Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dunkirk. En ymmärrä, miksi tätä oli niin hehkutettu. Aina pettyy, jos etukäteen lukee ylistäviä arvosteluja.

WW2-leffa, jossa samat tapahtumat kerrotaan maalta, mereltä ja ilmasta eri henkilöiden näkökulmassa. Siinä mielessä tosiaan mielenkiintoinen ja erilainen, että henkilöiden taustoista ei kerrota mitään. Ainoastaan lakonisesti näytetään, mitä tapahtuu.

4/5
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei kai Dunkirkistä ole nyt niin kauheasti muuta kehuttu kuin realistista kuvausta sodasta ja immersiota.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 14.08.2017 9:03 Ei kai Dunkirkistä ole nyt niin kauheasti muuta kehuttu kuin realistista kuvausta sodasta ja immersiota.
On jotkut väittäneet yhdeksi kaikkein aikojen parhaista sotaleffoista..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Kuva

Kuva

Ison Omenan Lounge Premium oli kiva sali, kun namit saa omalle pöydälle. Valitettavasti kuitenkin kastikkeet loppuivat kesken :( Oma vika tosin, kun en laittanut kippoja piripintaan.

Aiemmin aina ostin ison purkin poppareita, mutta nyt olen päättänyt luopua poppareista (ja ranskiksista) suolan takia. Eiväthän nachoksetkaan suolattomia ole, mutta on niissä selvästi vähemmän suolaa kuin poppareissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ En ole koskaan tutkinut poppareiden suolapitoisuutta, mutta kerronpa silti seuraavan. Suurin osa ihmisistä elää luulossa, että esmes sipsit ovat kovin suolaisia. Leivässä on enemmän suolaa kuin sipseissä! Tämän kuten muunkin pisua käyttävän tuotteen kohdalla jengi kuvittelee, että koska joku maistuu suolaiselta, sitä suolaa on ihan vitusti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.08.2017 15:11 Leivässä on enemmän suolaa kuin sipseissä!
Kalorisisältöön suhteutettuna kyllä, painon mukaan ei ole.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.08.2017 15:11 pisua käyttävän
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.07.2017 8:23 Valerian

3/5. Mielestäni juoni oli aivan ymmärrettävä. Laureline tarjosi silmäkarkkia jo yhden tähden verran.

Valerian oli aivan liian kynäniska. Olisi halunnut vahvaleukaisemman ja muutenkin miehekkäämmän Valerianin, vaikea uskoa, että tämä Valerian kaataisi puolet universumin naisista.

Dialogi ja Valerianin ja Laurenin välinen suhde ei oikein toiminut.
Leffaa en vieläkään ole nähnyt. Kun Orimattilassa ei enää ole elokuvateatteria pitäisi kai ajaa Lahteen jos siellä menee. En jaksa. Odotan DVDtä tai telkkaria.

Näytteistä päätellen Laureline ei näytä Laurelinelta vaan on Söpö pikkupimu. Hyvin treenannut tappeluskohtauksia. Vaikka sarjakuvalaureline ei tainnut joutua tappelemaan, Tissejään on korostettu liikaa siinä avaruuspuvussa. Joiden sitäpaitsi pitäisi olla valkoisia eikä mustia. Ja leffan Valerian on tosiaan ulkonäoltään liian nössöpoju.

Parisuhteensa luonne oli jo sarjakuvissakin epäselvä.

Klippi jossa trailerien kooste ja kiinnostavampaa making of-kamaa.



https://www.youtube.com/watch?v=d-NN6_O9obw
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000005326664.html

Eilen illalla väijyin, olihan melkoinen keitos. Jos urheilu ja siihen liittyvä douppinki yhtään kiinnostaa urheilua seuraavan näkökulmasta, kannattaa ehdottomasti katsoa! Netflixissä ainakin nähtävissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

´

Saattaa hyvinkin olla oudoin näkemäni elokuva. Toki esim. Mulholland Drive on omalla tavallaan outo, mutta siitä kuitenkin näkee, että on yritetty tehdä taidetta ja outous liittyy siihen. Tästä elokuvasta ei tiedä, mitä on yritetty tehdä.

Synopsis: Aikuinen poika saa asua isänsä luona sillä ehdolla, että hän tekee erittäin rasvaisia ruokia. Isä jatkuvasti valittaa siitä, että ruoat eivät ole riittävän rasvaisia. Päivisin isä ja poika vetävät discon historiaa kartoittavia kävelykierroksia turisteille (isä suurimmaksi osaksi keksii kierroksen jutut omasta päästään). Öisin isä rasvaa itsensä kauttaaltaan paksulla rasvalla ja on "Greasy Strangler"-murhaaja.

Kaikki elokuvassa esiintyvät ihmiset ovat rumia. Ei kannata mennä katsomaan ekoilla treffeillä.

Tämä menee Tennispalatsissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Törmäsin saittiin nimeltä Putlocker ja katsoin The Revenantin. Opin tästä, että jos lähtee hevoisen kanssa telttaretkelle, ei tarvitse telttaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uusi Blade Runner

Harva uskaltaisi tehdä näin hidastempoista ja pitkää ison budjetin elokuvaa. Ryan Gosling ja Harrison Ford näyttelevät hienosti, leffa on myös visuaalisesti hieno ja kaikkiaan erinomainen elokuva.

Ryan Gosling on Bladerunner, eli androidi, jonka tehtävänä on tappaa vanhemman mallin androideja, jotka ovat osoittautuneet vaarallisiksi, koska ne ovat liian inhimillisiä. Uudemmissa malleissa, joita Gosling edustaa, ei tätä ongelmaa pitäisi olla..

Elokuva tapahtuu n 30 vuotta ensimmäisen Blade Runnerin jälkeen.

Tuskin koskaan aiemmin elokuvien kolmesta päähenkilöstä kaksi on androidia ja yksi on tietokoneohjelma (kiukaan kuuma Ana de Armas).

Leffassa kuullaan varmasti ensimmäistä kertaa koskaan Hollywoodin Blockbusterissa suomea "Tää jätkä on Bladerunner, se on vitun vaarallinen". :)

Ohjaaja on Denis Villeneuve, jonka edellisestä eli Arrivalista tykkäsin myös paljon. Mies osaa tehdä fiksua sci-fiä.

Hyvin harvoin nykyään tulee fiilis, että haluaisi katsoa saman elokuvan uudelleen heti, mutta tästä tuli.

Olen joskus kauan kauan aikaa sitten ekan Blade Runnerin katsonut (joka aikoinaan sai varsin nuivan arvostelun), mutta josta sittemmin on kasvanut klassikko. Eo. leffan jälkeen innostuin eilen katsomaan ekaa uudelleen, mutta jäi vielä kesken.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katsoin eilen loppuun alkuperäisen Blade Runnerin. Aika oli tietysti ajanut osittain ohi, mutta itse tarina toimi. Taisi olla directors cut tai final cut tjsp, ainakaan kertojaääntä ei ollut. Tykkäsin.

Alkuperäinen leffahan jätti avoimeksi, oliko Blade runner itse replikantti vai ei. Uusi Blader runnerhan kertoi, että oli.

edit: oli The Final Cut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No hyvä kun tuonkin kerroit, nyt ei tarvitse vaivautua katsomaan uutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiitti Dave spoilereista. "#¤"#¤
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No ei tuo nyt oikeastaan ole spoileri, koska se on heti uuden leffan alussa annettuna asiana.

Ymmärrän kyllä, että olisi spoileri, jos eo. asia olisi oleellinen osa uuden leffan juonta ja tulisi ilmi vasta elokuvan kuluessa. Mutta kerrotaan heti alussa.

Anteeksi joka tapauksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Muumien Taikatalvi
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005470744.html

Kekkoslovakialaista paskasti kirjoitettua pitkäpiimästä nukketeatteria. Vältä.

Huikeeta, että pikku kakkos vibojen jälkeen tuosta arvostelusta selviää tämän leffan olevan leikkaa liimattu 1986 itäblokkipätkistä. Hesari kehuu ääninäyttelijöitä, jotka eivät tässä todellakaan loista.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minusta 60-ja 70-luvun lapsena ne itäblokin animaatiot olivat hienoja. Etenkin tietenkin "Nukkumatti" vaihtuvine teknisine kulkuvälineineen. Vaikka olin silloin jo iso poika.

Asiaan, että en ole vielä nähnyt "Last Jediä". Vielä ehtii.
Nyt en vaan tiedä haluanko enää. Tässä nimittäin keskiaikasota-miekkanörttiguru ja alkuperäisen Star Warsin fani Shad haukkuu Last Jedin maanrakoon. Juonen spoilereiden kera.

Pätkän jälkeen laitan linkin siihen tuubiin, ja oikeassa reunassa sitten lisää pettyneisyyttä siihen leffaan muiltakin. Jotain on kuollut, kun Pyhät perinteetkin jopa mun ajalta pilataan höpöviihteeksi. Mieleni pahoitan. Silti täytyyhän mun söpö Rey nahda taas 3D.



https://www.youtube.com/watch?v=D81f1M7IwSg
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen juuri menossa katsomaan, voin sitten spoilata loputkin!
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ olet jo nähnyt 90% leffasta
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2018 20:34 ^ olet jo nähnyt 90% leffasta
No, kysymys kuuluu, että jos hyperavaruusloikka on se ratkaisu, mitä viimeiset 7 episodia on oikein vatuloitu ja use the forcattu.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kuolontähtien rakentelu onkin ollut työttömien aktivointia...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Muutenkaan en nyt ihan ymmärtänyt, että mikä esti hyperavaruusloikkaamasta siihen suuntaan mihin paatti oli menossa sen edelle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Fantastinen nainen. Surullista miten iso asia se on vielä nykypäivänäkin muille ihmisille, jos joku ei mahdu hetero-homo-kategoriaan.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005602299.html

Katsoin eilen. Ei se nyt noin hyvä ollut eikä imho missään tapauksessa paras sci-fi vuosiin. Kyllä esim. Blade Runner 2, Arrival, Looper, Martian ja District 9 olivat selvästi parempia. Mutta jos Netflix on ja sci-fistä tykkää, kannattaa silti katsoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin