Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Janne, sä tunnut valitsevan elämässäsi useimmiten bumby ride -kortin. Kirjoituksistasi välittyy usein kaikenlaisen vaikean elämän romantisointi. Sulle tekis hyvää ajatella varsinkin isoja asioita pelkästään järjellä ja pitkällä tähtäimellä. Mikä sulle itselle on parasta. Miten sä voisit hyvin. Et sä voi millään olla läheskään paras itsesi ja samalla paras itsesi muille läheisillesi, jos et voi hyvin. Lisään silti, että tämä johtopäätös on vain tekstiesi luoma kuva sinusta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2018 9:34 ^Sanoisin, että jokainen noista on mahdollinen :)

Jos olisi pakko johonkin kohtaan panos asettaa, niin veikkaisin 6kk:n palvelua.
9kk tuli lääkintämiehenä. Ke kotiutuu. Sitten työpaikkaa hakemaan ja keväällä pääsykokeisiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ke kotiutui, pe työhaastattelu, tänään vuokrafirman kautta varastoon töihin :]

Yhä vähemmän kyllä ymmärrystä työttömille, kun lukion käynyt jantteri nolla työkokemuksella työllistyy välittömästi.

Tietysti nuori terve mies, eli ymmärrän, että jos ei ole nuori ja terve, asia voi olla eri.
Tuntipalkka 14€, eli ei aivan paskinkaan.

Tietysti kyseessä on vain muutaman päivän keikka, mutta siitä se lähtee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Kaikilla ei ole varaa ottaa vastaan sitä parin päivän keikkaa, kun menee tuet solmuun ja joutuu odottelemaan toimeentulotukien ym. uudelleenlaskentaa seuraavan vuokranmaksun yli. Mutta hyvää työkokemusta (ja rahaa) pikkupatriootille!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, tiedän tuon ongelman, että lyhyt keikka katkaisee tukien maksun ja sitten kestää, että ne saa. Tuo on selkeä järjestelmän ongelma. Mun käsittääkseni tuon pitäisi korjaantua aika pian, kun tulee reealiaikainen tulorekisteri. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lippupalvelun nettijonossa jonottamassa jonkun Ed Sheeranin lippuja nuorimmalla ja sen parille kaverille. 6 min nyt katsottu jonotusikonia.

5 min vielä pystyn jonottamaan. Jos ei sinä
aikana tärpää niin nou kän do.

edit: onnistu puolen tunnin jälkeen. Piti välissä kyllä töitäkin tehdä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2018 14:33 https://yle.fi/uutiset/3-10426460

Outo on todellisuus.
Trokarien botit asialla. Saa nähdä moniko trokari saa tästäkin nenilleen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tarkennan sen verran Ylen uutista, että 20 min kohdalla ensimmäistä kertaa alkoi antaa "lippuja ei saatavilla viestiä", mutta hakemalla uudestaan lopulta sain 30 min kohdalla. Eli kun varatut liput on 15 min aikaa maksaa, ilmeisesti sitä kautta putosi lisää lippuja myyntiin.

Lippuihin tulee ostajan nimi ja ostajan pitää olla mukana porukassa (max 4 lippua/seurue). Henkkarit pitää olla mukana. Tuon pitäisi trokarien hommia hankaloittaa. Eli loin tyttärelle tunnukset ja ostin niillä. Eo:n perusteella uskoisin, että ostajat kyllä olivat loppuasiakkaita.

edit: lukemalla jutusta muutakin kuin otsikon, niin kyllähän siinä sanottiinkin, että lippuja tippui takaisin myyntiin 20 min jälkeenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2018 8:31 ^Ke kotiutui, pe työhaastattelu, tänään vuokrafirman kautta varastoon töihin :]

Yhä vähemmän kyllä ymmärrystä työttömille, kun lukion käynyt jantteri nolla työkokemuksella työllistyy välittömästi.

Tietysti nuori terve mies, eli ymmärrän, että jos ei ole nuori ja terve, asia voi olla eri.
Tuntipalkka 14€, eli ei aivan paskinkaan.

Tietysti kyseessä on vain muutaman päivän keikka, mutta siitä se lähtee.
Ihan kivasti on keikkaa pukannut. Tähän mennessä ollut kasaamassa pahvilaatikoita, vaihtamassa autonrenkaita ja nyt jossain varastossa. Ei ole montaa päivää ollut taukoa em. duunien välillä. Em. työt siis saman vuokrafirman kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varastohomma jatkuu edelleen.

En kyllä ymmärrä, miten nykyisessä taloustilanteessa terve työhaluinen ihminen voisi olla työtön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2018 11:11 Varastohomma jatkuu edelleen.

En kyllä ymmärrä, miten nykyisessä taloustilanteessa terve työhaluinen ihminen voisi olla työtön.
Tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat terveitä ja työhaluisia mutta joita kukaan täysipäinen ei silti haluaisi työpaikalleen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 18.12.2018 11:20
James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2018 11:11 Varastohomma jatkuu edelleen.

En kyllä ymmärrä, miten nykyisessä taloustilanteessa terve työhaluinen ihminen voisi olla työtön.
Tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat terveitä ja työhaluisia mutta joita kukaan täysipäinen ei silti haluaisi työpaikalleen.
Onko kyseessä habitukseen vai käytökseen liittyvä ongelma? Varmaan tosiaan se, että on riittävän tavis, auttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2018 11:31Onko kyseessä habitukseen vai käytökseen liittyvä ongelma? Varmaan tosiaan se, että on riittävän tavis, auttaa.
Sekä että ja lisäksi on tyyppejä, jotka ovat joko tavattoman tunareita, asennevammaisia, lintsareita, myrkynkeittäjiä yms. Moni haluaa olla töissä ja saada palkkaa, mutta itse työliikkeet ja työnantajan etu eivät ihan kaikkia kauheasti kiinnosta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, en muistanut, että on ihmisiä, jotka periaatteessa ovat työhaluisia ja -kykyisiä, mutta eivät kuitenkaan ole valmiita työantajan direktio-oikeudessa tekemään hyväksyttävällä intensiteetillä ja käytöksellä tarjolla olevia töitä. Tietysti voi sanoa, että tiukasti tulkiten he eivät ole työkykyisiä ja haluisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jep. Työhaluinen tarkoittaa halua tehdä töitä. Palkansaajahaluinen on eri juttu.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.12.2018 15:17 ^ jep. Työhaluinen tarkoittaa halua tehdä töitä. Palkansaajahaluinen on eri juttu.
Suurin osa näistä toistaitoisista, lintsareista tai asennevammaisista kokee olevansa sekä työkykyisiä että -haluisia. Sehän se hämmästyttävää on.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ toi on kyllä totta.

- mitä!? Kyllähän mä töitä teen! Töitä tänne on tultu tekemään!
- mites noi laatikot? Nehän piti siirtää jo aamupäivällä?
- mähän siirrän ne heti kun tiedä minne!
- oot sä siis venannu tässä koko päivän?
- pitihän mun syömässä käydä välissä. Ihan hirvee nälkä kato. Aamulla piti lähtee niin aikaseen että jäi aamupalakin väliin. Ja nyt taitaa taas tulla pitkä päivä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vietiin poika eilen Turkuun valmennuskurssille. Tuli samalla tutustuttua Omenahotelliin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 9:13 Vietiin poika eilen Turkuun valmennuskurssille. Tuli samalla tutustuttua Omenahotelliin.
Jotenkin valmennuskurssista assosioituu mieleen ensimmäiseksi kysymys, että mihin kurssi valmentaa. Varmaan tästä syystä luin tämän siten, että kurssi tietysti valmentaa Turkuun, turkulaisuuteen ja mahdollisesti Turkuun muuttamiseen (mukana on myös ehkä vihjaus, että Omenahotellien tunteminen kuuluu turkulaisuuteen jotenkin elimellisesti). Kyseessä olisi ikään kuin jonkinlainen kotouttamisohjelma, jolla muualta saapuvia autetaan integroitumaan varsinaissuomalaiseen elämäntapaan ja sielunmaisemaan. Voisi olla tarpeellinen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D

Kyllä kurssissa varmasti tuollaisiakin elementtejä on, mutta pääasiallinen idea on valmentautua valtiotieteellisen pääsykokeisiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Unohtakaa pänttäämiset! Suoraan vaan persujen listalle!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 10:02Kyllä kurssissa varmasti tuollaisiakin elementtejä on, mutta pääasiallinen idea on valmentautua valtiotieteellisen pääsykokeisiin.
Kuinka vetää lärvilautanen läikyttämättä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ilveksen skautti soitteli. Kysyi tytärtäni ikäkausijoukkueeseen eli futiksen ykkösjoukkueeseen 15 muun joukkoon. Huomasin olleen asiasta niin täpinöissä, että ihan herkistyin. Kyllä kannatti olla kymmenen vuotta sitten seksuaalisesti aktiivinen!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Onnea! :h:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin