Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas on tehty nollatutkimus, olisi vain kysytty multa.

Brittitutkimus: Pahimmat kaaharikuskit ajavat BMW:llä, Mersulla ja Audilla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ autoveroa voisi ryhtyä perimään myös onnettomuustilastojen perusteella?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 03.01.2019 12:25 Taas on tehty nollatutkimus, olisi vain kysytty multa.

Brittitutkimus: Pahimmat kaaharikuskit ajavat BMW:llä, Mersulla ja Audilla
Ihan nollatutkimus, jos kerran ei edes ole suhteutettu onnettomuusherkkyyttä ajettuihin kilsoihin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja jollain fiat puntolla ei taida edes olla mahdollista ajaa ylinopeutta kuin jossain kolmenkympin alueella. Jos se edes käynnistyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bluntly kirjoitti: 03.01.2019 12:53 Ja jollain fiat puntolla ei taida edes olla mahdollista ajaa ylinopeutta kuin jossain kolmenkympin alueella. Jos se edes käynnistyy.
Tammiarska ilmoittaa, että Fiatit ei oo hyviä autoja. Ovat hiukan "pahvisia". Mut jos ei tarvii autoa niin sitten voi ostaa toki Punton.

TAMMINEN AUTOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tesla leikkaa työvoimaa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005970746.html

Saa nähdä onko akuista pelastajaksi. Jotenkin hämmentävästi viime aikoina on puhuttu vain teslan autoista. Osoittautuiko akkutehtailu kuitenkin odotettua helpommalsi rampata ylös, eli kilpailijat saavat akkunsa jostain ja ihan järkihintaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2019 20:16 Tesla leikkaa työvoimaa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005970746.html

Saa nähdä onko akuista pelastajaksi. Jotenkin hämmentävästi viime aikoina on puhuttu vain teslan autoista. Osoittautuiko akkutehtailu kuitenkin odotettua helpommalsi rampata ylös, eli kilpailijat saavat akkunsa jostain ja ihan järkihintaan?
Uskon edelleen, että akut ovat rajoittava tekijä muilla valmistajilla. Työvoiman 7% leikkaus pitää suhteuttaa siihen, että vuodessa työvoima kasvanut 30%.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No laatufirma tuli akkumarkkinoille, Teslan puuhastelu taitaa loppua.

Toyota valmistautuu sähköautojen vallankumoukseen – Perustaa akkuyrityksen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei Toyotalla ole tuohon muuta annettavaa kuin pääoma. Eiköhän tuo ole puhtaasti Panasonicin pyörittämä bisnes.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Banalla ollut vähä QA huolia niin taitaa Toyjoota pistää omat prosessinsa käyttöön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt tuli kutsu Model 3 koeajolle. Pakkohan se on mennä-
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 23.01.2019 10:11 Banalla ollut vähä QA huolia niin taitaa Toyjoota pistää omat prosessinsa käyttöön.
Ei Toyota osaa muuta kuin kasata autoja. En usko, että akkuja kasaa äijät kokoonpanolinjalla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2019 10:36Ei Toyota osaa muuta kuin kasata autoja.
:lol:
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ihan tosissani olin. Auto on edelleen eräs hankalimmista vehkeistä pistää kasaan. Helvetisti mekaanisia osia ja käyttö on rankimmasta päästä. Tyota on niin hyvä autojen kasaamisessa, että käytännössä kaikki valmistajat matkivat Toyotaa. Ei ne samat opit kuitenkaan enää päde akkujen kasaamisessa tai dieselin jalostamisessa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Luuletko ettei Panasonic ole kuullutkaan aiheesta?
http://www.panasonicfa.com/content/lean ... assistance
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-10613293

Mielenkiintoista. Tietysti täytyy muistaa, että Ruotsi 1980 päätti luopua Ydinvoimasta 2010 mennessä.

Mutta JOS päätös pitää, niin 2030 on aika pian. Jos nyt ostat uuden polttisvehkeen, sen jälleenmyyntiarvo pakostakin kärsii tästä. Vaikka Suomi ei edes päättäisi tehdä mitään, markkinoille tulvii muista maista paljon halpoja käytettyjä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 25.01.2019 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy kai ostaa lantakruiseri ja ajella sillä loppuelämä. Päällystää bedlinerilla ja pistää panssarilasit ettei vihervasemmiston perseilyt vaikuta pahasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 25.01.2019 13:14 bedlineri
Opin uuden sanan
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muutama päivä sitten ennen unen tuloa mietin, mikä oli järkevä strategia hyötyä ilmastonmuutoksesta. Toisaalta mun osakesalkun kaksi suurinta sijoitusta ovat jo aloilla, jotka siihen liittyvät. Mutta pitäisikö vielä tehdä jotain.

Miten voisi hyötyä merenpinnan noususta? Toisaalta olen sen verran vanha, että ei taida mun hyödyksi tulla kuitenkaan, vaikka mitä tekisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.01.2019 13:18Miten voisi hyötyä merenpinnan noususta? Toisaalta olen sen verran vanha, että ei taida mun hyödyksi tulla kuitenkaan, vaikka mitä tekisi.
Ostaa kerrostalotontti alueelta, joka tulee olemaan uusi ranta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.01.2019 13:08 https://yle.fi/uutiset/3-10613293

Mielenkiintoista. Tietysti täytyy muistaa, että Ruotsi 1980 päätti luopua Ydinvoimasta 2010 mennessä.

Mutta JOS päätös pitää, niin 2030 on aika pian. Jos nyt ostat uuden polttisvehkeen, sen jälleenmyyntiarvo pakostakin kärsii tästä. Vaikka Suomi ei edes päättäisi tehdä mitään, markkinoille tulvii muista maista paljon halpoja käytettyjä.
Jännä huolenaihe:

"Ihan oma kysymyksensä on, miltä Suomen uusien autojen kaupassa näyttäisi muutaman vuoden kuluttua, jos Suomi pitäisi ainoana Pohjoismaana kiinni polttomoottorista sähkön rinnalla. Mistä myyntiin edes saataisiin uusia polttomoottoriautoja, jos yhä useampi maa haluaa luopua niistä?"

Mikä vika siinä olisi, että polttomoottoriautot katoaisi luonnollisen poistuman kautta vaihtoehtoisten tekniikoiden korvaamina? Kauhea katastrofi jos ei päästä kieltämään ja olemaan esikuvana muulle maailmalle.

Se mikä viimeisten polttomoottorien markkina-arvo tulee olemaan mahdollisen kiellon seurauksena riippuu paljon kuinka toimiviksi vaihtoehtoiset menetelmät osoittautuu ja käyttökustannusten suhteesta. Mä en ainakaan näe sähköä tässä vaiheessa kovin toimivana valintana, kun vedettävänä jotain isompaa kärryä, hevostraikkua, asuntovaunua tai venettä. Tai silloin kun olisi ajamassa etelästä lapin erämaihin vaeltamaan tai kalastamaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 25.01.2019 13:38

Se mikä viimeisten polttomoottorien markkina-arvo tulee olemaan mahdollisen kiellon seurauksena riippuu paljon kuinka toimiviksi vaihtoehtoiset menetelmät osoittautuu ja käyttökustannusten suhteesta. Mä en ainakaan näe sähköä tässä vaiheessa kovin toimivana valintana, kun vedettävänä jotain isompaa kärryä, hevostraikkua, asuntovaunua tai venettä. Tai silloin kun olisi ajamassa etelästä lapin erämaihin vaeltamaan tai kalastamaan.
Eiköhän veropolitiikka tuossa vaiheessa kovalla kädellä ohjaa luopumaan polttiksista. Eli toisin sanoen, käytettyjä saa halvalla, mutta käyttäminen on kallista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.01.2019 13:43 Eiköhän veropolitiikka tuossa vaiheessa kovalla kädellä ohjaa luopumaan polttiksista. Eli toisin sanoen, käytettyjä saa halvalla, mutta käyttäminen on kallista.
Käyttäminen on varmasti kallista, mutta käytettyjen halpuudesta en olisi niin varma. Jos niistä tulee vaikka niukkuushyödeke, kun suurin osa ostaa jotain sähköä ja ne joille sähköauton ominaisuudet ei riitä kilpailee isoista polttomoottorimaastureista. Tosin niitä varmaan aletaan myydä kuorma-autoina siinä kohtaa jos polttomoottorit on henkilöliikenteessä kielletty.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 25.01.2019 14:56
James Potkukelkka kirjoitti: 25.01.2019 13:43 Eiköhän veropolitiikka tuossa vaiheessa kovalla kädellä ohjaa luopumaan polttiksista. Eli toisin sanoen, käytettyjä saa halvalla, mutta käyttäminen on kallista.
Käyttäminen on varmasti kallista, mutta käytettyjen halpuudesta en olisi niin varma. Jos niistä tulee vaikka niukkuushyödeke, kun suurin osa ostaa jotain sähköä ja ne joille sähköauton ominaisuudet ei riitä kilpailee isoista polttomoottorimaastureista. Tosin niitä varmaan aletaan myydä kuorma-autoina siinä kohtaa jos polttomoottorit on henkilöliikenteessä kielletty.
JOs ajattelee mitä vauhtia kehitys kehittyy, niin mun on vaikea uskoa, että Touaregista ja Land Cruiseista ehtisi tulla niukkuutta sinä aikana, kun sähköautot eivät vielä niitä kunnolla korvaa. Käytettyjä on saatavilla halvalla runsaasti, niillä vaan on erittäin kallista ajaa ja omistaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nykyisinkin on saatavana monelle autolle valmiita paketteja sähköautoksi muuntamiseksi. Tilavissa kotteroissa helpompaa kuin pikkukotteroissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin