Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Qatar airwaysin reitti Suomeen on kyllä mahtista. Seychellit, Malediivit ja Afrikan savannit ovat nyt tod hyvin saavutettavissa.

Lisäksi ne bumppaavat Captain Elcon joka matkalla businekseen <3 Tosin ensi kerralla Capteeni on ylennetty Coloneliksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Qatar airwaysin reitti Suomeen on kyllä mahtista. Seychellit, Malediivit ja Afrikan savannit ovat nyt tod hyvin saavutettavissa.

Lisäksi ne bumppaavat Captain Elcon joka matkalla businekseen <3 Tosin ensi kerralla Capteeni on ylennetty Coloneliksi.
En suosita, luulevat kapteenia lentokapteeniksi. Everstit ovat mulkkuja jotka tungetaan peräluukkuun.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Cabin service director tuli juu haastattelemaan Captain Elcoa ja kysyi notta oletteko flight deck officer. Rose-samppanjan huljuttelun ohessa sanoin olleeni laivastossa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmi kun ei moraalisista syistä pysty tukemaan terroristimaata ja lentämään ko. puljun putkilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Alkaa vähän ote löystymään kun buukkasin seuraavat lomat vasta 9. työpäivänä edelliseltä lomalta palattuani enkä ensi töikseni.

Vaikka malediivit onkin penseä muslimimaa niin siellä on pinnan alla sen verran potentiaalia, että kaipa sitä pitää lähteä hyppimään saaria, joiden rannassa on bongattu vasara-, tiikeri-, kettu- ja valkopilkkahaita. Kettuhait on jo bongattu, mutta kyllä niitä mielellään katselee. Tokkopa niitäkään siellä näkyy, mutta jollei mene pinnan alle päivystämään niin on aika varmaa, ettei ainakaan näy. Yritin lähteä Socorroon Baja Californiaan, mutta oli jo laiva täynnään.

Tämä:
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pääsiäiseksi Barcelonaan. Liput FC Barcelona vs Real Sociedad Camp Noulle lauantaille. En kyllä ymmärrä potkupallosta mitään, mutta onhan se ihan yleissivistyksen takia käytävä.

Taitaa olla 3. kerta Barcelonassa. Se on mesta paikka.

Lisäksi kesällä Budapestiin ja Prahaan (erilliset matkat).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Täällä asumisen hieno homma on mahdollisuus tutkailla mestoja aika halvalla.

Tähän asti käyty:

Bali : Ubud ja Gili Air - Ubud nousi länsimaalaisten keski-ikää lähestyvien suosioon kirjan "Eat, Pray and Love" pohjalta. Myöhemmin tehty elokuva toi asian vielä laajempaan tietoisuuteen. Ja teoksen vaikutuksen Ubudin kylässä näki aika hyvin: En missään ole nähnyt niin paljon valkoisia matkailijatyttöjä jotka täyttävät päivänsä joogaamalla ja taidetta ihmettelemällä.

Mutta Gili Air, viittä vaille paratiisi minunlaiselle ihmiselle. Ei ainuttakaan autoa, ei poliiseja, eikä koiria. Vahva muslimiväestö on määrittänyt saarelle omat säännöt, mistä nuo kolme edellämainittua poikkeavuutta syntyvät. Vaikka saarella on vahva bilekulttuuri, niin siellä oli kaikin puolin todella rauhallista, ei tullut todistettua ainuttakaan häiriötä, tai kuullut mitään tarinoita ryöstelystä tai varkauksista. Muslimit täällä ovat hyvin avarakatseista porukkaa, ei tule kätinöitä valkoisille tytöille jos vähän pintaa näkyy, eikä possua tai alkoholia ole kukaan kieltämässä. Voisin muuttaa Gili Airille vuodeksi chillailemaan ja sukeltamaan ihan koska tahansa.

Saigon, Vietnam: Yllätti suuresti ja monella tapaa. Paikka on paljon enemmän villi länsi mitä Thaimaa, ja sodan vaikutus heijastelee edelleenkin, eikä vain kadulla kerjäävien Agent Orangesta vammautuneiden ihmisten ansiosta. Jotenkin kansasta näkee että ovat valmiita tekemään asioita kehittymisen eteen, ehkä jopa paremalla asenteella mitä Thaimaassa. Saigon nousi heti suosikki kaupungiksi Aasiassa.

Ko Lanta, Thaimaa: Loistava pieni saari, minne menossa takaisin viettämään paikallista uutta vuotta. Rantaelämää, uimista ja chillailua on oikein hyvä siellä harrastaa

Ko Chang, Thaimaa: Toinen tunnettu saari, enemmän turistoitunut, mutta silti todella miellyttävä. Kaunis luonto, paljon rantoja, hurjan mäkistä seutua kulkea millään moottorivehkeellä.

Ko Phangan: Legendaarinen bilesaari, joka on monen mielestä jo täysin pilalla. Itse yllätyin positiivisesti, oltiin paikka Black Moonin aikaan, joten Full moonin kaaos jäi kokematta, mikä lienee ihan hyvä niin.

Saaret on omaan makuun parasta osaa taikamaasta, ja niitä tulee kyllä kierrettyä aina kun voi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

näiilä matkoilla ei paljon retostella, 21-23 Viroon, siellä pääkohteena Möen kartanon viinamuseo, paikallisesti käynnissa oikea viinatehdas, maistiaisia tiedossa, siinäpä se, muuten säästöpudjetilla eteenpäin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt 3:lla kerralla Barcelonan lumous oli haihtunut. Se tuntui paikalta, jossa on liikaa turisteja suhteessa kaupungin kokoon ja ravintolat rippaavaat turisteja tarjoamalla huonoa palvelua ja huonoa ruokaa.

Jos kaltaiseni mies, joka pitää purkkihernekeittoa maukkaana, pitää ravintoloissa tarjottua ruokaa heikkona suorituksena, se on joko erittäin huonoa tai sitten niin loistavaa, että se menee kirjoittajan arvostelukyvyn yli. Olen 99.9%:n varma, että kyse oli ensimmäisestä.

Ramblasilla tai sen lähistöllä ei kannata syödä tosiaankaan. Paskaa ruokaa, huonoa palvelua. Olimme vaimon ja parin lapsen kanssa istuneet pöytään. Aikomuksena oli ottaa kolmelle kahvit ja yksi syö. Tämän kuulleessaan tarjoilija sanoi, että ei näissä paikoissa voi istua, jos eivät kaikki syö ja kehoitti menemään sisätiloihin syämään. Pöydät olivat tässä vaiheessa puolityhjiä ja olisi voinut kuvitella, että asiakkaiden istuminen pöytään olisi vain tuonut lisää asiakkaita.

Varmasti kysyy luonnetta pitää ravintolaa paikassa, jossa 99% asiakkasta käy vain kerran. Laatuun panostaminen ei välttämättä kannata ja tragedy of the commons mielessä huono tuote ei välttämättä iske omaan nilkkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2017 9:04 Varmasti kysyy luonnetta pitää ravintolaa paikassa, jossa 99% asiakkasta käy vain kerran. Laatuun panostaminen ei välttämättä kannata ja tragedy of the commons mielessä huono tuote ei välttämättä iske omaan nilkkaan.
Olettaisin, että liiketilojen vuokrat ovat vielä keskimääräistä korkeampia noilla turistialueilla, kun potentiaalisia asiakkaita liikkuu paljon ja koska kilpailua on paljon, niin turistit voivat kilpailuttaa tehokkaasti ravintoloiden hintatasoa. Ei siis ihme, jos houkutus säästää raaka-aine ja valmistuskustannuksista nousee katteiden parantamiseksi. Samoin kuin houkutus koittaa vedättää mahdollisimman paljon myyntiä siitä asiakkaan ainoasta visiitistä.

Uskoisin, että Espanjaan pätee sama kuin Italiaan, että jos haluaa välttämättä syödä turistialueella, niin kannattaa valita kallis ja mieluusti Michelin tähdillä varustettu ravintola. Jos haluaa syödä kohtuullisemmalla hinnalla, niin vähintään muutama kortteli etäisyyttä turistikohteeseen, että pääsee paikallisille tarkoitettuihin ravintoloihin, joilla on intressissä saada asiakas käymään useamminkin. En ole käynyt Barcelonassa kuin kerran, mutta me saatiin hyvää ruokaa ja palvelua ihan satunnaisesti valikoituneista ravintoloista, kun etsittiin ruokapaikkamme sivummalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen käynyt Barcelonassa X kertaa ja ei se nyt varsinaisesti mikään kulinarismin pääkaupunki ole, mutta kyllä sieltä hyviä kohtuuhintaisia ravintiloita löytyää. Vanha nyrkkisääntö, että mene sinne missä käy paikallisia ei petä sielläkään. Turisticos-paikkoja on kyllä valtavasti, joskin niistäkin kyllä tripadvisorilla löytää helmiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 18.04.2017 9:49
Uskoisin, että Espanjaan pätee sama kuin Italiaan, että jos haluaa välttämättä syödä turistialueella, niin kannattaa valita kallis ja mieluusti Michelin tähdillä varustettu ravintola. Jos haluaa syödä kohtuullisemmalla hinnalla, niin vähintään muutama kortteli etäisyyttä turistikohteeseen, että pääsee paikallisille tarkoitettuihin ravintoloihin, joilla on intressissä saada asiakas käymään useamminkin. En ole käynyt Barcelonassa kuin kerran, mutta me saatiin hyvää ruokaa ja palvelua ihan satunnaisesti valikoituneista ravintoloista, kun etsittiin ruokapaikkamme sivummalta.
Joo. Juuri näin. Aivan turistirysäytimessä jos ruokailee, pitäisi varmastikin valita paikka, joka yrittää jotenkin profiloitua selkeästi muita paremmaksi tai sitten tosiaan aika kauas turistirysästä paikkaan, jossa käy paikallisia.

Ainoa hyvä ruoka oli paikassa, joka oli edelleen aika lailla turistialueella, mutta ei kuitenkaan Ramblasilla ja joka oli saanut tripodadvisorissa hyvät arvostelut ja ei ollut sitä bulkki kamaa. Sattumalta osuttiin tähän.

https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserR ... lonia.html

Edit: SoHard totesikin, että tripodia kannattaisi tutkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 18.04.2017 9:56 Olen käynyt Barcelonassa X kertaa
Oletko käynyt työmatkoilla? Itse koen, että turistimielessä kolme kertaa kyllä riittää mulle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eipä aiemmin näin montaa matkaa ole ollut buukattuna. Ohjelmassa lähikuukausina
-Budapest
-Praha
-Singapore
-Berliini

Kaikki muut ovat hyvin lyhyitä reissuja, mutta Singapore pidempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varoitus! "Espanja tiedottaa Euroopan tautikeskuksen (ECDC) kautta Madrid World Pride 2017 -tapahtumasta, jossa A-hepatiitin tartuntariskin arvioidaan olevan kohtalainen ja muiden sukupuolitautien leviämisen riskin korkea. "
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Intternetissä oli jonkinlainen video länsimaisen ja japanilaisen pride-kulkueen eroista. Kannattaa katsoa ja oppia, ootte kuitenkin menossa.

GAY PRIDE Parade: East (Tokyo) VS West - The Difference
https://www.youtube.com/watch?v=TMHKtAnZ6hQ
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Olin pari viikkoa patikoimassa Skotlannissa ja Pohjois-Englannissa jne. Nyt on aika tuore olo.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kesällä kaksi eri lyhyttä reissua Budapest ja Praha. Molemmat selkeästi parempia kuin Barcelona asiakaspalvelun suhteen. Budapest oli kuitenkin parempi. Hyviä ravintoloita ja ystävällistä palvelua. Prahassa käydään ehkä enemmän ryyppäämässä ja uskoakseni siksi henkilökunta oli vähän kireämmän tuntuista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Uskottelen edelleenkin saaneeni Budabestissa parhaan pihvini. Tietenkin heti oman keittiön jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2017 12:15 Hyviä ravintoloita ja ystävällistä palvelua.
Tämä ei ole vittuilua tai dissaamista, mutta yhdeksän vuotta sitten neljä päivää Budapestissä viettäneenä voin todeta saaneeni siellä ylivoimaisesti elämän heikoimman asiakaspalvelukokemuksen. Ravintoloissa ja muuallakin oltiin tosi nuivia ja väliinpitäämättömiä asiakasta kohtaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.08.2017 14:59
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2017 12:15 Hyviä ravintoloita ja ystävällistä palvelua.
Tämä ei ole vittuilua tai dissaamista, mutta yhdeksän vuotta sitten neljä päivää Budapestissä viettäneenä voin todeta saaneeni siellä ylivoimaisesti elämän heikoimman asiakaspalvelukokemuksen. Ravintoloissa ja muuallakin oltiin tosi nuivia ja väliinpitäämättömiä asiakasta kohtaan.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suomessa olen (ollut jo kuukauden) ja esterin perseen mahdin kokenut lähes joka päivä. Seksihelteet jäivät unelmaksi, joihin en tosin edes itse kovasti uskonut.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Brittikeli, siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.08.2017 13:38 ^ Brittikeli, siis.
Joo, jos asuisin esim. Skotlannissa. Noin muuten brittisateet on kummallinen myytti, jota tosin paikalliset itsekin ylläpitävät.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Käytiin 3 pv Ahvenanmaalla pyöräilemässä koko perheen voimin. 120km yhteensä muksu kärryssä, leppoisa vauhti ja pysähdys aina kun jotain kiinnostavaa tuli vastaan. Oikein kiva retki, suosittelen!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin