Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2018 14:19 ^ mikäs pohjois-koreasta tekee meille merkittävän? Ei käydä niiden kanssa kauppaa.
Toki käydään. Justhan ne harkitsee maksavansa sen joskus miekka ja kypärä hankkimansa paperikoneen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Gat kirjoitti: 10.10.2018 12:53 Mä en siis niin tajuu Kitinän uutisketjun kiinosstukisa. Ihan outoja olentoja olette.

Vakavammista kuten Pohjois-Koreasta tai venäläisten mahdollisesta suunnitelmasta invaasiosta Suomeen käyttäen ostamiaan strategisia tontteja ja laivaväyliä.. niistä ei täällä paljon paskaakaan.

Sen sijaan kinastelette joistain nevöhöör suomalaispoliitikoista ja nyt viinan ostamisesta ulkomailta, sekin taloustieten ja juridiikan perspektiivistä

Whiskey leave me alone.
Hatarin olen nähnyt monesti, Big Skyta en muistaakseni.Olet oikeassa pontissasi. Sikl
sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2018 14:19 ^ mikäs pohjois-koreasta tekee meille merkittävän? Ei käydä niiden kanssa kauppaa. Ei olla sotimassa niiden kanssa. Annetaan niiden vaan kärsiä ja nähdä nälkää. Vaihtakoon johtonsa jos ei miellytä.
Olet oikeassa pointeissasi.Noilla sinun maailmasi raameilkla. Vaan kyllä jos Korean suunassa käytettäisiin ydinaseita, se olisi vakava paikka suuntaan jos toiseenkin. Totta kai USA voisi jyrätä ne vinosilmät koska haluaa, mutta seurauksena poliituisten suhdanteiden takia saattaisi olla kuitenkin kolmas maailmansota, jos Kiina ja Venäjä ärtyvät. Vaikuttasi meihinkin.

Muutaman Pohjois-Korean ohjuksen USA ehkä pystyisi ampumaan alas, ei globaalin ydinsodan asemäärää.

Mun mielestä Pohjois-Korea ei luovu ydinaseistaan. Ne ovat heille se ainoa turva ja uhkailukeino. Joten eivät pura aseitaan, kunhan elvistelevät ja saavat ainakin oman kansan parissa prestiisiä. Joten pitäköön ne, onhan vaan yksi nukeevaltio lisää.

Kim varmaan tietää, eettä kuolisi, jos käyttäisi. Ongelma vain, että sekä Trump. Putin, Kim ovat hullula.

Ja entäs miksei täällä ole puhuttu "Airiston Helmen" tapauksesta ja sen tarkoituksen ilmeisestä salailusta? Vaikka muualla puhutaan. ja se kuulkaas on Lähellä, toivottavasti ei kohta lähihistoriaa ikävällä tavalla.

Ja täällä vain intetään joistain suomalaisista pikkupoliitikosta! Niinkuin muka voisitte itse oikeasti vaikuttaa asioihin. No Koko maailman asioihin vielä vähemmän. Vaan teidän todellisuutenne kiinostuksenaiheet ovat minun maailmassani Boretus Maximus.

Mutta siis vitun outoas, että täällä teidän kiinnostuksenne on noissa Suomen pikkunippeleissä tai siis pippeleissä. Ei kukaan meistä muutaa niitä asioita. Mutta luulsi, että teitä kiinnostaisi nuo vakavammatkin, eikä vain ensi eduskuntavaalit. Li Anderson on kyllä söpö vaikka väärässä muuten. pahoittelen mm. typotusta, olen juovuksissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikea keksiä väsyneempää keskustelupalstakontribuutiota kuin marina siitä, että keskustellaan epäkiinnostavista tai ei-niin-tärkeistä aiheista. Koeta saada sanottua edes jotain alustavasti kiinnostavaa tärkeinä pitämistäsi aiheista, niin ehkä keskustelu lähtee siitä liikkeelle.

Sikäli toki minäkin tässä turhaan mussutan, että sotaveteraani-argumentti on tietysti perinteinen kuningaskontribuutio mihin tahansa keskusteluun Kitinässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 10.10.2018 14:55
Ja täällä vain intetään joistain suomalaisista pikkupoliitikosta! Niinkuin muka voisitte itse oikeasti vaikuttaa asioihin. No Koko maailman asioihin vielä vähemmän. Vaan teidän todellisuutenne kiinostuksenaiheet ovat minun maailmassani Boretus Maximus.

Mutta siis vitun outoas, että täällä teidän kiinnostuksenne on noissa Suomen pikkunippeleissä tai siis pippeleissä. Ei kukaan meistä muutaa niitä asioita. Mutta luulsi, että teitä kiinnostaisi nuo vakavammatkin, eikä vain ensi eduskuntavaalit.
Tää on joo jännä juttu. Sinua kiinnostavat Isot Asiat, joille et tee mitään. Pienet jutut, kuten henkilökohtainen hygienia, ovat sinulle liian pieniä.

Me tavikset harjataan hampaat aamuin illoin ja ollaan luonnottoman kiinnostuneita kaikesta, mihin voidaan vaikuttaa edes hitunen. Toki niistä Isoistakin Jutuista jauhetaan paskaa, mutta aika vähän sorrutaan hokemsan niiden kohdalla ”jotain tartteis tehrä”.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pohjois-Korea on täällä jo niin keskusteltu että kai sitä olis minimissään odottanut että professori Gattaca oli jakanut jotain uutta viisautta.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 10.10.2018 12:53 Mä en siis niin tajuu Kitinän uutisketjun kiinosstukisa. Ihan outoja olentoja olette.
Oletko huomannut että tämä on vain keskustelupalsta. Ei enää niin aktiivinen sellainen. Ihmisillä on muitakin kanavia keskustella, ja keskustelunaiheita tulee satunnaisesti - joistakin lähtee keskustelua eteenpäin, kun joku sattuu kommentoimaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muuten olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 8:25 Muuten olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä!
Muistan, kun yläasteella latinaa opiskellessani opettelimme näitä fraaseja latinaksi useita kymmeniä. Oikeastaan muuta en koko kielestä muistakaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.10.2018 8:58
James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 8:25 Muuten olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä!
Muistan, kun yläasteella latinaa opiskellessani opettelimme näitä fraaseja latinaksi useita kymmeniä. Oikeastaan muuta en koko kielestä muistakaan.
Mielenkiintoista, että jossain on opiskeltu latinaa peruskoulussa. Mä kävin vapaaehtoista latinan kurssia lääkiksessä yhden luennon. Taisin ostaa oppikirjan kuitenkin. Missähän se muuten on?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Valitsin latinan, jotta pääsin keskustaan kouluun. Toinen optio oli 30km landelle Teiskoon. Tosiaan fraasien lisäksi piti opetella myös roomalaiset ja kreikkalaiset jumalat ulkoa. Ei mitään järkeä...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jaahas, vasuripellet vauhdissa. Olisivat itkeneet vaikka miten olisi muotoiltu.

Poliisihallitus käsittelee Helsingin ulkomaalaispoliisiin liittyvän kantelun
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Iltalehti tituleeraa Soininvaaraa "vihreiden pääideologiksi". Luulin, että se on Elcon lanseeraamaa kitinäkieltä, vai esiintyykö se normaalikäytössä jossain hommafoorumeilla? Erikoista kuitenkin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/6bf ... 4_pi.shtml
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Soininvaaran toive "pieniä ydinvoimaloita lähelle kaupunkeja - käytettäisiin asuntojen lämmittämiseen", on varmasti ok, mutta kun kyseisen kaltaisia ydinvoimaloita ei tietääkseni ole missään käytössä, tarkoittaisi se aivan uuden mallin kehittämistä Suomea varten. Eli hyvä idea, mutta täysin toteuttamiskelvoton.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Miksi Suomea varten pitäisi kehittää joku oma versio kun maailmalta pukkaa valmiita ratkaisuja muutaman vuoden sisällä?

Small Nuclear Power Reactors
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Seison korjattuna. Noita on näköjään tulossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 10:17 Soininvaaran toive "pieniä ydinvoimaloita lähelle kaupunkeja - käytettäisiin asuntojen lämmittämiseen", on varmasti ok, mutta kun kyseisen kaltaisia ydinvoimaloita ei tietääkseni ole missään käytössä, tarkoittaisi se aivan uuden mallin kehittämistä Suomea varten. Eli hyvä idea, mutta täysin toteuttamiskelvoton.
Kiina kehittää tällä hetkelleä Toriumreaktoreita- Ne olisivat monessakin mielessä vastaus sekä tähän että loppusijoitusasioihin. Kiinan intressi toki on enemmän sotilaallinen, mutta isojen uraanilaitoksien vaihtoehtonahan ne ovat ilmeisesti täysin viaabeli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 10:17 Soininvaaran toive "pieniä ydinvoimaloita lähelle kaupunkeja - käytettäisiin asuntojen lämmittämiseen", on varmasti ok, mutta kun kyseisen kaltaisia ydinvoimaloita ei tietääkseni ole missään käytössä, tarkoittaisi se aivan uuden mallin kehittämistä Suomea varten. Eli hyvä idea, mutta täysin toteuttamiskelvoton.
Se ettei pieniä ole viittaa siihen, ettei ne ole taloudellisesti kannattava vaihtoehto. Järkevämpi lienee jo se aikoja sitten esitetty vaihtoehto rakentaa putkisto Loviisasta Helsinkiin ja ohjata uloin jäähdytyspiiri tähän suuntaan mereen dumppaamisen sijaan.

Mutta ihan kiva, että vihreätkin alkaa näin neljänkymmenen vuoden viiveellä herätä ydinvoimaan.

EDIT: Saatoin olettaa väärin. Kuvittelisi, että suunnilleen sama henkilöstö tossa pienessäkin voimalassa pitää olla koko ajan paikalla valvomassa toimintaa ja siten isompi yksikkö olisi järkevämpi valinta. Näissä on toki aina politiikka mukana, joten ei välttämättä mennä järjen mukaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.10.2018 10:40 Saatoin olettaa väärin. Kuvittelisi, että suunnilleen sama henkilöstö tossa pienessäkin voimalassa pitää olla koko ajan paikalla valvomassa toimintaa ja siten isompi yksikkö olisi järkevämpi valinta. Näissä on toki aina politiikka mukana, joten ei välttämättä mennä järjen mukaan.
Valvomon henkilöstökulut lienee jossain aika kaukana desimaalipilkun oikealla puolella ydinvoimalan kannattavuuskelmissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 10:47
Vagabondo kirjoitti: 11.10.2018 10:40 Saatoin olettaa väärin. Kuvittelisi, että suunnilleen sama henkilöstö tossa pienessäkin voimalassa pitää olla koko ajan paikalla valvomassa toimintaa ja siten isompi yksikkö olisi järkevämpi valinta. Näissä on toki aina politiikka mukana, joten ei välttämättä mennä järjen mukaan.
Valvomon henkilöstökulut lienee jossain aika kaukana desimaalipilkun oikealla puolella ydinvoimalan kannattavuuskelmissa.
Tuskin pienuudella saavutetaan myöskään säästöä rakennuskustannuksissa verrattune tehoon. Samat turvallisuusvaatimukset niitä tulee kuitenkin koskemaan. Suomessa vaadittavan varoalueen koossakaan tuskin tehdään merkittäviä säästöjä. Vallankin jos ajatuksena tuoda lähelle isoja kaupunkeja. Vaikea nähdä mitään merkittävää hyötyä voimalan pienessä koossa, mutta mä en ole kyllä aiheeseen perehtynyt. Mun hermot ei kestäis STUKesia, niin parempi pysyä kaukana tuosta bisneksestä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.10.2018 11:03
James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2018 10:47
Vagabondo kirjoitti: 11.10.2018 10:40 Saatoin olettaa väärin. Kuvittelisi, että suunnilleen sama henkilöstö tossa pienessäkin voimalassa pitää olla koko ajan paikalla valvomassa toimintaa ja siten isompi yksikkö olisi järkevämpi valinta. Näissä on toki aina politiikka mukana, joten ei välttämättä mennä järjen mukaan.
Valvomon henkilöstökulut lienee jossain aika kaukana desimaalipilkun oikealla puolella ydinvoimalan kannattavuuskelmissa.
Tuskin pienuudella saavutetaan myöskään säästöä rakennuskustannuksissa verrattune tehoon
Idea on kait, että pieniä voimaloita voitaisiin tuottaa enemmän sarjatuotantona tehtaissa. Ei tarvitsisi rakentaa niin paljon paikanpäällä. Mutta tietysti sarjatuotanto määritelmän mukaan vaatii sarjaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

ISS:lle menossa ollut miehistö jotui tekemään hätälaskeutumisen

https://www.theverge.com/2018/10/11/179 ... astronauts
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hieno veto hallitukselta laittaa irtisanomislaki eduskuntaan jo nyt hallituksen tiedonantona. Hallitus ei peräänny. Hienoa!

AY liike häviää tämän taistelun ja se on hieno asia demokratian kannalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2018 8:48 Hieno veto hallitukselta laittaa irtisanomislaki eduskuntaan jo nyt hallituksen tiedonantona. Hallitus ei peräänny. Hienoa!

AY liike häviää tämän taistelun ja se on hieno asia demokratian kannalta.
Kansantalous tässä häviää ja tulee vielä häviämään ja on käsittämättömän huonoa pelisilmää antaa vaalien alla ay-jyrä Rinteelle tämmöinen syöttö lapaan näin huonolla hankkeella. Mahdatko iloita jos Rinne on seuraava pääministeri ja ensi töikseen kumoaa tämän lain?

Eihän AY-liike voi isompaa voittoa saadakaan kuin ay-jyrä pääministeriksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 12.10.2018 8:51Mahdatko iloita jos Rinne on seuraava pääministeri ja ensi töikseen kumoaa tämän lain?
Väillä on välttämätön kärsiä, jotta kansakunnan muisti palautuu. Sitten saadaan olla taas pitkään rauhassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.10.2018 8:51 Mahdatko iloita jos Rinne on seuraava pääministeri ja ensi töikseen kumoaa tämän lain?

Rinne tarvitsee Kepun tai Kokoomuksen seuraavaan hallitukseen. Hallitusohjelma on tietysti kaikkien osapuolten kompromissi, ei ole mitenkään itsestään selvää, että seuraava hallitus kumoaa lain, vaikka Rinne olisikn pääministeri.

Jos Rinne lupaa riittävän pitkän listan asioista, jotka aikoo ensi töikseen kumota/toteuttaa, ne eivät voi kaikki toteutua. Listassa on ainakin jo 100 euroa eläkeläisille, Soten valinnanvapauden kumoaminen ja nyt ehkä viimeisimpänä tämä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin