Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Söderblom kertoo puuttuneensa siihen, että ulkomaalaistaustaiset henkilöt käyttivät uimahousuja saunassa. Hän ohjeisti saunojia asiasta suomeksi ja englanniksi.

- Varsinaista häiriökäyttäytymistä ei ollut muuten kuin sen osalta, että uimahousuja ei riisuttu ennen saunaan tuloa. "

:mrgreen: Loistavaa itseensä viittaavaa huumoria!

Tästä saisi mielettömän sketsin, mutta tuskin kukaan uskaltaisi sellaista tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/st1n-mi ... -24245502/

Onhan se toisaalta ymmärrettävää, että bensakauppiasta sähköautot ja hybridit harmittavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Anttonen on aika nolo hahmo.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nolo miljardööripoloinen puhuu ihan asiaa. Anttonenhan tunnustaa artikkelissa liikenteen kehityksen, mutta kritisoi perusteetonta kohkaamista ja valtion sotkeutumista markkinoiden toimintaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.02.2017 13:00 ^ nolo miljardööripoloinen puhuu ihan asiaa. Anttonenhan tunnustaa artikkelissa liikenteen kehityksen, mutta kritisoi perusteetonta kohkaamista ja valtion sotkeutumista markkinoiden toimintaan.
Miljardit sinne taikka tänne, tuollainen muutosvastarinta ja vähättely nyt on vaan pöljää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.02.2017 13:00 ^ nolo miljardööripoloinen puhuu ihan asiaa. Anttonenhan tunnustaa artikkelissa liikenteen kehityksen, mutta kritisoi perusteetonta kohkaamista ja valtion sotkeutumista markkinoiden toimintaan.
Onko CO2-perusteinen autovero mielestäsi haitallista valtion sekaantumista markkinoiden toimintaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tietenkin on. Tosin verotuksen kohdistaminen haittoihin on sellaista fiksua markkinoihin puuttumista, ts. jos raha on jostain kerättävä, niin se kannattaa kerätä tavalla joka kohdistuu haittoihin.

Anttosen kritiikki esim. hybridi-Cayennen veron suhteen on ihan aiheellista. Mehän tiedämme, että nykyinen testitulokset eivät kuvaa reaalimaailman tuloksia. Mutta eiköhän nuo testit nyt kehity lähivuosina ja varmaan jenkkien sakkojen myötä halut testitulosten manipulointiinkin vähenevät.

Anttonen on muuten kaikkea muuta kuin muutosvastarintainen...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.02.2017 15:04 ^ Tietenkin on. Tosin verotuksen kohdistaminen haittoihin on sellaista fiksua markkinoihin puuttumista, ts. jos raha on jostain kerättävä, niin se kannattaa kerätä tavalla joka kohdistuu haittoihin.
hmm. En oikein ymmärrä. Kun kysyin "Onko CO2-perusteinen autovero mielestäsi haitallista valtion sekaantumista markkinoiden toimintaan?"

vastaat että se "tietenkin" on haitallista, mutta se on samaan aikaan fiksua?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hemmo saa ilmaiseksi 20k:n lääkkeet vuodessa ja jaksaa valittaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... e=tf-other
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2017 8:31 Hemmo saa ilmaiseksi 20k:n lääkkeet vuodessa ja jaksaa valittaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... e=tf-other
No onhan tuo tyhmä muutos mutta niin on kaverikin. Uhkaa lopettaa yhteiskunnalle kalliin lääkityksen. Ööh, antaa palaa vaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En oikein minäkään tiedä, mikä logiikka tuossa uudessa systeemissä yhteiskunnan kannalta on. Ainoa itselle mieleentuleva mahdollinen säästö yhteiskunnalle tästä muutoksesta on se, että potilaan kuollessa lääkkeitä menee vähemmän hukkaan. Tiedä sitten riittääkö se korvaamaan kohonneita muita kustannuksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2017 8:50 En oikein minäkään tiedä, mikä logiikka tuossa uudessa systeemissä yhteiskunnan kannalta on. Ainoa itselle mieleentuleva mahdollinen säästö yhteiskunnalle tästä muutoksesta on se, että potilaan kuollessa lääkkeitä menee vähemmän hukkaan. Tiedä sitten riittääkö se korvaamaan kohonneita muita kustannuksia.
Monet varmaan ostavat 3 kk annoksen oli tarve tai ei, koska Kela maksaa. Jos joutuu itse hakemaan lisää, turhat jää hakematta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 20.02.2017 8:56
James Potkukelkka kirjoitti: 20.02.2017 8:50 En oikein minäkään tiedä, mikä logiikka tuossa uudessa systeemissä yhteiskunnan kannalta on. Ainoa itselle mieleentuleva mahdollinen säästö yhteiskunnalle tästä muutoksesta on se, että potilaan kuollessa lääkkeitä menee vähemmän hukkaan. Tiedä sitten riittääkö se korvaamaan kohonneita muita kustannuksia.
Monet varmaan ostavat 3 kk annoksen oli tarve tai ei, koska Kela maksaa. Jos joutuu itse hakemaan lisää, turhat jää hakematta.
Toisaalta luulen, että lähes kaikki nämä erityisen kalliit lääkkeet kyllä ovat sellaisia, että potilas oikeasti tarvitsee ne.

Ylivoimaisesti suurimman osan lääkkeistä saa edelleen 3 kuukaudeksi. Itse näen kyllä selvästi, että kun vuotuinen kelan korvauskatto tulee täyteen, osa ihmisistä hamstraa itselleen lääkkeitä. Mutta tämä muutos ei siis auta siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.02.2017 8:33
sivustahuutaja kirjoitti: 08.02.2017 15:04 ^ Tietenkin on. Tosin verotuksen kohdistaminen haittoihin on sellaista fiksua markkinoihin puuttumista, ts. jos raha on jostain kerättävä, niin se kannattaa kerätä tavalla joka kohdistuu haittoihin.
hmm. En oikein ymmärrä. Kun kysyin "Onko CO2-perusteinen autovero mielestäsi haitallista valtion sekaantumista markkinoiden toimintaan?"

vastaat että se "tietenkin" on haitallista, mutta se on samaan aikaan fiksua?
Kyseessä on siis pienimmän haitan periaate. Vero on aina haitallinen, mutta haittoihin kohdistuvat verot ovat vähemmän haitallisia kuin hyviin juttuihin kohdistuvat, kuten tulovero.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.02.2017 15:59
Kyseessä on siis pienimmän haitan periaate. Vero on aina haitallinen, mutta haittoihin kohdistuvat verot ovat vähemmän haitallisia kuin hyviin juttuihin kohdistuvat, kuten tulovero.
Jos ajatellaan esim. tupakkaveroa, toki se on haitallinen tupakan myyjille, mutta kokonaisetu varmasti tekee verosta hyvin hyödyllisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei vero ole aina haitallinen. Se on haitallinen vain jos se ohjaa ihmistä toimimaan vähemmän hyödyllisesti tai enemmän haitallisesti, esim. välttämään työntekoa tai vahingoittamaan itseään/ympäristöä. Verotuksella saadaan kuitenkin mittavia kokonaisuuksia kuten liikenneinfra.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toki voi sanoa, että vero on aina haitallinen jollekin yksilölle tai yhteisölle, mutta näin ajatellen voi yhtä hyvin sanoa, että mikä tahansa asia maailmassa on haitallinen. Ts. väitteellä ei ole oikein informaatioarvoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei kun verot ovat kokonaishyvinvoinnin kannalta haitallisia. Jos verotus olisi nollasimmapelkä, niin ei sitä verotusta kovin paljoa tarvitsisi pohtia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.02.2017 21:09 ^ ei kun verot ovat kokonaishyvinvoinnin kannalta haitallisia. Jos verotus olisi nollasimmapelkä, niin ei sitä verotusta kovin paljoa tarvitsisi pohtia.
Eivät kaikki verot ole kokonaishyvinvoinnin kannalta haitallisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/elama/art-2000005096964.html

”Sun tason yläpuolella.” Aika moni sinkkumies, minäkin, on joskus kuullut tämän lauseen."

Wat? Kuka noin sanoisi toiselle?

Nuo Kyösti Niemelän deittailukolumnit ovat aina yhtä omituisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave "Alfauros" Jekyll on kaikkien tasojen yläpuolella.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 27.02.2017 9:38 Dave "Alfauros" Jekyll on kaikkien tasojen yläpuolella.
Ei missään tapauksessa. Ihmettelen vain kuka sanoisi toiselle noin. Ei kukaan kaveri ainakaan. Miksi taas toisaalta kertoisi haaveistaan muille kuin hyvälle kaverilleen. Kaverin tehtävähän on yllyttää toista pokaamaan paikan kauneinta naista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005108893.html

Mikä se Kasmirin rikos tai väärinkäytös on? Kasmirin kaveri salakuvasi naisia ja näytti videoita Kasmirilla. IMHO aika tymää Kasmiria tuomita siitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ei kai tässä ole erityisesti penätty rikosoikeudellista vastuuta tai juridista tuomiota? Pikemminkin kysytään, tuleeko MTV:n osallistua tyypin uran nostattamiseen ja tukemiseen, tai onko oikein, että MTV valjastaa tämän asian oman bisneksensä käyttövoimaksi.

Olen seurannut itse tapausta heikosti, mutta ymmärsin, että näillä kavereilla oli joku oma viestiryhmänsä, jonne he lähettelivät kuvia/videoita uusista sänkytuttavuuksistaan keskinäisen kilpailun hengessä, ja että porukassa oli jopa otettu puheeksi kiinnijäämisen ja oikeudellisen vastuun mahdollisuus, mutta torjuttu se sillä, että materiaali olisi niin häpeällistä uhrien kannalta, etteivät nämä uskalla tuoda asiaa julki. Eli Kasmir on osallistunut toimintaan ja toiminnan ylläpitoon (kenties lähinnä vaikenevan sivuosan esittäjän roolissa, mutta kuitenkin), jonka paheksuttavan ja jopa rikollisen luonteen hän on aivan hyvin tajunnut.

Minusta kyseessä on aika puhdasoppisen kuuloinen tapaus tyypeistä, jotka eivät vaikuta kovin älykkäiltä tai sivistyneiltä, ja joilla ei sosiaalinen pääoma riitä käsittelemään omaa äkillistä menestystä tasapainoisesti, vaan he sisäistävät tämän menestyksen kertovan heidän olemisestaan tavallisen rahvaan yläpuolella myös sellaisessa mielessä, että tavikset muuttuvat pelkiksi välineiksi heidän keskinäisessä pelissään. Moraalisäännöt eivät enää heidän mielestään koske heitä, koska ovat erityisiä poikkeusyksilöitä, joille muut ovat pelkkää käyttöainesta. Minusta näillä tiedoilla vaikuttaisi siltä, että vaikka juridiseen vastuuseen en ota kantaa, kenelläkään ei pitäisi oikein olla mitään syytä pitää Kasmiria esillä yhtään missään.

Tematiikasta käydään ihan vilkasta kansainvälistäkin keskustelua (esim. täällä), ja minusta on ihan perusteltua ajatella , että ilmitulleita törkeyksiä ei pitäisi painaa villaisella, vaikka juridista tuomiota ei olisikaan. Mutta mä olenkin vanhanaikainen kukkahattufeministi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.02.2017 9:31 Nuo Kyösti Niemelän deittailukolumnit ovat aina yhtä omituisia.
Mulla on sellainen epämääräinen muistikuva, että törmäsin tähän kaveriin säännöllisen epäsäännöllisesti erilaisissa yliopistoriennoissa joskus viime vuosituhannen lopussa. Sellainen maku jäi, että deittailukolumnien perustavanlaatuinen outous sen enempää kuin tyypin kroonistunut sinkkuuskaan eivät ole varsinaisesti yllätyksiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin