys minkaanlaiseen kommunikaatioon. Jos kykenee tähtien tai jopa ulottuvuuksien väliseen matkustukseen, niin luulisi kykenevän kräkkäämään ihmiskielen aika vauhdilla.
Ehkä idea oli kuitenkin pakottaa ihmiset opettelemaan ihmekieltään? Toisaalta, johtihan vajavainen oppiminen sitten toisen alienin kuolemaan. Mutta edelleen voi ajatella, että alienit ajattelivat, että ei auteta ihmisiä yhtään. Jos ihmiset eivät itsenäisesti opi kieltämme, eivät sitä muutenkaan pysty ymmärtämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin