Kesäkuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 12:12
James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 12:01 Mitä hyötyä sulla on Orimattilassa asumisesta?
No jaa. Kaunis puolentoista hehtaarin piha kauniilla paikalla näköaloin, kuin hoitamaton puisto. Lapsena se oli minulle ihan taikamaa kesäisin. Kesämökin korvike.
Kuulostaa toki kivalta, mutta jos nyt katsottaisiin asiaa objektiivisesti. Olet moneen kertaan kertonut stressistä, jota kämppä sulle aiheuttaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 12:17 Olet moneen kertaan kertonut stressistä, jota kämppä sulle aiheuttaa..
Ei aiheuttaisi, kunhan saisin siivottua, vasta sen jälkeen ilkeän kutsua putkimiehen (vain se vessan putki rikki) ja uuden jääkaapin tuojan. Siinä se.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eli mitä pitäisi tehdä? Kenties siivota???
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 12:43 Eli mitä pitäisi tehdä? Kenties siivota???
Näkisit sen paikan. Kuin kolmannen maailmansodan jälkeen ja zombie apocalypsen aikaan. Tuntuu toivottomalta yksin. Siksihän minä epätoivoisena palkkasin ihan liikarahalla ne yhdet jannut siivoamaan Varkauden kämppää. Joku niistä sanoi, ettei tästä yksi mies selviäisi edes viikossa. Minä en edes kuukaudessa. Nitä oli kolme vajaat kaksi päivää. Joka siivous olisi pitänyt tehdä joka tapauksessa, muutin pois tai etenkin kun pidän tämän vuokra-asunnon.

Samaten en jaksa yksin sitä vielä karmeampaa Orimattilan taloa. Jonka siivoamisella ei kylläkään ole aikarajoitetta kuten tällä vuokra-asunnolla. Nyt on vaan niin, että Orimattilaankaan en ilkeä päästää edes ammattisiivoojia, eikä ne mahtuisi siellä työskentelemään, ja hekin heittäisivät pois mitä haluan säilyttää. Diskreetisti joku epävirallisesti, mieluummin vähemmällä rahalla tai salaisuuden pitävänä ystävänä ilmaiseksi. Itsekin silloin siivoaisin ja helpompi vahtia toista koska taloyhtiön roskista ei siis ole. Karmee muuten se dyykkayskeikka niiden urpojen jäljiltä. Ties mitä muuta siinä vielä meni, kun jopa kirjoja löytyi.
Viimeksi muokannut Gat, 11.06.2018 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen huomannut, että narratiivi on taas hiukan kääntynyt. Aivan aluksi se taisi olla, että et voi tehdä mitään, koska et saa pillua ilmaiseksi. Sitten se oli, että et voi tehdä mitään, koska eno. Sitten koska isä ja äiti. Sitten et voi tehdä mitään, koska äiti. Sitten et voi tehdä mitään koska äiti kuoli ja hautajaiset. Sitten että et voi tehdä mitään, koska maataloustukipaperit. Nyt tämänhetkinen se on, että et voi tehdä mitään, koska ei ole kavereita.

Olen aivan varma, että vaikka kitinästä saapuisi iskupartio ja siivoiaisi kaiken ilmaiseksi, et senkään jälkeen voisi tehdä mitään. Syy vain vaihtuisi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.06.2018 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Narratiivi on sama: EN JAKSA. Vain nuo pakolliset ja nekin vaivoin. Vielä eri kertaluokkaa minulle se raivaussiivous.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 13:02 Narratiivi on sama: EN JAKSA. Vain nuo pakolliset ja nekin vaivoin. Vielä eri kertaluokkaa minulle se raivaussiivous.
Ja siihen auttaisi viinan käytön lopettaminen, mutta siihen olet liian kiireinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 13:03
Gat kirjoitti: 11.06.2018 13:02 Narratiivi on sama: EN JAKSA. Vain nuo pakolliset ja nekin vaivoin. Vielä eri kertaluokkaa minulle se raivaussiivous.
Ja siihen auttaisi viinan käytön lopettaminen, mutta siihen olet liian kiireinen.
Päinvastoin, jaksaakseni yhtään minun pitäisi olla silloin siivotessani pikkupromilleissa, krapulaa vältellen. Niiden jannujen Varkauden kämppää siivotessa olin umpijurrissa. Kyllä muuten järkytti päästää ulkopuolisia vieraita sisään näkemään sen kauheuden ja minut psyykkis-fyysisessä äärimmäisessä alennustilassa. Yksi niistä jopa luuli, että olen eläkeläinen!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niinhän mä juuri kirjoitin, että olet liian kiireinen mies lopettaaksesi. Mitenköhän esim. joku Elon Musk ehtii pyörittää sekä Space X:ää että Teslaa, vaikka ei ole koko ajan kännissä?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 13:18 ^Niinhän mä juuri kirjoitin, että olet liian kiireinen mies lopettaaksesi. Mitenköhän esim. joku Elon Musk ehtii pyörittää sekä Space X:ää että Teslaa, vaikka ei ole koko ajan kännissä?!
Toisaalta Ozzy on aina kännissä ja luovat popparit ties missä kamoissa. Beatlekset LSD:ssä. Jopa Kate Bush on jointinkäyttäjä, varsinkin levyttäessään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ozzy veti nyt parhaan keikkansa vuosiin kun on ollut kuivilla pidemmän aikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kelasin just, että tässä Kitinöidessäni tänään olen vetänyt liian monta A-olutta ja polttanut puoli askia röökiä. Yleensäkään en ole kyennyt kirjoittamaan Kitinään selvinpäin. Ei Kitinän syytä, vaan oma vikani. Joten Kitinä kiinni lopuksi päivää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mikä sun suunnitelma on Orimattilan suhteen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 13:53 ^Mikä sun suunnitelma on Orimattilan suhteen?
No vittu, vielä tuohon vastaus, kun puoli tölkkiä olutta on vielä jäljillä. Siivota tai siivouttaa siellä, että ilkeän kutsua putkimiehen vessaa korjaamaan, jonkun tuomaan uuden vessanpöntön ja kolmannen uuden jääkaapin. Viime talvena säilytin safkan autossa pakkasessa tai oven ulkopuolella pussissa. Toimenpiteet tuossa järjestyksessä. Mutta kyllä se siivous on välttämätön rasti ensin. Ei ammattisiivoojia jo yllä kertomistani syistä. Itse en yksin jaksa.

Onneksi muuten kun äitini nytkähti pihalla, kytät ei sisälle katsoneet.

Niin ja tulppa vessan putkeen mun pitäisi ensiapuna ostaa ja kiinnittää, sekin vielä että siellä voi vettä käyttää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 14:04 Ei ammattisiivoojia jo yllä kertomistani syistä.
Mitä ne nyt olivatkaan? Et kehtaa, ja epäilet, että kylällä juoruillaan? 10 sekunnin googlauksella kävi ilmi, että Etelä-Suomessa toimii useita siivousfirmoja, jotka toimivat laajalla maantieteellisellä alueella ja joiden palveluihin kuuluu mm. täysin luottamuksellinen raivaussiivous. Kuvauksista kuulosti, että mitä ikinä sinulla siellä onkaan, nämä ovat nähneet pahempaa, ja että ongelma on aika yleinen tässä maailman onnellisimmassa maassa. Eli helppo ratkaisu olisi saatavissa maksukykyiselle, mitä kai erona useimpiin rypijöihin olet.

Sinänsä 70-luvun huonosti tai jopa olemattomasti hoidettu omakotitalo kuulostaa siltä, että ehkä sinne täytyisi vähän isompaakin remonttia laittaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 13:02 Narratiivi on sama: EN JAKSA. Vain nuo pakolliset ja nekin vaivoin. Vielä eri kertaluokkaa minulle se raivaussiivous.
Mietit liian suuria urakoita, etkä saa tehtyä mitään. Aloita vaikka yhdestä kaapista:
- kaikki kama ulos
- kaapin pyyhkiminen puhtaaksi
- kaman sorttaaminen: roskiin menevät ja säilytettävät (sinulla tuskin on mitään rahaksi muutettavaa, joten älä mieti myyväsi jotain roinaa myöhemmin. Samoin lemppaa kaikki mitä et ole käyttänyt vuosiin. Et käytä niitä ikinä.)
- pidettävien kamojen putsaaminen ja laitto takaisin kaappiin (älä lähde järjestelemään roinaa, muuten se kaappi ei ikinä valmistu)

Kun yksi kaappi on hoidettu, olet vähän lähempänä siedettäväksi siivotun talon tavoitetta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2018 14:26
Gat kirjoitti: 11.06.2018 14:04 Ei ammattisiivoojia jo yllä kertomistani syistä.
Mitä ne nyt olivatkaan? Et kehtaa, ja epäilet, että kylällä juoruillaan? 10 sekunnin googlauksella kävi ilmi, että Etelä-Suomessa toimii useita siivousfirmoja, jotka toimivat laajalla maantieteellisellä alueella ja joiden palveluihin kuuluu mm. täysin luottamuksellinen raivaussiivous. Kuvauksista kuulosti, että mitä ikinä sinulla siellä onkaan, nämä ovat nähneet pahempaa, ja että ongelma on aika yleinen tässä maailman onnellisimmassa maassa. Eli helppo ratkaisu olisi saatavissa maksukykyiselle, mitä kai erona useimpiin rypijöihin olet.

Sinänsä 70-luvun huonosti tai jopa olemattomasti hoidettu omakotitalo kuulostaa siltä, että ehkä sinne täytyisi vähän isompaakin remonttia laittaa.
Niin, ammattisiivoojat kun käyvät siivoamassa ne kuolinpesätkin joissa romun ja lian lisäksi on parhaimmillaan lojunut vainaja joitakin kuukausia. Ja eiväthän ne siivoavat tiedä kuka siellä asuu/on asunut ja kenen törkyä siivotaan.

Este taitaa olla puhtaan psykologinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mielenkiintoisia ehdotuksia, mutta eppäilen että siivousfirmat eivät ole aivan tuollaiseen tottuneet.Ruumiita lienee vain hiiriä, kärpäsentoukkia ja niiden paskaa.
McJanne kirjoitti: 11.06.2018 14:43 Mie löydän kyllä siivoojat urakkana tai tuntityönä sulle Gat. Eivät puhu.
Hokasin just, että sinä asut kivenheiton päässä Orimattilasta. Voisithan tulla itse arvioimaan ja hinnasta neuvottelemaan. vaikka yksin, totta hitossa itsekin mukana tekisin. Osannet alkeellisia putkihommiakin, ainakin sen tulppauksen? Sun kontaktien jätkiin en enää luota, sinuun ehkä. Jonain viikonloppuna jos ehdit, tälle ei ole aikarajaa ja itsekin olen vielä Varkaudessa.

Huomaiin muuten, että jo muutaman oluen jälkeinen lasku sai minulle aikaan pelkotilan ja väsymystä. Tai sitten nyt nouseva ukkosen sähköviritys. Eniten pelottaa tuo laskupino mikä on mitäkin ja Orimattilassa on varmaan jo toinen vastaava. Vitkastelen ryhtymistä siivoamalla täällä jo muutamassa päivässä kertyviä sotkujani, vaikka tänne kukaan tuskin tulee enää tarkastamaan. Äkkiä sotken kaiken, mutta ne suhteessa vähäiset jaksan itse.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Käytetyn panssarivaunun ostaminen voisi piristää. Olisi hieno siinä pihalla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 16:10
Hokasin just, että sinä asut kivenheiton päässä Orimattilasta.

Jaksaako Janne heittää kiven niin kauas?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 11.06.2018 16:50 ^ Käytetyn panssarivaunun ostaminen voisi piristää. Olisi hieno siinä pihalla.
Totta. Toistaiseksi olen harkinnut hevosreen tai hevoskärryjen siirtämistä pihalle.

Vaan perusasia tässä hädässä on: En pääse yli enkä ympäri siitä, että kohtelin äitiä väärin viimeisenä yönään. En auttanut. Olin vihainen. Huono loppu muuten auttavalle suhteelle. Kun voisi kääntää aikaa taaksepäin tai puhua äidin haamun kanssa. Näin se on loputon paino elämässäni. Tuskin hyvittäisi vaikka itse siirtyisin sinne tuonpuoleiseen perheeni luokse, oli siellä mitään tai ei. Toisaalta äitini ei varmaan niinkään haluaisi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 11.06.2018 18:40
Gat kirjoitti: 11.06.2018 16:10 Hokasin just, että sinä asut kivenheiton päässä Orimattilasta. Voisithan tulla itse arvioimaan ja hinnasta neuvottelemaan. vaikka yksin, totta hitossa itsekin mukana tekisin. Osannet alkeellisia putkihommiakin, ainakin sen tulppauksen? Sun kontaktien jätkiin en enää luota, sinuun ehkä. Jonain viikonloppuna jos ehdit, tälle ei ole aikarajaa ja itsekin olen vielä Varkaudessa.
Päinvastoin, moiselle keikalle pitää laittaa heti päivämäärä kiinni.
No en tiedä koska olen Orimattilassa. Pian toivoisin ja on pakkokin koska äidin tuhkat on odotelleet jo kauan ja kesärenkaanikin ovat siellä. Erona siivousfirmojen työhönhän on se, että vaikka mätä törky ulos, hifi-jynssääminen on vain osa eikä sen tarvi omassa talossa hääviä olla, isompi asia on paitsi roskat notskiin, hajallaan oleva kama pitäisi oikeasti asetellakin puolitolkusti paikoilleen ja vain minä tiedän minne suunnilleen. Mutta hyvä jos sinä suostuisit ja tule mieluummin vaikka yksin, minä olisin mukana tekemässä. Hintaa en mene lupaamaan ennen kuin näet sen ja sittenkin maksaisin tolkummin kuin viimeksi.

Muuna uikutuksena, että en tänäänkään uskalla katsoa laskuja. Vaikka myöhässä ovat. Pelottaa sekin niin perkeleesti. Kauhu. Rasitus äidin laskuista mitkä jo mmaksoin pankissa äidin tililtä ja mitkä itse aikaisemmin, mikä on karrhu ja mikä karhun karhu. Ja lisäksi Orimattilassa saattaa jo olla maksukehoitukset kaikista, joten voinko maksaa ne mitkä mulla on sellaisenaan?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lähetinpä just vanhanaikaisesti maksupalvelukuorella 5437 omia ja perikuntien laskuja. Ihan pakollisia. Lisää toki on tulossa ja veroja ja lainanlyhennyksiä. Siis mä en tästä selviä. Ehkä jos maksan vain tuollaiset kulut enkä kuluta itse edes syömiseen. On se kumma, että kaikesta on vain menoja, säännöllisistä tuloista saati omistamisen hyödystä ei tietoakaan.

Tätä se on kun isäni pikkuliikemiesten elämästä että "Siinä velkamiehet katolla hyppii".
Ja miten lopulta pankinjohtaja sanoo: "Tähän ei auta kuin färski raha tai uusi johto."
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muista alentaa MYEL-tuloa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äh... minähän sanoin että pelkäsin meneekö laskut ja karhut sekaisin. Maksoin tänään jo ulosottoviraston karhuaman näissä huolissa unohtúneen ennakkoveron ja vasta sitten luukun alta hokasin ihan tuoreen karhun korkoineen. Ei mahda mitään ny. Kaippa karhuavat erotuksen myöhemmin.

Sitten vielä, että kun maksoin siis yhden äitivainaan erääntyneen vuokran joskus huhtikuussa ja tänään arkkuliikkeelle 930 ja hautausrituaalista 350.... niin enkös heti maksupalvelukuoren lähetettyäni löytänyt ryppyisen tiliotteen, että äidillä oli Danske Bankin lisäksi tili myös Osuuspankissa. Ei koskaan käyttänyt sitä ja hämärän muistikuvani mukaan äidillä oli sen kautta joku korkeakorkoinen tili tai obligaatioita, joista luopui.

No, tilillä näkyy olevan 8080 euroa. Ei paljon. Mutta se tarkoittaa, että vaikka äidin laskuja postuumisti Danske Bankissa maksettuani ja sen tilin kurahdettua tyhjiin, olisin voinut Osuuspankissa maksaa sen vuokrarästin ja hautaustoimiston ja kirkonmenot.

No, kaipa se "perinnöksi" kiertyy, mutta edullisempi olisi ollut käyttää suoraan ilman perintöveroa. Nyt sentään perunkirjoituksen ja tuhkauksen ja uurnan kuopan voinen maksaa tuolta tililtä, niiden laskuja ei minulla vielä ole, Tämän Varkauden kämpän vuokran maksuunkin auttaa jonkun aikaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin