Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 13.03.2019 22:24 ^^ Haittamaahanmuuttoon kuluu kolme miljardia vuodessa. Yritystukiin neljä miljardia. Siksi ei ole varaa. Näitä persut yrittävät kitkeä pois.
Saattaa olla noin. Yritystuet kaiken maailman nappikaupoille ja huijareille on kai tutkittu tehottomaksi haaskaukseksi. Maataloustukiaisetkin ovat varmaan yritystukia, mutta ei ole mun vika, että ilman niitä Suomessa ei voisi viljellä saati pitää lehmiä ollenkaan. Ja kun ne pellot ja niityt päästää pajukoksi, niitä ei niin vaan uudelleenkäynnistetäkään sitten kun hätä eli ilmastonmuutos iskee kunnolla.

Itse en saa suoraan maataloustukiaisia, vaan pellonvuokraajani saavat. Ainoa viivan yli palkkansa. Niistä he kai maksavat minulle

Ja mamukustannukset joo. Itse olen nettomaksaja, siis "mun rahoilla" elätetään mamuja, juoppoja, Homietakin.
sivustahuutaja kirjoitti: 13.03.2019 21:05 ^ Miksi kaupungissa asuvien pitäisi maksaa teidän landepaukkujen ylimääräiset kulut?

Et sinäkään maksa minun kulujani, jos sattuisi vaikka vähän kalliimpaa konjakkia mieleni tekevi.
Ettäpä pitää olla tyypillisen vittumainen böndepilkkakommentti. Vedä jo alahuuli pääsi yli ja nielaise.

Mitä vitun "ylimääräisiä kuluja" on, että koko maassa säilytettäisiin ennen itsestäänselvyydet, kuten terveydenhuolto, koulutus ja vaikkapa kirjastot? Paljon köyhemmässäkin Suomessa niihin oli varaa, nyt muka ei muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja ehkä Tampereella, Turussa ja Oulussa. Olen havaiitsevinani jonkinlaista tribalismia varsinkin pääkaupunkiseutulaisten asenteista. Vanhaan hyvään aikaan sentään koettiin koko Suomi yhtenä kokonaisuutena, ja kaikki suomalaiset arvokkaina. Isänmaallisuutta, kansalliskunniaa, patriotismia. Kyllä tässä ihan mieleni pahoitan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onhan se nyt perssilmälläkin katsoen selvää, että tulee kalliiksi tarjota kaikki ’tarvittavat’ palvelut läheltä harvaan asutuilla alueilla. Se on ihan reilu peli, että esim. kirjasto palvelee x tuhatta ihmistä ja sitten vaan katsotaan kuinka suureksi tuo alue missäkin päin muodostuu.

Jotain haittojakin siihen halpaan asumiseen pitää voida liittyä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 14.03.2019 8:21 Itse en saa suoraan maataloustukiaisia, vaan pellonvuokraajani saavat. Ainoa viivan yli palkkansa. Niistä he kai maksavat minulle
Joo, kyllä ne maataloustuet menevät nimenomaan työssäkäyviltä sinulle.

Muuten tässä on minusta se, että aika iso pks:lla asuvista (jotka asuvat esim. radanvarren betonilaatikoissa) asuisi itse asiassa mieluummin väljästi maaseudun rauhassa, mutta kun siellä ei ole töitä eikä palveluja, niin joutuvat asumaan siinä laatikossaan. Eli he joutuvat tinkimään paljosta. Tällöin on aika rasittavaa kuunnella jönsesterin huutoja siitä, että näiden luopujien pitäisi vielä maksaa peräkammarinpoikien, jotka eivät halua luopua mistään, palvelut. Pahimmat tapaukset vielä esittävät, että muiden pitäisi maksaa lähipalvelut useamman asuntonsa ympärille. Sivustahuutajan linjaus siitä, miten palvelualueet määriteltäisiin asukasluvun mukaan, on aika hyvä.

Mut ehkä tähän tulee muutos. Mäkin olen nyt ajatellut äänestää keskustaa:
https://twitter.com/keskusta/status/1102966331870232576
Tässä elämänvaiheessa mä olen valinnut perustaa kotini isoon omakotitaloon Helsingin Kauppatorille omalla rannalla siten, että lähimpään naapuriin on min. 100 metriä matkaa. Edulliset asumiskulut tästä voisivat olla vaikka 400 euroa/kk. Loput pitää jonkun muun maksaa, muuten mä alan kiukutella kuin kepulainen maajussi ikään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan kohtuullinen vaatimus. Kyllä miehen pitää pystyä heittämään munasiltaan aamukuset omalle pihalle ilman että joku naapuri tai risteilyturisti on asiaa kauhistelemassa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 11.03.2019 13:28 ^ Joo, joo, noinhan about kaikki asiantuntijat sanoivat alun perinkin. Silti Hesarin tyyppi voi hyvinkin olla oikeassa, että 18 sote-alueella lähdetään.
SDP on kelkassa: https://yle.fi/uutiset/3-10688098

Ainakin tuossa on mukana tuo, että sote-kunta rahoittaa sotensa omalla sotekuntaverollaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Loppuuko kuntien tasausmulkkaus?

No tuskin, kunhan lämpimikseni hakkaan näppäimiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.03.2019 10:25
urpiainen kirjoitti: 11.03.2019 13:28 ^ Joo, joo, noinhan about kaikki asiantuntijat sanoivat alun perinkin. Silti Hesarin tyyppi voi hyvinkin olla oikeassa, että 18 sote-alueella lähdetään.
SDP on kelkassa: https://yle.fi/uutiset/3-10688098

Ainakin tuossa on mukana tuo, että sote-kunta rahoittaa sotensa omalla sotekuntaverollaan.
Ihme fiksaatio hirttäytyä tuohon 18, kun sekin luku oli muistaakseni keskustan ja kokoomuksen kompromissi, missä oli jo muutama alue yhdistetty kepun haluamasta alkuluvusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 14.03.2019 10:45
urpiainen kirjoitti: 14.03.2019 10:25
urpiainen kirjoitti: 11.03.2019 13:28 ^ Joo, joo, noinhan about kaikki asiantuntijat sanoivat alun perinkin. Silti Hesarin tyyppi voi hyvinkin olla oikeassa, että 18 sote-alueella lähdetään.
SDP on kelkassa: https://yle.fi/uutiset/3-10688098

Ainakin tuossa on mukana tuo, että sote-kunta rahoittaa sotensa omalla sotekuntaverollaan.
Ihme fiksaatio hirttäytyä tuohon 18, kun sekin luku oli muistaakseni keskustan ja kokoomuksen kompromissi, missä oli jo muutama alue yhdistetty kepun haluamasta alkuluvusta.
Joka ei tuosta osaa lukea että Rinne haluaa punamultaa missasi koko pointin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006034549.html
"Näin ollen vieraskielisiä olisi alueen väestöstä nykyisen 14 prosentin sijaan 25 prosenttia."

Huh huh. Vaikka en ole basisti tai xenophobi (tai ehkä olen, yleensähän rasistin tuntee siitä, että hän aloittaa lauseen "en ole rasisti, mutta..) niin mun on pakko sanoa, että ei tuo oikein hyvältä vaikuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 14.03.2019 11:58
Vagabondo kirjoitti: 14.03.2019 10:45
urpiainen kirjoitti: 14.03.2019 10:25
SDP on kelkassa: https://yle.fi/uutiset/3-10688098

Ainakin tuossa on mukana tuo, että sote-kunta rahoittaa sotensa omalla sotekuntaverollaan.
Ihme fiksaatio hirttäytyä tuohon 18, kun sekin luku oli muistaakseni keskustan ja kokoomuksen kompromissi, missä oli jo muutama alue yhdistetty kepun haluamasta alkuluvusta.
Joka ei tuosta osaa lukea että Rinne haluaa punamultaa missasi koko pointin.
Vaan kun se ei käy kepulle, että persaukiset lilliputtimaakunnat rahoittaisivat itsensä.

Kepulle sopii paremmin vaikka 5 sotealuetta, jos saadaan laki jostain kilometrimäärästä, jonka päästä pitää löytyä terveyskeskus joka kansalaiselle.

Toivottavasti persut nousee tarpeeksi, että ei jää kuin yksi realistinen hallituskombo.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 12:13"Näin ollen vieraskielisiä olisi alueen väestöstä nykyisen 14 prosentin sijaan 25 prosenttia."
Onkohan tuohon laskettu white flight:n vaikutus, joka kiihtyy 20% paikkeilla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 14.03.2019 12:39
James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 12:13"Näin ollen vieraskielisiä olisi alueen väestöstä nykyisen 14 prosentin sijaan 25 prosenttia."
Onkohan tuohon laskettu white flight:n vaikutus, joka kiihtyy 20% paikkeilla?
Tuskin se vaikuttaa koko pks:n prosenttiosuudessa? Porukka vaan asuu eri puolilla seutua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 12:13 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006034549.html
"Näin ollen vieraskielisiä olisi alueen väestöstä nykyisen 14 prosentin sijaan 25 prosenttia."

Huh huh. Vaikka en ole basisti tai xenophobi (tai ehkä olen, yleensähän rasistin tuntee siitä, että hän aloittaa lauseen "en ole rasisti, mutta..) niin mun on pakko sanoa, että ei tuo oikein hyvältä vaikuta.
Huolestuttavampaa tuossa on Espooseen ennustettu 30%. Nykyisellä asuinalueellani on 4% ja sekin on vitusti liikaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 12:45Tuskin se vaikuttaa koko pks:n prosenttiosuudessa? Porukka vaan asuu eri puolilla seutua.
Jengi alkaa muuttamaan koko ajan kauemmaksi palavasta ghetosta. Joku Hyvinkää alkaa olemaan aika hyvä paikka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ rakennusliikkeiden pitäisi haistaa sauma ja perustaa gated communituja kehä III:sen varteen. Tosin joku hippi kieltäisi senkin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ No meillä on yksi puolue jonka mielestä se gated community on sama kuin valtion rajat. Äänestä persua.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ois aika mun näköinen:

Omakotitalo | 5h, k, kph, vintti, liiteri, at, verstas, ihana piha sau

Persua taidan äänestää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uudessa Seelannissa maahanmuuttokritiikkiä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006035758.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.03.2019 8:47 Uudessa Seelannissa maahanmuuttokritiikkiä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006035758.html
Ylilaudalta selviää että ukko on joku edgy meemi-lord jollain 8chan rasistien kanavalla. Video on suht jäätävää kamaa höystetty meeneillä ja ” subscribe to Pewdipie” heitoilla, unohtamatta manifeston copypastaa.

En tykkää tästä aikalinjasta yhtään, missä shitposting vaikuttaa olevan vahva motiivi teon takana. Vuosien altistuminen chaneille ja sen hulluudelle selkeästi vaikuttaa ihmisiin enemmän kun videopelit tai elokuvat.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja exsu »

Haemaeraemies kirjoitti: 15.03.2019 11:49
En tykkää tästä aikalinjasta yhtään, missä shitposting vaikuttaa olevan vahva motiivi teon takana. Vuosien altistuminen chaneille ja sen hulluudelle selkeästi vaikuttaa ihmisiin enemmän kun videopelit tai elokuvat.
Tuo näkyy jo tällä palstalla muutamien kirjoittajien tyylissä. Naisvihamielisyys, rasismi ja vainoharhat tarttuvat.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.03.2019 8:47 Uudessa Seelannissa maahanmuuttokritiikkiä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006035758.html
Selkeesti valkoinen Toteuttaja.

Me oltas kusessa, jos ählämit olis yhtä tehokkaita.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Robotit parkkeeraavat autot yhdellä Ranskan vilkkaimmista lentokentistä - säästää tilaa jopa 50% (video)

https://www.tekniikkatalous.fi/kaikki_u ... eo-6761293

Tuntuu järjettömältä maapinta-alan tuhlaukselta. Pater noster parkkitorneja on ollut 30-luvulta saakka. Miksi eivät ole yleistyneet? Hinta?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin