Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Davelle Muskia kuunneltavaksi. Tuoretta kamaa. Rogan ottaa aikansa ja ei päästä vieraita ihan helpolla. Tätä en ole ehtinyt vielä kuunnella.

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Model kolkki myy 2.5x sen minkä mustang.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Olen jo kuunnellut puoleen väliin. Juuri äsken kuuntelin taas matkalla töihin. Kaltaiselleni HC-fanille ei vielä reilun tunnin aikana ole tullut mitään uutta.

Ko. haastattelustahan mainstream otti yhden kohdan, missä Musk otti hatsit Roganin tarjoamasta jointista ja kertoi, että ei itse polta, koska ei saa siitä kiksejä ja se haittaa työntekoa. Muskin pitäisi olla varovaisempi eikä antaa kenellekään mahdollisuutta ottaa tuollaista kuvaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.09.2018 9:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 07.09.2018 21:18 Model kolkki myy 2.5x sen minkä mustang.
Mitä tarkoitat? Model 3:sta on 400 000 varausta.

edit: joo US sales

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... d-mustang/

Mutta Model 3 tuotanto vasta spoolautuu ylös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen jo muutama viikko ollut klikkaamassa ostonamiskuukkelia, mutta kurssi on koko ajan valunut alaspäin ja en osta ennenkuin lasku pysähtyy.
Q3:lla Tesla tehnee +-0 tuloksen ja Q4 tulee olemaan voitollinen. Uskon, että viimeistään Q4 kääntää kurssin nousuun, mutta voi olla, että jo Q3 tekee sen (erityisesti jos kassavirta on kääntynyt positiiviseksi).

Ilmeisesti eilistä pudotusta ei selittänyt niinkään Muskin jointtihatsit vaan tämä

https://www.cnbc.com/2018/09/07/teslas- ... month.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Paljonko haluat korkoa, että osta mullekin just sillon kun lasku pysähtyy?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2018 9:05
Mitä tarkoitat? Model 3:sta on 400 000 varausta.
Tarkoitan, että tuo markkina on täältä katsoe sen verta outo, että vertailu osaan bemarin myynnistä ei oikein säväytä. Mustang myy enemmän kuin mikään bmw, vauvauvau!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 08.09.2018 12:10
James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2018 9:05
Mitä tarkoitat? Model 3:sta on 400 000 varausta.
Tarkoitan, että tuo markkina on täältä katsoe sen verta outo, että vertailu osaan bemarin myynnistä ei oikein säväytä. Mustang myy enemmän kuin mikään bmw, vauvauvau!
No ei se mustang taida myydä enemmän kuin bemari?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Myypäs! Se myy enemmän kuin mikään bemarin malli ja voit itsekin tehdä shokeeraavia komboja bemarin mallistosta, missä mustang myy enemmän kuin ne ja ne mallit yhteensä.

BMW tekee koko mallistollaan muuten melkein 90 miljardia myyntiä ja 8 miljardia tulosta. Mitens Tesla?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

U.S. markkina on tosiaan hyvin erilainen kuin eurooppalainen. Ilmeisesti Yhdysvaltojen myydyin pyörillä kulkeva vehje on Fordin F-sarjan pick up, joka myy kuukaudessa noin 4x sen mitä Model 3.

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... -f-series/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2018 9:04 ^^ Olen jo kuunnellut puoleen väliin. Juuri äsken kuuntelin taas matkalla töihin. Kaltaiselleni HC-fanille ei vielä reilun tunnin aikana ole tullut mitään uutta.

Ko. haastattelustahan mainstream otti yhden kohdan, missä Musk otti hatsit Roganin tarjoamasta jointista ja kertoi, että ei itse polta, koska ei saa siitä kiksejä ja se haittaa työntekoa. Muskin pitäisi olla varovaisempi eikä antaa kenellekään mahdollisuutta ottaa tuollaista kuvaa.
Kuuntelin nyt kokonaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ennustan Teslalle Applen kohtaloa; seuraavat 20 vuotta 90 % porukasta pilkkaa 10%:a, joka "ostaa ylihintaisia tuotteita", osakkeenomistajat nauravat matkalla pankkiin ja kultin jäsenet ovat uskollisia.

Kilpailusta puhuvat eivät ota huomioon, että seuraavat 20 vuotta sähköautomarkkina kasvaa joka vuosi. Vaikka Teslan suhteellinen osuus laskisikin, absoluuttinen myynti kasvaa seuraavat 20 vuotta joka vuosi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.09.2018 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Isot vetää oikealta ja vasemmalta ohi laadukkailla tuotteilla, joista ei tipu takapuskurit sateella. Mistä tulee silloin tuotto? Musk lähtee kannabisbisnekseen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Markkina kasvaa nopeammin kuin markkinaosuus alenee. Maailmassa myydään vuodessa n 100 miljoonaa henkilöautoa. 20-25 vuoden päästä ne ovat kaikki sähköisiä. Jos Teslalla on 10%:n osuus siitä, se on silloin yhtä iso kuin Toytota tai VW nyt.

Neuvo: kannattaa ostaa Teslaa. Noudatan omaa neuvoani.

edit: Toyota esimerkki ei kyllä tarkoittaisi kauhean kovaa tuottoa.. Toyotan market cap nyt on reilu 4x Tesla, eli päässä laskien tuottaisi vain n 7% vuodessa, jos 20:ssä vuodessa nousisi samaan..

Tesla bull sanoisi, että Tesla on muutakin kuin autot (energian varastointi, aurinkopaneelit). Mutta en osaa sanoa, mikä noiden arvo on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2018 14:44
Kuuntelin nyt kokonaan.
Kuuntelin max 20 min. Hirveetä paskaa. Musk tuntui tuskaiseiselta haastateltavalta ja ulosanti oli vaikeaselkoista. Ei vissiin ollut hyvä päivä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Musk on aina haastatteluissa sellainen pohdiskelija. Ilmeisesti on kyllä aika burn outkin kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2018 15:40 ^Markkina kasvaa nopeammin kuin markkinaosuus alenee. Maailmassa myydään vuodessa n 100 miljoonaa henkilöautoa. 20-25 vuoden päästä ne ovat kaikki sähköisiä. Jos Teslalla on 10%:n osuus siitä, se on silloin yhtä iso kuin Toytota tai VW nyt.

Neuvo: kannattaa ostaa Teslaa. Noudatan omaa neuvoani.

edit: Toyota esimerkki ei kyllä tarkoittaisi kauhean kovaa tuottoa.. Toyotan market cap nyt on reilu 4x Tesla, eli päässä laskien tuottaisi vain n 7% vuodessa, jos 20:ssä vuodessa nousisi samaan..

Tesla bull sanoisi, että Tesla on muutakin kuin autot (energian varastointi, aurinkopaneelit). Mutta en osaa sanoa, mikä noiden arvo on.
Kysyin kirkon kirjanoppineilta kantaa tähän ja he tutkivat pyhiä kirjoituksia ja vastasivat, että Tesla on paljon muutakin kuin autonvalmistaja. Eli mm. Tesla Energyn energian varastointi (tähän uskon ja uusiutuvan energian kasvun myötähän tämä on tulevaisuuden ala) ja aurinkopaneelit, tulevaisuudesta Tesla Networkin autonomisten autojen ride sharing. Ja erityisesti (tähän uskon itse) se, että Teslan autot ovat segmentin kovakatteisempia, Toyota myy vähäkatteista bulkkia. Tämä viimeksi mainittu argumentti on imho paras. On eri asia olla Android valmistaja 10%:n markkinaosuudella kuin Apple 10%:n markkinaosuudella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eräs kirkon jäsen huomautti, että Toyotan p/e on vain 8, eli markkina ilmeisesti näkee Toyotan tulevaisuuden negatiivisena.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2018 9:05 , Toyota myy vähäkatteista bulkkia.
Viimeeksi kun katsoin, oli toyotan margin sama kuin Audilla?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 08.09.2018 12:08 ^ Paljonko haluat korkoa, että osta mullekin just sillon kun lasku pysähtyy?
Ostin eilen lisää. Eilen nousi niin kovaa, että en enää uskaltanut odottaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juttu on kirjoitettu 5/17. Q318 GAAP eps tulee olemaan +-0 ja Q418 selvästi plussalla. Model 3:n tuotanto kasvaa geometrisesti, kulut paljon hitaammin. ts. tuotanto skaalautuu nyt.

Q3 tuotanto on ennuste, mutta iso kuva on selvä. Nyt lähtee.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://twitter.com/elonmusk/status/104 ... 70656?s=21

Delivery logistics hell

Tavallaanhaan tämä on positiivinen ongelma. Tuotanto ja myynti kasvaa niin nopeasti, että Teslalla on vaikeuksia saada autot asiakkaille. Mutta tietenkin ongelma pitää ratkaista. Tesla ei saa rahoja ennenkuin autot ovat asiakkailla ja komponentit pitää maksaa.

Mutta kannattaa katsoa edellisen viestini kuvaajaa. Tuotanto räjähtää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja asiakkaiden pitäisi myös päästä autokaupasta kotiin sateessa ilman, että takapuskuri tippuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin