Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ äijä vei emmanuellen nenän edestä!?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 03.09.2018 18:30 Tietääkö kukaan ilmaista tai melkein parkkipaikkaa Etelä-Haagasta, sellaista jossa auto saisi seistä huoletta viikonlopun yli? Ja miten vitussa edes ajetaan Etelä-Haagaan? Bussiksi taitaa mennä, jos edes jaksan mennä.
Vai on poweria siis tulla paikalle? 10:n spora lähtee Mannerheimintieltä keskustasta (Sokoksen vieressä oleva pysäkki). Sitten olisi vielä n. 400-500 m. kävelyä.
Röpöttää täytyy sitten... :miitti:

Edit: päättärillä siis pois.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.09.2018 12:43 Aasi: voisiko kitinä jotenkin veloittaa gattista asiainhoidosta? Jos lisäisit semmoisen ominaisuuden? Fyrkat sitten jaettaisiin niiden kesken jotka jeesailuun osallistuvat?

Virtuaali-Jeevesin hinta voisi olla esim. 9900e per vuosi. Tpi ois halvempi kuin Räikkösen asiainhoitaja.
"Jumalauta juåppå, nyt sinne hoitoon!" Ihan mielenkiinnosta, miten hinnoittelisitte tämän rehellisen ja tomeran neuvon?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 04.09.2018 15:36
Gat kirjoitti: 03.09.2018 18:30 Tietääkö kukaan ilmaista tai melkein parkkipaikkaa Etelä-Haagasta, sellaista jossa auto saisi seistä huoletta viikonlopun yli? Ja miten vitussa edes ajetaan Etelä-Haagaan? Bussiksi taitaa mennä, jos edes jaksan mennä.
Vai on poweria siis tulla paikalle? 10:n spora lähtee Mannerheimintieltä keskustasta (Sokoksen vieressä oleva pysäkki). Sitten olisi vielä n. 400-500 m. kävelyä.
Röpöttää täytyy sitten... :miitti:

Edit: päättärillä siis pois.
Jos Paroni tulee omalla autolla, kannattaa se luonnollisesti jättää Haagaan eikä keskustaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.09.2018 16:34
sivustahuutaja kirjoitti: 04.09.2018 12:43 Aasi: voisiko kitinä jotenkin veloittaa gattista asiainhoidosta? Jos lisäisit semmoisen ominaisuuden? Fyrkat sitten jaettaisiin niiden kesken jotka jeesailuun osallistuvat?

Virtuaali-Jeevesin hinta voisi olla esim. 9900e per vuosi. Tpi ois halvempi kuin Räikkösen asiainhoitaja.
"Jumalauta juåppå, nyt sinne hoitoon!" Ihan mielenkiinnosta, miten hinnoittelisitte tämän rehellisen ja tomeran neuvon?
1000 € +alv
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2018 9:32 Jos Paroni tulee omalla autolla, kannattaa se luonnollisesti jättää Haagaan eikä keskustaan.
Juuri noin. Ei olisi järkevää eikä taloudellista pysäköidä keskustaan, jossa tiedän vain Hallituskadun parkkipaikan. Maksullinen, aikarajoitus, mutta lähes ydinkeskustassa, helppo ajaa sinne ja vielä helpompi tulla pois kohti pohjoista. Tosin voisitte vielä googlata puolestani, paljonko maksaisi pysäköinti jossain Keskustan parkkitalossa perjantai-iltapäivä-sunnuntai-iltapäivä?. Ei vielä ensi viikonloppuna, ehkä seuraavana. Rasittaa ajatus busseista, niin tottunut miten omalla autolla pääsee muualla, siis junttisuomessa.

Jos en mene omalla autolla sitä karvakasaa tapaamaan, sitten mun pitäisi tulla bussilla Orimattilasta Helsingin kesksutaan. Vuoroja kyllä riittää, mutta ei täältä syrjäkylältä asti.
Alunperin ennen kysellyäni toki googlasinkin Helsingin parkkipaikosta, mutta en vanhus tajunnut mitään sen kautta. Miksi Googlata kun minulla on Kitinä ja "ystävät" täällä?

Lisäksi minulla ei vanhuksena tietenkään ole älykännykkää, vain pieni vanhusmerkkinen simpukkamallin puhelin. Minusta hyvä. Eikä ole navigaattoria autossa. Ennenvanhaan käytettiin KARTTOJA, ihan paperisia!

Nyttemmin vanhuksena eksyn autolla vieraissa paikoissa helposti. Kun äitini kevättalvella oli Lahden sairaalassa, Hollolan puolella... niin sinne sisään oli selkeät viitat, mutta ei tosieen suuntaan. Joten vierailuiltani poistuessani eksyin jossain sokkeloisen reitin mutkassa joka kerta, lopulta kierrellen Lahtea kuin Lentävä Hollantilainen, ikuisesti. Aiemmin kun isäni hautajaiset olivat Kuopiolaisessa kappelissa ja äitini kanssa sinne, niin olin kartalta stalkannut, että se oikea katu poikkeaa moottoritieltä. No vittu, eihän motarin viitoissa ole kadunnimiä siellä vaan kaupunginosia, joita en tuntenut. Ajoin siis ohi ja vasta matkan päästä onnistuin vaihtamaan suuntaa moottoritiellä. Arvioin leveysasteen onnistuneesti, pysäköin jonkun huuoltoaseman pihaan ja tilasin taksin ajamaan "navigaattorina" edellemme. Kappeli oli varsin lähellä, mutta moottoritien toisella puoella silloin ja aika monta käännöstä se taksikin joutui edellä tekemään.

Voisin ehkä testamentata teille kuolleen ruumiini seksuaaliseen käyttöön? Ehkä DaveJames innostuisi siitä? Kuitenkin kiitos neuvostanne, vaikka epäselväksi jää vieläkin. Koskaan autoilematon Ajokortiton Homie taas ei näistä ymmärrä.

Kysymys uudestaan:
paljonko maksaisi pysäköinti jossain Keskustan parkkitalossa perjantai-iltapäivä-sunnuntai-iltapäivä?.
Viimeksi muokannut Gat, 05.09.2018 12:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei kannata parkkihalliin keskustaan jättää. Ajat Haagaan ja jätät kadunvarteen. Viikonloppuisin pysäköinti vapaata. Ei se sen helpompaa voi olla. Ei tarvitse parkkikiekkoa viikonloppuna.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.09.2018 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hieman vajaalla taidat käydä...

Tässä hieman suuntaviivoja:
https://www.iltalehti.fi/autot/20140827 ... 3_au.shtml
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On tietysti aivan järjetön ajatus tulla persejönsteristä omalla autolla, ajaa se keskustaan parkkihalliin, maksaa viikonlopun parkista vähintään satku ja sitten tulla keskustasta Haagaan julkisilla, kun Haagaan auton olisi voinut pysäköidä ilmaiseksi. Em. suunnitelmassa ei ole mitään järkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti: 05.09.2018 12:22Kysymys uudestaan:
paljonko maksaisi pysäköinti jossain Keskustan parkkitalossa perjantai-iltapäivä-sunnuntai-iltapäivä?.
Onnistuukohan alle satasella, tuskin.

Halpa ratkaisu.

- käänny Kehä 1:lle länteen
- tunnelissa ryhmity kaikista oikeanpuolimmaiselle kaistalle (ei ole kuin yksi tunneli)
- tunnelin jälkeen käänny heti oikealle
- liity vanhalle turuntielle (ei voi kääntyä muualle)
- vaihda heti vasemmalle kaistalle
- käänny ensimmäisestä vasemmalle ja tadaa, olet ilmaisella pysäköintialueella
- kävele asemalle (150m)
- osta seutulippu (4,20€)
- hyppää keskustaan menevään junaan.

Paluu autolle:

- osta seutulippu (4,20€)
- hyppää rautatieasemalla A-junaan
- odota kunnes juna on Leppävaarassa (ei jatka pidemmälle)
- hyppää pois
- kävele autolle
- sompaile pois
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos et halua älykännykkää, osta 80 eurolla erillinen navigaattori. Ei voi olla niin vaikeaa taas kaikki. Ajat navilla Haagan, katsot sieltä kadunvarsiparkin ja vot. Navi maksaa vähemmän kuin viikonloppuparkki hallissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 05.09.2018 12:22
Jos en mene omalla autolla sitä karvakasaa tapaamaan,
Kävin viime torstaina parturissa ja leikkautin lyhyeksi. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 05.09.2018 15:35
Gat kirjoitti: 05.09.2018 12:22
Jos en mene omalla autolla sitä karvakasaa tapaamaan,
Kävin viime torstaina parturissa ja leikkautin lyhyeksi. :wink:
Muistan.

Puujalkavitsi 70-luvulta.

Rengit piikojen aitan oven takana:
-Avatkee! Piästäkkee sissään!

Piiat:
-Avataan kunhan keritään.

Rengit:
-Kelepoo kerihtemättäkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aamun Hesarissa oli asukaslukuun suhteutettu Suomen rattijuoppotiheyskartta. Kanta-Häme taisi olla synkin maakunta, ja erityisesti Orimattila nousi esiin melkoisena juoppokuskikeskittymänä. Älkää nyt hyvänen aika neuvoko parempia ajoyhteyksiä, tulevat tänne synkistämään tilastoja.

Edit. Meneeks mulla Hämeet sekaisin? Onko niitä yhtä paljon kuin erilaisia Pohjanmaita? Orimattila onkin varmaan Päijät-Hämettä. Enkä mä nyt yhtäkkiä ole edes varma, oliko paroni Orimattilan, Oriveden, Oripään vai jonkun muun hevosaiheisen jönsesterin paroni. Pitäisi varmaan deletoida koko viesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Paroni ja Homie ehtinevät vielä auttamaan teekkareita Otaniemen alkon tyhjennyksessä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2018 13:46

Edit. Meneeks mulla Hämeet sekaisin? Onko niitä yhtä paljon kuin erilaisia Pohjanmaita? Orimattila onkin varmaan Päijät-Hämettä. Enkä mä nyt yhtäkkiä ole edes varma, oliko paroni Orimattilan, Oriveden, Oripään vai jonkun muun hevosaiheisen jönsesterin paroni. Pitäisi varmaan deletoida koko viesti.
Orimattila on "kaupunki" Päijät-Hämeen maakunnassa, lähellä Lahtea. Faktisesti siis kaupunki mutta lainausmerkit ovat paikallaan...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2018 14:00 Paroni ja Homie ehtinevät vielä auttamaan teekkareita Otaniemen alkon tyhjennyksessä!
On niitä Alkoja onneksi lähempänäkin, Munkkivuoressa ja Töölössä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 08.09.2018 15:31
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2018 14:00 Paroni ja Homie ehtinevät vielä auttamaan teekkareita Otaniemen alkon tyhjennyksessä!
On niitä Alkoja onneksi lähempänäkin, Munkkivuoressa ja Töölössä...
Onhan niitä alkoja hangosta petsamoon, mutta Teekkarien raittiusseura olisi tarvinnut apua Otaniemen Alkon tyhjennyksessä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2018 14:45
Homeboy65 kirjoitti: 08.09.2018 15:31
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2018 14:00 Paroni ja Homie ehtinevät vielä auttamaan teekkareita Otaniemen alkon tyhjennyksessä!
On niitä Alkoja onneksi lähempänäkin, Munkkivuoressa ja Töölössä...
Onhan niitä alkoja hangosta petsamoon, mutta Teekkarien raittiusseura olisi tarvinnut apua Otaniemen Alkon tyhjennyksessä.
Kyllä Alkon henkilökunta täyttää niitä hyllyjä sitä mukaa kun ne tyhjenee. Aivan tyhmä projekti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Yhtä tyhmä projekti kuin yrittää nenänvalkaisua muutama päivää/tuntia; lopputulos on sama.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 08.09.2018 15:29
urpiainen kirjoitti: 07.09.2018 13:46 Edit. Meneeks mulla Hämeet sekaisin? Onko niitä yhtä paljon kuin erilaisia Pohjanmaita? Orimattila onkin varmaan Päijät-Hämettä. Enkä mä nyt yhtäkkiä ole edes varma, oliko paroni Orimattilan, Oriveden, Oripään vai jonkun muun hevosaiheisen jönsesterin paroni. Pitäisi varmaan deletoida koko viesti.
Orimattila on "kaupunki" Päijät-Hämeen maakunnassa, lähellä Lahtea. Faktisesti siis kaupunki mutta lainausmerkit ovat paikallaan...
Orimattilasta löytyy myös maailman johtava perinnemiekkojen takoja, jolla ei ole varaa työstää harrastustaan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005820485.html

Nyt löytyi Paronin rahoille käyttökohde! Omaan mielenkiinnon kohteeseen läheisesti liittyvä naapuri vailla mesenaattia!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko kenelläkään hyvää muistisääntöä it's vs. its? Joudun aina tarkistamaan, kumpi on oikein..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2018 12:41 Onko kenelläkään hyvää muistisääntöä it's vs. its? Joudun aina tarkistamaan, kumpi on oikein..
http://its-not-its.info/
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, tarkistan aina netistä. Pointti olikin, onko jotain helppoa muistisääntöä, että ei tarvitsisi tarkistaa..

Täytyy nyt vain hakata kaaliin its=possessive.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.09.2018 12:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2018 12:45 ^juu, tarkistan aina netistä. Pointti olikin, onko jotain helppoa muistisääntöä, että ei tarvitsisi tarkistaa..
Its on itsin omaisuutta.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin