Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuossa vaiheessa harkitsisin jotain suoraan työhön valmistavaa aikuiskoulutusta tai F.E.C-kurssia. Suuremmat mahdollisuudet työllistyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saakos koulutukseen lähtevä 50v pitkäaikaistyötön samaa, parempaa vai huonompaa korvausta kuin työttömänä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 28.02.2018 9:03 F.E.C-kurssia.
Piti googlettaa, mikä tuo on. Vaikka en halua olla lannistava, tuntuisi, että Homie ei oikein sopisi profiiliin?

http://toimistot.te-palvelut.fi/documen ... 36bdceff02
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2018 9:16 Saakos koulutukseen lähtevä 50v pitkäaikaistyötön samaa, parempaa vai huonompaa korvausta kuin työttömänä?
Normaali työttömyyskorvaus +9€/päivä. Lisäksi voi saada avustusta matkoihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 28.02.2018 9:50
James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2018 9:16 Saakos koulutukseen lähtevä 50v pitkäaikaistyötön samaa, parempaa vai huonompaa korvausta kuin työttömänä?
Normaali työttömyyskorvaus +9€/päivä. Lisäksi voi saada avustusta matkoihin.
:sir:

Tiedätkö onko tuo sama missä koulutuksessa tahansa (esim. jos Homie palaisi universaalle), vai pitääkö olla joku työkkärin ohjaama kurssi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon sen verran kyyninen, että taitaa Homien opiskelu olla hukkaan heitettyjä resulsseja sekä Homien, että yhteiskunnan kannalta. Sen verran tukevassa työttömyysputkessa tuntuu olleen, että vaikea löytää työnantajaa valmistumisen jälkeenkään. Yksi kaveri jätti opinnot kesken, kun alkoi pyörittää omaa firmaa. Konkurssin jälkeen jäi useaksi vuodeksi työttömäksi ennen kuin lähti tekemään tutkinnon loppuun, mutta ei siitä oikein apua ollut, kun jokaisen työpaikan kohdalla mukana on aina ollut joku sopivampi. Pitkä työttömyys on vaan niin iso taakka työnhaussa, että sitä on vaikea ylittää ilman akuuttia pulaa työntekijöistä.

Joku likainen tai muuten epämiellyttävä työ, jota harva viitsii tehdä ja siten kärsii työvoimapulasta, saattaisi olla opiskelemisen arvoinen vaihtoehto tuossa tilanteessa. Jos siis työn tekeminen olisi itseisarvo ja oikeasti haluaisi päästä irti työttömyydestä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkälainen sun habitus on homie? Työhönpääsyyn vaikuttaa sekin, onko esim. hiukset siistit. Oletko kokenut hakea siivoushommia? Ainakin alan firmat valittavat työvoimapulaa. Riittääkö sun kunto seisomiseen us tunteja putkeen?

Jos kunto kestää, niin suosittelen suihkun, parturin ja kirpputorin kautta työnhakuun siivousalalle.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 28.02.2018 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ komppaan varsinkin jos ne yliopisto-opinnot ovat jotain muuta kuin opettajan tai lääkärin papereihin johtavia. Noissakin pitää sitten muuttaa jonnekin böndelään, jos hommia haluaa. Stadin mestat menee muille. Yliopisto kun ei yleensä johda ammatilliseen valmiuteen itsessään.

Kannattaa katsoa työvoimapulasta kärsiviä suorittavia hommia, joissa tarvitaan suomea ja ehkä enkkua, jos se sujuu. Vartija, lähihoitaja, tms. Siivous on siitä huono, että siellä kisataan kiellitaidottomien mamujen kanssa, jotka ehkä jaksaa painaa paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 28.02.2018 10:38 Jos siis työn tekeminen olisi itseisarvo ja oikeasti haluaisi päästä irti työttömyydestä.
Työstä saa muutakin kuin palkkaa. Esim. terveyttä. Työssä käyvät ovat selvästi työttömiä terveempiä (toki syy-seuraus suhde menee molempiin suuntiin tässä korrelaatiossa)

Sivustahuutaja toi esiin sen mielenkiintoisen pointin, että Homien kannattaisi tosiaan pyrkiä hommiin, jossa sujuvasta suomenkielen taidosta on hyötyä. Silti kuitenkin uskoisin, että siivous olisi nopein tie töihin. Firmat käsittääkseni perehdyttävät hommiin, eli varsinaista ammattitutk. ei tarvita. Mutta tosiaan kunnon pitää kestää jatkuva jalkeilla olo.

Lähihoitaja on ok, mutta se on tietysti pidempi reitti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ovako nämä erilaiset koulujen sun muiden virastojen ilta- ja yövahtimestarit ja vastaavat nykyisin kaikki jotain securitaksen 612-aktivisteja, vai löytyisikö sieltä Homielle hyvä paikka istuskella valveilla pitkin yötä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kaupungin hommissa moni vaikuttaisi olevan tukityöllistetty.

Itse suosisin juuri fyysisiä hommia. Hyötyliikunta työn ohessa on oikein jees, jos palkka ei kuitenkaan ole pienempi.

Ilta ja yöduunit vois sopia homielle, jos uniongelmia ei ole. Jäis iltakaljatkin vähemmälle.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy taitaa olla sen verran ujo ja epäsosiaalinen, että vaikka habitus olisi siisti ja joku kurssi taskussa, työllistyminen muutenkin hankalassa iässä pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen vaatisi varmasti vähintään jonkun palkkatuen. Palkkatukipaikat aniharvoin muuttuvat pysyviksi. Tämä on realismia, se ei tietysti tarkoita etteikö kannata yrittää. Ja kohta on vissiin pakkokin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 27.02.2018 17:51
Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2018 12:23 Kyllähän monet tyypit joilta jää yliopisto-opinnot kesken pääsee sitten johonkin parempaan duuniin.
Miksi et suorittaisi opintojasi loppuun?
BORING.

Yritän nyt vastata yleisesti kaikille:

Minua ei mikään koulujen käyminen enää huvita, tuntuu että sellainen olisi melkein psykologisesti mahdotonta.
Työnhaku nykyään sellaista että Duunitori-niminen saitti lähettää sähköpostiini avoimia työpaikkoja. Hakusanojeni mukaan. Haen sitten niitä. Lisäksi laitan avoimia hakemuksia sinne tänne.
Jossakin välissä työttömyyttä harkitsin myös yrittämistä. Eli liikkeenharjoittamista. Luovuin ajatuksesta koska:
1) Liian stressaavaa, ei sovi tällaiselle huonohermoiselle.
2) Yrittäjällä on huonompi sos.turva kuin työttömällä/palkansaajalla.
Kohta 1 liittyy myös kohtaan 2.

Ja SH: jos tarkoitat epäsosiaalisuudella esim. huonoja käytöstapoja, olet väärässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 28.02.2018 12:32

Ja SH: jos tarkoitat epäsosiaalisuudella esim. huonoja käytöstapoja, olet väärässä.
En usko, että hän tarkoitti sitä, vaan että esim. small talk tyylinen jutustelu vieraiden ihmisten kanssa on hankalaa? Noin sen tulkitsin.

Mitä Homie ajattelet kovasti tyrkyttämästäni siivousalasta?

En suosittele yrittäjyyttä, koska se on niin kilpailtua hommaa ja siinä pitäisi olla nuori, nälkäinen tyyppi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2018 12:39

Mitä Homie ajattelet kovasti tyrkyttämästäni siivousalasta?

Ajattelen että kyllä.
Niin ja tiedän kyllä että ulkoinen habitus vaikuttaa työn saantiin.
Kaikella kohteliaisuudella en taida enää jaksaa tätä keskustelua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 28.02.2018 12:32Ja SH: jos tarkoitat epäsosiaalisuudella esim. huonoja käytöstapoja, olet väärässä.
Huonot käytöstavat (antisosiaalisuus) ovat eri asia kuin epäsosiaalisuus. Olet vain sellainen, ujo, hiljainen, syrjäänvetäytyvä tyyppi, joka ei ole erityisen dynaaminen uusien ihmisten tai ryhmien kanssa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 28.02.2018 15:15
Homeboy65 kirjoitti: 28.02.2018 12:32Ja SH: jos tarkoitat epäsosiaalisuudella esim. huonoja käytöstapoja, olet väärässä.
Huonot käytöstavat (antisosiaalisuus) ovat eri asia kuin epäsosiaalisuus. Olet vain sellainen, ujo, hiljainen, syrjäänvetäytyvä tyyppi, joka ei ole erityisen dynaaminen uusien ihmisten tai ryhmien kanssa.
Pitää paikkansa. :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Niin, ehdotin opintoja ihan vaan sellaisena mukavana harrastuksena, kun töitäkään ei tahdo löytyä. En ajatellut, että opinnot auttaisi työllistymään.
Itsellä kun on jatkuvasti päällä sekä työt että opinnot, olisi ehkä kauhistuttavin tilanne se, ettei olisi kumpaakaan vaan elämä olisi yhtä nenänkaivuuta. Mutta meitä on näemmä joka junaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 28.02.2018 19:01 Niin, ehdotin opintoja ihan vaan sellaisena mukavana harrastuksena, kun töitäkään ei tahdo löytyä. En ajatellut, että opinnot auttaisi työllistymään.
Itsellä kun on jatkuvasti päällä sekä työt että opinnot, olisi ehkä kauhistuttavin tilanne se, ettei olisi kumpaakaan vaan elämä olisi yhtä nenänkaivuuta. Mutta meitä on näemmä joka junaan...
OK, kiitos vaan tästä. Ihmetyttää vaan eikö opiskelu työn (kokopäivätyö?) ohella ole kuitenkin aika raskasta?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2018 12:23OK, kiitos vaan tästä. Ihmetyttää vaan eikö opiskelu työn (kokopäivätyö?) ohella ole kuitenkin aika raskasta?
Kovin moni sitä silti tekee ihan hyvillä mielin, sitä sanotaan motivaatioksi. Itse olin kokopäiväopiskelun ohella aina töissä, joskus kahdessa. En silloin kokenut sitä rankaksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 05.03.2018 12:33
Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2018 12:23OK, kiitos vaan tästä. Ihmetyttää vaan eikö opiskelu työn (kokopäivätyö?) ohella ole kuitenkin aika raskasta?
Kovin moni sitä silti tekee ihan hyvillä mielin, sitä sanotaan motivaatioksi. Itse olin kokopäiväopiskelun ohella aina töissä, joskus kahdessa. En silloin kokenut sitä rankaksi.
Muistaakseni olet enemmän kuin kerran kuvaillut itseäsi adjektiivilla "patalaiska". Nuorempana oli enemmän sisua?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2018 12:37
So Hard kirjoitti: 05.03.2018 12:33
Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2018 12:23OK, kiitos vaan tästä. Ihmetyttää vaan eikö opiskelu työn (kokopäivätyö?) ohella ole kuitenkin aika raskasta?
Kovin moni sitä silti tekee ihan hyvillä mielin, sitä sanotaan motivaatioksi. Itse olin kokopäiväopiskelun ohella aina töissä, joskus kahdessa. En silloin kokenut sitä rankaksi.
Muistaakseni olet enemmän kuin kerran kuvaillut itseäsi adjektiivilla "patalaiska". Nuorempana oli enemmän sisua?
Kyllä, pyrin mimimoimaan turhan effortin kaikessa. Laiskuus on myös hyve, joka johtaa tehokkuuteen. (vrt. tyhmä paljon työtä tekee.) Nuorempana oli motivaatio saada haluamansa tutkinto ja elintaso. Nykyisin motivaatiotekijät kohdistuvat muualle. Pointti oli siinä, että kun on motivoitunut, jaksaa tehdä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

:sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 05.03.2018 12:43 Pointti oli siinä, että kun on motivoitunut, jaksaa tehdä.
Tärkeää on myös, että kokee itse pystyvänsä vaikuttavan asioihin. Esim. työssäjaksamisen merkittävin ennustekijä on se, miten ihminen kokee voivansa itse vaikuttaa työhönsä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 05.03.2018 12:43 Kyllä, pyrin mimimoimaan turhan effortin kaikessa. Laiskuus on myös hyve, joka johtaa tehokkuuteen. (vrt. tyhmä paljon työtä tekee.) Nuorempana oli motivaatio saada haluamansa tutkinto ja elintaso. Nykyisin motivaatiotekijät kohdistuvat muualle. Pointti oli siinä, että kun on motivoitunut, jaksaa tehdä.
Mä pidän itseäni laiskana, mutta vastuuntuntoisena. Kun sijoitan itseni tilanteeseen jossa joku asia on pakko suorittaa, se tulee tehdyksi tehokkaasti, mutta yleensä viimetipassa. Ilman pakkoa ei tapahdu mitään, joten aina välillä pitää sitoutua johonkin, että saa aikaiseksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin