Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku 400g olisi ihan sopiva. Tai sitten kalaa tai äyriäisiä, joihin en karvakäsimestoissa koske.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pikkusen harmittaa ettei iOS:lle ole olemassa emulaattoria kuten Androidille on BlueStacks.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hermesetaksen stevia-nappi jää kahvin pinnalle kellumaan, josta jää helposti huuleen kiinni. Sitten on makeutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Twitter ehdotti kaikkien kontaktien seuraamista ja tyhmyyksissäni klikkasi "kyllä" ja se puolestaan johti siihen, että nyt kontaktini seuraavat mua. En voi enää piereskellä twitterissä :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Siinä ja siinä, onko tämä pieni harmitus vai vitutus.

Häiritsee, että maailmalla käytetään . ja , merkkejä eri maissa eri tavoin desimaali tai numeroerottajina.

Esim. Yhdysvalloissa ymmärtääkseni 1 000,000 tarkoittaa miljoonaa, Suomessa se tarkoittaa tuhat seitsemällä merkitsevällä numerolla. Itse yleensä käytän yhdysvaltalaista tapaa, varmaan johtuen siitä, että tulee enemmän luettua amerikkalaista numeromerkitsemistapaa sisältävää tekstiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.11.2017 9:01 Siinä ja siinä, onko tämä pieni harmitus vai vitutus.
:D
Häiritsee, että maailmalla käytetään . ja , merkkejä eri maissa eri tavoin desimaali tai numeroerottajina.

Esim. Yhdysvalloissa ymmärtääkseni 1 000,000 tarkoittaa miljoonaa, Suomessa se tarkoittaa tuhat seitsemällä merkitsevällä numerolla. Itse yleensä käytän yhdysvaltalaista tapaa, varmaan johtuen siitä, että tulee enemmän luettua amerikkalaista numeromerkitsemistapaa sisältävää tekstiä.
Joo, mutta kun näin on, on sivistymätöntä sanoa suomeksi esim. "nolla-piste-viisi", vaikka tätä kuulee aika lailla. Kyse ei minusta olekaan varsinaisesti eri maissa olevat eri käytännöt, vaan eri kielissä olevat eri käytännöt. Minä pyrin käyttämään suomalaista tapaa puhuessani/kirjoittaessani suomea, englantilaista tapaa puhuessani/kirjoittaessani englantia. (Lisäksi se amerikkalainen miljoona pitäisi vissiin olla 1,000,000?)
Viimeksi muokannut urpiainen, 06.11.2017 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.11.2017 9:23 (Lisäksi se amerikkalainen miljoona pitäisi vissiin olla 1,000,000?)
Näin varmaan on. Eli ainakaan tuo amerikkalainen miljoona ei tuossa sekaannu suomalaiseen, koska suomessa noin ei merkitä koskaan.

kirjoittaisivatko amerikkalaiset satatuhatta "100,000"? Se voisi sekaantua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.11.2017 9:33kirjoittaisivatko amerikkalaiset satatuhatta "100,000"? Se voisi sekaantua.
Jep.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yksi lisäongelma tästä on, että jotkut tietokoneohjelmat sekoavat em. desimaalierotineroavaisuudesta. Ainakin yksi käyttämäni sovellus kaatui, jos käyttöjärjestelmän desimaalierotin oli eri kuin ohjelman.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Iltapäivälehden uutisotsikossa 'mainostettiin' pyllyverkkareita ja vihjailtiin kuvista. Sitten niissä kuvissa ei näkynyt yhtään pyllyä.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja aydemir »

^ Siis mitä on pyllyverkkarit..? :shock:

Edit: pitikin tarkistaa ihan ite. Oli siellä melkein yks kuva pyllystä. En tykkää housuista, ihan tylsät ja tyylittömät. Liikkuisin tuon tyyppisissä julkisesti vain koirien kanssa lenkkeillessä. Luulin että olisivat olleet jotain tällaista https://goo.gl/images/uqWhVP
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005439724.html

Liittyy tähän pyllyholocaustiin, joka takia esim twiittaajaa Haapalainen, jota HS luonnehtii "Turun yliopiston uskontotieteen oppiaineeseen väitöskirjaa tekevä Haapalainen tutkii evankelisluterilaista kirkkoa, tarkemmin sanottuna valtaa ja vallankäyttöä siellä" twiittasi 40 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aydemir kirjoitti: 08.11.2017 13:35 ^ Siis mitä on pyllyverkkarit..? :shock:

Luulin että olisivat olleet jotain tällaista https://goo.gl/images/uqWhVP
Ei pyllyverkkarit ole mitkään leggarit tai jogapöksyt. Pyllyverkkarit tulevat tiukasti iholle vain, noh, siellä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Legginsit oli kivoja. Onko ne lopetettu. Ei itselle toki vaan kauniille osapuolelle

MARRASTURSKAINEN ARSKALAINEN
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Firefox meni julkaisemaan päivityksen ja nyt nappulat väärillä paikoilla sekä uuden välilehden alkunäyttö muuttunut huonommaksi :(

No kaikkeen tottuu, mut en kaivannut muutosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Harmittaa kun naapuri kysyi omille synttärijuhlilleen ja minä olin luvannut mennä peli-iltaan. ÄÄÄH.

MARRASKAINEN ARSKAINEN
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lidlin "laatu"
laatu.jpg
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ihan perus-Biltemaa. Itsellä kuluu parit sivuleikkurit vuodessa, kun ne jossain vaiheessa napsahtaa poikki. Ostan silti aina uudet samanlaiset koska on juuri täydellisesti käteen ja taskuun sopiva malli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asia, joka saa aina meikäläisen mokaamaan. Cut off time
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 02.01.2018 13:14 Asia, joka saa aina meikäläisen mokaamaan. Cut off time
Harrastatko päiväkauppaa, vai työhön liittyvä asia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Töihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Yle Puhe. Ensin se muuttui niin, että minun kuunteluaikoinani - työmatka aamulla ja kotimatka alkuillasta - sieltä ei enää tullut mitään kunnolla toimitettua ja ajateltua puhetta, vaan samaa älyllisesti ala-arvoista mukavaa höpinää kuin kaupallisiltakin kanavilta. Sitten sieltä tuli talviolympialaisia haitaksi asti, ja nyt ovat alkaneet vielä soittaa musiikkiakin jonnin joutavan läpinänsä lomassa. Mitä tässä nyt voi enää lievästi elitistinen, keski-ikäinen tylsimys kuunnella?

Kai siellä Puheella vieläkin aika-ajoin puhuvat Sakari Sirkkanen, Kalle Haatanen, Ruben Stiller, Markus Leikola ja Jussi Lähde (miten mulle tuleekin mieleen tällainen all-male-panel! :shock: ), jotka kuuluvat suosikkeihini, mutta minun kuunteluaikoinani tarjonta on silkkaa sekundaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ykkösaamu? Omiin rutiineihini kuulu Ylen klo 8 radiouutiset ja sen jälkeen Ykkösaamu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Noin se kai täytyy nähdä. Vähän liian aikainen minulle, mutta minkäs teet. Lisäksi Ykkösaamusta puuttuu ehkä se sellainen akateemis-älyllisesti leikittelevä dimensio, joka kuitenkin luonnehti noita listaamieni toimittajien ohjelmia (Sirkkanen ehkä poislukien). Ykkösaamu on aika suoraviivainen uutistaustoitusohjelma, ei sellaista älyllistä stimulointia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin