Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä vähän lisäoptiota reissuun:

Matkakertomus: Costa Rica
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Bluntly kirjoitti: 16.01.2018 10:52 Tässä vähän lisäoptiota reissuun:

Matkakertomus: Costa Rica
Kiitos vinkistä! Ei tosin ole rajattu minne sitä mennään tai koska tullaan takaisin, niin kaikki tuommoiset vinkit on tervetulleita!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Haemaeraemies kirjoitti: 16.01.2018 10:50 Sen verran realisti olen että dispencery / coffee shopin pitämisestä en vielä haaveile, mutta osuuskunta-muotoinen toiminta voisi olla vähemmän utopistinen tavoite.
Suomalaisen päihdepolitiikan (ja oikeastaan siis politiikan, ei vain suomalaisen eikä vain päihdeaiheisen) heikkous on siinä, että se ei perustu tutkimustietoon, vaan tunteeseen, mielikuviin, oletuksiin ja "maalaisjärkeen". Viimeisimmässä päätösprosessissa pinnalla oli myös omaantuntoon vetoaminen. Siinä alustassa on panimoliiton lobbauksella aika iso jalansija.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti: 16.01.2018 13:47
Haemaeraemies kirjoitti: 16.01.2018 10:50 Sen verran realisti olen että dispencery / coffee shopin pitämisestä en vielä haaveile, mutta osuuskunta-muotoinen toiminta voisi olla vähemmän utopistinen tavoite.
Suomalaisen päihdepolitiikan (ja oikeastaan siis politiikan, ei vain suomalaisen eikä vain päihdeaiheisen) heikkous on siinä, että se ei perustu tutkimustietoon, vaan tunteeseen, mielikuviin, oletuksiin ja "maalaisjärkeen". Viimeisimmässä päätösprosessissa pinnalla oli myös omaantuntoon vetoaminen. Siinä alustassa on panimoliiton lobbauksella aika iso jalansija.
Tämä on enemmän kuin tiedossa, ja pidän uskoni enemmän EU:n päässä. Tosin mahdollista myös on, että jenkeistä kantautuvat taloudelliset voitot laittavat mielet muuttumaan nopeammin myös täällä päin.

Siellä on rahaa niin monella tapaa, ja suomalaiset jää aivan armottomasti kehityksen kelkasta tuolla osalla. Ulkomaalaisilla firmoilla on osaaminen ja resurssit polkea kaikki suomalaiset suohon heti kun markkinat avautuvat. Vituttaa kovaa kun tietää että suomessa on kansainvälisellä tasolla aivan helvetin kova osaaminen, mutta sitä ei voi saattaa hyötykäyttöön.

Onneksi on sitten ihmisiä kuten ystäväni, joka muutti ulkomaille aloittamaan sen toiminnan missä on oikeasti hyvä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Tulee vähän lomaa isyyslomasta kun tipahti palkintomatka Los Cabosiin Kalifornian niemimaan nuppiin. Aika heviä on kun on ainoastaan 8 päivän reissu, mutta kun kerran työnantaja tarjoaa niin kai se on lähdettävä. Huvittavaa tässä on se, että kun kyseessä on työmatka niin pitää pistää palkka ja päivärahat juoksemaan; kelakin tukee harjoitusta maksamalla vanhempainvapaan minimipäivärahaa 24€ brutto x 7 päivää!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ajattelin mennä Vaasaan ensi kesänä. Suomen Texas odottaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitkä viikonloppu Berliiniin bookattu. Onko jotain hyviä vinkkivitosia, mitä tehdä ja nähdä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 01.03.2018 19:03 Pitkä viikonloppu Berliiniin bookattu. Onko jotain hyviä vinkkivitosia, mitä tehdä ja nähdä?
Berliinin muuri ja Checkpoint Charlie-museo, jos historia kiinnostaa.

http://www.mauermuseum.de/en/index.html

Muuriahan on paloja jäljellä useammassa paikassa, mutta näkemistäni tämä oli paras

http://www.berliner-mauer-gedenkstaette.de/en/

Tuossa on muurin kaikki osat paikoin jäljellä (osa tosin vain osittain) ja maksuton museo. Checkpoint Charlie -museo maksullinen.

East side galleryssä on sitten pitkä pätkä muurin länsiosaa, joka täynnä maalauksia, mutta se ei imho ole yhtä kiinnostava historiallisesti. Tosin tuon Honeckerin ja Brežnevin suutelukuvan luone on pakko käydä ottamassa kuva.

https://fi.wikipedia.org/wiki/East_Side_Gallery

Berliinissä käytin Uberia ekan kerran ja toimi hyvin. Tosin aina ei varsinaista Uberia saatavilla, mutta saman appsin kautta taksi helposti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lontoosta: jos on tekniikasta kiinnostunut, niin Tekniikan museossa ehdottomasti ehtii käydä. Olisin viettänyt koko päivän, mutta vaimo kylllästyi 3 tunnin jälkeen.

Samalla alueella myös Natural History museum, oli sekin jeesch, mutta olin pettynyt siihen, että aika suuri osa dinosaurusten luurangoista oli jäljennöksiä. Lisäksi samalla alueella viellä V&A, joka on taiteen je designin museo. Henk. koht. ei kiinnosta, mutta istuskelin siellä vaimon seurana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 8:43
Vesper kirjoitti: 01.03.2018 19:03 Pitkä viikonloppu Berliiniin bookattu. Onko jotain hyviä vinkkivitosia, mitä tehdä ja nähdä?
Berliinin muuri ja Checkpoint Charlie-museo, jos historia kiinnostaa.

http://www.mauermuseum.de/en/index.html

Muuriahan on paloja jäljellä useammassa paikassa, mutta näkemistäni tämä oli paras

http://www.berliner-mauer-gedenkstaette.de/en/

Tuossa on muurin kaikki osat paikoin jäljellä (osa tosin vain osittain) ja maksuton museo. Checkpoint Charlie -museo maksullinen.

East side galleryssä on sitten pitkä pätkä muurin länsiosaa, joka täynnä maalauksia, mutta se ei imho ole yhtä kiinnostava historiallisesti. Tosin tuon Honeckerin ja Brežnevin suutelukuvan luone on pakko käydä ottamassa kuva.

https://fi.wikipedia.org/wiki/East_Side_Gallery

Berliinissä käytin Uberia ekan kerran ja toimi hyvin. Tosin aina ei varsinaista Uberia saatavilla, mutta saman appsin kautta taksi helposti.
Myös Berliinin perinteinen taksi on suomalaisittain edullinen ja kätevä. Ja metro myös.

Mä olen jotenkin ajautunut reilun vuoden sisään pari kertaa pitkälle viikonlopulle Berliiniin. Minulla ei ole mitään erityissuhdetta Berliiniin tai berliiniläisiin, ja olenkin vedellyt aika häpeämättömällä perusturistilinjalla, eli mitään katu-uskottavia tai trendikkäitä vinkkejä en osaa antaa. Mutta joskus on aika vapauttavaa olla oikein kliseinen junttituristi.

Tässä hengessä minua viehettää jostain syystä erityisesti kävellä Unter den Lindeniä Brandenburger Torilta kohti museosaarta. Siinä on huikea kokoelma historiallisia merkkirakennuksia, ja koen melkein velvollisuudekseni huomioida Humboldt-yliopiston siinä samassa. Museosaarelta voi sitten jatkaa Alexanderplatzille; kontrasti keisarillisen Saksan ja DDR-estetiikan välillä on kiehtova. Samassa hengessä kannattaa vielä bongata Ku'dammin ostostunnelma, niin saa vielä kliseisen länsi-berliiniläisen meiningin siihen päälle.

Samalla klisee-linjalla tulee sitten käydä kebabilla Kreutzbergissa ja kahvilla/drinkillä Prentzlauer Bergissä. En ole syönyt Berliinissä missään fine dining -paikassa, mutta sellaisten aivan satunnaisesti löytyneiden kortteliravintoloiden taso Mittessä ja Kurfürstendammin sivukaduilla on ollut poikkeuksetta ilahduttava. Ja vaikka tavaratalojen, ja erityisesti niiden elintarvikeosastojen ja ravintolamaailmojen, suosittelu voi tuntua kummalta, voisin kuitenkin ajatella, että KaDeWe-tavaratalo voisi kiinnostaa Sinuakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 10:02 Olin tosiaan Tekniikan Museossa aivan kärki märkänä. Tässä muutamia higlightseja:
:D Toi on kyllä aika hard corea. Mä tykkään Lontoon museoissa ihan perinteisistä taidemuseoista ja tietty Tate Modernista. Mutta British Museum on yliveto: ympäröivä Bloomsbury on itsessään jotenkin terapiaa sielulle, ja Reading Room, jossa Marx kirjoitti Pääomaa ja Hayek omia teoksiaan, on melkein liikaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2018 10:15
James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 8:43
Vesper kirjoitti: 01.03.2018 19:03 Pitkä viikonloppu Berliiniin bookattu. Onko jotain hyviä vinkkivitosia, mitä tehdä ja nähdä?
Berliinin muuri ja Checkpoint Charlie-museo, jos historia kiinnostaa.

http://www.mauermuseum.de/en/index.html

Muuriahan on paloja jäljellä useammassa paikassa, mutta näkemistäni tämä oli paras

http://www.berliner-mauer-gedenkstaette.de/en/

Tuossa on muurin kaikki osat paikoin jäljellä (osa tosin vain osittain) ja maksuton museo. Checkpoint Charlie -museo maksullinen.

East side galleryssä on sitten pitkä pätkä muurin länsiosaa, joka täynnä maalauksia, mutta se ei imho ole yhtä kiinnostava historiallisesti. Tosin tuon Honeckerin ja Brežnevin suutelukuvan luone on pakko käydä ottamassa kuva.

https://fi.wikipedia.org/wiki/East_Side_Gallery

Berliinissä käytin Uberia ekan kerran ja toimi hyvin. Tosin aina ei varsinaista Uberia saatavilla, mutta saman appsin kautta taksi helposti.
Myös Berliinin perinteinen taksi on suomalaisittain edullinen ja kätevä. Ja metro myös.

Mä olen jotenkin ajautunut reilun vuoden sisään pari kertaa pitkälle viikonlopulle Berliiniin. Minulla ei ole mitään erityissuhdetta Berliiniin tai berliiniläisiin, ja olenkin vedellyt aika häpeämättömällä perusturistilinjalla, eli mitään katu-uskottavia tai trendikkäitä vinkkejä en osaa antaa. Mutta joskus on aika vapauttavaa olla oikein kliseinen junttituristi.

Tässä hengessä minua viehettää jostain syystä erityisesti kävellä Unter den Lindeniä Brandenburger Torilta kohti museosaarta. Siinä on huikea kokoelma historiallisia merkkirakennuksia, ja koen melkein velvollisuudekseni huomioida Humboldt-yliopiston siinä samassa. Museosaarelta voi sitten jatkaa Alexanderplatzille; kontrasti keisarillisen Saksan ja DDR-estetiikan välillä on kiehtova. Samassa hengessä kannattaa vielä bongata Ku'dammin ostostunnelma, niin saa vielä kliseisen länsi-berliiniläisen meiningin siihen päälle.

Samalla klisee-linjalla tulee sitten käydä kebabilla Kreutzbergissa ja kahvilla/drinkillä Prentzlauer Bergissä. En ole syönyt Berliinissä missään fine dining -paikassa, mutta sellaisten aivan satunnaisesti löytyneiden kortteliravintoloiden taso Mittessä ja Kurfürstendammin sivukaduilla on ollut poikkeuksetta ilahduttava. Ja vaikka tavaratalojen, ja erityisesti niiden elintarvikeosastojen ja ravintolamaailmojen, suosittelu voi tuntua kummalta, voisin kuitenkin ajatella, että KaDeWe-tavaratalo voisi kiinnostaa Sinuakin.
Mä taas en oikein pystynyt viehättymään Alexanderplatzin DDR-estetiikasta, vaikka toki se pitäisi nimenomaan osata ottaa sellaisena. Mutta se on vähän kuin menisi Merihakaan ihastelemaan betonibrutalismia, joka toki on ihan ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 10:20 se on vähän kuin menisi Merihakaan ihastelemaan betonibrutalismia, joka toki on ihan ok.
Mä teen tätäkin! Yllättävän moni helsinkiläinen ei ole koskaan edes käynyt Merihaassa. Kannattaisi. Romuttuneessa utopiassa on jotain kiehtovaa, vaikka kaikki ei suinkaan ole huonoa nykynäkökumastakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^itse asiassa mäkin olen käynyt siellä turistimatkalla! Kyllä se tosiaan on yksi pks:n merkittävimpiä nähtävyyksiä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2018 10:19
James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 10:02 Olin tosiaan Tekniikan Museossa aivan kärki märkänä. Tässä muutamia higlightseja:
:D Toi on kyllä aika hard corea. Mä tykkään Lontoon museoissa ihan perinteisistä taidemuseoista ja tietty Tate Modernista. Mutta British Museum on yliveto: ympäröivä Bloomsbury on itsessään jotenkin terapiaa sielulle, ja Reading Room, jossa Marx kirjoitti Pääomaa ja Hayek omia teoksiaan, on melkein liikaa.
Juu, British Museumissa kävin ekalla kerralla. Sekin kärsi kyllä siitä, että vaimo ja muu perhe kyllästyivät reilun kahden tunnin jälkeen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 10:32Sekin kärsi kyllä siitä, että vaimo ja muu perhe kyllästyivät reilun kahden tunnin jälkeen :)
:jee: Asiallista paneutumista!

Mun mielestä British Museum on jotenkin uudella tavalla kiehtova sitä kautta, että siinä missä se alunperin esitteli Imperiumin reuna-alueiden ihmeitä keskuksen väelle, nykyisin se väistämättä mieltyy ensisijaisesti kolonialistisen varastamisen museona. Näyttelyesineiden sijaan huomio kiinnittyy museoon itseensä jonkinlaisena isona käsitetaideteoksena. Vähän sama kuin eläintarhojen kanssa - ensi kesänä katsomaan näennäisesti Ähtärin pandoja ja tosiasiassa suomalaisten hankalaa suhdetta itäisiin diktatuureihin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mullakin oli ihan samoja fiiliksiä; vaikka egyptistä ryöstetyt aarteet kiehtoivat an sich, kiehtoi myös se, miten brittiläinen imperiumi häpeilemättä katsoi niiden kuuluvan itselleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No ni, ens kerralla jätät perheen kotiin ja lähdetään kahdestaan! Tämä voisi olla jonkin kauniin alku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2018 10:58 ^ No ni, ens kerralla jätät perheen kotiin ja lähdetään kahdestaan! Tämä voisi olla jonkin kauniin alku.
Kuva

Mä haluan, että mennän Toweriin kanssa! Se on vielä näkemättä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on kohtalo! Mä olen hengannut Lontoossa vuosikausia, mutta en ole käynyt Towerissa!

Ei ku ei ehkä sittenkään. Minäkään en jaksaisi katsella noita ICT:n merkkipaaluja paria minuuttia kauempaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tulen kuunteluoppilaaksi, loppukuusta työreissu Lontooseen useiden vuosien tauon jälkeen. Pääasiassa sitä tulee tietysti pyörittyä jossain huumekuvioissa, mutta jos sitä ehtisi jotain muutakin harrastamaan samalla. Onko olemassa jotain last minute- sivustoa edukkaille teatteri/musikaalilipuille, vai pitääkö niitä edelleenkin käydä kyselemässä suoraa niistä myyntikojuista?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jaksaako sitä huumeiden lisäksi enää ryypätä, jos töitäkin pitää tehdä?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.03.2018 12:02 ^ jaksaako sitä huumeiden lisäksi enää ryypätä, jos töitäkin pitää tehdä?
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että on vähän tekopyhää pyöriä vaan laput silmillä huumeiden parissa pohtimatta lainkaan alkoholin roolia, mutta uskon, että tämä suomalaisille tyypillinen sekakäyttökulttuuri vähän ajaa siihen. Luulen, että myös briteille alkoholi on siinä määrin lempilapsi, ettei retken työosuuksissa siltäkään vältytä, mutta vapaa-ajan aion pyhittää kyllä teatterien halvoille jämäpaikoille, jos vain mahdollista!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 05.03.2018 11:59 Tulen kuunteluoppilaaksi, loppukuusta työreissu Lontooseen useiden vuosien tauon jälkeen. Pääasiassa sitä tulee tietysti pyörittyä jossain huumekuvioissa, mutta jos sitä ehtisi jotain muutakin harrastamaan samalla. Onko olemassa jotain last minute- sivustoa edukkaille teatteri/musikaalilipuille, vai pitääkö niitä edelleenkin käydä kyselemässä suoraa niistä myyntikojuista?
Mun mielestäni tkts:llä on myös nettisaitti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin