Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 09.03.2017 19:32 Se Neekeri ei ole itse kiinnostunut autosta, mutta voi hyväntahdon eleenä välittää tiedot eteenpäin tahoille jotka ovat. Mutta! Nyt tullaan ongelman eteen: Olisinko tukemassa jo valmiiksi surkeaa elämäntilannettasi?
Ei sustakaan ole mun tukihenkilöksi-eikä minusta muille. Eikä auton tietoja kannata välittää. kun nyt en muista tarkkoja speksejäni autosta. Ovat Orimattilassa ja minä nyt Varkaudessa. Tarkoitukseni ei ollut täällä kaupitella, kunhan tuli heittona mieleen.
Viimeksi muokannut Gat, 09.03.2017 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 09.03.2017 19:42 Ei sustakaan ole mun tukihenkiöksi
Täällä on tarjottu sulle tukea aika monelta taholta. Jotkut vittuilemalla, mutta jotkut vilpittömästi. Koita nyt johonkin tarttua. Vähiin käy ne oksanhaarat johon voit tarttua. Loputtomasti apua ei tarjota.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti: 28.06.2016 13:29 ^
Omaisuudella maksetaan vainajan kulut. Ei sillä ole väliä onko kiinteää tai irtainta.
Mun ja äitini piti maksaa yli kaksi tonnia kun vainajan tili kurahti loppuun. Takavarikoivat parin kuukauden eläkkeenkin. Sain isänperinnöstä perintöveroa nolla euroa nollanolla senttiä. Ihan valtion ilmoitus siitä tuli.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Onko siellä autossa tv sisällä? Paljonko tuumia?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: 09.03.2017 20:25 Onko siellä autossa tv sisällä? Paljonko tuumia?
Voin mä just sulle kaupanpäällisiksi heittää autoon vanhan 12-tuumaisen matkateleviision. Kuvaputki- väriteevee, mutta miten saat sen kodinkoneen autossa näkymään, jännite-ero ja ilmeinen digiboksi, se jääköön omaksi ongelmaksesi

En meinannut täällä kaupitella sitä autoa enkä nyt tiedä auton tarkkoja speksejäkään. Koska se on Orimattilassa ja minä Varkaudessa.

Kunhan yleisesti kysyin arvioitanne mitä tehdä.
Kummallista muten, että Kitinän kaikentietäjiltä loppuu neuvot just mun asioiden kanssa.
Vaikka olihan tuossa ylempänä jotain kon...kor... konsukaaliota, eiku siis.. kiitos.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Osaatteko neuvoa, kun äidin kotona on joku juttu, en tiedä mikä se on, mutta kukahan sen ostaisi. En jaksa kertoa enempää enkä varsinkaan laittaa mitään ilmoitusta mihinkään. Se on sellainen kiinteä esine. Kuka ostaa? Ihan yleistä arviota kyselen, tuli mieleen kun kävin paskalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käsittääkseni Orimattilan sir Percival on vastuussa maksuista takautuvasti kunhan Trafi tajua tuonkin kotteron olevan jossain. Väliaikaista liikenteestäpoistoa ei kuitenkaan ole jaksettu tehdä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Obamacare; miksi republikaanit haluavat kaataa sen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koska:

- se ei ole heidän tekeleensä
- vakuutuslaitokset ja yksityiset saa vähemmän tuloja
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2017 8:47 Obamacare; miksi republikaanit haluavat kaataa sen?
Republikaanien äänestäjät ovat keskimäärin varakkaampia kuin demokraattien. Omabacaren hyötyjinä ovat demokraattien köyhät äänestäjät, eivät rebublikaanien keskituloinen enemmistö, joka on jo maksanut sairasvakuutuksensa itse.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllähän tuo yhdysvaltalainen terveydenhuollon vakuutusjärjestelmä vaikuttaa tosi monimutkaiselta.

Nyt pienen lueskelun jälkeen kaikkein köyhimmille on Medicaid, mutta siihen päästäkseen pitää olla tooosi köyhä. Kolmen hengen perheen vanhemmat pääsevät Medicaidin piiriin, jos vuositulot perheessä ovat korkeintaan $8,870. Monissa osavaltiossa lapseton aikuinen ei pääsee Medicaidin piiriin, vaikka tulot olisivat nolla. Alunperin Obamacaren piti helpottaa Medicaidiin pääsyä, mutta oikeus totesi, että osavaltioita ei voi pakottaa tähän ja osa osavaltioista ei ole helpottanut Medicaidiin pääsyä.

Koska Medicaidin tulorajat ovat noin alhaiset ja Obamacaren luomiin subventoituihin ohjelmiin täytyy olla vähintään 11880 henk. koht. vuositulot (koska alkuperäinen Obamacaren suunnitelma oli, että sen alle jäävät pääsevät Medicaidin), monet osa-aikaiset tai pienipalkkaisimmat eivät pääse niihin. Lisäksi Obamacaren suventoitujenkin ohjelmien vuosikustannukset saattavat olla liian isot pienipalkkaisimmille, esim $299 kuussa.

http://kff.org/uninsured/issue-brief/th ... -medicaid/

Pienipalkkaisimmat eivät useinkaan saa vakuutusta työnatantajan kautta.

http://www.commonwealthfund.org/publica ... -americans

Kaikkiaan nykyääänkin Obamacaren ollessa voimassa 8.8% yhdysvaltain kansalaisista on ilman vakuutusta

https://fivethirtyeight.com/features/33 ... insurance/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuossa Hillary juuri ajoi miinaan. Demokraatit pyrkivät aktivoimaan äänestäjiä laidasta, jolloin keskusta nousi kapinaan ja äänesti lompakollaan.

Tuosta syystähän meillä demarit eivät kannata mitään köyhien aseman parantamista, jos samalla ei paranneta paperiduunarin asemaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toisaalta Trumpcare olisi iskenyt köyhiin rebuplikaaniäänestäjiin ja siksi se kaatui (+ että se oli liian hyysäävä libertaarirebuplikaaneille).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onhan tämä käsittätöntä;

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005139808.html

köyhiä valkoisia kuolee ennätystahtia ja Trumpin ratkaisu on vienä sairauskuluvakuutus 24 miljoonalta. Ameriikan meininkiä on kyllä aivan oikeasti vaikea ymmärtää.

Kuten Hesarin toimittaja sanoi; köyhien amerikkalaisten ennätyskuolleisuus vetää kaikkien valkoisten keskimääräisen eliniän odotteen laskuun (sic!).
Kuva
Missä muussa läntisessä teollisuusmaassa tahansa tämä olisi kansallinen hätätila. Yhdysvalloissa suunnitellaan sairauskuluvakuutuksen poistamista 24 miljoonalta ihmiseltä.

:nuts:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No kun se on sosialismia, eikä siihen ole rahaa kun pitää olla maailman parhaat sotajoukot. Ja mistäs ne kaikki köyhät valkoiset saataisiin kuolemaan armeijassa, jos niillä olisi ilman armeijaakin mahdollisuus terveydenhuoltoon ja koulutukseen?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tässä vielä yksi aika päräyttävä (IS sanoisi pysäyttävä) graafi. On musta h-tin outoa, että tämä ei herätä Yhdysvalloissa isoa meteliä.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2017 11:17 Tässä vielä yksi aika päräyttävä (IS sanoisi pysäyttävä) graafi. On musta h-tin outoa, että tämä ei herätä Yhdysvalloissa isoa meteliä.
Nämä ovat kyllä aika hämmentäviä. Tosin yksi tulkinta voisi olla, että ne valitsivat just Trumpin presidentiksi, minkä voisi tavallaan nähdä maksimaalisen metelin nostamisena. (Toki sisällöllisesti pitkälti väärään suuntaan vievänä metelinä, mutta amerikkalaisen alempien luokkien valtio-opillinen sivistys ja sosiaalipoliittinen sisällöllinen ymmärrys ei ehkä ole aivan hirveän korkealla tasolla.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo, kyllä nämä ihmiset tekivät Trumpista presidentin. Hän osasi puhutella porukkaa, joiden ympäriltä ihmisiä kuolee övereihin ja viinaan. Clintonin äänestäminen olisi auttanut näitä ihmisiä tod. näk. huomattavasti Trumpin äänestämistä enemmän, mutta Clinton ei osannut puhua näille ihmisille.

Voi olla, että Trump on aikoinaan oppinut landlord-isänsä kanssa vuokria periessään tästä porukasta asioita, joita Hilary ei ole itärannikon demokraattipiireissä oppinut. Trump oppi isältään muun muassa, että oveen koputetaan saranapuolle seisten, koska jos oven läpi ammutaan, se tapahtuu tod. näk. toisesta kohtaa.

Ilmeisesti mustien ja muiden vähemmistöjen on helpompi kestää, että työ menee tai sitä ei ole, kuin valkoisten. Mustat voivat aina ajatella, että syynä on rasismi ja muu epäoikeudenmukaisuus. Valkoinen työttömäksi jäävä tehdastyöläinen ei löydä helposti syntipukkia itsensä ulkopuolelta, vaan yhdysvaltalaisessa jokainen on oman onnensa seppä, rags to richess ja land of opportunity eetoksessa syyttää itseään.

Saa nähdä seuraako tästä sota. Vain sopiva vihollinen vielä puuttuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2017 11:36 Valkoinen työttömäksi jäävä tehdastyöläinen ei löydä helposti syntipukkia itsensä ulkopuolelta, vaan yhdysvaltalaisessa jokainen on oman onnensa seppä, rags to richess ja land of opportunity eetoksessa syyttää itseään.

Saa nähdä seuraako tästä sota. Vain sopiva vihollinen vielä puuttuu.
Täh? Meksiolaiset immigrantit vie työpaikat ja Meksikoon menee tehtaat. Vapaakauppasopimukset ovat syypäitä. Rakennetaan muuri ja tullimuuri, lets make america great again. Koko kampaja rekentui ulkoisen syntipukin tarjoamiselle.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eli Trump juuri osasi puhutella tätä porukkaa. Jos kuolleisuus nyt laskee, saa nähdä, täytyykö Trumpille myöntää Nobelin lääketieteen palkinto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitähän sukupuolta tämä edustaa?

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 27.03.2017 15:24 Mitähän sukupuolta tämä edustaa?

Kuva
Kaikkia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 27.03.2017 12:16
James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2017 11:36 Valkoinen työttömäksi jäävä tehdastyöläinen ei löydä helposti syntipukkia itsensä ulkopuolelta, vaan yhdysvaltalaisessa jokainen on oman onnensa seppä, rags to richess ja land of opportunity eetoksessa syyttää itseään.

Saa nähdä seuraako tästä sota. Vain sopiva vihollinen vielä puuttuu.
Täh? Meksiolaiset immigrantit vie työpaikat ja Meksikoon menee tehtaat. Vapaakauppasopimukset ovat syypäitä. Rakennetaan muuri ja tullimuuri, lets make america great again. Koko kampaja rekentui ulkoisen syntipukin tarjoamiselle.
Trumpin voitto perustuu myös kyllästymiseen pakkosyötettyyn polittiseen korrektiuteen eli urpiaismaisuuteen. Valitettavasti on tämä aatteiden karkeapiirteinen klimppiytyminen, joten valitsemansa tai ainoa poliittisesti epäkorrekti presidenttiehdokas olikin samalla uhmaikäisen lapsen tasolla oleva ääliö.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko akun sulfatoitumista mahdollista poistaa lataamisella? Tyttären skootterin akku on ilmeisesti sulfatoitunut, koska ollut ulkona talven. Mulla hieno älylaturi, joka näytti koodia, jonka tulkitsen sulfatoitumiseksi. Käyttöohjeen mukaan laturi voi kuitenkin sitä yrittää kumota.

Noh. Nyt aamulla ei näytä enää vikakoodia ja näyttää akun latautuneen. Varsinainen kysymys siis on "onko akun sulfatoitumista mahdollista poistaa lataamisella?" ja jatkokysymys "Onko akku nyt kunnossa?"
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.03.2017 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vastaan itse molempiin kysymyksiin; ehkä

Pidempi vastaus

http://batteryuniversity.com/learn/arti ... prevent_it

http://www.ehow.com/how_8211189_remove- ... eries.html

Täytyy nyt yksinkertaisesti laittaa akku takaisin skobaan, joka seissyt ulkona talven ja katsoa mitä tapahtuu. Siinähän se tulee koeponnistettua. Jos jaksaa antaa starttivirtaa niin paljon, että tuosta käynnistyy, niin varmasti kesälläkin toimii.

Tarinan opetus; akku kannattaa ladata ennen talviteloille laittoa. Tämänhän me toki tiesimmekin, mutta ei sitä usko ennenkuin itse näkee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin