Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Juurikin näin. Tulot ei oikein kattanut menoja. Palkasta ei voinut edes unelmoida. Piti lopettaa ennen kuin kertyi liikaa velkaa. Näin jälkikäteen tarkasteltuna olen erittäin tyyväinen tekemiini valintoihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2017 8:31
Fiona kirjoitti: 08.09.2017 11:14
Vagabondo kirjoitti: 16.08.2017 17:31 Nuorena mä olin mun unelma-ammatissa. Sillä ei elänyt :cry:
Mikä ammatti oli kyseessä?

Nuorena halusin pitkään psykologiksi. En kuitenkaan niin paljon, että olisin jaksanut opetella tilastomatematiikkaa. Viestintä olisi myös kiinnostanut, mutta työllisyysnäkymät olivat liian epävakaat.
Jonkin sortin (puoli)ammattilaisurheilija ymmärtääkseni. Puoli tulee juuri siitä, että siitä ei oikein saanut rahaa.
Ok, Suomessa tuntuu olevan aika paljon (lupaaviakin) urheilijoita, jotka ovat joutuneet hakeutumaan muihin töihin taloudellisista syistä. Se taas ei kerro olisiko kyseisestä ihmisestä muuten ollut hommaan. Itsehän en usko, että olisin edes päässyt opiskelemaan psykologiaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 11.09.2017 11:38 . Itsehän en usko, että olisin edes päässyt opiskelemaan psykologiaa.
Eikös se ole tämän ketjun idea :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2017 11:44
Fiona kirjoitti: 11.09.2017 11:38 . Itsehän en usko, että olisin edes päässyt opiskelemaan psykologiaa.
Eikös se ole tämän ketjun idea :)
Onhan se, aikaisemmasta viestistäni asia ei tullut kuitenkaan ilmi, joten katsoin parhaaksi vielä täsmentää :)
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mua kyllä harmittaa lopun ikäni etten mennyt lennostoon aikoinaan. Haluan ehdottomasti lentäjäksi seur. elämässä. Naisekseni valitsen myös lentäjän. Sitten romanttisesti surffaamme taivaalla. Ja kohtaamme...(jatkakaa, minä en uskalla!)

MUKAVIN SYYS
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Siis sellainen josta pitäisin mutta mitä ei lapsuudessakaan voinut tulla...
Kyllä se varmaan liittyy urheiluun.
Vaarallisiin ammatteihin en ikinä haluaisi enkä varmaan olisi hyvä niissä...
En minä tiedä onko sellaista.
Sen täytyy olla urheilussa sellainen laji, johon vartaloni tai kykyni ei olisi millään taipunut. No... voi olla, että kiekon- tai moukarinheittäjä tai kuulantyöntäjää minusta olisi tuskin tullut kun en ole vartaloltani niin pulleatanakka. Mutta kyllä se olisi ehkä hieno olla.
Golfinpelaajahuippu olisi suuri haaveeni ja kyllä siihen olisi voinut olla mahdollisuus. Ei toki enää.
Diplomaatti tai arvostettu tiedemies. Viimeksimainittu saattaisi vaatia Einsteinin synnynnäistä epätasa-arvoista neroutta, joten ei se kyllä ole välttämättä hyvä.


Nyrkkeilijä olisi kiva olla siksi että mahdollisesti saisi 250 miljoonaa vuodessa, mutta ei minusta ole siihen kun kuolisin eka iskusta.


Lentäjä on toiveammattini ja miksei siihen olisi voinut ollakin mahdollisuus. Terveydellisesti se ei kyllä hyvä ole.

Palomiehenä kuolee savuun mutta saisi stereotyyppisesti koko ajan. Ei kelpaa kuolema. Poliisi on osin arvostettu, mutta epäsäännöllinen työaika, epäterveellinen ja riskialtis. Ei nyt innosta sekään..


PYSYN kotona ja otan ongen ja kirj..eikun tietokoneen ja kirjoitan kitinään. Naisena joku menninkäinen seuraksi ja kahvia keittämään. Minä teen teetä.



HEINÄMIES EI OLE SEKÄÄN KIVA AMMATTI MUTTA HEINÄARSKA ON MUKAVA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Näyttelijän työstä haaveilin nuorempana, kun olin näytelmäkerhossakin jne. Myöhemmin olin ilmaisutaidon kursseilla, mutta ei minusta koskaan olisi ollut näyttelijäksi. En ole ujo, mutta en pidä esiintymisestä enkä huomion keskipisteenä olemisesta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 15.02.2017 16:33 Näyttelijähaaveet kuihtuvat kun tajusin miten luokattoman huono sietokyky mulla on taideihmisiin
:mrgreen:

Olisi helvetin hienoa, jos olisit näyttelijä, jota totaalisesti watuttaa kaikki taiteilijat!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 01.08.2018 16:01 . En ole ujo, mutta en pidä esiintymisestä enkä huomion keskipisteenä olemisesta.
Jos sä alkaisit tehdä jotain performansseja, joiden idea olisi, että istuskelisit vain hiljaa jossain nurkkapöydässä etkä kertoisi, että tämä on taide-esitys?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisin olla hullu nero aka Steve Jobs tai Elon Musk, mutta en ole hullu enkä nero.

edit: tarkemmin ajatellen en haluaisi. Työlästä hommaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.08.2018 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.08.2018 16:12
Jos sä alkaisit tehdä jotain performansseja, joiden idea olisi, että istuskelisit vain hiljaa jossain nurkkapöydässä etkä kertoisi, että tämä on taide-esitys?
Tää voisi sopia mulle, jos saan siihen eteen lasillisen (tai pullollisen) viiniä :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Unelma-ammattinne, johon teistä EI olisi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.08.2018 16:11
exsu kirjoitti: 15.02.2017 16:33 Näyttelijähaaveet kuihtuvat kun tajusin miten luokattoman huono sietokyky mulla on taideihmisiin
:mrgreen:

Olisi helvetin hienoa, jos olisit näyttelijä, jota totaalisesti watuttaa kaikki taiteilijat!
Vähän niin kuin Jouko Turkka, mutta näyttelijä?

Käsittääkseni muista näyttelijöitä vittuuntuvia näyttelijöitä on paljon.
Vastaa Viestiin