Viikko 37

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lapsen vakuutus on kyllä hyvä sijoitus. Tänä aamuna pätkä ilmoitti, että jalkaan sattuu, ja pian ei enää voinut varata painoa jalalle. Puoli yhdeksän soitin lääkäriasemalle, ja kympiltä oltiin jo ortopedillä. To kuvat ja kirurgille aika jos ei parane levossa. Julkiselle jonottaisin vieläkin puhelimessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 11.09.2018 12:28 Lapsen vakuutus on kyllä hyvä sijoitus. Tänä aamuna pätkä ilmoitti, että jalkaan sattuu, ja pian ei enää voinut varata painoa jalalle. Puoli yhdeksän soitin lääkäriasemalle, ja kympiltä oltiin jo ortopedillä. To kuvat ja kirurgille aika jos ei parane levossa. Julkiselle jonottaisin vieläkin puhelimessa.
Oon toisinaan miettinyt, että työnantajien kannattaisi maksaa lapsellisille vakuutukset niin olisivat ehkä enemmän töissä ja vähemmän lapsen hoidon vuoksi pois. Melkeinpä perusterve aikuinen on vähemmän pois omien takia kuin lapsen sairauksista. Lapsen sairauksista työnantaja ei saa edes Kela:lta mitään takaiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Suurin osa lasten sairauksista ja niistä johtuvista vanhempien sairauspoissaoloista on sen kaltaisista sairauksista (pääsääntöisesti hengitystieinfektiot), että lääkäri, pappi tai kukaan muukaan ei voi paranemista juuri jouduttaa. Eli sillä ajatuksella työnantajan ei kannata vakuutuksia maksaa.

Parempi investointi työnantajan puolelta on sairaan lapsen hoitaja kotiin, jotta vanhemman ei tarvitse olla pois töistä. Niitähän jotkut työnantajat kait maksavatkin. Tietysti tuossa on sitten se ongelma, että jos vain toisella vanhemmista on eo. etu, niin juuri se vanhempi sitten käyttää sitä. Eli toisen vanhemman työnantaja maksaa hoitajan, josta molempien vanhempien työnantajat hyötyvät.

Raadollisesti ajatellen henkilöt, joilla ei ole työaikaa, tekevät työt kyllä joka tapauksessa, oli lapsi sairaana tai ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hitsi kun ei meinaa jaksaa lähteä hakeemaan kahvia työtilan toisesta päästä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Itse lopetin ruokalassa käymisen jo monta vuotta sitten, kun sinne joutuu kävelemään ainakin 20m kauemmas kuin kahvioon ja lisäksi jonottamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ole koskaan käynyt talon alakerrassa olevassa ruokalassa, aina kauemmaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2018 12:34 ^Suurin osa lasten sairauksista ja niistä johtuvista vanhempien sairauspoissaoloista on sen kaltaisista sairauksista (pääsääntöisesti hengitystieinfektiot), että lääkäri, pappi tai kukaan muukaan ei voi paranemista juuri jouduttaa. Eli sillä ajatuksella työnantajan ei kannata vakuutuksia maksaa.

Parempi investointi työnantajan puolelta on sairaan lapsen hoitaja kotiin, jotta vanhemman ei tarvitse olla pois töistä. Niitähän jotkut työnantajat kait maksavatkin. Tietysti tuossa on sitten se ongelma, että jos vain toisella vanhemmista on eo. etu, niin juuri se vanhempi sitten käyttää sitä. Eli toisen vanhemman työnantaja maksaa hoitajan, josta molempien vanhempien työnantajat hyötyvät.

Raadollisesti ajatellen henkilöt, joilla ei ole työaikaa, tekevät työt kyllä joka tapauksessa, oli lapsi sairaana tai ei.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005825391.html

Onkin yleisempää kuin luulinkaan. Mielenkiintoista, että myös julkinen puoli tarjoaa tätä työntekijöilleen. Yllättävän järkevää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kävin eilen pankissa neuvottelemassa, omasta aloitteestani. Karseassa krapulassa ja peloissani. Meilasin selostusta niille etukäteen.

Siis olinhan minä joskus varakas. Mutta se oli ennen oikeusjutun häviämistä, metsätuhoja luonnonvoimien takia, suurta pörssiromahdusta ja vanhempieni kuolemaa kuluineen.. Koko ajan pelottaa, että käyttövarat loppuvat, niin kerran kävikin. Pakolliset menoni kun ylittävät tuloni.

No pankin setä lohdutti kahteen kertaan, että ei tämä nä'ytä ollenkaan huonolta. Vielä on säännöllisiäkin tuloja kuten tavallisella palkansaajalla (en usko) ja sitäpaitsi paljon omaisuutta.

Kuitenkin sain läpi, että lainanmaksueräni puolitetaan. Eli En enää maksa 6800 kahdesti vuodessa, vaan 6800 vain kerran vuodesssa, joulukuun lopussa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tällä viikolla tuli kirjattua 47,5 työtuntia. Ennestään on > 90 tuntia plussaa (ei saisi olla niin paljon, ja rahana ei saa, ylityöt on erikseen kielletty.)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 37

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Iskää ja äitiä venaillaan. Tulevat hakemaan ja heittävät kentälle. Matkalla käydään jossain ryystämässä kaffet.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin