Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siirry Urpsu podcasteihin. Mä oon kuunnellut nyt pari viikkoa ma- ke- pe Sarasvuon aamulenkkejä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 14.03.2018 11:59 Siirry Urpsu podcasteihin. Mä oon kuunnellut nyt pari viikkoa ma- ke- pe Sarasvuon aamulenkkejä.
Nyt Urpsu pahoitti mielensä, kun mainitsit Sarasvuon :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jos mä nyt jotenkin teeskentelisin, että en huomannut Sarasvuota mainitun, niin voisin kai sanoa, että podcast voisi tietty olla ratkaisu. Mutta jotenkin se on toistaiseksi tuntunut vaativan aivan liian suurta paneutumista, valintaa ja valmistelua siihen nähden, että tarkoitus on tosiaan vain rojahtaa auton penkkiin muutamaksi minuutiksi ja kuunnella samalla keskustelua ajankohtaisista asioista. Mut ehkä mä vielä kokeilen tuotakin (tosin tuskin Sarasvuota).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo tajuan kyllä että Sarasvuo on mun oma perversio. Jotenkin kiinnostavaa ihminen, joka tekee bisneksen siitä, että puhuu lähinnä sankaritarinoita itsestään. Mä koen, että saan sieltä ihan hyviä oivalluksia ja ideoita mun työn johtajuusosuuksiin ja ehkä jopa koulutusten rakenteisiin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähköpostiohjelmat, jotka automaattisesti kokoavat peräkkäiset viestit ketjuksi yhden otsikon alle. Mielestäni se vaikeuttaa uusien viesten huomaamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2018 12:16 Sähköpostiohjelmat, jotka automaattisesti kokoavat peräkkäiset viestit ketjuksi yhden otsikon alle. Mielestäni se vaikeuttaa uusien viesten huomaamista.
Ainakin outlookissa sen saa pois päältä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, outlookissa ja Applen ohjelmassa olen poistanut. Nyt huomasin saman ominaisuuden Elisan web mailissa, täytyy tutkia saako tässäkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sain tekstiviestin OP-vakuutuksesta, että sähköisessä palvelussa on sinulle viesti. Kirjauduin sisään. Viestin aihe oli, että 8.6 (tjsp) jälkeen kun kirjaudun, minun täytyy hyväksyä uudet käyttöehdot.

Sain siis viestin siitä, että sähköisessä palvelussa oli viesti ja sähköisen palvelun viesti oli, että ensi kerralla saan viestin.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuo on viestintää
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai robotilla on ollut tylsää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Missä on saksalainen järjestelmällisyys ja nopeus?
dhl.jpg

Toki voinut jäädä huumekoirien haisteltavaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

ilmastointilaitteen sisäyksikkö tiputteli vettä sisään. Kondenssivesiputki tukossa? Pitää tänään ihmetellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eipä enää ole vettä näkynyt. Toisaalta kastepistekin eilen jtn 5, eli välttämättä vettä ei edes tiivistynyt juurikaan. Kaatelin vettä kennoon eilen ja kyllä se ulos tuli ja puhaltelemalla putki ei ollut tukossa. Veikkaan, että talven alla kertyneet pölyt lähtivät liikkeelle ja aiheuttivat tilapäisen padon kondessivesiputkeen, joka nyt (toivottavasti) huuhtoutunut pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Työpisteen pöydälle ei mahdu kahta näyttöä.

Edit: Oikea ketju olisi ollut toisella sivulla.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

JWST:n laukaisu siirtyi vuoteen 2021.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tsemppiä Janne. Kannattaa yrittää pysyä niin asiallisissa väleissä kuin suinkin pystyy, niin helpottuu se huoltajuuden jakaminen eri talouksista käsin. En tiedä mitä tarkoitat kavaltamisella, mutta yhteisen omaisuuden jakamista selvitellään osituksessa: https://www.idealista.fi/jos-puoliso-hu ... maisuutta/ Elarit on taas tästä erillinen, ja on tarkoitettu lapsen kuluihin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

:(

Jotenkin myrskyisältä on kuulostanut.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hygienisti sai hammaslangan jumiin hampaanrakoon. Sitten lanka katkesi ja osa jäi sinne hampaiden väliin. Sen saaminen pois ottikin oman aikansa. Syytti vielä epäsuorasti minua siitä. Entinen hygienisti oli kivempi, harmi että lähti pois.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ostettiin uusi koti, ja jouduttiin toimimaan onnettomien kinteistönvälittäjien kanssa. Kyllä on vihuliaista touhua! Mikään ei suju kuten on sovittu, kaikesta tehdään vain minimi, ja tuon osaamattoman perseilyn vuoksi meidän kauppakirjaan on lisätty heidän oman persiin pelastamiseksi rakennettuja ehtolauseita, ettei virheistä viestinnässä (mm. ilmoituksessa mainittua ilmalämpöpumppua ei ole) joudu myöhemmin vastuuseen. Kyseessä on Suomen suurin alan toimisto, joten voisi kuvitella että jotain tasoa haluavat pitää yllä. Ilmeisesti ei tarvitse, kunhan markkinointibudjetti on riittävä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Juu en ymmärrä kuka niistä palveluista maksaa. Pankit kyllä auttaa kauppakirjan kanssa, hintatiedot ovat julkisia ja netti-ilmot ei maksa mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vähän aikaa sitten Hyysärissä oli ”Lääketieteen opiskelilija syyttää Flow’n järjestyksenvalvojia liian kovista otteista”. Nyt varatuomari näki jotain

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005799377.html

Onko mun luokkatietoisuus liian korkealla kun nämä
ärsyttävät?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mua ärsyttää kans.

Tällä viikolla oli kunnon richsplaining- juttu jossain iltapäivälehdessä, kun lääkisopiskelija selvitti miten voi ihan pienellä vaivalla kartuttaa varallisuutta nostamalla 15k opintolainaa ja sijoittamalla sen osakkeisiin. Opinnot voi tietysti rahoittaa työnteolla ja lainan maksu opintojen jälkeen on ihan läpihuutojuttu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.08.2018 14:42 Vähän aikaa sitten Hyysärissä oli ”Lääketieteen opiskelilija syyttää Flow’n järjestyksenvalvojia liian kovista otteista”. Nyt varatuomari näki jotain

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005799377.html

Onko mun luokkatietoisuus liian korkealla kun nämä ärsyttävät?
En ihan ymmärrä mitä meinaat?

Toimittajathan ovat oletusarvoisesti vihervassareita. Lekurit ja varatuomarit taas lahtarikokkareita. Flow ja sen kävijät ovat enemmän jotain viherhippejä ja poliisit tietenkin oikeistolaisia fasistisikoja.

Noilla oletuksilla tässä on kerrottu kahden henkilön taustat ihan eri kontekstissa. Toisessa jutussa lahtari syyttää fasistipoliiseja kovista otteista. Toisessa jutussa lahtari arvostelee hippien festareita ja keskuskomitean päätöstä. Eli ei oikein voi väittää, että taustat olisi mainittu jonkin ideologisen agendan ajamiseksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 22.08.2018 14:57 Tällä viikolla oli kunnon richsplaining- juttu jossain iltapäivälehdessä, kun lääkisopiskelija selvitti miten voi ihan pienellä vaivalla kartuttaa varallisuutta nostamalla 15k opintolainaa ja sijoittamalla sen osakkeisiin. Opinnot voi tietysti rahoittaa työnteolla ja lainan maksu opintojen jälkeen on ihan läpihuutojuttu.
Mitä sitten olisi pitänyt tehdä?

Taviskansan paksuun päähän kun ei kerta kaikkiaan uppoa, että opiskelu on paras tapa kohottaa tulotasoa. Opiskelu olisi nykyhinnoilla äärimmäisen kannattava sijoitus, vaikka joutuisi opiskelemaan puhtaasti lainarahalla ilman senttiäkään valtion tukea. Onko tämäkin alistavaa richplainingia?
Vastaa Viestiin