Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.03.2019 14:14
James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2019 13:26 Ei se oo koodaamista, jos ei assemblyä käytetä!1
Maanantaina viimeksi käytin töissä. (Pari riviä vain. Erityiseen tarpeeseen: C-ohjelmointia ilman standardifunktioita.)
:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Gat »

No voi sun.

Euroopan unioni kieltää kertakäyttöastiat ja kertakayttöaterimet 2021 mennessä. Ja minä kun en muita käytäkään. Täytyy kai alkaa hamstraamaan niitä ja uudelleenkäyttämäänkin enemmän. (Mukit, lusikat, haarukat, veitset) Mehupillitkin kielletään. Mahtaako tuo koskea myös einesten mikroon laitettavia pakkauksia?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... 2cbce36959
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kieltää muoviset kertakäyttöastiat. Nykyisinkin jo alkaa olemaan kaikki lautaset muuta kuin muovia ja iso osa muistakin on sellua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 28.03.2019 16:25 Euroopan unioni kieltää kertakäyttöastiat ja kertakayttöaterimet 2021 mennessä. Ja minä kun en muita käytäkään. Täytyy kai alkaa hamstraamaan niitä ja uudelleenkäyttämäänkin enemmän. (Mukit, lusikat, haarukat, veitset) Mehupillitkin kielletään. Mahtaako tuo koskea myös einesten mikroon laitettavia pakkauksia?
Jos et laita noita ruokia mikroon, niin voit syödä ne käsin suoraan pakkauksesta polttamatta sormia. Pääset kaikkein helpoimmalla.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo. Ruoka syödään suoraan kattilasta, eikä lautaselta. Se on suomalaista perinnekulttuuria parhaimmillaan. Ynnä käytännöllistä ja ympäristöä säästävää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 28.03.2019 16:38 Kieltää muoviset kertakäyttöastiat. Nykyisinkin jo alkaa olemaan kaikki lautaset muuta kuin muovia ja iso osa muistakin on sellua.
Joo, lautaset on tosiaan pahvia. Itse käytän yleensä muovisia haarukoita, veitsiä sekä 3,5 desin muovisia mukeja. Nehän voi huuhtaistakin ja käyttää monta kertaa, näin yksineläjänä. Mistähän ne muuten kehittää pillinkorvikkeen pieniin mehupakkauksiin ym.

Einekset useimmiten lämmitän ja syön pakkauksesta. Meetwursti-juusto-punapaprika voileipää voin syödä ilman astiaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 28.03.2019 16:38 Kieltää muoviset kertakäyttöastiat. Nykyisinkin jo alkaa olemaan kaikki lautaset muuta kuin muovia ja iso osa muistakin on sellua.
Suomalaiselle paperiteollisuudelle hyvä uutinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lisää Suomen superia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ensimmäinen ajatus oli, miten tämä liittyy lähi- ja perushoitajiin, mutta puhut ehkä Nordnetin rahastosta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2019 8:25
Bluntly kirjoitti: 28.03.2019 16:38 Kieltää muoviset kertakäyttöastiat. Nykyisinkin jo alkaa olemaan kaikki lautaset muuta kuin muovia ja iso osa muistakin on sellua.
Suomalaiselle paperiteollisuudelle hyvä uutinen.
Eikös se kahvikuppien ja niiden kansien valmistaja suomalinen firma saanu just jotain överi-diilejä tyyliin kaikki mcdonaldsin kahvikuppien kannet - tasoa? Tää voi pelaa suomen laariin vielä loistavasti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 21.03.2019 10:02
urpiainen kirjoitti: 21.03.2019 9:58 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006041293.html
Mitä nyt taas. Miten on mahdollista, että tämä tyyppi on saanut asiansa oikeuteen asti? Eikö otsaluullakin nöe kilometrien päähän, että jutussa ei ole järjen hiventä. Vähintäänkin syytteiden pitäisi kohdistua tähän Lokkaan itseensä. Miten ihmeessä oikeuslaitos lähtee mukaan näiden urpojen pelleilyyn.
Ainoa selitys on se, että se tapahtuu Oulussa. Etelä-Suomessa tuo olisi ollut automaattinen syyttämättä tai tutkimatta jättäminen.
Välillä on vaikea ymmärtää maailmaa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006068165.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 12.04.2019 13:10
So Hard kirjoitti: 21.03.2019 10:02
urpiainen kirjoitti: 21.03.2019 9:58 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006041293.html
Mitä nyt taas. Miten on mahdollista, että tämä tyyppi on saanut asiansa oikeuteen asti? Eikö otsaluullakin nöe kilometrien päähän, että jutussa ei ole järjen hiventä. Vähintäänkin syytteiden pitäisi kohdistua tähän Lokkaan itseensä. Miten ihmeessä oikeuslaitos lähtee mukaan näiden urpojen pelleilyyn.
Ainoa selitys on se, että se tapahtuu Oulussa. Etelä-Suomessa tuo olisi ollut automaattinen syyttämättä tai tutkimatta jättäminen.
Välillä on vaikea ymmärtää maailmaa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006068165.html
Tuo on tuollainen nahkapäätös. Tuomarilla ei ollut rohkeutta todeta, että onhan se natsipelle, niin pisti pienen sakon ja pienen korvauksen. Hovioikeus tuskin kärsii moisesta rohkeuden pulasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mjoo. Mutta aika monta työtuntia laitetaan naurettavaan pelleilyyn. Tuomari olisi voinut Kitinöidä merkittävästi enemmän ilman tätä ilveilyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mitä vittua?

"Toimittaja Johanna Vehkoo on tuomittu Oulun käräjäoikeudessa 15 päiväsakkoon kaupunginvaltuutettu Junes Lokan kunnian loukkaamisesta. Vehkoo nimitti Facebook-kirjoituksissaan Lokkaa muun muassa natsiksi, natsipelleksi ja rasistiksi. Vehkoo joutuu siis maksamaan sakkoja 150 euroa."

15 päiväsakkoa 150 euroa???
Minä kun viisi vuotta sitten sain 20 päiväsakkoa, se oli 2000 euroa. Vaikken sinä vuonna , silloin alkusyksyä, ollut mitään tienannutkaan.

Joku rinnakkaistodellisuusilmiö taas. Tuollakin toimittajalla on varmaan varaa lähteä stressilomalle ulkomaille, minulla ei.

Oikein hirvittää mitkä sakot nyt saan. Tulojani on mahdoton määritellä. Sen tiedän, että rahat ei riitä edes syömiseen kuin vuoden tai kaksi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 12.04.2019 15:28Minä kun viisi vuotta sitten sain 20 päiväsakkoa, se oli 2000 euroa. Vaikken sinä vuonna , silloin alkusyksyä, ollut mitään tienannutkaan.

Joku rinnakkaistodellisuusilmiö taas. Tuollakin toimittajalla on varmaan varaa lähteä stressilomalle ulkomaille, minulla ei.

Oikein hirvittää mitkä sakot nyt saan. Tulojani on mahdoton määritellä. Sen tiedän, että rahat ei riitä edes syömiseen kuin vuoden tai kaksi.
Eiköhän sinullakin ole verotuksessa vahvistetut tulot. Poliisi katsoo viimeiset tulot ja jos tilanne on muuttunut niin siitä pitää ihan itse osata kolata. Kyllähän se niissä päätöksissä lukee ja tuloista kysytäänkin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 15:38
Gat kirjoitti: 12.04.2019 15:28Minä kun viisi vuotta sitten sain 20 päiväsakkoa, se oli 2000 euroa. Vaikken sinä vuonna , silloin alkusyksyä, ollut mitään tienannutkaan.

Joku rinnakkaistodellisuusilmiö taas. Tuollakin toimittajalla on varmaan varaa lähteä stressilomalle ulkomaille, minulla ei.

Oikein hirvittää mitkä sakot nyt saan. Tulojani on mahdoton määritellä. Sen tiedän, että rahat ei riitä edes syömiseen kuin vuoden tai kaksi.
Eiköhän sinullakin ole verotuksessa vahvistetut tulot. Poliisi katsoo viimeiset tulot ja jos tilanne on muuttunut niin siitä pitää ihan itse osata kolata. Kyllähän se niissä päätöksissä lukee ja tuloista kysytäänkin.
Tulot rekisterissä laahaa usein vuoden jäljessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiitos KATREn, niiden pitäisi kohtapuoliin olla ajantasalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 12.04.2019 13:18 Mjoo. Mutta aika monta työtuntia laitetaan naurettavaan pelleilyyn. Tuomari olisi voinut Kitinöidä merkittävästi enemmän ilman tätä ilveilyä.
Kuten totesin, selittävä tekijä lienee maantiede:

"Oikeus ei vaikuta olevan sama kaikille"

Viestintäoikeuden dosentti ja julkisoikeuden yliopistonlehtori Riku Neuvosen mukaan oikeus on päätynyt pitämään sanaa natsi hyvin voimakkaana ilmauksena ja niin voimakkaana, että sitä ei voinut käyttää edes poliittisesta toimijasta ilman rangaistusta.

Hän toteaa sähköpostiviestissään, että kunnianloukkauksen raja on tuomiolla asetettu alas.

– Vehkoon tapausta ei olisi ehkä kaikkialla Suomessa edes tutkittu, syytetty saati tuomittu.

Neuvosen mukaan vaikuttaa, että tuomiot myös vaihtelevat eri puolella Suomea ja samaa kertoo Helsingin Sanomien taannoin julkaisema juttu (siirryt toiseen palveluun).

– Tapaus varmaan etenee hovioikeuteen, mutta on selvää, että kunnianloukkausten tutkinta-, syyttämis- ja tuomitsemiskäytäntöjä on selvitettävä ja tutkittava. Oikeus ei vaikuta olevan sama kaikille.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuossa casessa on erikoista, että kerrankin joku poliittisesti korrekti saa rapsut. Kerrassaan inhottavaa tämä nykysuomen tarkkailu jopa sanankäytöstä ja pilkkasanoista. Eiköhän vaikkapa urpiainen joutaisi poseen käyttäessään ilmaisuja "Hullu-aho" ja "hommaurpot". Tämä on just sitä Orwellilaisuutta, josta tupakkiketjussa urputin.

Siis täälläkin on sellaista tekstiä ja ties mikä Hämäräheikki kemikaaleineen modena, että joutaisi ratsata kaikki.

Luuletteko muuten, että poliisi tarkkailee Kitinää? Minä en luule, minä tiedän.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mua tässä casessa ihmetyttää se, miten yhteiskunnan varoja halutaan käyttää tällaisen asian selvittämiseen. Mitä vitun väliä sillä on, jos joku yksityisellä fb-seinällä sanoo jotain.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/viihde/art-2000006089118.html
En voi vältyä ajatukselta, että onnea alussa julkisesti hehkuttamalla maksimoit suhteesi tuhon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.04.2019 14:37 https://www.is.fi/viihde/art-2000006089118.html
En voi vältyä ajatukselta, että onnea alussa julkisesti hehkuttamalla maksimoit suhteesi tuhon.
Erityisestikin kun 10 päivää sitten tilanne oli tämä.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 6d3163de16

En ymmärrä mikä tarve näillä ihmisillä on levitellä näitä juttujansa. Parin kuukauden deittailun jälkeen ollaan rakastuneita kuin teinit. Odotettavissa otsikot "Satun ja Markon uusi koiranpentu" ja "Satu ja Marko riitelivät ekan kerran" ja "kasvoille erillemme ja erosimme ystävinä.

Jotenkin tuntuu että Sadulla on jostain syystä tarve vähän läpsiä ex-puolisoa naamaan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kuka ihmeen Satu?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2019 15:02 ^ Kuka ihmeen Satu?
Jokainen voi olla oman elämänsä Satu.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Luulin, et Sankari, mut oon sit Satu.
Vastaa Viestiin