Toukokuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Saattaa tämä toukokuu olla minulle viimeinen Elokuu. Kunhan saisin äitini hautaan. Ja muita asioita järjestettyä. Ne ensin ilman häiriöitä. Kauanko muuten pitää pysyä elossa, että testamentti on pätevä? Minä kun en enää jaksa. Ihan lopussa. Aivan yksin maailmassa. Ongelmissa ilman tukea edes henkisenä passiivisena sivustana. Peloissani ja surkeana ja voimattomana monimutkaisissa ongelmissa ja ilman enää syytä elää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.05.2018 7:31 Saattaa tämä toukokuu olla minulle viimeinen Elokuu. Kunhan saisin äitini hautaan. Ja muita asioita järjestettyä. Ne ensin ilman häiriöitä. Kauanko muuten pitää pysyä elossa, että testamentti on pätevä? Minä kun en enää jaksa. Ihan lopussa. Aivan yksin maailmassa. Ongelmissa ilman tukea edes henkisenä passiivisena sivustana. Peloissani ja surkeana ja voimattomana monimutkaisissa ongelmissa ja ilman enää syytä elää.
Eivät asiat koskaan niin huonosti ole, ettei niitä voisi kuolemalla huonontaa. Olet vähintään keskivaikeasti masentunut ja siihenkin voi saada apua ja hoitoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.05.2018 7:31 Saattaa tämä toukokuu olla minulle viimeinen Elokuu. Kunhan saisin äitini hautaan. Ja muita asioita järjestettyä. Ne ensin ilman häiriöitä. Kauanko muuten pitää pysyä elossa, että testamentti on pätevä? Minä kun en enää jaksa. Ihan lopussa. Aivan yksin maailmassa. Ongelmissa ilman tukea edes henkisenä passiivisena sivustana. Peloissani ja surkeana ja voimattomana monimutkaisissa ongelmissa ja ilman enää syytä elää.
Monimutkaisissa ongelmissa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Itsemurha-alttiutta estävät vain, että pitää ensin hoitaa nämä käytännön asiat ennen kuin viedään köysissä hoitoon. Joten ei sitä nyt, aikaa on. Hyvä kun sain Varkauden kämpät muodollisesti hoidettua, aikalisää. Orimattilankin kämppä on myös kaaoksena.

Ja myös estona jo paljon ennen äidin kuolemaa näkemäni PAINAJAISUNET.

Kuten että peltoni keskellä olevalla maisemakalliolla oli jonkinlaiset markkinat tai tivolintapainen. Katselin unessa, että kivaa on, mutta eikös teidän olisi pitänyt kysyä maanomistajan eli minun lupaa. He että he ovat maanomistajia.

Toinen painajaisuni ennen äidin kuolemaa että menin ison käytöstä pois olevan navettani vintille. Siellä oli jonkinlainen kirpputori. Löysin myynnistä omia rakkaita kirjojani, ja tajusin että minun paikkahan se on. Siellä istui joku demonisen näköinen nuori mies, jolta tiedustelin miten näin. Se vastasi: Tämä on meidän paikkamme.

Tyypillistä muuten kirjat unissani. Useissa unissa löydän vanhoja kirjojani ties mistä maantienojan kuopasta. Luultavasti symboloivat muistojani ja minuuttani. Joten ilmankos senkin takia pillastuin kun savolaisääliöt olivat kantaneet kirjojani roskiin.

Vanhempiani en saa eloon. Molempien kohtalosta koen syyllisyyttä. Mutta pitää sitä perinnettä yllä vaatii että jaksan pysyä elossa. Tai ainakin niin kauan, että saan käytännön asiat järjestykseen. Tänään piti mennä pankkiin, jää huomiseen. Perjantaina ties minkä papin hautajaisrituaali Lahdessa. Sen piti soittaa mitä puhua, ei ole vielä kuulunut. Taidan kysyä voinko selostaa sähköpostilla.

James: Minulla ei ole säännöllisiä tuloja. Vain vuokratulot ja vähäinen metsänharvennus. Täytyy irrottaa tietenkin tappiollisista sijoituksistani kohta. Metsiä ovat runnelleet myrskyt ja ötökät, vaikka vakuutus toki oli.

Ihan kaikki on mennyt rikki ihan viime vuosina tarkoitan fyysisistä esineistä. Kuin kirous. Melkein kaikki. Useimmat ilman omaa syytä. Vain auto toimii ja ja telkkari ja tämä läppäri.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Aivan käytännön neuvona: yritä vähentää alkoa radikaalisti. Siitä olisi monenlaista hyötyä. Tärkeimpänä sekä mielenterveyden että fyysisen terveyden paraneminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2018 9:05 ^Aivan käytännön neuvona: yritä vähentää alkoa radikaalisti. Siitä olisi monenlaista hyötyä. Tärkeimpänä sekä mielenterveyden että fyysisen terveyden paraneminen.
Juku, sinäpä olet viisas, ei olisi tullut mieleenkään, :D Sen verran olen vähentänyt että kuolemakrapuloita ei ole ollut nyt enää. Mutta jonkinlaiseen edes harkitaan tarvitsen vähän, jolloin laillisuus ajaa komprementoituu. Lisäksi pankkikorttinikin oikuttelee. Nyt meen ulos, vien taas roskia ja koetan toimiiko läpyskä edes automaatilla. Jos ei, millä bensalla mä ajan Orimattilaan? Rahaa vosin nostaa vain Orimattilan Osuuspankista, ne kun ovat erillisiä pankkeja. Eli sellaista jäynää maailma koko ajan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.05.2018 9:14
James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2018 9:05 ^Aivan käytännön neuvona: yritä vähentää alkoa radikaalisti. Siitä olisi monenlaista hyötyä. Tärkeimpänä sekä mielenterveyden että fyysisen terveyden paraneminen.
Juku, sinäpä olet viisas, ei olisi tullut mieleenkään, :D
Niin. Sinä olet alkoholisti ja ensimmäinen ja tärkein rasti olisi olla ilman alkoholia. Suuri osa ongelmistasi liittyy alkoholismiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Pyydän, että olet rehellinen nyt, Poikuus.

Nääs kun jaksat kirjoittaa noin analyyttisesti ja heti perään mahdollisesti jostain ihan älykkäästä aiheesta niin minulle herää epäily, että et olisi
noin hukassa kuin olet. En kuitenkaan millään kehtaa epäillä sinun olotilaasi sen enempää, jos tosiaan oletkin noin vakavasti masentunut ja jopa puhut lopullisuudesta.
Mutta jos tiedät, ettei loppua sinulle tule ennenaikaisesti niin sano se.

Sinähän olet myöntänyt varjelevasi imagoasi (siis ihan julkisin kirjoituksin joskus) niin siksi ajattelen, että drama kingius olisi mahdollista.

Mutta onhan selvää, että sinulla on vaikeaa ja olet alkoholisti. Sinusta kuitenkin huokuu tietynlainen selviytymisen huumori noista lukuisista kirjoituksista ja nimenomaa muista älyllisistä aiheista joihin jaksat paneutua. Paneutuminen politiikkaan tai maailmantilanteeseen on vakavasti masentuneelle viimeistä elokuuta ajattelevalle kyllä peräti erityistä.

Mutta en todellakaan väitä mitään. Kerro vielä selkeästi ja rehellisesti: Mikä on ajatuksesi reaalisesti. Minä annan sinulle ihan saman ajatuksen kuin esim. James: Alkoholi nyt pois ja LUONTOON. Katso koivuja. Elä ja iloitse, ei elämä todellakaan ole niin vakavaa että ei voisi elää vapaana!

Toivon, että tulet heti nyt voimallisemmaksi!!!!!

TOUKOKOIVUKE
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2018 9:05 ^Aivan
Joo, annoin myös ohjeita Gatille.

Mutta eikö sinulla, James ole nyt mitään sanomista kun päiväketjuja ei ole ja viikkoketjukin tuli lopetettua tuon koulukiusaajatyypin osalta. Huomaatko nyt! Mitäs sinä teet? Hyväksytkö väärän käytöksen pökelöltä?

TA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Menetin elämänhallinnan ja asiat ihan ulkopuolen taholta ja luonnonvoimilla alkoivat mennä tosi vituiksi jo kauan ennen kuin olin juoppo. Enemmän seuraus kuin syy se liiallinen juopottelu, väitän.

Voisi kai korvata siirtymällä taas pariinkymeneen vuoteen masennuslääkkeiden käyttöön. Näin meidän kesken olen nyt laittomasti ottanut päivittäin äitini Mirtazapinin 30 mg jämiä. Mielipide aineesta? Ainakin auttaa unen saantiin. Cipramilia kai itse käytin silloin ehkä kaksikymmentä vuotta sitten.

Kortti muuten toimii sentään pankkiautomaatilla, käytännön helpotus. Äitini pankkiasiat ja minun vain sijoitukset ovat Danske Bankissa. Jospa uskallan varata ajan huomiseksi ja jää vielä aikaa Orimattilaan siirtoon ja Lahden hautajaisiin. Toivottavasti tumma pukuni on kunnossa oltuaan sekin survottuna autoon alunperin jos äitini olisi kuollut jo kevättalven aikana Varkauden sairaalassa..näytti jo siltä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.05.2018 9:38 Menetin elämänhallinnan ja asiat ihan ulkopuolen taholta ja luonnonvoimilla alkoivat mennä tosi vituiksi jo kauan ennen kuin olin juoppo. Enemmän seuraus kuin syy se liiallinen juopottelu, väitän.

On aivan turhaa/hedelmätöntä pohtia sitä, mikä oli ensin ja mikä oli syy ja mikä oli seuraus. _tällä_ hetkellä olet alkoholisti ja se on suurin ongelmasi. Eli kannattaa yrittää puuttua siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Liian karkein ottimin tuo neuvo. Mun suurin ongelmani on nyt miten järjestää käytännön asiat lyhyellä aikataululla. Ja mitä päättää näissä umpisolmuissa ja surullisena. Orimattilan puolellakin vaikka kuinka. Siihen pystyisin mutta vähän liukastetta pitää olla ettei kauhu lamauta. Jos nyt en ota niin yhtään, en uskalla edes soittaa sinne pankkiin koskien äitini laskuja ja omia sijoituksiani siellä. Siihen on tultu, olkoon vaikka alkoholismia. Kunhan kuolemakrapulan vältän nyt vähennettyäni merkittävästi. Eilen meni vain kuusi pikkutölkkiä. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 07.05.2018 9:38 Menetin elämänhallinnan ja asiat ihan ulkopuolen taholta ja luonnonvoimilla alkoivat mennä tosi vituiksi jo kauan ennen kuin olin juoppo. Enemmän seuraus kuin syy se liiallinen juopottelu, väitän.

Voisi kai korvata siirtymällä taas pariinkymeneen vuoteen masennuslääkkeiden käyttöön. Näin meidän kesken olen nyt laittomasti ottanut päivittäin äitini Mirtazapinin 30 mg jämiä. Mielipide aineesta? Ainakin auttaa unen saantiin. Cipramilia kai itse käytin silloin ehkä kaksikymmentä vuotta sitten.

Kortti muuten toimii sentään pankkiautomaatilla, käytännön helpotus. Äitini pankkiasiat ja minun vain sijoitukset ovat Danske Bankissa. Jospa uskallan varata ajan huomiseksi ja jää vielä aikaa Orimattilaan siirtoon ja Lahden hautajaisiin. Toivottavasti tumma pukuni on kunnossa oltuaan sekin survottuna autoon alunperin jos äitini olisi kuollut jo kevättalven aikana Varkauden sairaalassa..näytti jo siltä.
Kiitos Tuo kuulostaa paremmalta tämä teksti. Tosin:

ÄLÄ SYÖ äitisi lääkkeitä enää. Jos vielä otat alkoholia niin ne vaikuttaa miten sattuu. TOTTAKAI sun pitää mennä hakemaan omaa apua ja oma sopiva lääke. Mutta lääke ei auta heti tokikaan. SANO lääkärille rehellisesti mitä lääkkeitä olet käyttänyt jos vaikka yleinen Mirtazapin olisi hyväkin. Mutta annostus on tärkeä ja valvonta. Kyllä sinä nämä tiedät, mutta onhan IHAN SELVÄÄ, että silloin tällöin nuo mielialalääkkeet tuolla normiannostuksella ja alkoholi voivat pääsi sekoittaa jo ihan ilman henkilökohtaisia vaikeuksia. Jos menet psykiatrille, käy niin, että et hänenn usko. Olet aikalailla sitä tyyppiä. Liikaa ajatteleva. Olet toki siinä väärässä. Kannattaa mennä. Akuuttiapua siellä on vaikeaa saada, mutta ymmärrystä ja neuvonantoa kyllä jos olet pitkäjänteinen.

Mutta kyllä olen varma että selviät mainiosti kun nuo sinua hurjasti rasittavat äitisi kuolema-asiat menevät ohi. Mutta NYT lopetat alkoholin. Sinustahan välitetään!!! Täällä moni. ARVOSTA sitä! Esim. minun annettaisiin kuolla rauhassa tässä ympäristössä Kitinässä! Tuo oli ehkä tyhmä vertaus, mutta totta (ja minä kestän sen ihan tuurilla!!!! )

Nyt elämä sinulla paremmaksi, TOIVON! Eikö olisi mahtavaa nähdä kun fysiikka paranee ja veriarvot kohenee ja naama kaunistuu ja jaksat sitten kantaa mitä hyvänsä laatikoita minne hyvänsä esim.

TOUKOINEN OHJEIDENJAKAJA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Riittävän doupattuna uskalsin soittaa pankkiin. Äidin pikkulaskuja voin kuulemma viedä Varkauden Danskekonttoriin huomenna 10-12 ilman ajanvarausta. Kunhan ne pikkulaskut kaikki löytyisivät, ne savospedet kun purkivat kassillisen niitä ja osan pelastin roskiksesta ollen nyt autossani. Sijoituksien lunastukset ja siirrot taas onnistuvat aikaisintaan vasta 17.5 Orimattilan naapurissa Lahdessa jossa 11.5 äitinivainaan poppamenot muutenkin. Sitten takuuvuokra 21.5. mennessä ja taas käynti Varkauden taloyhtiössä ennen toukokuun loppua, Kun olen ilmeisesti ainakin tupakoinut ellen juonut liikaa Osuuspankin käyttötiliäni, verot ja metsänuudistusmaksut enkä ole huomannut että raha viimeisestä metsänharvennuksesta olisi edes tullut. Tai oli sitten tosi pieni, enkä äitini räytyessä ole jaksanut seurata. Ikäänkuin aiempaa sata tonnia olisi vain kadonnut tililtä! Pellonvuokralaiseni maksavat vain kerran vuodessa. Päädyn myymään osan pelloista, sen mulle henkisesti merkityksettömän osan, mutta en nyt voi, koska ovat vuoralla kaksi vuotta kerrallaan.Tiukille vetää aikataulut näin myöhään toimeen tarttuvalla henkisesti halvaantuneella. Kahden kaupungin asukkaalla.
Viimeksi muokannut Gat, 07.05.2018 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KOhta mopolla töistä kotiin!

Aurinko paistaa, linnut laulavat, mansikat maistuvat, junou pox zäp!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ai hitsi, olikin vielä paperihommia
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2018 13:54 Ai hitsi, olikin vielä paperihommia
Kyllä mulle tässä tyhjyydessä ja merkityksettömyydessä olisi helpointa lopullinen poistuminen. Jos en jaksa enää hoitaa. Yksin. Mutta ne käytännön asiat ensin. Ja sitten vielä ettei raatoni löydy ihan kaaoksesta. Testamentti jollekin eläinsuojelujärjestölle. Mutta toisaalta mitäs sosiaalinen häpeä enää kuolleelle merkitsee, on jo irti siitä. Toki helvettiin saattaa joutua, mikä olisi minulle ihan oikein... mutta minkä suunnan helvettiin. Olen hihhulisivuilta lukenut ettei Petrinkään uskovaisuus ole muuta kuin väärän profeetan puhetta :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Perse kiittää.. Onko sulla satula liian alhaalla vai vääränlainen? Mulla pyöräily tuntuu pääosin reisissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

'Tas manantai ja neljän päivän vapa loppui, töihin pitäs mennä auto korjata jne..
Onneksi ei tällä viikolla kummempia priggiksia..
Yllättävää ja ei niin yllättävää yapahtumaa viime viikolla..

Aina joku pahoittaa mielensä..koska siihen on mahdeollisuus, onneksi ruotsin justin timberlake ei voittanut..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Meillä on mennyt ihan rikki muutaman vuoden sisällä paljon.

-talon kaivo hajosi, putkimiehet ja sähkömiehet eivät pystyneet korjaamaan. Uusi säiliö ja uusi moottori ei auttanut. Maksaahan niille piti silti, vaikka eivät työtä pystyneet tekemään. Ei mitään oikeita ammattilaisia. Oltiin yhdeksän kuukautta ilman omaa vettä vettä kunnes saatiin liittymä alueen vesi- ja viemäriosuuskuntaan

-samaan aikaan nyös paskakaivo täyttyi, enoni ei ollut koskaan tyhjentänyt. Paskaa nosi viemäristä kuin kauhuleffoissa. Piti tulla iso tankkiauto imemään paskakaivo tyhjäksi

-lämminvesiboileri kuoli ja piti vaihtaa uuteen. Vastukset kärähtäneet tai jotain.

-oikeusjuttu hävittiin vasta Korkeimmassa Oikeudessa. Romautti isänikin.

.pari puhelinta hajosi, latausongelmaa

-pari läppäriä hajosi sekä Varkauden kodin pöytäkone silloin kun isäni sitä käytti minun ollessani maalla

.yksi televisio hajosi, mun moka.

.jotkut valaisimet alkoivat aiheuttaa sulakkeen palamisen Varkaúdessa

.nyt kerrassaan kolme pölynimuria vainaana

-dementikko-rakkovaiva-isäni kusi sohvat ja tuolit, jotkut tupajumit järsineet vanhempaa kalustoa toisessa huoneessa Täällä olohuoneen matossa on vieläkin isäni paskatahra

-isä kolaroi lievästi rekan kanssa ja nyt isän Mitsun puskuria ei enää saa kiinni nippusiteilläkään

.minun autoni takaluukun kahva on puolittain irrallaan ja vasen takasivuikkuna ei toimi. Takalasin pyyhin katkesi. Eivät vaikuta katsastukseen, Aikaisemmin tuulilai piti vaihtaa ja moottorin kansi posahti jäähdytysnesteen valuessa moottoriin.

.Joroisten mökkimme katto romahti, paikka kasvaa hometta

.Navettani välikatto romahti osittain

-Myrskyt ja ötökät tuhosivat sitä metsää, jonka halusin säilyttää. Tuli pienempi hinta ja vakuutuskorvausta

-tuuli on katkonut pihapuita niin ylhäältä, että pitää olla erikoispuutarhuri niitä sahaamaan. Klme mäntyä kaatunut navettani katon päälle. Onneksi eivät meneet läpi.

-vessan lavuaarin hajulukko murtui käsiin ihan kosketuksesta, vanhaa kuparia. Noin sekä Varkaudesssa että Orimattilassa. Palju sitten lavuaarin alle ja tukos hajuputkeen.

-Orimattilan pyykinpesukone toimii huonosti, vuotaa vettä pestessään

-Varkauden astianpeuskone ei pese kunnolla, vaikka kaikki tukokset ovat veke.

.Orimattilan mikroaaltouuniin syttyi tuli. Toiimii vielä vaikkei levy pyöri. Lähellä tuntuu kihelmöintiä kuin säteily¨vuodosta
-
-Orimattilan jääkaappi ei toimi. On nyt täynnä kärpäsntoukkia. Talvella pidimme ruuan ulko-ovev yoisella puolella pakkasessa. Ei tähän kaaokseen ilkeä uutta jääkaappia pyytää toimittamaan

-liian kalliit apumiehet veivät mitä sattuu roskiiin

-mun jo melkein keinotekoinen kulmahammas katkesi

-Isäni meni rikki ja äitini meni rikki

Ja tämänpäiväiseen uuteen vitutukseen. Orimattilan vessanpytty on rikki, sen vetäminen. Ollut jo muutamia kuukausia Vähän aikaa pelasi kuminauhasysteemillä, ei enää. Joten vesipaljulla pitää huuhdella.

Tänne nyt tullessani vessanpytty vuoti vettä hiljalleen ei säiliöön van pyttyyn. Koetin jorjata sen uimurivivun asentoa, ei auttanut. Yritin toisen kerran ja koko vanha vipu katkesi käteen ja vettä tuli ensiistä enemmän, Tuollainen vähitellen lisää vesilaskua,

Putkista mitään ymmärtämättä katselin mistä pytyn vedentulon saisi katkaistua. Kokeilin ihan kädellä tulevan veden putken päässä. Ihan vain kosketin. Ja se perkeleen letku lähti kokomaan irti"´. Vettä tuli seinästä valtavalla paineella, kastellen minut ja olohuoneen puolen parketista neljänneksen. Pilaantuu sparketti vaikka kuivailinkin. Mutta heti kun vettä tuli kuin Niagarasta, etsin lämminvesiboilerisysteemistä vivun, jolla katkaisin vedentulon taloon kokonaan.

Vettä en siis saa kun vesi päällä se vessan putkenjuuri alkaisi taas pärskyttää.

Ellen saisi sitä reikää tulpattua kotikonstein, tilapäisesti. ONKO EHDOTUKSIA?? Itse ajattelin tunkea sinne vaikka sinitarraa, mutta varmasti paine on liian kova.

Että tämäkin vielä. Pienempi osa noista on ihmisten vikaa, ei edes alkoholin käytön, loput enoni alvalla teettämän talon luontaista kulumista kaiken romahtaessa yhtäaikaa. Ja vielä myrskyt ja tuhohyönteiset.

Luulen melkein oikeasti että tämä on joku kirous, Pankkikortteineen päivineen. Pirut tai peikot ne vainoavat. Tai sitten Jumala itse, kiusaten myös vanhempiani kun vielä elivät.

Siis ehdotuksia putkenpään tulppaamiseen. EI putkimiehiä nyt.
Viimeksi muokannut Gat, 16.05.2018 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos etsii merkkejä siitä, että maailma on itseä vastaan, niitä kyllä löytää joka paikasta.

Sanomattakin on selvää, että tarvitset putkimiehen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 15.05.2018 23:53 Jos etsii merkkejä siitä, että maailma on itseä vastaan, niitä kyllä löytää joka paikasta.

Sanomattakin on selvää, että tarvitset putkimiehen.
Tällä on vielä paljon saastaisempaa kuin Varkauden kämpässä. Pitää siivota paljon, ihan surrealistinen kaaaos täällä. Ei voi ketään päästää sisään. Eikä tarvi, oma talo kun on.

Tulppia eli hattuja kuulemma saa rautakaupoista, mutta arvaan koko ei sovi.

Lähden huomenne tai ylihuomenna Varkauteen, yritän nesteyttää vissyllä ja todella vanhalla tuoremehulla. Pidän veden pois päältä.

Mutta oikeasti liikaa rikkoutumista muutamaan vuoteen, suurin osa ei omaa vikaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 15.05.2018 23:59Mutta oikeasti liikaa rikkoutumista muutamaan vuoteen, suurin osa ei omaa vikaa.
Tyypillinen halpa kuluttajaläppäri tai puhelin kestää 2 - 4 vuotta ilman mitään mokaakaan. Onko mikään noista lämminvesivaraajista, imureista yms. hankittu tällä vuosituhannella? LVI-kalusteita koskevan kuvauksen perusteella ne ovat kaikki ylittäneet käyttöikänsä raakasti. Kyllä se on ihan omaa vikaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja yleensä esineet vaativat huoltoa. Jopa ennakoivaa ennenkuin rikkoutuvat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 16.05.2018 0:05 Ja yleensä esineet vaativat huoltoa. Jopa ennakoivaa ennenkuin rikkoutuvat.
No eip'ä tullut mieleen huoltaa kun toimivat. Vaikeahan se on joitakin noista ennakoiden huoltaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin