Kohti eduskuntavaaleja 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaa Pekka saada muuttoliikkeen vasureiden huomaan poikki ihan vain hyvällä pöhinällä.

Mikä on tietysti ilmaston kannalta huono juttu, hiilenpoltto jatkuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-10496137

Veikkaan, että seuraavassa hallituksessa ovat SDP, KOK ja Vihreät. Lisäksi mahd RKP.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
Kaikki muutokset toki virhemarginaalin sisällä. Ilmeisin johtopäätös varmaan olisi, että mitään merkittävää liikahdusta mihinkään ei ole tapahtunut. Toisaalta, voisi tässä ehkä nähdä ketjun avaukseen verrattuna sellaista suuntaa, että kepu putoaa demarien ja kokoomuksen kelkasta (joiden kskinäinen ero kaventuu), persut ja vasurit vaihtelevat keskenään paikkaa ja vihreät tuskin onnistuvat nousemaan "isojen" puolueiden kategoriaan, vaan pysyvät siellä keskikastissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Uskon edelleen että Antti "Karismakasvo" Rinne onnistuu pudottamaan demarit kärkipaikalta sitten kun vaaleja oikeasti käydään. Kaikki muut skenaariot ovat ajatuksenakin kammottavia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.11.2018 9:43 Veikkaan, että seuraavassa hallituksessa ovat SDP, KOK ja Vihreät. Lisäksi mahd RKP.
Tältä tämä juuri nyt näyttää. Kuten So Hardkin, pidän hyvin mahdollisena, että järjestys kuitenkin on KOK, SDP ja Vihreät, plus mahdollisesti RKP.

Tällainen pohja tarjoaisi kyllä lupaavia mahdollisuuksia, jos demarit lähtevät rakenteellisten uudistusten takuumiehiksi ay-liikkeen suuntaan, ja kokoomus painaa vähän alemmas konservatiivisiipeään ja pahimpia yrityslobbareitaan. Toki vastaavasti, jos vaalikampanja ajaa puolueet pikemminkin tiukentamaan kuin yhteensovittelemaan kantojaan, hyvä mahdollisuus on myös ihan toimimattomaan hallitukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 08.11.2018 9:51 hyvä mahdollisuus on myös ihan toimimattomaan hallitukseen.
Johan niitä on tässä ollutkin 3 tai 4 peräkkäin, ei yksi lisää missään tunnu,
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ellei Kokoomuksen neuvotteluasema ole kovin heikko, se varmasti yrittää saada RKP:n mukaan, jotta ei joudu yksin kolmanneksi pyöräksi kahden vasemmistopuolueen kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Alkuperäinen tuntumani, ihan vain puolueiden älyllisen lamaannuksen takia, oli tämä:
urpiainen kirjoitti: 04.10.2018 15:57 Onhan tämä siinä mielessä ihan mahdollisuuksia tarjoava tilanne, että ei kummoista kampanjaa tarvittaisi, että liikkuvia olisi saatavissa kelkkaan. Vaan ei lupaavalta totta tosiaan näytä.

Toki tässä olisi tilaa jollekin ulkopuoliselle, uudelle toimijallekin Macronin tapaan, mutta eihän se nyt herranjestas sentään voi olla Liike Nyt.
Luin vasta nyt kunnolla YLEn jutun uusimmasta kannatusarviosta. Keskeinen asia olikin loppukaneetti:
YLE kirjoitti:Suuri osa äänestäjistä empii puoluekantaansa. Tavallista pienempi osa kyselyn vastaajista, vain 59 prosenttia, halusi valita puolueen, jota nyt äänestäisi.
Tämän voisi lukea alkuperäistä takapuolituntumaani tukevana tuloksena. Näyttäisi tosiaan olevan tilaa vaikka minkämoiselle liikahdukselle. Toivottavasti liikahdus ei ole Halla-aho-ilmiö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.11.2018 10:51 Alkuperäinen tuntumani, ihan vain puolueiden älyllisen lamaannuksen takia, oli tämä:
urpiainen kirjoitti: 04.10.2018 15:57 Onhan tämä siinä mielessä ihan mahdollisuuksia tarjoava tilanne, että ei kummoista kampanjaa tarvittaisi, että liikkuvia olisi saatavissa kelkkaan. Vaan ei lupaavalta totta tosiaan näytä.

Toki tässä olisi tilaa jollekin ulkopuoliselle, uudelle toimijallekin Macronin tapaan, mutta eihän se nyt herranjestas sentään voi olla Liike Nyt.
Luin vasta nyt kunnolla YLEn jutun uusimmasta kannatusarviosta. Keskeinen asia olikin loppukaneetti:
YLE kirjoitti:Suuri osa äänestäjistä empii puoluekantaansa. Tavallista pienempi osa kyselyn vastaajista, vain 59 prosenttia, halusi valita puolueen, jota nyt äänestäisi.
Tämän voisi lukea alkuperäistä takapuolituntumaani tukevana tuloksena. Näyttäisi tosiaan olevan tilaa vaikka minkämoiselle liikahdukselle. Toivottavasti liikahdus ei ole Halla-aho-ilmiö.
Itsekkäistä syistä toivon, että liikahdus on Mestarin paluu Brysselistä. Tämä sen takia, että uskon SDP:n kärsivän siitä Kokoomusta enemmän. Persujen ei tarvitse suurta joukkoa demareiden äänestäjistä viedä, kun SDP putoaa kakkoseksi.

Vielä joku autopolttojen sarja :pliis:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.11.2018 11:17 Itsekkäistä syistä toivon, että liikahdus on Mestarin paluu Brysselistä. Tämä sen takia, että uskon SDP:n kärsivän siitä Kokoomusta enemmän. Persujen ei tarvitse suurta joukkoa demareiden äänestäjistä viedä, kun SDP putoaa kakkoseksi.
Kantaansa ilmaisemattomein poikkeuksellisen suuri osuus saattaisi antaa ymmärtää, että Hullu-uhon ei tarvitse viedä toisten puolueiden kannattajia, vaan pikemminkin houkutella sitoutumattomat natsitalkoisiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Toivottavasti se maanpakolaisten kirjeäänestys on mahdollista näissä eduskuntavaaleissa, kuten luvattiin. En usko ennen kuin näen. Vaikea valita, ketä äänestäisi. Edes puoluetta en osaa päättää paitsi muutamat ehdottomat EIt kyllä on.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 12.11.2018 19:14 Toivottavasti se maanpakolaisten kirjeäänestys on mahdollista näissä eduskuntavaaleissa, kuten luvattiin. En usko ennen kuin näen. Vaikea valita, ketä äänestäisi. Edes puoluetta en osaa päättää paitsi muutamat ehdottomat EIt kyllä on.
Nyt on käyty suurlähetystössä äänestämässä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.11.2018 8:29
Nyt on käyty suurlähetystössä äänestämässä?
Jep, tai jätetty käymättä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tutkin asiaa ja kyllä vain kirjeäänestyksen pitäisi olla mahdollista. Itse tosin pitää tilata materiaali jostain, ilmeisesti sähköisenä tmv. En jaksanut perehtyä vielä kunnolla. Mietin sitä sitten vaikka tammikuussa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 13.11.2018 19:33 Tutkin asiaa ja kyllä vain kirjeäänestyksen pitäisi olla mahdollista. Itse tosin pitää tilata materiaali jostain
Varmaan käymällä suurlähetystössä!

Alkohan perusti nettikaupan, jossa juomat voi kätevästi hakea lähimmästä alkosta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.11.2018 8:29
Kreitsu kirjoitti: 13.11.2018 19:33 Tutkin asiaa ja kyllä vain kirjeäänestyksen pitäisi olla mahdollista. Itse tosin pitää tilata materiaali jostain
Varmaan käymällä suurlähetystössä!
Kandee pitää Apple Watch ranteessa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ilmasto, jos lämpö nousee maapallolla tämän vuosisadan aikana 4 astetta kelviniä, niin kaikki yhteiskuntajärjestelmät tulevat hajoamaan ja..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Cyber mondayna verkkokauppa.com myi juuri julkaistuja apple watcheja 200 euroa kappale. Teki mieli ostaa ihan vain sen takia, että Davea jurppisi että minulla on uudempi malli. Toki kun ei ole applen puhelinta, ei sitä mihinkään olisi voinut käyttää, mutta olis ollut hauska seurata sitä debattia kun Dave ensin tormaantuu ja sitten aloittaa vaimon kanssa kampanjan uudesta kellosta, koska siinä on paremmat suurlähetystömurhaturvaominaisuudet.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.11.2018 13:01 Cyber mondayna verkkokauppa.com myi juuri julkaistuja apple watcheja 200 euroa kappale. Teki mieli ostaa ihan vain sen takia, että Davea jurppisi että minulla on uudempi malli. Toki kun ei ole applen puhelinta, ei sitä mihinkään olisi voinut käyttää, mutta olis ollut hauska seurata sitä debattia kun Dave ensin tormaantuu ja sitten aloittaa vaimon kanssa kampanjan uudesta kellosta, koska siinä on paremmat suurlähetystömurhaturvaominaisuudet.
Ei kait mitään uudempaa ole? Ellei sitten ole joku Niken tms erikoisversio? Mulla on siis Series 4.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2018 13:03
So Hard kirjoitti: 29.11.2018 13:01 Cyber mondayna verkkokauppa.com myi juuri julkaistuja apple watcheja 200 euroa kappale. Teki mieli ostaa ihan vain sen takia, että Davea jurppisi että minulla on uudempi malli. Toki kun ei ole applen puhelinta, ei sitä mihinkään olisi voinut käyttää, mutta olis ollut hauska seurata sitä debattia kun Dave ensin tormaantuu ja sitten aloittaa vaimon kanssa kampanjan uudesta kellosta, koska siinä on paremmat suurlähetystömurhaturvaominaisuudet.
Ei kait mitään uudempaa ole? Ellei sitten ole joku Niken tms erikoisversio? Mulla on siis Series 4.
Oli varmaan joo joku erikoisversio. Uutuutena mainostivat. Huolestuit kuitenkin vähän?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.11.2018 13:07
James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2018 13:03
So Hard kirjoitti: 29.11.2018 13:01 Cyber mondayna verkkokauppa.com myi juuri julkaistuja apple watcheja 200 euroa kappale. Teki mieli ostaa ihan vain sen takia, että Davea jurppisi että minulla on uudempi malli. Toki kun ei ole applen puhelinta, ei sitä mihinkään olisi voinut käyttää, mutta olis ollut hauska seurata sitä debattia kun Dave ensin tormaantuu ja sitten aloittaa vaimon kanssa kampanjan uudesta kellosta, koska siinä on paremmat suurlähetystömurhaturvaominaisuudet.
Ei kait mitään uudempaa ole? Ellei sitten ole joku Niken tms erikoisversio? Mulla on siis Series 4.
Oli varmaan joo joku erikoisversio. Uutuutena mainostivat. Huolestuit kuitenkin vähän?
No vähän kyllä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
Vihreiden nousu taitaa jopa ylittää virhemarginaalin sisäisen heiluntavaran, mikä on ihan mukava asia.

Toisaalta SDP-KOK-VIHR-RKP olisi varmaan kokoomukselle helpompi, jos kaksi päähallituspuoluetta saisivat nostettua yhteenlaskettua kannatustaan niin korkealle, että vihreät eivät pääsisi vaa'ankieliasemaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EI tässä auta kuin toivoa, että Haavisto kykenee upottamaan Rinteen pääministerihaaveet. Tosin yhtä vahingollinen hän olisi myös valtiovarainministerinä, mutta eipä tarvitsisi ainakaan nähdä sitä vastenmielistä virnistelyä edustamassa Suomea maailmalla.

Surkea on poliittisen kentän tila.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mä toivon Rinteestä pääministeriä ja vihreää kansanrintamaa. Köyhiinhän venezuelasoituminen pahiten osuu. Rikkailla on varaa paeta maasta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin