Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.03.2018 15:08
James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2018 14:25 Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005594706.html
Tosi sekava uutinen. Siis kaksi keskustapuolueeseen kuuluvaa, ilmeisesti maahanmuuttajataustaista lautamiestä äänestävät sana-sanaa-vastaan olevassa tilanteessa syytetyn syyttömyyden puolesta sillä perusteella, että koska syytetty tulee paremmasta perheestä, hänen todistuksensa on kahdesta ristiriidaisesta todistuksesta lähtökohtaisesti uskottavampi.

Tämän lisäksi kerrotaan, että syytetty ja häntä syyttävä nainen ovat aikanaan avioituneet sharian mukaisin menoin. Edelleen kerrotaan, että toinen näistä lautamiehistä on 12 vuotta sitten ehdottanut, että Ruotsin perintö- ja avioliittolainsäädäntöjen tulisi ottaa maahanmuuttajien kulttuuriset traditiot enemmän huomioon.

Mä en millään saa tästä irti sellaista johtopäätöstä, että "Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa". Kuulostaa enemmän siltä, että keskustalaiset lautamiehet ovat päässeet toteuttamaan jonkinlaista esi-sosiaalidemokraattista luokkayhteiskunta-aristokratiakäsitystä virallisissa tuomioistuimissa.
Mikään noista asioista ei ole sellainen minkä tuomari saisi ottaa näyttönä syyllisyydestä väkivaltajutussa huomioon saatikka kirjoittaa tuomion perusteeksi. Kyllä se aika lailla kuulostaa siltä, että maallikkotuomarien mielestä naisen hakkaaminen on sukujen välinen asia. Aka. Sharia.

Länsimaissa nykyään ajatellaan että myös perheessä naisiin kohdistuva väkivalta on naisen subjektiivisten perusoikeuksien loukkaus johon julkinen valta puuttuu, ei joku suvun edusmies.
Viimeksi muokannut So Hard, 07.03.2018 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.03.2018 15:27 Tietysti mitään sharia-lakia ei ole olemassa minkäänlaisena yksiselitteisenä monoliittina, vaan termillä viitataan epämääräiseen kokelmaan hyvinkin erilaisia ja keskenään ristiriitaisia tulkintatraditioita. Eli tämä kuulostaa lähtökohtaisesti persutyhmälistön kiihkonlietsonnalta.

Mutta mun hyvin heikon tuntemukseni mukaan useimmissa sharia-traditioihin liittyvissä tätä aihepiiriä koskevissa debateissa puhutaan siitä, onko (lievä) perheväkivalta joskus katsottavissa läpi sormien miehen oikeutena naiseen nähden, tai riittääkö kahden naisen todistus kumoamaan yhden miehen todistuksen. Nämä ovat molemmat vastenmielisiä traditioita molemmat, mutta tämä perhetaustaan vetoaminen kuulostaa hyvin epä-sharialaiselta, koska miehen ja naisen epäsymmetria perheväkivaltaoikeudenkäynneissä ei johtuisi mieheydestä ja naiseudesta ollenkaan, vaan vain näiden henkilöiden perhetaustasta sukupuolesta riippumatta.

Siksi en oikein näe yhteyttä shariaan, erityisesti kun erikseen todetaan, että tiedossa ei ole, ovatko lautamiehen 12 vuotta sitten ehdottamat lakimuutokset nekään mitenkään liittyneet shariaan.
Okei. Kaipa vedin mutkat vähän suoriksi. Mutta ei kyseessä ainakaan vaikuttaisi olevan ruotsalaista tasa-arvoa korostava laintulkinta. Millä nimellä tätä nyt sitten kutsutaankin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Tuosta kirjoitinkin jo olevani samaa mieltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-10105493

Hitsi kun nuo virolaiset ovat ystävällinen veljeskansa. Kaikki muistavat, miten Aarnio sai Tuomiokirkon portailla puoli miljoonaa euroa muovikassissa virolaiselta miljonääriltä ja nyt keskustavaikuttajat ovat saaneet satojentuhansien lainat virolaiselta pöytälaatikkofirmalta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksen minä saa virolaisilta kuin ihme kysymyksiä huonosti kirjoitettuna?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nuorisosäätiö taitaa olla Suomen suurin järjestäytynyt rikollisjoukko(ellei sitten Kepua itseään lasketa sellaiseksi).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva

https://yle.fi/uutiset/3-10108606

Hmm. Onhan se kieltämättä ollut huolestuttavaa, että Pohjois-Korea on nostattanut maailmanpoliittisia jännitteitä tuhoisalta konfliktilta haiskahtavuuteen asti. Ja tällöin pitäisi olla huojentunut, kun palataan keskustelevaan diplomatiaan aseidenkalistelun ja twitter-herjaamisen sijaan. Mutta ei se nyt ihan hirveästi lohduta, että just nämä velikullat nyt sitten tekevät diiliä maailman kohtalosta. Eikä hirveästi auttaisi, vaikka puuttuvista mahtimiehistä Xi ja Putin liittyisivät joukkoon. Oi aikoja ja tolleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

"They're both spoiled man-babies with terrible hair. I'm sure they'll become best friends." -God
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000005603067.html

Hienoa!

"Amazonin tarkoituksena on tuolloin tarjota tuotteita tilaajille yhden päivän toimitusajalla."

Toivottavasti tämä pitää. Aiheuttaa aikamoisen myllerryksen suomalaiseen kauppaan, jos tuo pitää. Joku kirjoitti aiemmin, että suomalaista kivijalkakauppaa on suojannut se, että täällä verkkokauppojen toimitusajat ovat niin hitaita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mun mielestä ainakin Pekka Mattila (nopealla googlauksella esim. täällä) on viime aikoina saanut aika hyvin näkyvyyttä ihmettelemällä tätä suomalaista paradoksia, jossa rakennetaan maailmalla jo parasta ennen -päiväyksensä ohittaneita punaniskakauppakeskuksia, koska suomalainen verkkokauppa on niin kyvytön parantamaan logistiikkaansa edes lähelle sellaista tasoa, joka olisi ehdoton minimitaso muualla maailmassa. Ja tästä Mattila on vetänyt johtopäätöksen, että suuret monikansallsiet verkkokauppafirmat tulevat ja kaappaavat markkinan. Tältähän se nyt näyttää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Antaa markkinan rakentaa. Jos joku sitten tekee turskaa, niin tehkööt.

Jos keskustoihin ei saada sisääntuloväyliä ja parkkipaikkoja, niin ei sitä oikein muitakaan vaihtoehtoja jää kuin kauppakeskukset.

Enkä kyllä keksi mitään etua siitä, että ne samat Kappahlit ja Dressmannit ripoteltaisiin 'putiikeiksi' johonkin sohjoiseen neukkukeskustaan. Ei Suomesta löydy kysyntää kuin halvalle ja tylsälle kamalle. Tuollaiset liikkeet sopivat kauppakeskuksiin Raxin seuraksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Yle puheella joku setä selosti, että amazon primellä saa 70 dollarin vuosimaksulla Netflixin verran leffoja, Spotifyn verran musiikkia ja paketit kotiin ilmaiseksi. Ei ihme, että puolet amerikkalaisista on amazon primen jäseniä ja toimari tjtn. on maailman rikkain henkilö.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 14.03.2018 16:47 Yle puheella joku setä selosti, että amazon primellä saa 70 dollarin vuosimaksulla Netflixin verran leffoja, Spotifyn verran musiikkia ja paketit kotiin ilmaiseksi. Ei ihme, että puolet amerikkalaisista on amazon primen jäseniä ja toimari tjtn. on maailman rikkain henkilö.
Tokko amazon kotiin tuo muuta kuin omat pakettinsa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2018 9:09 https://www.hs.fi/talous/art-2000005603067.html

Hienoa!

"Amazonin tarkoituksena on tuolloin tarjota tuotteita tilaajille yhden päivän toimitusajalla."

Toivottavasti tämä pitää. Aiheuttaa aikamoisen myllerryksen suomalaiseen kauppaan, jos tuo pitää. Joku kirjoitti aiemmin, että suomalaista kivijalkakauppaa on suojannut se, että täällä verkkokauppojen toimitusajat ovat niin hitaita.
Liekö sattumaa että sama päivä.

https://yle.fi/uutiset/3-10115986
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

So Hard kirjoitti: 14.03.2018 17:14 Tokko amazon kotiin tuo muuta kuin omat pakettinsa.
Tarviiko muualta tilata?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 14.03.2018 17:26
So Hard kirjoitti: 14.03.2018 17:14 Tokko amazon kotiin tuo muuta kuin omat pakettinsa.
Tarviiko muualta tilata?
Suomalaisten verkkokauppaostoksista yli puolet tulee Kiinasta. Amazon joutuu vielä koville.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 14.03.2018 17:28
Bhven kirjoitti: 14.03.2018 17:26
So Hard kirjoitti: 14.03.2018 17:14 Tokko amazon kotiin tuo muuta kuin omat pakettinsa.
Tarviiko muualta tilata?
Suomalaisten verkkokauppaostoksista yli puolet tulee Kiinasta. Amazon joutuu vielä koville.
Kiinalaisissa verkkokaupoissa on kuitenkin yleensä jotain nano-nano merkkjä, Amazon myy merkkitavaraa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2018 17:39
So Hard kirjoitti: 14.03.2018 17:28
Bhven kirjoitti: 14.03.2018 17:26
Tarviiko muualta tilata?
Suomalaisten verkkokauppaostoksista yli puolet tulee Kiinasta. Amazon joutuu vielä koville.
Kiinalaisissa verkkokaupoissa on kuitenkin yleensä jotain nano-nano merkkjä, Amazon myy merkkitavaraa.
Kun on volyymia niin myyntiin on helppo ottaa premium-tuotteita ja myös hintapuristusvoimaa operaattoreilta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Toys R us meni konkkaan:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005604365.html

Lelujen luulisi olevan niitä viimeisiä tuoteryhmiä, joissa halutaan mennä liikkeeseen hypistelemään.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.03.2018 8:47 Toys R us meni konkkaan:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005604365.html

Lelujen luulisi olevan niitä viimeisiä tuoteryhmiä, joissa halutaan mennä liikkeeseen hypistelemään.
Mä olen ymmärtänyt että kataloogeista ne joulujutut katotaan. Minua ainakin kiinnostaa jouluruuhkissä hypistellä mitään mahdollisimman vähän.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko teillä käsitystä Amazonin toimintalogiikasta? Onko sillä omia varastoja ollenkaan, vai tulevatko kaikki tavarat muiden varastoista? Kiertävätkö kaikki kamat kuitenkin Amazonin hubin kautta, vai onko Amazon vain kauppa-alusta netissä?

Amazonillahan näkyy olevan monenlaista myyjää, mukana pikkukioskeja ja varmaan yksityisiäkin.

Eli Amazon on aikamoinen hybridi; sillä on omia tuotteita, mutta myös tuotteita, joissa se on vain mainosalusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämän mukaan ilmeisesti myyjien pitää toimittaa kamat etukäteen Amazonin varastoon?

https://services.amazon.com/fulfillment ... works.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2018 16:53 Juu, ei varmaan Pekkarinen ole kaikkien paras valinta tukia karsimaan. Paitsi tietysti, jos tukia ei aiotakaan karsia..
"Miksi hamsterille hankitaan juoksupyörä? Jotta se purkaisi energiaansa vahinkoa aiheuttamattomaan muotoon. Ehkä keskustan olisi pitänyt saada Paavo Väyrynen tähän työhön."
- https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005 ... 75c9834d7f
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hyvä kirjoitus. Olen samaa mieltä. Itse saamani tuki on tarpeellinen, mutta muiden saamista tuista voidaan karsia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jatkoa amazonista:

Myyjien on mahdollista lähettää tavarat myös omista varastoistaan

https://ignitevisibility.com/fulfillmen ... ate-guide/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin