Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kunnollista valmennusta? Miksei jos tarkoitus on kilpaurheilla. Entäs höntsääminen eli liikuntaa sen vuoksi että se on kivaa, terveellistä ja siitä tulee hyvä olo?

Olümpialaisten jälkeen on ihan aiheesta kysytty: mihin tarvitaan kilpaurheilua? Miksi niin useassa lasten harrastuksessa lähdetään ajatuksesta että meiningin pitää olla "ammattimaista"? Kuka vittu ne työt tulevaisuudessa tekee kun joka hellantelttu on joku urheilutähti? Puhumattakaan siitä miten eriarvoiseen asemaan uheilu pennut asettaa. Muistan kyllä kouluajoilta miten "hauskaa" on aina olla se toiseksi viimeinen valittu kun tehdään joukkueita. Toiset ovat luonnostaan ketterämpiä ja nopeampia kuin toiset. Niille kömpelömmillekin penskoille pitäisi antaa mahdollisuus löytää se liikunnan ilo.

Esikoinen kävi pelaamassa seurafudista ensimmäisen ja viimeisen kerran. Katselin sitä loppupeliä vierestä vähän aikaa. Yritä siinä mukana pysyä kun 95% ikätovereista pelaa jo toista vuotta ja syöttöpeli kulkee jo todella mallikkaasti. Poikaparka aivan kahvilla, ilmoitti että ei kiinnosta vaikka tarjouduin harjoittelemaan pallonkäsittelyä sen kanssa.

Omalla kohdalla koululiikunta pilasi liikunnan ilon melkein 20 vuodeksi, kävin kokeilemassa myös seurafudista ja korista - jäi kokeiluun kun olin noin valovuoden jäljessä muita tasossa. Vasta aikuisiällä löysin liikkumisen ilon. Se fiilis mikä oli lykkiä rauhassa suksilla omaan tahtiin ladulla ilman että joku kellokalle kiljuu korvaan - tai painaa maantiellä fillarilla kauniina kesäiltana kun ei ole vastatuulta tai itikoita ja reisissä tuntuisi riittävän voimaa vaikka maailman laidalle asti.

Jannen havainnon "dumppaamosta" allekirjoitan osin. Kun katselee harrastuspaikan kentän laidalle niin se on täynnä kännykkää tai tablettia näprääviä vanhempia. Väistämättä herää kysymys, mikseivät itse potki palloa tai lämmää kiekkoa skidinsä kanssa sen sijaan että ulkoistavat tämän(kin).

Kotona joutuu taas vääntämään kännykästä, ei pelkästään pojan mutta myös vaimon kanssa. Hän näkee asian että kun ne vekottimet ovat "uusi normaali" niin lasta ei saisi asettaa eriarvoiseen asemaan. Vasta-argumentoin sillä, että 1970-luvulla talidomin syöttäminen odottaville äideille oli "sen ajan normaali", ei se että suuri joukko ihmisiä päättää tehdä jotain tarkoita sitä että se on oikein ja järkevää.
Viimeksi muokannut KKK, 26.08.2016 8:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Eikä nyt edes aloiteta kustannuksista. Männä vkolla silmään sattui uutinen, jossa lasten harrastusmenot ovat kolminkertaistuneet 1990-luvulta. Jos perheessä on lätkää ja fudista pelaavia mukuloita, se kertoo kyllä että vanhemmat ovat ns. hyvässä virassa. Tämäkin asettaa skidejä eriarvoiseen asemaan, ei köyhän yksinhuoltajaäidin mukuloilla ole toivoakaan ruveta kiekkoilemaan. Eikä yksilölajien harrastaminenkaan varsin ilmaista ole.

:komp: tuolle ilmastointiasialle. Kun julkisissa tiloissa ja kouluissa haetaan sähkösäästöjä sulkemalla koneellinen ilmastointi esim viikonlopuiksi tai koulujen loma-ajoiksi, varmistetaan se että korjausrakentajilla riittää töitä kiitos homevaurioiden.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tiedän nyt kuinka iso juttu tytöille on koulukuvaus. Nukuin viime yön esikoisen huoneessa, koska pikkusiskonsa oli kipeä ja apu piti olla lähellä. Aamuyöstä tuli ensimmäinen herätys, kun tyttö häitäili oliko herätys varmasti riittävän aikaisin. Sen jälkeen pyörittiin levottomasti sängyssä. En muista itsellä olleen moisia oireita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^On se rankkaa (eo ei ole sarkasmia).

Siis jos jo pienen tytön pitää ottaa paineita ulkonäöstä. :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Se on tavallaan jännä, kuinka vähän on nykyään tarvetta jutella vauvasta. Muistan kuinka pieteetillä tännekin postasin ekan tulokkaan asioista. Kolmannen kohdalla ei ole vaan tilausta. Jos nyt sen verran, kun kerran aloitin, että neljä ja puoli kuukautta on mennyt pääosin ok. Isoin vaikeus on ollut pätkittäinen yönukkuminen, joka pitkittyessän aiheuttaa tietenkin kaikenlaisia ongelmia ja arjen rutiinien rikkoutumista. Ei oikein viitsi mitään ihmeempää sopia tai suunnitella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^On se rankkaa (eo ei ole sarkasmia).

Siis jos jo pienen tytön pitää ottaa paineita ulkonäöstä. :(
Mut se ratkaisee vapaan maailman kohtalon: https://www.youtube.com/watch?v=vHGPbl-werw
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^katos vaan. Peli on kovaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ekaluokkalaiseni oli ollut viime viikolla Pyynikin urheilukentällä. Kyselin, että mitä teitte, niin mumisi voittaneensa luokan pojatkin ratakierroksen juoksussa. Eihän se mitään lajia ole koskaan edes harjoitellut, joten tottakai olin ja olen ylpeä tytöstäni. Vetelee se pari leukaakin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meidän 10kk otti viikonloppuna ensimmäiset askeleensa. Ehkä kahdeksaan päästiin ennen kuin keikahti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuorein perillinen ei vielä kävele, vaikka seisoskelee tukea vasten jonkun aikaa jo, mutta uimahallissa oltiin puoli tuntia märässä. Ois jaksanut enemmänkin, muttei nyt kylmettyis ihan. Ikäähän oli inan vajaa 8kk.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tyttö kävi perjantaina kylässä kertomassa masentavia uutisia. Hänellä on todettu nivelreuma jo noin nuorella iällä. Viikonlopun olen nyt sitä märehtinyt, mutta eihän sille mitään voi. Onneksi on itse ymmärtänyt mennä ajoissa lääkäriin nivelkipujensa kanssa. Nyt kun se on todettu näin varhaisessa vaiheessa, niin oletettavasti pysyy kurissa lääkkeillä. Mutta joutuu siis popsimaan lääkkeitä lopun ikäänsä ellei jotain ihmettä tapahdu. Käsittääkseni yksi kymmenestä nivelreumasta paranee ja 75%:lla reuma ei pahene kunhan muistaa lääkkeet.

On itse perehtynyt aiheeseen ja muun muassa ruokavaliolla voi vaikuttaa reuman tilaan. On jo aikaisemmin ollut kasvissyöjä, mutta alkaa nyt vielä gluteiinittomalle ruokavaliolle.

Vähän kyllä vituttaa tytön puolesta. Niin kunnollinen tyttö kun olla saattaa. Ei käytä alkoholia, ei tupakoi, urheilee paljon ja on aina hoitanut kaikki asiansa kunnolla. En tiedä miten reuma sitten vaikuttaa kirurgin haaveisiin, mutta tuskin ainakaan positiivisesti.

Paska homma.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vkonloppu meni muuten mukavasti, mutta jälleen kerran tuli esikoisen kanssa riitä kun kännykkäaika täynnä. Yritti pamauttaa mua nyrkillä naamaan. Tuo on yksi niitä asioita, joissa multa loppuu huumorintaju. Toinen on se, että omalle äidille ei puhuta rumasti.

Puhelin lähti viikoksi hyllylle ja ylimääräistä tarmoa mentiin purkamaan lumitöihin. Kevyttä pakkasluntahan tuo oli, ei varmastikaan ylivoimainen tehtävä noin rotevalle jätkälle. Pakollisen mökötyksen jälkeen pyysi anteeksi ja käytiin ihan asiallinen keskustelu.

Hieman olen huolissani tuosta pojasta. Näen hänessä paljon huonoja piirteitäni, tosin tuo älylaite-aggressio on ei ole mitenkään tavattoman harvinainen ilmiö päätellen siitä mitä olen muiden vanhempien kanssa puhunut.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ehdin jo tuuletella. Molemmat pojat lähti yökylään, me vaimon ja vauvan kanssa kotio. Täähän on iisi biisi, kattotaan vähän leffaa, vauva nukkuu ja syödään sipsejä. Leffa olikin hyvä. Mutta äkkiä ne tilanteet muuttuvat:.

Ehdin nukkua puoli tuntia kun puhelin soi keskiyöllä. Vanhin skidi oksentaa, voitko tulla hakemaan. Ei muuta ku silmät ristissä hakemaan. Yritän uudestaan nukkumaan, jätkä alkaa juosta vessassa, tahtoo juotavaa jne. Tässä menee rapia tunti. Lopulta yritys nukkumaan. Juuri kun nukahdan, ovelta koputus. Nuorempaa tuodaan toisesta yökylästä kun "ei saakaan enää unta". Sitten juostaan vessassa, juodaan, the works. Joskus aamuyöllä tipahdan, vaimo herättelee viiden - puoli kuuden maissa ottamaan vauvavastuuta.

Ekat viikot menikin vähän liian helposti.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kaikki oikeestaan muuten hyvin, vaimolta kaipaisin enemmän huomiota. Otan jo nyt varmasti oman osani kotitöistä, tarttis varmaan ottaa vielä vähän enemmän. Jotain tehnyt vissiin oikein, kun rouva - joka ei yleensä sokerikuorrutettuja kommentteja jakele - sanoi että olen hyvä isä - nykyään. Vaikea tuota on kieltääkään. Kun oma polla oli oikein sekaisin ja elämässä kaikki meni voittopuolisesti päin vittua, aika vaikea sitä oli lapsistakaan iloita.

Vasektomialähete käyty hakemassa, nyt vaan odotetaan kutsua. Tai en minä sitä todellakaan odota, ajatuskin että joku vieras ronklaa ballseja ei juurikaan innosta. Vanhin poika kysyi yhtenä varhaisaamuna nuorinta pulloruokkiessani että "mitä on vasektomia?" Sen verran unenpöpperössä olin, että selitin asian suuremmin lässyttelemättä. Jäin jo odottamaan kysymystä "okei, jos vauvansiemeniä tulee sinun pippelistä, miten ne äitiin joutuvat?" mutta minulle onneksi näin pitkää päättelyketjua ei kahdeksanvuotias saanut muodostettua puoli kuudelta.

Sama jätkä on vissiin huomannut tytöt ensi kertaa. Teki kortin yhdelle ennen joulua ja piilotti toisen kengät. Yritin hienovaraisesti vihjata, että se ensimmäinen tapa on se mistä tyttö tykkää enemmän.

Tajusin just, että kymmenvuotishääpäivä lähestyy kovaa vauhtia. Toivottavasti päästään muutamaksi tunniksi vaikka hyvään pihviravintolaan ihan kahdestaan.

Äiti oli saanut ensimmäisen spontaanin hymyn nyt n. kk ikäiseltä kuopukselta. Olen snadisti kade. Ehkä se on sen kuitenkin ansainnut enemmän kuin minä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: 21.02.2017 22:00 Kaikki oikeestaan muuten hyvin, vaimolta kaipaisin enemmän huomiota.
Noh. Vaimo on joutunut juuri puskemaan melonin puutarhaletkun läpi ja toimii nyt elatusalustana. Ei siinä paljoa jaksa huomiota jaella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kääpiö loukkasi kätensä ja päädyttiin mehiläisen päivystykseen paikattavaksi. Heillä ei näemmä ole hoitajia viikonloppupäivystyksessä, oli aika metka operaatio kun neurologian erikoislääkäri penkoo toimenpidehuoneen kaappeja ja ja yrittää löytää sopivia sidetarpeita taaperon käteen. Siisti paketti siitä lopulta tuli ja toipilas on kyllä kovin rauhallisesti ottanut koko shown, ei ole edes juuri itkenyt. Itse tajusin oikeastaan tilanteen vakavuuden vasta siinä kohtaa kun hoitava lääkäri konsultoi lastenkirurgia.

Vahtivuorossa tapaturman aikana ollut puoliso on aika maissa, mutta uskon että vastaava voisi sattua kenelle vaan. Nyt näyttää siltä että vähällä kuitenkin selvittiin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 26.02.2017 20:24 Kääpiö loukkasi kätensä ja päädyttiin mehiläisen päivystykseen paikattavaksi. Heillä ei näemmä ole hoitajia viikonloppupäivystyksessä, oli aika metka operaatio kun neurologian erikoislääkäri penkoo toimenpidehuoneen kaappeja ja ja yrittää löytää sopivia sidetarpeita taaperon käteen. Siisti paketti siitä lopulta tuli ja toipilas on kyllä kovin rauhallisesti ottanut koko shown, ei ole edes juuri itkenyt. Itse tajusin oikeastaan tilanteen vakavuuden vasta siinä kohtaa kun hoitava lääkäri konsultoi lastenkirurgia.

Vahtivuorossa tapaturman aikana ollut puoliso on aika maissa, mutta uskon että vastaava voisi sattua kenelle vaan. Nyt näyttää siltä että vähällä kuitenkin selvittiin.
Ei voi pitää päivystystä, jos ei ole hoitajaa. Eivät lääkärit osaa esim. ekg:tä tai labroja ottaa. En suostuisi pitämään vo:a moisessa paikassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.02.2017 8:48
Ei voi pitää päivystystä, jos ei ole hoitajaa. Eivät lääkärit osaa esim. ekg:tä tai labroja ottaa. En suostuisi pitämään vo:a moisessa paikassa.
Mä ihmettelin kans tuota järjestelyä. Voi olla että labroja vaativat menevät viikonloppuna suoraa julkisen päivystykseen, taitaa olla ainoa toimiva labra siellä. EKG:stä tms. en osaa sanoa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 27.02.2017 10:06
James Potkukelkka kirjoitti: 27.02.2017 8:48
Ei voi pitää päivystystä, jos ei ole hoitajaa. Eivät lääkärit osaa esim. ekg:tä tai labroja ottaa. En suostuisi pitämään vo:a moisessa paikassa.
Mä ihmettelin kans tuota järjestelyä. Voi olla että labroja vaativat menevät viikonloppuna suoraa julkisen päivystykseen, taitaa olla ainoa toimiva labra siellä. EKG:stä tms. en osaa sanoa.
Eivät potilaat osaa itse arvioida, milloin tarvitaan labroja ja milloin ei :) Kyllä joka päivystyksessä pitää ainakin crp, nielunäyte ja virtsanäyte sekä ekg pystyä ottamaan ja antamaan tarvittaessa keuhkoputkia avaavaa lääkettä (erityisesti paikassa, jossa hoidetaan lapsia tarvisee usein antaa keuhkoputkia laajentavia lääkkeitä). Lääkäri ei osaa tehdä mitään noista.
Ehkä siellä kuitenkin oli vastaanotossa joku, joka osaisi em. hommat tarvittaessa tehdä. Jos kerta kaikkiaan ei ole, pitäisi laittaa ovi kiinni. Menee muuten puoskaroinniksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Muistelin siis, että minut on ajanvarauksesta ohjattu suoraa yleiseen päivystykseen kun on ollut labroja vaativa vaiva pyhänä.

Tänään käytiin kontrollissa ja nyt löytyi jo hoitajakin. Käsi näytti omaan silmään karmealta ja lääkärin ja hoitajan silmään yllättävän hyvältä. Luotan asiantuntemukseen, kun ei vaikuta kipuilevan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Internetin käyttökontrolli, osa 1: Netti meni kiinni klo 21. Vastine oli, että "sä et saa sitten kuunnella radiota".
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Meille pöllähti yökylään Stinde. Siis ristimänimeltään. Kuulostaa aivan kuin nimi olis noukittu J Karjalaisen muistiinpanoista. Kaikkeen saa tottua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kolmesta lapsestamme nuorimman, tytön 16v kanssa murrosikä tuntuu hankalimmalta. Nyt tyttö eilen ilmoitti, että ei aio lähteä kanssamme la katsomaan Haloo Helsinkiä Tallinnaan. Pitää lukea kokeisiin ja lisäksi ei muutenkaan halua olla seurassamme ja vihaa meitä. Oh gosh.

Kerroin, että me rakastamme häntä ja ymmärrämme, että tuo vaihe kuuluu hänen kehitykseensä ja että hän on lapsi ja kun me vanhemmat päätämme, että hän tulee, niin hän tulee. Saa nähdä. klo 23 keksi yht' äkkiä, että työhaastattelu klo 15 su, joten ei voi tulla...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On aikoihin eletty, kun lapsi haluaa lukea kokeisiin ja käydä työhaastatteluissa, vanhemmat raahaavat rokkikonserttiin. Punk forever!!1!!

Kuva
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 23.03.2017 10:33 On aikoihin eletty, kun lapsi haluaa lukea kokeisiin ja käydä työhaastatteluissa, vanhemmat raahaavat rokkikonserttiin. Punk forever!!1!!
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin