Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olen jo hetken ihmetellyt miten pesuhuoneen lattialla on jatkuvasti jatkuvaa vanaa pyykinpesuainetta pesukoneen nurkasta vessanpöntön eteen. Viime viikolla mä sen hiffasin. Pikku-ukko (ei se enää niin pieni ole, joten kutsuttakoon jatkossa kaiffariksi) raahaa ison laatikon pesuainetta siihen pöntön eteen, että saa tuettua iPadin sopivasti katseluetäisyydelle siksi aikaa kun vääntää torttua pönttöön. Raahaamisen seurauksena pohja on jo paikoin kulunut puhki. Tätä tää on.

Järjestin kevytrakenteisen retkituolin lähietäisyydelle ja ohjeistin asettaan padinsä sen päälle suunnattoman ponnistuksensa ajaksi.

Ennen kelpas Aku-Ankka ja johan torttu irtos.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tämä jatkuva huomion puute alkaa ihan niinQ oikeasti syödä miestä. Minkäänlaista fyysistä kontaktia ei ole, ellen minä tee aloitetta. Asiasta on puhuttu N kertaa, ei vaikutusta, selitykset vaihtelevat: "en ole sen kaltainen ihminen joka kaipaa koskettelua yms", "olen väsynyt", "sinä olet aina huonolla tuulella" tms. No, viimeksimainittu ei pitkään aikaan pitänyt paikkaansa, mutta nyt jälleen pitää.

On tehty kotitöitä, luututtu lattioita, tuotu kukkia. Ei mitään vaikutusta. Kun huomionosoituksia jaellaan, minä olen aina neljännellä sijalla.

Ei se nyt vittu aina näinkään voi mennä. Neljäntenä olin silloinkin, kun meillä oli vielä kaksi lasta ja koira.

Kyllä mä sen ymmärrän, että seksi ei kiinnosta jos on väsynyt, mutta kyllä se karvan verran oudolta tuntuu, ettei toista edes ohimennessä sormella kosketa. No ehkä kerran kahdessa päivässä. Mä olen vakuuttunut että liekki pysyy paremmin yllä, jos vauvan ollessa pieni olisi muuta fyysistä kanssakäymistä arjen ohessa, halaus tms. Nämä otetaan vastaan, mutta aloitteellisuus vastapuolelta puuttuu täysin. Sitä tuntee itsensä typeräksi kun joutuu tätäkin hommaa kahden edestä pitämään yllä.

Alan suomeksi sanottuna olla kokovartalo-vittuuntunut tähän tilanteeseen. Ehkä se on vaan hyväksyttävä, että en ole hänen silmissään (enää) haluttava tai kiinnostava ja ruvettava suunnittelemaan vahinkojen minimoimista. Ja tosiaan, sama ilmiö, lievempänä tosin, oli jo ennen kolmannen lapsen tuloa. Eikä asiasta puhuminen auttanut silloinkaan.

Jotenkin ärtynyt ja huiputettu olo. Vähän aikaa meni hyvin, näin vilauksen jostain paremmasta ja kauniimmasta. Nyt ovet on taas menneet kiinni. Motivaatio olla parempi mies on kovasti hupenemaan päin.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti: 22.04.2017 9:34 Tämä jatkuva huomion puute alkaa ihan niinQ oikeasti syödä miestä. Minkäänlaista fyysistä kontaktia ei ole, ellen minä tee aloitetta. Asiasta on puhuttu N kertaa, ei vaikutusta, selitykset vaihtelevat: "en ole sen kaltainen ihminen joka kaipaa koskettelua yms", "olen väsynyt", "sinä olet aina huonolla tuulella" tms. No, viimeksimainittu ei pitkään aikaan pitänyt paikkaansa, mutta nyt jälleen pitää.

On tehty kotitöitä, luututtu lattioita, tuotu kukkia. Ei mitään vaikutusta. Kun huomionosoituksia jaellaan, minä olen aina neljännellä sijalla.

Ei se nyt vittu aina näinkään voi mennä. Neljäntenä olin silloinkin, kun meillä oli vielä kaksi lasta ja koira.

Kyllä mä sen ymmärrän, että seksi ei kiinnosta jos on väsynyt, mutta kyllä se karvan verran oudolta tuntuu, ettei toista edes ohimennessä sormella kosketa. No ehkä kerran kahdessa päivässä. Mä olen vakuuttunut että liekki pysyy paremmin yllä, jos vauvan ollessa pieni olisi muuta fyysistä kanssakäymistä arjen ohessa, halaus tms. Nämä otetaan vastaan, mutta aloitteellisuus vastapuolelta puuttuu täysin. Sitä tuntee itsensä typeräksi kun joutuu tätäkin hommaa kahden edestä pitämään yllä.

Alan suomeksi sanottuna olla kokovartalo-vittuuntunut tähän tilanteeseen. Ehkä se on vaan hyväksyttävä, että en ole hänen silmissään (enää) haluttava tai kiinnostava ja ruvettava suunnittelemaan vahinkojen minimoimista. Ja tosiaan, sama ilmiö, lievempänä tosin, oli jo ennen kolmannen lapsen tuloa. Eikä asiasta puhuminen auttanut silloinkaan.

Jotenkin ärtynyt ja huiputettu olo. Vähän aikaa meni hyvin, näin vilauksen jostain paremmasta ja kauniimmasta. Nyt ovet on taas menneet kiinni. Motivaatio olla parempi mies on kovasti hupenemaan päin.
Siinä voi mennä 2 vuotta synnytyksestä että naisen hormonitasapaino palautuu ja synnytyksen jälkeinen depressio tms. on ihan reaalinen riski sekin. Koeta nyt vaan purra hammasta, jos olet jotenkin yllättynyt että huomion määrä pieneen entisestään kun sen jakajat lisääntyvät täytyy vähän ihmetellä että mitä oikein kuvittelit tapahtuvan?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KK, jokainen isä joutuu kokemaan tuon synnytysten lukumäärän kertoimella. Vaikka jokainen parisuhde on yksilöllinen, niin juuri noissa tilanteissa mitataan halua rakastaa omaa kumppania ja sitä kautta pitää perhekin yhdessä. Koittaa vielä parempi aika tuon suhteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK, mulla lääkärinä ohjeena on tietenkin nappia huuleen. Eli ota sitä essitalopraamia. Mulla se ainakin on vähentänyt seksihaluja paljon. Lisäksi se vähentää mun ärsyyntymistä.

Eli essitalopraamia, niin ei paneta eikä vituta!

Tietysti panetus ja vitutus ovat käyttökelpoisia käyttövoimia monesti. Ilman niitä moni asia maailmassa olisi jäänyt tekemättä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lilo »

KKK kirjoitti: 22.04.2017 9:34 Tämä jatkuva huomion puute alkaa ihan niinQ oikeasti syödä miestä. Minkäänlaista fyysistä kontaktia ei ole, ellen minä tee aloitetta. Asiasta on puhuttu N kertaa, ei vaikutusta, selitykset vaihtelevat: "en ole sen kaltainen ihminen joka kaipaa koskettelua yms", "olen väsynyt", "sinä olet aina huonolla tuulella" tms. No, viimeksimainittu ei pitkään aikaan pitänyt paikkaansa, mutta nyt jälleen pitää.

On tehty kotitöitä, luututtu lattioita, tuotu kukkia. Ei mitään vaikutusta. Kun huomionosoituksia jaellaan, minä olen aina neljännellä sijalla.

Ei se nyt vittu aina näinkään voi mennä. Neljäntenä olin silloinkin, kun meillä oli vielä kaksi lasta ja koira.

Kyllä mä sen ymmärrän, että seksi ei kiinnosta jos on väsynyt, mutta kyllä se karvan verran oudolta tuntuu, ettei toista edes ohimennessä sormella kosketa. No ehkä kerran kahdessa päivässä. Mä olen vakuuttunut että liekki pysyy paremmin yllä, jos vauvan ollessa pieni olisi muuta fyysistä kanssakäymistä arjen ohessa, halaus tms. Nämä otetaan vastaan, mutta aloitteellisuus vastapuolelta puuttuu täysin. Sitä tuntee itsensä typeräksi kun joutuu tätäkin hommaa kahden edestä pitämään yllä.

Alan suomeksi sanottuna olla kokovartalo-vittuuntunut tähän tilanteeseen. Ehkä se on vaan hyväksyttävä, että en ole hänen silmissään (enää) haluttava tai kiinnostava ja ruvettava suunnittelemaan vahinkojen minimoimista. Ja tosiaan, sama ilmiö, lievempänä tosin, oli jo ennen kolmannen lapsen tuloa. Eikä asiasta puhuminen auttanut silloinkaan.

Jotenkin ärtynyt ja huiputettu olo. Vähän aikaa meni hyvin, näin vilauksen jostain paremmasta ja kauniimmasta. Nyt ovet on taas menneet kiinni. Motivaatio olla parempi mies on kovasti hupenemaan päin.
Mun haave parisuhteessa olis about tässä, ekat 2 vuotta lisääntymisestä joka päivä ja siitä eteenpäin ainakin joka toinen:
Kuva
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Osanottoni. Haluaisin sanoa, että kaikella on tarkoituksensa ja että elämä tarjoaa aikalisää perheen tasapainottamiseen, mutta kaikki olisi varmasti saavutettavissa pienemminkin uhrauksin. Joten pelkät osanotot.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanhimmainen tänään allekirjoittaa vuokrasopimuksen ja muuttaa pois kotoa. Hiukan haikeutta on fiiliksissä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 8:41 Vanhimmainen tänään allekirjoittaa vuokrasopimuksen ja muuttaa pois kotoa. Hiukan haikeutta on fiiliksissä.
Kui? Mä näkisin, että se on isän paras päivä. Onnistuneesti saattanut jälkikasvun maailmalle. Juhlan paikka!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 9:07
James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 8:41 Vanhimmainen tänään allekirjoittaa vuokrasopimuksen ja muuttaa pois kotoa. Hiukan haikeutta on fiiliksissä.
Kui? Mä näkisin, että se on isän paras päivä. Onnistuneesti saattanut jälkikasvun maailmalle. Juhlan paikka!
No toki se ON positiivinen juttu, mutta ei se silti poista, että vähän haikealtakin tuntuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 9:18
Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 9:07
James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 8:41 Vanhimmainen tänään allekirjoittaa vuokrasopimuksen ja muuttaa pois kotoa. Hiukan haikeutta on fiiliksissä.
Kui? Mä näkisin, että se on isän paras päivä. Onnistuneesti saattanut jälkikasvun maailmalle. Juhlan paikka!
No toki se ON positiivinen juttu, mutta ei se silti poista, että vähän haikealtakin tuntuu.
Saat tän päivän aikaa tuntea haikeutta. Et yhtään enempää.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Vaikea samaistua tilanteeseen, mutta ajattelisin kuitenkin, että tuolla suorituksella on ansaittu elinikäinen oikeus jonkinlaiseen lämpimän onnelliseen haikeuteen!

Opiskeleeko esikoinen jossain vai miten hän lähtee itsenäistä elämäänsä rakentamaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.04.2017 9:59
Opiskeleeko esikoinen jossain vai miten hän lähtee itsenäistä elämäänsä rakentamaan?
Kansankynttilä HY:ssa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Hienoa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:dream:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Sulla on edellen ainoastaan yksi päivä oikeutta olla noissa hattaroissa. Huomenna olet jo juhlahumussa ja toivot, että kunditkin katoaisivat jaloista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 10:46 Sulla on edellen ainoastaan yksi päivä oikeutta olla noissa hattaroissa. Huomenna olet jo juhlahumussa ja toivot, että kunditkin katoaisivat jaloista.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Just keksin miten kaikki kasvatusoppaat voi tiivistää yhteen lauseeseen: Sulla on oma elämä tuolla ulkona.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 11:16 Just keksin miten kaikki kasvatusoppaat voi tiivistää yhteen lauseeseen: Sulla on oma elämä tuolla ulkona.
Mä taas hoen perillisilleni, että vanhemman tehtävä on tuottaa lapsilleen pettymyksiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.04.2017 11:25 Mä taas hoen perillisilleni, että vanhemman tehtävä on tuottaa lapsilleen pettymyksiä.
Ehdottomasti toimiva vaihtoehto ja tätä toteutan päivittäin!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 10:48
Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 10:46 Sulla on edellen ainoastaan yksi päivä oikeutta olla noissa hattaroissa. Huomenna olet jo juhlahumussa ja toivot, että kunditkin katoaisivat jaloista.
:)
Olen hukannut mustan kirjani jo vuosia sitten, joten siksi kysyn, että oliko sulla poikia yksi vai kaksi? Ja minkä ikäisiä?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 10:48
Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 10:46 Sulla on edellen ainoastaan yksi päivä oikeutta olla noissa hattaroissa. Huomenna olet jo juhlahumussa ja toivot, että kunditkin katoaisivat jaloista.
:)
Olen hukannut mustan kirjani jo vuosia sitten, joten siksi kysyn, että oliko sulla poikia yksi vai kaksi? Ja minkä ikäisiä?
3 lasta, tytöt 16 ja 20, poika 18.

Mitenkäs sun lapset?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 12:49
Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 10:48

:)
Olen hukannut mustan kirjani jo vuosia sitten, joten siksi kysyn, että oliko sulla poikia yksi vai kaksi? Ja minkä ikäisiä?
3 lasta, tytöt 16 ja 20, poika 18.

Mitenkäs sun lapset?
Tyttö 22. Opiskelee Turun lääkiksessä. Poika 11 ja opiskelee mitä opiskelee, lähinnä säbää ja elämänkoulua mun ohjauksessa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 12:54
James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2017 12:49
Diddley Bow kirjoitti: 27.04.2017 12:47

Olen hukannut mustan kirjani jo vuosia sitten, joten siksi kysyn, että oliko sulla poikia yksi vai kaksi? Ja minkä ikäisiä?
3 lasta, tytöt 16 ja 20, poika 18.

Mitenkäs sun lapset?
Tyttö 22. Opiskelee Turun lääkiksessä. Poika 11 ja opiskelee mitä opiskelee, lähinnä säbää ja elämänkoulua mun ohjauksessa.
:sir:

Meillä poika on sellainen, että pitää käyttää kaikki uhkailu, kiristys ja lahjonta, jotta koulunkäynnistä tulisi jotain.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin