Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen tietysti jo vuosikymmeniä kantanut uniformuun kiinteästi kuuluvaa Eki Tuomioja - Claes Andersson -tyylistä marilaukkua, mutta vähän työläältä tuntuu sekin. Sosiaalisen differentaation nimissä olen joutunut luopumaan myös reisitaskushortseista, eli ongelma sen kuin aktualisoituu. Kun tämän samettitakkisosialismin lisäksi pyrin toisinaan signaloimaan kuuluvuutta perttihenkiseen ulkoilmareippailijaheimoon, olen harkinnut, voisinko alkaa kantaa jotain pienehköä reppua säännöllisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Masu alkaa olemaan sen verran iso ja ikääkin on jo niin kohta voi ottaa käyttöön metsästysliivit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Eikös signalointimielessä Fjällräven laukku/reppu olisi täydellinen? Siinä yhdistyy ruotsalainen sosialidemokratia ja ulkoilu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

urpiainen kirjoitti: 15.08.2018 9:47 Kun tämän samettitakkisosialismin lisäksi pyrin toisinaan signaloimaan kuuluvuutta perttihenkiseen ulkoilmareippailijaheimoon, olen harkinnut, voisinko alkaa kantaa jotain pienehköä reppua säännöllisesti.
Mites klassinen Kånken? Se on sentään kallis, epäkäytännöllinen ja huono.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^& ^^ Joo, tuota olen toisinaan harkinnut. Mutta mä olen isohko mies, ja reppu on aika pieni. Ei ehkä asetu mun leveään selkääni ideaalisti, kun on kuitenkin sellainen esikoulureppu. Ja jotenkin olen vähän ajatellut, että kun kuitenkin signaloinnin lisäksi hiippailen oikeastikin aika paljon metsissä, niin tuo pieni tilavuus, kapeat olkahihnat ja heikko vedenpitävyys(?) ovat vähän huonoja ominaisuuksia. Mutta ehkä ajattelen tässä typerästi; fjällräven tulisi vain urbaaniin signalointikäyttöön ja maastoon sitten muut kantovälineet. Harkitsen siis Kitinäsuosituksen perusteella vakavasti hankkimista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kånken on toisaalta kyllä jotenkin feminiininen. Sitä kantavat juuri tietynlaiset tytöt.

Ps. etkös sä sivarina hyvinkin voisi kantaa armeijan leipälaukkua?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sitten on tämä hittireppu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2018 10:03 Ps. etkös sä sivarina hyvinkin voisi kantaa armeijan leipälaukkua?
Njoo. Jotenkin koen, että olen liian vanha ja liian vähän hipsteri moiseen. Lisäksi noin niinku käytännön tasolla se ei toisi kai juurikaan lisää lukuisiin Marimekkolaukkuihini.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.08.2018 10:06 Sitten on tämä hittireppu.
Kouluampujareppu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oma rohkeuteni saattaisi juuri ja juuri riittää tämän käyttöön ja tämä on niin pieni, että voisi tulla käytettyäkin.

https://www.hobbyhall.fi/catalog/produc ... gory/2612/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.08.2018 9:59 ^& ^^ Joo, tuota olen toisinaan harkinnut. Mutta mä olen isohko mies, ja reppu on aika pieni.
Tää on isompi ja mukavan kallis. Tätä saa pienempänäkin.
https://www.fjallraven.fi/shop/fjallrav ... ge-F24206/

Parempi pyhittää retroreppu imagofiilistelyyn kaupungissa. Maastoon sitten jotain toimivaa vaikka Ospreylta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2018 10:19 Oma rohkeuteni saattaisi juuri ja juuri riittää tämän käyttöön ja tämä on niin pieni, että voisi tulla käytettyäkin.

https://www.hobbyhall.fi/catalog/produc ... gory/2612/
Menettelee. Vähän liian pieni, mutta vetoketjullinen tasku on hyvä ja musta väri miehekäs.
Sinun epäröintisi onko joku tavara liian naisellinen tai liian miehekäs, viittaa seksuaalisen identiteettisi epävarmuuteen. Mutta eikös sekin ole nykyään muotia?

Muuten suosittelen armeijaroinaa. Koska ovat hyvin suunniteltuja ja erittäin kestäviä. Mistä maasta vaan. Halvempaa kuin siviilimuoti.

Minäkin ennen isäni kuolemaa saati äitini kuolemaa ostelin retkeilyvarusteiksi lähes täydellisen setin. Lähinnä Varustelekasta. Mm. saksalainen vuoristojääkärin reppu, jonka sisätaskuun kaksikin taitettavaa kenttäpatjaa. Yhdenmiehen teltta. Keittoväline, jonka polttoaineeksi mitä vaan. Kenttäastioita, ml pakki. Amerikkalainen isohko kenttäpullo kinnitettävine pusseineen, jonka pohjassa minipakki. Rautaisannospakkauksia, kestävät vaikka kuinka huoneenlämmössäkin. Makuupussi sisäpusseineen. Aluminipinnoitteinen hätäavaruuspeite myös. Kivikkoihin kelpaavat erikoisjoukkojen varsikengät. Puukkoja ja valoneuvoja jo oli. Sekä rinkka ja isompi teltta jo.

Kantovälineeksi ilman reppuakin amerikkalainen Vietnamin aikainen tetsari, jonka taskuihin jo laitoin paljon zombie apocalypsen varalta. Päiväretkeen kaikki mahtuu.

Harmi, että sen jälkeen romahdin, ja nyt kuolisin tunturissa ensimmäiseen ylämäkeen.

Mutta siis armeijavarusteet on suunniteltu käytännöllisiksi ja ovat ylivertaisen kestäviä. Paljon parempaa kuin siviilikama. Merkittävästi halvempaakin. Osa myytävästä on ihan uutta, osa käytettyä. Vaan se saksalainen reppunikin oli priimakunnossa, mutta sisältä löytyi puoliksi savutettu röökiaski.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ armeijakamoista löytyy ihan kivoja laukkuja, mutta mielikuvat vetävät vasemmalle: vihreään vasemmistoon tai kansallismieliseen persuvasemmistoon.

Työssäkäyvälle mieluummin esim
https://www.fjallraven.fi/shop/fjallrav ... 3450022822

Dave: kantelisit laukkua aika paljon kädessä. Silloin kahvaton messenger on kömpelö. Toi hobby hallin laukku oli myös aika tyylitön.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2018 10:19 Oma rohkeuteni saattaisi juuri ja juuri riittää tämän käyttöön ja tämä on niin pieni, että voisi tulla käytettyäkin.

https://www.hobbyhall.fi/catalog/produc ... gory/2612/
Musta??? Laukun pitää olla rehellisesti jonkun värinen, että se erottuu kantajasta ja julistaa olemassaoloaan ylpeänä. Huomaamaton on just nolo :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 15.08.2018 9:59 Mutta mä olen isohko mies
:shock:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vagabondo kirjoitti: 15.08.2018 13:32
Musta??? Laukun pitää olla rehellisesti jonkun värinen, että se erottuu kantajasta ja julistaa olemassaoloaan ylpeänä. Huomaamaton on just nolo :paavi:
Musta erottuu hyvin siitä kitin värisestä ulkoilupusakasta.

Nuo miesten pikkulaukut on kyllä paljon vahvemmin femiinisiä omaan silmään, kun vaikka ne valkoiset farkut. Molempia tuntuvat kyllä suosivat erityisesti Etelä- Eurooppalaiset miehet, eli kai tämä on tottumuskysymys. Mielummin kuitenkin laukku kun pullottavat taskut/ reisitaskut/ metsästysliivi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 15.08.2018 14:12 Mielummin kuitenkin laukku kun pullottavat taskut/ reisitaskut/ metsästysliivi.
Mulla tosiaan nykyään farkkujen taskut pullottavat pinkeinä ja se kökön näköistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaimokin oli exsun tapaan sitä mieltä, että mun linkittämäni on joku meikkilaukku :(

Pitääkö mun nyt sitten matriarkaalisen painostuksen alla kuitenkin ryhtyä kantamaan jotain läppärilaukkua. Kauheeta tällainen objektina oleminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 15.08.2018 14:08
urpiainen kirjoitti: 15.08.2018 9:59 Mutta mä olen isohko mies
:shock:
Yks mun monikymmenvuotisia identiteettikriisejäni on sekin, että en oikein koskaan ole onnistunut olemaan fyysiseltä habitukseltani androgyyni runopoika, vaan jääkiekosta pitävä VLSHM.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2018 14:40

Pitääkö mun nyt sitten matriarkaalisen painostuksen alla kuitenkin ryhtyä kantamaan jotain läppärilaukkua. .
Läppärilaukku nyt on ihan idiootti kapistus. En ole koskaan kuullut yhdenkään läppärin hajonneen laukussa -> mikä tahansa reppu, laukku tai nyssäkkä toimii läppärin kannossa.

Hyväksyttävät kantovälineet:
- salkku: kanvaasi tai nahka
- reppu: kanvaasi
- olkalaukku: kanvaasi

Toi fjällun foldsack 3 vois olla sulle just passeli. Vai minkä kokeinen se mäkkis oli?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Siis enhän mä sinne ole läppäriä laittamassa. Puhun laukun kokoluokasta, kun exsu ja waimo pilkkaamat mun haaveilemaa pientä laukkua. En ole laittamassa sinne muuta kuin lompakon, auton ja kodin avaimet ja ehkä känsän (viimeksi mainittu kuitenkin ehkä parempi pitää taskussa, jotta värinähalutus toimii).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös tesla ollut keyless? Lompsankin saa nykyään aika sutjakaksi.

Setelinipun tosin tarttet ja siihen platinaklipsin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2018 16:46 ^Siis enhän mä sinne ole läppäriä laittamassa. Puhun laukun kokoluokasta, kun exsu ja waimo pilkkaamat mun haaveilemaa pientä laukkua. En ole laittamassa sinne muuta kuin lompakon, auton ja kodin avaimet ja ehkä känsän (viimeksi mainittu kuitenkin ehkä parempi pitää taskussa, jotta värinähalutus toimii).
Ei kai sen laukun ole pakko olla läppärikokoa, mutta sellainen mihin mahtuu vain lompakko ja avaimet on vähän hassu isolla miehellä. Onhan se nyt kätevää, että sinne mahtuu jotain tavaraakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 15.08.2018 17:01 Ei jumalauta kestä kengät yhtikäs mitään; edelliset Eccot ostin 2011 ja jo nyt heti perään toissapäivänä uudet. Siniset, pinkkejä ei ollu. Kävelykengät.
Hienot kenkät kyllä, koitas nyt olla astumatta paskaan! :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2018 16:59 ^ eikös tesla ollut keyless? Lompsankin saa nykyään aika sutjakaksi.

Setelinipun tosin tarttet ja siihen platinaklipsin.
Mun lompakko on 3cm paksu. Just mittasin. Sisältää kaiken maailman kortteja ja kuitteja. Tulee turvaton olo, jos ei kaikki mahdolliset kortit ole mukana :(

Yksi turhuus on kyllä noi kolikot, ne pitäis heivata pois.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.08.2018 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin