45. Viikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eipäs tullut talvea! Läällätis lää..
(renkaat vaihtamatta, aioin kärvätä eni viikkook ellei ulota ensikuuhun..)
lämmin ilmamassa 1,5km korkeudessa sojelee kaikelta kylmyydeltä..
Viimeksi muokannut Niba, 05.11.2018 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viime viikon hommista skoban akku tuli hoidettua. Talvirenk vaihdot on varattu. Rännien puhdistaja edelleen tilaamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2018 9:05 Viime viikon hommista skoban akku tuli hoidettua. Talvirenk vaihdot on varattu. Rännien puhdistaja edelleen tilaamatta.
Olen putsannut vanhempieni katon rännejä jo kymmenen vuotta, mutta.. :paavi:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilaat jostain verkkokaupasta pikkuriikkisen kameran (kehnoa huumoria) ja ymppäät sen tähän kiinni ja VR lasit päähän. Puhdasta tulee ellei paskafirman kaavin lennä tangentin suuntaan kosketuksesta tai harja syty palamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti: 05.11.2018 10:09 Tilaat jostain verkkokaupasta pikkuriikkisen kameran (kehnoa huumoria) ja ymppäät sen tähän kiinni ja VR lasit päähän. Puhdasta tulee ellei paskafirman kaavin lennä tangentin suuntaan kosketuksesta tai harja syty palamaan.

Yleensä erilaiset vempaimet toimii huuonosti..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Raidejok..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:(
Muista, että asiat eivät koskaan ole niin huonosti, ettei niitä saa viinalla huonommiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.11.2018 14:29 :(
Muista, että asiat eivät koskaan ole niin huonosti, ettei niitä saa viinalla huonommiksi.
Minulla Alkoholismia toki, vaikka olen vähentänyt niin, että ykxi 24-päkki kestää yli kaksi vuorokautta! Juttu vaan niin, että kun se loppuu, en tuolla annostelulla saa vakavaa fyysistä krapulaa... mutta henkinen tuskatila nollalpromilleilla on sitä luokkaa että jos en hae lisää, minä oikeasti poltan tämän talon ja ammun itseni. Tai hytisen makuulla yrittäen turruttaa kivun edes luonnolliseen horroksen avulla, juoppotilaakin kyvyttömämpänä. Siispä tässä tilassa juopottelu pitää elossa.

Rotille ei mahda mitään, siivomanaa tätä kaaosta ei kukaan pystyisi. Koetan jaksaa siirtyä Varkauteen, jossa sama yksinäisyys mutta siistiä ilman haittaeläimiä. Tosin tänne palatessa sama Helvettihän se odottaa... vähän lomaa siitä kaapungissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Monenlaiset perustelut juomiselle löytyy, mutta Jannen kannattaisi funtsia sitä että vaikka työt ja liitot loppuisi, isyys on elinikäistä. Gattaca vahingoittaa vain itseään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 06.11.2018 14:55 Monenlaiset perustelut juomiselle löytyy, mutta Jannen kannattaisi funtsia sitä että vaikka työt ja liitot loppuisi, isyys on elinikäistä. Gattaca vahingoittaa vain itseään.
Jannella siis on syy elää. Minulla ei enää muuta kuin kipua. Vaikka kuinka omaa syytä, mahdoton tilanne. Ja ei suutä elää enää, ei positiivista motivaatiota jonka kuka vaan tarvitdsee. Olen epäonnistunut kaikessa, pahiten vanhempieni kanssa. Ja nyt olen aivan yksin maailmassa, ei tämä singulariteetti toimi. Joten jos kohtuullisella Karhuttelulla pysyn edes päivästä toiseen elossa, olkoon niin.

Komppaus Jannelle, mutta tuskin hän näin yksin on, ja isyyskin vielä.

Tämä kämppä väitän ei ole suoraan alkoholismista johtuvaa. Olen raittiinakin läpi vuosikymmenien ollut kyvytön kun tietty sasturaatiopiste on menneyt raittiinakin yli. MM. poikavuosien opiskelukämppäni, oma huoneeeni nuorena, intin kawappi.... lamaannus ilman alkoholia ollenkasan.

Ja nyt olen siis ilman syytä olla olemassa, negatiivisella puolella.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Perustelut ei ole aina tekosyitä. Eli Orimattilan paronin tapauksessa juominen on varmasti tuskan lieventämistä ja erittäin ymmärrettävää. Jos ei ole depistä kokenut ei välttämättä ymmärrä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 06.11.2018 15:05 Perustelut ei ole aina tekosyitä. Eli Orimattilan paronin tapauksessa juominen on varmasti tuskan lieventämistä ja erittäin ymmärrettävää. Jos ei ole depistä kokenut ei välttämättä ymmärrä.
Monet asiat ovat ymmärrettäviä. Ei se, että jokin on ymmärrettävää, tarkoita vielä mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 06.11.2018 15:05 Perustelut ei ole aina tekosyitä. Eli Orimattilan paronin tapauksessa juominen on varmasti tuskan lieventämistä ja erittäin ymmärrettävää. Jos ei ole depistä kokenut ei välttämättä ymmärrä.
Kuten on moneen kertaan todettu, lääkepuolella on niitä mielenterveyden hoitamiseen toimivia tuotteita jotka eivät tuo seuraavana päivänä krapulaa ja pahempaa depistä. Alkoholi on paskin depislääke vaikka tavallinen onkin.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pitäisikö sun Dave tunnustaa jotain?

https://tekniikanmaailma.fi/internet-ku ... oorumilla/
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 06.11.2018 15:27 Pitäisikö sun Dave tunnustaa jotain?

https://tekniikanmaailma.fi/internet-ku ... oorumilla/
Nyt joudun tappamaan teidät kaikki.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.11.2018 15:37Nyt joudun tappamaan teidät kaikki.
Liekinheittimellä?

Eikun siinähän oli noin 10 cm kantomatka.


Tiputtamalla avoauto päähän avaruudesta vuonna 2021?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mitäs ihmettä, nyt jo marraskuu. Mihin se lokakuu meni? :roll:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 06.11.2018 18:49 Mitäs ihmettä, nyt jo marraskuu. Mihin se lokakuu meni? :roll:
Och Svenska Dagen, flicka. Heja! :cheer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »



Jai sirtääkö joulukuulle renkaanvaihdon vai vasta tammikuulle? :cheer: :cheer: :cheer:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2018 9:05 Viime viikon hommista skoban akku tuli hoidettua. Talvirenk vaihdot on varattu. Rännien puhdistaja edelleen tilaamatta.
Rännien puhdistajan tilaamisen kanssa olisi pitänyt olla aiemmin liikkeellä. Yritys, joka viime vuonna putsasi myi nyt eioota, eivät ota uusia asiakkaita täksi syksyksi enää. Parina sitä aiempana vuonna hoitanut on lopettanut (oli nuori kaveri, ilmeisesti lähtenyt opiskelemaan).

Vinkki; jos joku haluaa pks:lla tehdä omakotitalojen rännien puhdistusta, niin hinnalla 200 euroa pystyy myymään niin paljon kuin haluaa. Jos vuosiliikevaihto on alle 10k, ei tarvitse alv:tä tilittää. Aika erikoista, että tämä ei nappaa porukkaa. Luulisi 10k kelpaavan. Tuntipalkkakaan ei jää huonoksi.

Täytyy siis itse hoitaa homma. Onneksi on turvavaljaat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2018 8:44 Vinkki; jos joku haluaa pks:lla tehdä omakotitalojen rännien puhdistusta, niin hinnalla 200 euroa pystyy myymään niin paljon kuin haluaa. Jos vuosiliikevaihto on alle 10k, ei tarvitse alv:tä tilittää. Aika erikoista, että tämä ei nappaa porukkaa. Luulisi 10k kelpaavan. Tuntipalkkakaan ei jää huonoksi.
Aika kallista. Ei kai tuossa kauaa kestä? Luulis olevan kelvollinen kausibisnes.

Mä en ole kertaakaan vielä putsannut omiani. Rännit aika ylhäällä, eikä yksikään puu selvinnyt rakennusajasta naapurustossa, niin ei sinne mitään pääse kulkeutumaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 09.11.2018 9:01
James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2018 8:44 Vinkki; jos joku haluaa pks:lla tehdä omakotitalojen rännien puhdistusta, niin hinnalla 200 euroa pystyy myymään niin paljon kuin haluaa. Jos vuosiliikevaihto on alle 10k, ei tarvitse alv:tä tilittää. Aika erikoista, että tämä ei nappaa porukkaa. Luulisi 10k kelpaavan. Tuntipalkkakaan ei jää huonoksi.
Aika kallista. Ei kai tuossa kauaa kestä? Luulis olevan kelvollinen kausibisnes.
Juu. Jos buukkaa kohteet sopivasti, luulisi pääsevän aika lähelle 100:n tuntipalkkaa. Alle 200:n kukaan ei lähde. Olisi varmaan mahd tehdä 5 kohdetta päivässä. Eli 10 päivän homma tienata 10k bruttona. Tuo tietysti olisi sitten kokopäiväinen homma. Olisi kyllä mahdollista tehdä yksi keikka/iltapäiväkin vauhdilla niin, että tekisi päivätöiden jälkeen. Tai sitten tekisi 5 viikonloppua, 10 keikkaa/viikonloppu. Viimeksi mainittu olisi sitten kyllä jo raskasta, jos olisi ma-pe normaalitöissä.

Tietenkin käytännössä aikataulut tuskin menevät niin hyvin kuin teoriassa, mutta ei siitä mihinkään pääsee, että tämä olisi tuottoisa kausiduuni.

Tietysti illat menisi aikatauluja ja asiakkaita sumpliessa. Henkilöyrityksen (=toiminimen) perustaminen onnistuu netissä helposti. Tein niin kun perustin verkkokauppani. Lisäksi tietysti kirjanpito pitäisi hoitaa, mutta kyseisen kaltaisessa hommassa se olisi hyvin yksin kertaista, kun pitäisi homman alv-rajan alla.

Google-mainonnalla asiakkaat saa helposti. Siitä tulee muutama euro /päivä kuluja. Verkkosivuksi kelpaa Fb-sivu.

Ainiin. Yksi juttu kyllä. Jos teet alv-rajan alla, asiakkaat eivät saa kotitalousvähennystä mielestäni. Eli tuo saattaa vähän haitata myyntiä. Mutta esim. meillä meni viime vuonna niin, että kun maksettiin rännien puhdistuksesta 200 e ja ei ollut muuta kotitalousvähennykseen oikeuttavaa, ei tullut vähennystä, koska voi vähentää puolet hinnasta eli 100 ja omavastuu vähennyksessä on 100, eli meni juuri siihen.

Edit: on mahdollista hankkiutua alv-velvolliseksi, vaikka myynti jää alle 10k:n ja silloin ei käytännössä tarvitse alv:a maksaa alv:n alarajahuojennuksen takia, eli kotitalousvähennyskelpoisuuskaan ei ole ongelma. Tietysti tuossa tapauksessa pitää sitten täyttää alv-laskelma, mutta kun liikevaihto on alle 30k, sen voi tehdä tilikauden vaihtuessa kerran vuodessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2018 8:44 Täytyy siis itse hoitaa homma. Onneksi on turvavaljaat.
Eikö tuo hoidu maasta käsin jollain teleskooppiharjalla jossa on langaton kamera ja päässä vr-lasit?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: 45. Viikko

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hmm. Olen vähän epäsynkassa Kitinän kanssa. Töissä olen tehnyt... töitä. Ja sitten työviikon jälkeen "purkaudun" joka osioille tylsillä jutuillani. Pitäisi olla ainakin alkolukko (nollarajalla) kitinään, jos ei muuta.

Edit: kirjoitan koodaamisesta erotiikka-osiolla. Erotiikka on kuollut.
Vastaa Viestiin