Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hitsi, unohtui viikonlopun tärkein kisa.

Kulta tuli kuitenkin Suomeen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Urheilujutskia. Säbäkausi alkaa olla taputeltu. Erinomaisen hienoa on ollut olla mukana valmentamassa 05/06 ikäisiä poikia. Ilmeisesti koko paketti on ollut niin hyvässä tikissä pojista/valmennuksesta/johtoportaasta/vanhemmista lähtien, että näihin ikäluokkiin on tunkua kilpailevista seuroista. Alkavalle kaudelle saadaan pystyyn niin iso ryhmä, että joutuu harkitsemaan laittaako joitain poikia kasvamaan korkoa kerhotoimintaan kilpatoiminnan sijaan. Ikäluokat jatkavat jatkossa omina joukkueinaan ja minä nollakutosten vastuuvalmentajana. En päävalmentajana. En osaa päätä valmentaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005224461.html

Tämä on mulle vähän hankala juttu. En millään pääse yli ajatuksesta, että tämä on nyt vain on naurettavaa. Erityisesti tuo suosio penkkiurheilun kohteena.

Mutta. Samaan aikaan olen jo vuosia pitänyt aika totaalisen urpoina tyyppejä, jotka dissaavat vaikka jalkapallon MM-kisoista, tai lätkän SM-liigasta, kiinnostumisen sillä perusteella, että mitä kiinnostavaa siinä nyt on, että aikuisen ihmiset juoksevat/luistelevat pallon/kiekon perässä, kun maailma on täynnä merkityksellisiäkin asioita? Tällainen kritiikki ei mielestäni oikeastaan edes ansaitse vastausta, koska kertoo vain kriitikon kykenemättömyydestä ymmärtää massoja liikuttavien ja yhdistävien asioiden roolia inhimillisessä yhteiskuntaelämässä. Kritiikki osoittaa niin suuria puutteita ymmärryskyvyssä, että melkeinpä sulkee esittäjänsä pois kiinnostavista keskusteluista liian tyhjäpäisenä.

Kuitenkin, juuri noin haluaisin itse dissata e-urheilun. Mutta omalla argumentillani tämä ei varmaan kerro mitään e-urheilusta, vaan vain siitä, että minä en enää ymmärrä modernia yhteiskuntaa ja sen dynamiikkaa juuri lainkaan, vaan olen ymmärryskyvytön menneen maailman reliikki. Sanoinko jo, että tämä on minulle vähän hankala juttu.
Viimeksi muokannut urpiainen, 24.05.2017 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dissaan "e-urheilua". Ei ole urheilua.

Bilis, darts, ampuminen, etc vaatii samankaltaisia skillsseja, mutta on niissä kuitenkin mukana urheilullisia elementtejä. Sitten voisin hyväksyä jos mukana olisi vaikka jonkinlaisessa virtuaalimaailmasimulaattorissa kehon liikuttaminen tai jonkinlaisten aikoinaan konsoleille myytyjen lätkin hakkaaminen nyrkkeilypelissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Esmes shakki vai miten se nyt kuuluukaan kirjoittaa on aina ollut urheilun alla. Urheilulla ja liikunnalla käsitteinä ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa aina. eUrheilu kuulostaa vaikkupesääni myös urpolta, sellaiselta saamattomien nörttien röyhkeältä hyökkäykseltä perinteistä urheilua vastaan, jonkinlaiselta lökäpöksyjen sodanjulistukselta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös esim bridge ole vähän samassa asemassa kuin shakki? Ihmisten väliset kilpailulajit niputtuvat kaikki etäisesti kisailun, tai siis urheilun alle. Olympialaiset ovat miuten enkuksi olympic games.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla menee aina herne nenään, kun joku alkaa määrittelemään toisten lajeista onko ne urheilua vai ei, kun eivät kuitenkaan mistään mitään ymmärrä :perse:

Jos harrastajat kokee, että laji on urheilua, niin sitten se on. Ei se ole keneltäkään pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2017 14:14Ei se ole keneltäkään pois.
Itseasiassa on. Jos esimerkiksi tuo turhake dumpataan Olympialaisiin niin sieltä karsitaan jotain oikeaa urheilua pois.

Ja sama urheilun tuille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.05.2017 14:06Olympialaiset ovat miuten enkuksi olympic games.
Unohtamatta Suomen kunniakasta olympiahistoriaa, jossa yhtenä huippuna esiin nousee Lontoon olympialaiset 1948, jolloin Suomi voitti kultaa kaupunkisuunnittelussa ja lyriikassa, hopeaa kuorolaulussa ja pronssia kaupunkisuunnittelussa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Esimerkiksi jos rengaskisoihin olisi tarjolla e-urheilu tai puuhelmilaji niin kumpi teidän mielestä pitäisi valita?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 24.05.2017 14:21 Itseasiassa on. Jos esimerkiksi tuo turhake dumpataan Olympialaisiin niin sieltä karsitaan jotain oikeaa urheilua pois.

Ja sama urheilun tuille.
Maailma muuttuu. Olympialaiset on jossain määrin suosiokisa, koska suositut lajit tuovat OK:n rahat. Jos laji sieltä tippuu, niin se ei vaan ole tarpeeksi merkityksellinen. Sama tukiin.

IMHO Olympialaiset sais lopettaa kokonaan nykyisessä muodossaan. OK on ahne, korruptoitunut ja käyttää omaa valta-asemaansa törkeästi hyväkseen urheilijoiden oikeuksia polkien.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hölmöt urheilijat ei saa kunnon AY-liikettä aikaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2017 14:36 IMHO Olympialaiset sais lopettaa kokonaan nykyisessä muodossaan. OK on ahne, korruptoitunut ja käyttää omaa valta-asemaansa törkeästi hyväkseen urheilijoiden oikeuksia polkien.
Mulla menee aina herne nenään, kun joku alkaa julistamaan, että olympialaiset pitää lopettaa, kun ei kuitenkaan mistään mitään ymmärrä :perse:

Jos ihmiset kokee, että olympialaiset on tärkeät, niin sitten se on. Ei se ole keneltäkään pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.05.2017 15:04Ei se ole keneltäkään pois.
On se.

Multa hyvää wowitteluaikaa pois kun pitää tuijottaa naisten lentopalloa ja järjestävän maan köyhiltä satoja miljoonia hukkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kohta välistävetäjä tulee paaluttamaan, että huippu-urheilun tukeminen on Kiky-hengen vastaista ja suurin tekijä kassavajeeseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.05.2017 13:53eUrheilu kuulostaa vaikkupesääni myös urpolta, sellaiselta saamattomien nörttien röyhkeältä hyökkäykseltä perinteistä urheilua vastaan, jonkinlaiselta lökäpöksyjen sodanjulistukselta.
Kun tota omaa kollia ja siskon poikaa seuraa, niin ei vaikuta lainkaan hölmöltä, että lapsella on useampi harrastus. Nyt pelaaminen koneella tai konsolilla on vain hyväksytty yhdeksi kokonaisuudeksi lapsen harrastuksia. Näin on ja tulee olemaan.

Kummatkin kolleista siis pelaa useamman kerran viikossa säbää ja siskon poika on jopa ollut mukana Salibandyliiton maajoukkuepolussa. Ja ovat kohtalaisen kykeneviä myös noissa virtuaalipeleissä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.05.2017 15:04 Mulla menee aina herne nenään, kun joku alkaa julistamaan, että olympialaiset pitää lopettaa, kun ei kuitenkaan mistään mitään ymmärrä :perse:

Jos ihmiset kokee, että olympialaiset on tärkeät, niin sitten se on. Ei se ole keneltäkään pois.
Piti pari kertaa lukea ennen kuin tajusin sun muuttaneen detaljeja :oops:

Eihän siinä mitään, jos korruptio ja varojen yletön tuhlaaminen urheilujohtajiin ei haittaa tai se, että valtiot joissa on suurta köyhyyttä tuhlaa valtavasti urheilupaikkoihin, joita ei kisojen jälkeen ole edes varaa ylläpitää ja jäävät rapistumaan tai se että vanhasta amatööriurheilun imagosta pidetään kiinni, jotta OK saa itselleen yksinoikeuden urheilijoiden käyttämiseen mainonnassa omien tulojensa maksimoimiseksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kaikki mikä tuntuu urheilulta, on urheilua. Perustelen tämän vahvalla tunteella.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja aydemir »

En kyllä osaa pitää e-urheilua urheiluna sitten alkuunkaan.

Ihan oikean urheilun puolella Trojans on kyllä aloittanut kautensa yllättävän surkeasti, taas tuli köniin. Toisaalta ei kai se pitäisi hirveän suuri yllätys olla kun suuri osa joukkueesta vaihtui. Roostersin voittokulkua ulkomaita myöten on taas tullut seurattua suurella nautinnolla. Erehdyin jopa ostamaan kausarin, elämäni ensimmäisen :lol:
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä lähestyisin e-urheilua sitä kautta, että mukana on kilpailullinen elementti ja huipulla pärjääminen vaatii urheilullisen elämäntyylin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bhven »

e-urheilijoilla lienee oleman maailman paras käsi-silmä-koordinaatio, joten tuolla speksillä kyse on urheilusta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 26.05.2017 8:33 Mä lähestyisin e-urheilua sitä kautta, että mukana on kilpailullinen elementti ja huipulla pärjääminen vaatii urheilullisen elämäntyylin.
Olen ymmärtänyt, että näin nykyään on. Silmän ja käden koordinaatio, refleksit ja myös palautuminen ovat kaikki mukana. Mutta sama koskee kuin muitakin lajeja, ei tartte arvostaa jos ei taho. Minusta olisi itse hienompaa olla maailan paras futaaja tai 100 metrin juoksija kuin maailman paras counterstriken pelaaja, mutta ei ole mitään pelkoa siitä että mihinkään noista kykenisi. Onhan se hienoa, että joku tienaa isot rahat tekemällä jotain mistä tykkää ja ollen siinä parhaita maailmassa. Ei se ole keneltänään muulta pois.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä jää Tapparan kolmas mestaruus ainakaan pelaajista kiinni.

Tappara julkisti hurjia vahvistuksia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitä pojat edellä sitä isä perässä, potkut..

JEremenkot ei pelastaneet Suomen jalkapalloilua?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin