Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistin rahaa haisemaan kunnolla: http://www.bbs-artebone.fi/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti: 05.03.2018 10:20 Pistin rahaa haisemaan kunnolla: http://www.bbs-artebone.fi/
Tästä olikin parilla työkaverilla mielipiteitä! Eli käytännössä kai rahat oli loppu, rahoittajilta ei saanut enää lisää ja nyt viimeinen oljenkorsi käytössä eli haettiin yleisöltä, oikeaa myyntia ei vielä ole ollenkaan.

3.5 miljoonaa bruttona sisään, arvostus 28 miljoonaa anti-hinnalla. Saa siinä vielä aika paljon poronluuta myydä ja toivoa että mitään vastaavaa ei ole tulossa muualta, toisaalta kai tuolla aika monta vuotta toimintaa pyöritetäänkin.

Pitäis kyllä varmaan opetella lukemaan oikein kunnolla noita tilinpäätöstietoja.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kertovat kyllä ihan auliisti tilinpäätösraportissa että käyttörahoitusta ei ole vuodelle 2018 ja että jonkinmoisen hätälainan ottivat tammikuussa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, lottokuponkihan tuo on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen oli start uppini yhtiökokous. Ihan mukavasti menee. Viime vuoden liikevaihto n 24 milj ja tälle vuodelle tulossa arviolta n 40 milj. Sijoitetun pääoman tuotto n 35%. Omistusosuuteni on 1%.

Aiemminhan oli ajatus suoraan listautumisesta, mutta nyt pääomisijoittajaa haetaan. Toukokuussa ylimääräinen yhtiökokous tekee päätöksen. Olin toivonut kovempaa valuaatiota tässä vaiheessa, mutta pääoamasijoittajat ovat indikoineet hiukan yli 50 milj. valuaatiota nyt. Myynen nyt puolet omistamastani yhdestä prosentista, eli n 250t. Olen hiukan pettynyt, koska olin tosiaan toivonut kovempaa valuaatiota nyt. Mutta toisaalta yhtiö on aika velkainen ja pääomasijoittaja laittaa sisään suunnatulla annilla rahaa ainakin 10 milj. Jäljelle jäävän puolen prosentin omistusosuuteni liukenee siinä n 0.4%:iin. Jos sitten aikanaan päälistalle listautuessa omistan sen 0.4%, onhan se ihan mukava siivu pörssin päälistalla olevasta yrityksestä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ En jaksa kaivaa, niin kysyn. Paljonko sä sijoitit tuohon? Muistaakseni spekuloit vähän erikokoisia summia, etkä lopulta päätynyt laittamaan all in, vaan olisit joku 100K tuupannut sisään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 29.03.2018 10:24 ^ En jaksa kaivaa, niin kysyn. Paljonko sä sijoitit tuohon? Muistaakseni spekuloit vähän erikokoisia summia, etkä lopulta päätynyt laittamaan all in, vaan olisit joku 100K tuupannut sisään.
Hyvin muistettu. 116k laitoin sisään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vaikea kuvitella itseään pettyneeksi jos olisi tehnyt verojen jälkeen puolisen miltsiä tiliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.03.2018 11:36 Vaikea kuvitella itseään pettyneeksi jos olisi tehnyt verojen jälkeen puolisen miltsiä tiliä.
:D

Juu, kyllähän tässä pitäisi olla helvetin tyytyväinen. Enkä mä nyt tyytymätön ole. Mutta päiväunelmissani olin kuvitellut jtn 60-80 milj. valuaatiota. Mutta firmahan kasvaa ja kannattaa erinomaisesti, eli jos nykyisellä tahdilla mennään, niin muutaman vuoden päästä on se varsinainen hillotolppa, kun mennään pörssiin. Nyt siis aion pitää puolet omistuksestani, eli varsinaista riihikuivaa tulee ulos jtn 250t (miinus verot, osakkeet ovat Oy:ni omistuksessa, eli 20% menee veroa. Veroa laskettaessa tietysti ensin vähennetään hankintameno, eli puolet 116:sta).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taitaa olla niin, että tuo vain nälkä jossa ei voi tulla kylläiseksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Voi se olla noinkin :?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2018 10:31 Hyvin muistettu. 116k laitoin sisään.
En mäkään näköjään ihan kaikkea unohda. Hyvin pelattu, jos nyt saa puolikkaan myynnillä tuplattua sijoitetun pääoman.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään osui noksun tankkaus juuri oikeaan hetkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt pitäisi lukea n 100 sivua juristien englanniksi kirjoittamaa sopimustekstiä

:dumb:

Vaikka periaatteessa tietysti mekaanisesti ymmärtäisi, niin ei mitään mahdollisuutta hahmottaa kokonaisuutta, koska niin monta alaviitettä ja klausuulia.

Noh.. onneksi eno on mukana. Käytiinhän diili osakastilaisuudessa tietysti läpi.

Konsulentit ja juristit tekevät hyvän tilin. Diilin kokonaiskustannukset melkein miljoonan. Siihen hintaan on käytetty tunnettuja kansainvälisiä nimiä. Kuitenkin prosentuaalisesti halvempaa kuin asunnonvälitys ja väittäisin, että tämä vaatii ainakin yhtä kertaluokkaa kovempaa osaamista ja työtä ovat tehneet us. kuukausia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mitä tästä sanotte? Kuulostaa joltain Ponzi-huijaukselta, ketjukirjeeltä tai islantilaisilta pankeilta potenssiin, mutta onko? Tuosta päivätreidaamisesta olen kai kysynyt täällä ennenkin, ja sanoitte ettei toimi. Mutta jos onnistuu liittymään, vaikeaa se, ja antaa automatiikan jurskuttaa, ei kai siinä häviäkään ainakaan jos laittaa ihan mininimipääoman?

https://www.artfuleconomist.com/2018/04 ... 78mgs362u7
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^"Finnish millionaire trader Lars Jansen has every reason to smile! He reportedly earns €100.000 per week trading from home"

Lukematta paskaa. Tuohan on aivan tavallinen huijaussivusto. Ei mikään legitiimi toimija laita tuollaisia keksittyjä menestystarinoita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ gattis hei, miten nyt edes voit kuvitella tuota todeksi? Jos jostain saisi sata kiloa viikossa, niin kaikkihan me sitä tehtäisiin.

Muistelisin, että pidit indeksirahastoja jotenkin epämääräisinä ja riskipitoisina? Ne kuitenkin ovat tuollaisen kusetuksen tylsä vastakohta: ei seksikästä kotona treidaamiata, vaan osta ja unohda. Tuotto tosin ei ole 100k viikossa vaan se tylsä osakemarkkinoiden alke 10% vuosituotta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ & ^ Te olette vain kateelisia kun teillä ei riitä kyvyt eikä rohkeus tuollaiseen.

Kiinnostavampaa tässä on se miksi Poikuus haluaisi ottaa riskiä tehdäkseen rahaa. Pari tonttua kuussa kattaa kulut, elinaikaa on luultavasti alle 10v ja valtio perii. Eli jos likviidit varat ovat yli 250k niin miksei pitäisi kaikkea käteisenä kolmen eri pankin tileillä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos hassais kaiken johonkin ponziin, niin olisi validi tekosyy pysyä kotona hörppimässä karhua?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

O.K, tuo linkkaamani sivu on huijausta. Hokasin vasta lopuksi, että siinähän on lopussa viritys, jolla voi lähettää heille rahaa.

Ehkä ne kauppaavat toimimatonta sovellusta treidaamiseen.

Muuten en vieläkään käsitä miten niin päivätreidaus ei toimisi. Ilman sovellustakin vietät kaikki päivät koneen edessä juopotellen ja runkaten. Sulla on väylä infomaatioon osakekursseista ja väylä maksaa heti. Sitä käsi housuissa katselet, ja kun mikä vaan osake tipahtaa, osta heti. Kun se nousee vähänkin ostohintasi yli, myy heti. Vähät välita pidemmän ajanjason trendeistä .Kyllä sillä tavalla luulisi joitakin kymppejä saavan päivässä. Kunhan on useampi kymmenen osaketta joilla pelaat.

Minullahan ei ole palkkatyötä eikä siis säännöllisiä tuloja. Sijoitin ennen pörssiromahdusta ja just lunastin sen tappiollisen vähemmistöosan, verottomana 45 donaa juokseviin kuluihin. Alkaen äitivainaani kuluista.
Tappiollisten myynti on verotonta, antaapa lopun isomman nousevan potin muhia vielä.

Enkä takuudella saisi työpäikkaa sen kummemmin kuin vaikka Homie.

Omaisuutta on mutta ei säännöllisä tuloja.
Päädyn luultavasti myymään peltopinta-alaa, jota en haluaisi tehdä.
Tän Varkauden kämpän vuokran eli kahden asunnon loukun maksaisi jo jos pystyisn lopettamaan tupakoinnin. On nimittäin kalliimpaa kuin Karhu.

Olen harkinnut, millä verukkeella pääsisin varhaiseläkkeelle. Vaikeaa varmaan.

Olen miettinyt entäs jos pestautuisin rengiksi omille mailleni,vuokraamilleni, kai osaisin nykykoneitakin ajaa ja sitten joku sanoo että tee sitä tai tätä. Olishan se kiva joskus tehdä työtäkin.

Harkinnan arvoista olisi myös lääketehtaiden lääketestaajaksi eli koe-eläimeksi pääseminen. Siitä kuulemma maksetaan aika hyvin eikä tarvi tehdä muuta kuin syödä pillereitä tai käydä piikillä. Muut kävisi, mutta ei naishormoneja tähän jo valmiiksi epämiehisyyteen, kiitos, Ne on hommat aika hys hys, joku lehtijuttu sellaisessa olevista opiskelijoista oli. Kai niillä olisi käyttöä vanhalle juopollekin? Mutta miten sellaiseen pääsisi, ehkä Kitinän lääkäri voisi suhteitaan käyttäen vinkata?

Sori viestin sekavuudesta, en saanut unta ja olen taas juovuksissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos mietit aivan objektiivisesti, miksi et myisi maata? Sullahan ei ole ketään, jolle jättäisit ne perinnöksi. Ymmärrän toki, että tsykoloogisesti voi olla hankalaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2018 13:54 ^Jos mietit aivan objektiivisesti, miksi et myisi maata? Sullahan ei ole ketään, jolle jättäisit ne perinnöksi. Ymmärrän toki, että tsykoloogisesti voi olla hankalaa.
On siinä kolmasosa pelloista, jossa en en ole koskaan käynytkään. Koska enonikin aikaan se oli vuokrattuna. Olenkin pitänyt vuokrasuhteet kummastuttavasti vain kahden vuoden pituisena, eli kahteen vuoteen tuskin kukaan ostaa vuokralla olevaa peltoa. Valitettavasti uusin taas sopimukset.

Minulle on vaikea sia myydä maata. Yhden pienen tontin myin, ja toinen on haluttu, saisin ennen veroja 30-50 000. En edes tiennyt että se hehtaari on minun.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 28.05.2018 13:33
Muuten en vieläkään käsitä miten niin päivätreidaus ei toimisi. Ilman sovellustakin vietät kaikki päivät koneen edessä juopotellen ja runkaten.
Totta! Miksi turhaan investoida algoritmeihin ja pörssin välittömässä läheisyydessä olevaan konesaliin. Runkulla ja karhulla pääsee samaan jostain persjönsteristä käsin.

Jos karhu ja runkkaus riittäisivät, niin miksi kaikki eibät olisi miljonäärejä? Meinaat ettei muilla kuin sulla kestä maksa ja mieskunto?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Amatöörien päivätreidauksessa ainoa voittaja on välityspalkkiot saava tai markkinainformaation myyvä firma. Siinä vaiheessa kun uutinen tulee ruudulle ja käsi on irronnut hepistä, algoritmit ovat jo korjanneet potin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ehkä salaisuus on ennenaikaisuudessa?
Vastaa Viestiin