Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

SDP aloitti vaalikamppanjansa. Saa nähdä, kumpi antaa periksi. Veikkaan hallituksen taipuvan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun on jotenkin kerta kaikkisen vaikea ymmärtää, miten TV:stä tuttujen hönttien (ja Jungnerin) nettiäänestyspolitiikkaliike voisi saada kannatusta. Mutta toisaalta, ehkä kirjoittaja on oikeassa, ja kokoomuksen missijääkiekkoilijaosasto yökerhohännystelijöineen on ihan huomattavan kokoinen. Mutta jos tässä käy niin, että Liike Nyt ei lähdekään eduskuntavaaleihin, ja Hjallis saa jonkun poliittisen hillotolpan, on korruptio jo sietämätöntä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.09.2018 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ antaahan tuo insinöörille mahdollisuuden näpäyttää kokkareita, jos sosialistipersujen äänestäminen on tekemätön paikka.

Vinkki kokkareille: vaikka nojaatte poliittiseen keskustaan, niin laidat ei saa vuotaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seurueiden seurassa ei ole tylsää

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005825987.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Toukopouko on uupunut.

Tämä sopii niiiin vihreiden meininkiin, että vähän vastatuulta ja saikkua. Saas nähdä kuinka kauan jaksaa ministerinä, jos käy komennus, ennen kun sairaus uusii. Vastuunkantaja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kyllä touko jaksaisi, jos olisi helpompaa!?

Miksei muut voi tehdä niin kuin touko haluaa!?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ei kyllä lupaa hyvää poliittiselle uralle, että uupuu jo oppositiopuolueen johdossa. Kuinka voisi jaksaa ministerinä hallituksessa?

Vai onko kyseessä poliittinen uupuminen, jolla saadaan järjestettyä aikaistettu puheenjohtajan vaihdos vihreiden kannatuksen syöksykierteen oikaisemiseksi?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mjoo. Tosin ehkä avoimimmin työssä uupumisesta nykypolitiikoista on puhunut Jari Lindström, joka jäi uupumuksen vuoksi sairauslomalle kesken ministerinpesti(e)nsä. Kuitenkin Lindström lienee edelleen melkein ainoa persu-sininen, joka nauttii aika laajaa yleistä arvonantoa.

Hieman kiinnostavaa voisi olla sekin, että kun Lindström aikoinaan jäi uupumuslomalleen, ainakin nykyisen Liike Nytin toinen päähahmo Mikael Jungner muistaakseni puheli/kirjoitteli siihen suuntaan, että äijämäisen Lindströmin uupumusta käsiteltiin asiallisesti, kun taas uupuvia naispolitiikkoja (muistaakseni Jungner ei nimennyt keissejä, eli vaikea sanoa, onko näin todella) on tyypillisesti lytätty naureskelemalla, että kiltit kympin tytöt eivät pärjää miesten politiikassa. Oli Jungnerin väitteen totuusarvon laita miten tahansa, on semi-kiinnostavaa nähdä, että ainakin Kitinässä reagoidaan välittömäsrti Jungnerin teorian mukaisesti (punavihreät miehet ovat tietysti kitinäjäsennyksessä puolihomoja mihenekuvatuksia, eivätkä oikeita miehiä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lindströmin tehtävä (johtaa yhtä aikaa työministeriötä ja oikeusministeriötä) oli tietysti objektiivisesti inhimillisesti mahdoton. Tai, noh. Onhan Elon Musk yhtäaikaa Space X:n, Teslan ja Boringin johdossa. Mutta hän on varmastikin äärimmäinen poikkeusyksilö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä Lindströmkin on ministeriksi aika poikkeusyksilö, aivan erityisen tyhmä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mulle on syntynyt hänestä aivan positiivinen mielikuva.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^^ wut? Kuka täällä on Lindströmiä sympatiseerannut? Jos ei kunto kestä, niin vittuun hillotolpalta, ei kun hallituksesta.

Zysse toimii tässä hyvänä roolimallina. Heppu tietää ettei nuppi kestä ministerinhommia, niin ei myöskään ministeriksi ryhdy. Silti kykenee antamaan panoksensa tiimin eteen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 14.09.2018 10:26 Kyllä Lindströmkin on ministeriksi aika poikkeusyksilö, aivan erityisen tyhmä.
Niin, tämähän tosiaan vähän riippuu kontrastiluokasta. Mun piti kyllä alunperin korostaa vielä eksplisiittisemmin tuota hakemaani vertailuryhmää, persu-sinisten näkyviä poliitikkoja. Siinä seurassa Lindströn on yksi Salpausselän Nero ja Ajatusten Kymijoki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2018 10:15^Lindströmin tehtävä (johtaa yhtä aikaa työministeriötä ja oikeusministeriötä) oli tietysti objektiivisesti inhimillisesti mahdoton.
No eipä Toukopoukon hommatkaan ihan helpoilta kuulosta. Pitää taputella peppuja ulkomailla ja samaan aikaan yrittää johtaa vihreiden kaltaista kaaosta.

Peppujen taputtelu sentäs sujunut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse suhtaudun poliitikon uupumukseen neutraalisti. Sama oikeus niillä on uupua kuin muillakin työllisillä. On jopa rohkeaa uupua julkisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kaikilla on oikeus tehdä mitä haluavat.

Hallitushommat vaan eivät ole normaaleja työhommia. Rivijäsenenä on hyvä ladata akkuja.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Alex Stubbhan, joka muuten on karmeimpia pettymyksiä suomalaisessa politiikassa, tilitti paineiden vieneen äärirajoille. Luulisi aivan kaikkien ymmärtävän, että ministerinposti on raskaammasta päästä duuneja ja jos siihen halajaa niin pitää a) kestää ja b) osata johtaa. Jani Toivola, Rosa Meriläinen ja Pertti Salovaara ovat tietty sitten esimerkkejä tapauksista, jotka eivät kestäneet kansanedustajuutta - eikä siten ole mitään syytä epäillä, että he kestäisivät oikeastaan mitään oikeaa duunia. Toukopoukoa halveksun, koska hän on katala kommunisti ja koska hän haluaa valtaa, ja olen vahingoniloinen siitä, että gubbe ei kestä vähäistäkään vastuuta. Ei jatkoon.

Siis nythän menee oikein hienosti. Lainaa saa ilmaiseksi, ei ole mellakoita, sotaa eikä nälänhätää. Miten tuollainen voi kuvitella pärjäävänsä sitten kun pitää alkaa tekemään oikeasti vakavia päätöksiä hyvin puutteellisella informaatiolla. Jollei kestä niin heti vaihtoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hesarin toimittaja kiusasi "Luulitko olevasi suvaitsevainen? Tee tämä testi ja voit yllättyä"
https://www.hs.fi/metro/kolumnit/art-2000005825054.html

Jaksoin tehdä kaksi umpitylsää testiä, enkä yllättänyt:
1. slight automatic preference for Thin people over Fat people.
2. slight automatic association for Harmless Objects with Black Americans and Weapons with White Americans.

1 = tiesin preferoivani "ohuita", eli suomalaisittain normaalipainoisen oloisia ihmisiä. En ymmärrä miten joku voisi preferoida plösöjä kun kauneus-, kunto- ja elämänhallintaihanteet ohjaavat preferoimaan normaalipainoisia. (Anorektikot ovat vielä kamalampia kuin lievästi plösöt). Jos pitäisi valita kahdesta muuten täysin identtisestä henkilöstä toinen tekemään joku duuni, niin tietenkin valitsen sen ei-lihavan. Homma tulee varmemmin hoidettua.

2 = tiesin assosioivani aseet valkoisiin. Vittu, mehän ollaan niitä tappokoneita kun tarve vaatii. Aseet on valkoisten juttu. Tappaminen ja väkivalta on sitten mustien ja muiden hommaa. Rasistinen youtube ei suosittele minulle ainuttakaan mustan tubettajan asefetissivideota enkä tunne yhtään mustaa asesuunnittelijaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.09.2018 21:41. Rasistinen youtube ei suosittele minulle ainuttakaan mustan tubettajan asefetissivideota enkä tunne yhtään mustaa asesuunnittelijaa.
Tämä paljastaa sekä YouTuben algoritmien että aseteollisuuden rakenteellisen rasismin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Näköjään taas maaninen vaihe menossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Hupparihemmo voisi käyttää viikon oppiakseen swahilin ja rakentaa avaruushissin Kongoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 16.09.2018 10:09 Hupparihemmo voisi käyttää viikon oppiakseen swahilin ja rakentaa avaruushissin Kongoon.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Vihreiden henkinen johtaja, Jani Toivola, perustelee ennätyksellistä taksilaskuaan.

Perusteluissa ei ole muuta vikaa paitsi vihervasemmiston tavaton kaksoisstandardi eli älä tee kuten minä teen vaan tee kuten sanon. Samalla argumentilla voi hyvin perustella yksityisauton tai - lentokoneen käyttöä.

Haluaako joku lyödä vetoa Toivolan uutta sairaslomaa vastaan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Toivola ei ottanut kantaa siihen, että hänellä on vähiten sanottavaa vihreistä mihinkään. Sekin on varmaan liian ohut tapa arvioida hänen työtään.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin