Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.12.2018 9:21
James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2018 12:57
urpiainen kirjoitti: 29.11.2018 12:54

Mun asiaa huonosti seuraaviin korviin tuo Audin sähköauton ainoa vika ei kuulosta niin erilaiselta Teslan Model 3:n ominaispiirteeseen verrattuna, ainakaan Suomessa.
Varmaan turhaan morkkasin ko. Audia, kyllä se varmaan sieltä tulee, mutta vasta "late 2020". Ja tietysti Teslaltakin kaikenlaisia julkistuksia vuosien päähän on nähty monesti. Model 3 on Suomessa ensi vuoden alkupuoliskolla.
Audi varmaan on ajatellut saada autoistaan voittoakin.

https://seekingalpha.com/article/422687 ... re-horizon
Luin tuon Elonin sähköpostiviestin, johon kirjoittaja viittaa ja se on kirjoitettu niin, että siitä ei selviä, onko 38 kUSD myyntihinta, jotta tuottovaatimus täyttyisi vai valmistuskustannus.

Model 3:n tuotanto nykymixillä tuottaa hyvin voittoa (ko. bareboneversiohan ei ole vielä myynnissä).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Model 3 on nyt Redissä kuulemma pari viikkoa nähtävänä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei kun etsimään!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Varmaan jono tippuneita osia johdattaa paikalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ainoat ihmiset koko mestassa ovat jonossa kuuliaisesti päivystävät elonfaniboit.

Kultista tuli mieleeni twiitti aamulta: mäkkiuskovaisen voi suistaa hermoromahdukseen kysymällä miten iTunes, Apple Music ja iCloud Music toimivat yhteen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pyydän kaikilta palstalaisilta anteeksi fanittamistani ja voi olla, että tämä ei ketään muuta kiinnosta. Mun mielestäni kuitenkin _erittäin_ mielenkiintoinen CBS:n juttu, jossa vertaavat tilannetta 2008 (jolloin tekivät ensimmäisen Musk haastattelunsa) ja nyt.

https://www.cbsnews.com/video/teslas-el ... -a-decade/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 5U1mBbWO-U

Varmasti menee kaupaksi. SUV-luokassa Suomessa kilpailukykyinen, kun täällä isoissa SUV:ssa on kymppitonneja autoveroa. En tosin nyt heti ole varma, kuinka iso tämä on, muistikuva, että olisi Q5 ja Q7:n välissä. Täytyy googlettaa.

edit: joo, kokonsa puolesta on Q5 ja Q7:n välissä ja hintakin Suomessa menee siihen väliin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Transsuportteri
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin, siis kyseessä on siis työnantajan tarjoaman ilmaisen latauksen verottaminen.

Aika liikuttavaa, että verottaja jaksaa puuhastella tämänkaltaisen asioiden kanssa, mutta toisaalta tietysti ymmärrettävää, että rahanarvoinen etu on verotettavaa tuloa. Mutta varmasti kokonaisuutena hyvä asia, koska nyt asiasta on selvä ohje ja kiinteä veroetu tekee asiasta helpon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos bensalehmien määrä vähenee niin verotus siirtyy sähkövispilöihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Saisi olla joku järkiraja tuolle esim 10kwh, josta tulee eurolla etua - jos silläkään.

Ekohybridin CO2 on kokoluokkaa 220g/km kun brosyyrissä seisoo 79. Jos lopetan työpaikkalatauksen kannattamattomana kun en ole tökkelin päässä kuin alle 10 päivää kuussa niin tulee 250g/km ja maailma tuhoutuu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, kyllähän tuon edun kannattava käyttö vaatii, että voi joka päivä ladata ja että on riittävän iso akku.
Ps. jos sulla on vapaa autoetu, sittenhän tuo ei koske sua.
PPs, bensalla ajaminen on n 5x sähköä kalliimpaa, eli jos vaihtoehtona on, että ajat pelkästään itse maksamalla bensalla, saattaa tämä silti kannattaa..Jos ostat 30 eurolla bensaa, ei sillä pitkälle pääse. Tietysti, jos plug in -hybridissä on kovin pieni akku, ei silläkään kauas pääse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Model 3 Suomen tilaaminen on nyt avautunut ensimmäisenä jonossa olleilla. Eli kyllä ne ekat 3:t tulee näillä lumilla Suomeen.

edit:" Mikäli tilaat autosi ennen 1. tammikuuta, voit odottaa toimitusta helmikuussa 2019"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tippuukohan osat lumisateellakin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mitä mieltä te ootte siitä, että autoilusta tehdään yhä vaikeampaa ja autoilijoiden syyksi laitetaan ihan kaikki. Sekin jos joku kompastuu kadulla ja kuolee ja auton on ollut kilometrin päässä niin se on autoilijan vika. Tietenkin se on, jos porukka juoksee auton eteen yllättäen niin sehän olisi autoilijan vika.
Kaikki tää ja ilmansuojelu, vaikka samaan aikaan lentokoneet jyllää ja nehän oikeasti saastuttaa, ja autoja syytetään.

NÄMÄ pilaavat autoilun ILON.
Onneksi olen elänyt silloin kun oli vielä iloa tästäkin.

JOLUAUTOILIJA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ootko demokratiasta kuullut? Äänestätkö kokkareita?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 26.12.2018 9:59 Mitä mieltä te ootte siitä, että autoilusta tehdään yhä vaikeampaa ja autoilijoiden syyksi laitetaan ihan kaikki.

JOLUAUTOILIJA
niin. /c:stähän se on, mutta ilmeisesti demokraattisesti niin halutaan. Persuthan näyttävät kokkareiden ohella profiloituvan autoilupuolueeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kyllä keskimääräinen suomalainen on niin tyhmä, että ei tajua äänestäneensä nykyisen idiotismin puolesta. Tilanteen pitää vielä vähän eskaloitua, ennen kuin joku muotoilee järkiautoilusta napakan näkemyksen, jota jwngi voi sitten kannattaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun käsittääkseni persut ovat ainoa eduskuntapuolue, joka vastustaa Suomen ilmastotavoitteiden tiukentamista, eli jos haluaa muutosta, niin pitäisi äänestää sitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aiemminkin on hömpötyksiä vastustettu.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.12.2018 9:50 ^Mun käsittääkseni persut ovat ainoa eduskuntapuolue, joka vastustaa Suomen ilmastotavoitteiden tiukentamista, eli jos haluaa muutosta, niin pitäisi äänestää sitä.
Ilmastotavoitteethan on ihan jees, jos ne on fiksusti asetettu. Metsäkulman suomi jo sössi täysin. Voi sitä edelleen autojen kanssa järkiintyä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.12.2018 10:04 ^ ootko demokratiasta kuullut? Äänestätkö kokkareita?
Joo, siis demokratia olisi hyvä asia. Onko Kokkarit kommunistit? Minä en tunne tuota termiä. Minä en ole kommunisti. Minulla on ollut aina vaikeaa
tietää tarkkaa puoluekantaani kun hyviä asioita ja huonoja asioita tulee kaikilta puolilta. Olen arskalainen. Arskalainen edustaa mukavuutta ja siisteyttä ja rauhallisuutta ja rauhaa.

UUDENVUODENAJAN ARSKA
Jouluarskan aliarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

So Hard kirjoitti: 10.10.2018 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2018 9:33
So Hard kirjoitti: 10.10.2018 9:27

Model 3 ja iPace eivät kilpaile samassa segmentissä. Oletko lukenut ensimmäistäkään iPacen arvostelua? Model X saa kyllä ihan tosissaan kilpailla jos MB ja Audi tuovat saman tason kisaajan.

Siinä vaiheessa kun Model 3 on oikeasti saatavilla, senkin segmentti lienee aika kilpailtu. Pakko kyllä sanoa, että nämä osakkeenomista-fanboyfiilislausunnot eivät piirrä erityisen analyyttistä kuvaa normaalisti aika perehtyvästä tyypistä.

Minä olin varsin potentiaalinen Model 3 ostaja. Laatu- ja toimitusongelmien vuoksi en enää ole.
Olen lukenut kursorisesti jotain iPace arvosteluja. Teslan ero kilpailijoihin on se, että sen autoja oikeasti tehdään ja myydään. Paperijulkistukset ovat aika lailla waporvarea. Kukaan kilpailija ei ole samoissa volyymeissä ja Teslan tuotanto kasvaa sen 200% YoY.
Melkein kaikki Model X:ää ajaneet arvostelijat pitävät iPacea parempana. En ole vielä törmännyt yhteenkään joka pitäisi sitä huonompana. "I prefer the I-Pace over the Model X, and I really like the Model X. The I-Pace is less expensive (comparing the baseline S model to the 75D there's a $10,000 price difference) and feels more like a luxury car."

https://www.engadget.com/2018/06/14/201 ... ccounter=1

Teslan koko juttu on se, että se toistaiseksi ollut ainoa tarjoaja, mutta pian sen pitää olla paras. Model 3 laatu- ja tuotanto-ongelmat ja iPace vs Model X kisan häviäminen ainakin arvostelumaailmassa ovat indikaattori siitä ette se ei tule sitä olemaan.

Mitä paperijulkistuksiin tulee, eGolf on Euroopan myydyin sähköauto vaikka VW ei ole vielä edes aloittanut lihastensa pullistelua markkinalla, saati sitten muut isot. Model 3 ehkä tulee Eurooppaan kahden vuoden sisään. Sinä aikana paperijulkistukset ovat siirtyneet autokauppoihin.
Pim, olet kana.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tes ... li/7220058
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin