Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 06.04.2019 12:09 Ei sitä terapeuttia ole tarkoitus viihdyttää. Kyllä siellä riittävään juttuun pääsee, kun oikea tyyppi löytyy.

Sekä Minduun että Vastaamon kautta näyttäisi löytyvän aikoja ensi viikolle.
Minua terapeuteissa epäilyttää, että olisi turhan oloista selittää asioitaan ulkopuoliselle ihmiselle, joka on ihan eri maailmanselityksestä kumminkin. Ei ystävä muuten kuin viran puolesta. Lisäksi tiedänhän minä ne kaikki jo itse ja henkilöhistoriani lapsuudesta asti. Sitten terapeutti ehkä repisi jonkun oman suuntauksensa mukaisen tulkinnan. Joka muka olisi oivallus jota en itsekin ole valmiiksi tajunnut. En usko toimivan paitsi horoskooppityyliiin nille, jotka eivät ole itsestään kovinkaaan tietoisia. MItä tarvitsisin olisi oikean ystävä ihan paikalla, tukemassa arjessa. Kaveruutta, fyysistä aoua ja ihan muidenkin kuin masennuksen miettimistä vaan käytännön asioideen. sitä ei terapeutti tee. Vaan kun minulla ei niitä ole, mitkä olivat jäivät ajan ja välimatkan takia. Juhaniturbohaltijakaaan ei kesällä edes vastannut kesällä meiliiin, jossa kerroin tilanteen ja paruin yksinäisyyttäni. Aika karua.

Kun minun maailmani olivat omien teoreettisten kiinnostusten lisäksi konkreettisesti vanhempani, se perhe. Jo tämän yksinäisyyden orpous maaailmassa on kuluttavaa. Tämä asefarssi ei minua auta, pahentaa tilanteen aivan kestämättömäksi.

Toki joku masennuslääke saattaisi ola avuksi alkon korvikkeena. Alkoa kun ei sisukumini kohta kestä enää ollenkaan. Viime yökin oli aivan hirveä, luulin taas delaavani ihan luonnostaan. Ja ne pahat jurrit akuutisti tämän poliisiasian takia! Oksetusreflekseihini aamulla ei sitten auta kuin taas olut tai muutama jne...
Viimeksi muokannut Gat, 06.04.2019 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Äärimmäisen epätodennäköistä, että siitä terapiasta sulle ainakaan haittaa olisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2019 12:57 ^Äärimmäisen epätodennäköistä, että siitä terapiasta sulle ainakaan haittaa olisi.
Täydensin just ylle meinaten, että terapeutti ei auttaisi käytännön asioissa, siis ei käytännön asioissa eikä olisi henkinen koti kuten vanhempani olivat ja kaverit osin muinoin ennen. Nyt ei ole ketään yhteisen historian ja yhteisten asioiden kanssa, minun maailmani on enää vain minä ja ulkoa youtubet, nyt avaruuslennoista. Mikään täällä ei merkitse kenellekään muulle yhtään mitään. Siinähän mietittäisiin, miksi olen surkea ja lamaantunut, ja kyllä minä syyt ja seuraukset jo itsekin tiedän ilman lanttumaakarin koulutusta. Mitähän tuo neuvoisi? Mene ihmisten pariin? No minne muka? Keidän ihmisten? Reseptin saisi toki kirjoittaa.

Paradoksaalisesti olin vältellyt niitäkin, koska mahdollisesti aselupia voisi haitata masennuslääkäriresepti, alunperin serotoniinilääkkeet kun kuulemma joillakin aiheuttivat erikoista käyttäytymistä. Nyt selvisi, että eihän ne mun luvat olleet rinnakkaislupina edes voimassa. Että sellainen rikos. Vaan ei mun surkeuden poliisille laulaminen auta, vielä synkeämpi olen sen takia, lisää lisää ongelmia vain, väärästä huolestumisesta. Jos itsemurhaa ajattelette, niin kai sitä olisi muitakin keinoja. Ja nyt ei siis taas kyttiä tänne, pitäisi maksaa vuokra, muita laskuja ja lopultakin peseytyä!

Homielle että puhelimeni ei tosiaan lataudu ja jäi uusi piuha taas ostamatta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 06.04.2019 12:53 Toki joku masennuslääke saattaisi ola avuksi alkon korvikkeena. Alkoa kun ei sisukumini kohta kestä enää ollenkaan. Viime yökin oli aivan hirveä, luulin taas delaavani ihan luonnostaan. Ja ne pahat jurrit akuutisti tämän poliisiasian takia! Oksetusreflekseihini aamulla ei sitten auta kuin taas olut tai muutama jne...
Tätä olen aina ihmetellyt tilanteen kuvauksissasi. Itse voin juoda vaikka kuinka ja paljon päälle. Aamulla voi olla heikotusta, mutta ei pahoinvointia. Jos siihen kiskoo päälle kaljan, saattaa yököttää. Jos koittaa ottaa lisää oksettavasta olosta huolimatta, saattaa laatta lentää. Mutta se tosiaan vaatii sen että aamulla kiskoo enemmän alkoa kuin tekee mieli.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nokkaeläin: Pääasiallinen krapulareaktioni on tosiaan oksennusrefleksi, vakavassa krapulassa myös huimaus. Vanhetessa se oksennus on käynyt vakavaksi. Ei niin, että sieltä yleensä tulisi mitään, vaan kivuliaita, sydämentykytystä aiheuttavia kouristuksia, jotka tekevät kävelemisenkin jopa kodin sisällä vaikeaksi. saati minkään tekemisen, edes tuolista toiseen siirtymisen. Nämä yleensä liittyvät Kauhun tunteisiin ja sitten oksetus, joten pahana päivänä yritän vaikka unta saamatta maata aloillani ja koetan miettiä jotain mikä ei liity mitenkään omaan elämääni. Viime aikoina meritorjuntaohjuksia. :mrgreen: Raskauttava tieto?

Vatsa usein lopulta rauhoittuu vahvalla kahvilla ja tietenkin Karhulla henkisenä rauhoittajana. Joskus olen kokeillut myös närästys- ja autopahoinvointilääkettä. Sanomattakin selvää, että balanssissa on tasapainottelemista, jos pitää ajaa autoa nolilla tai melkein. Auton ajaminen oksetuskrapulassa ei ole turvallista sekään.

Joo, sisuskumi taitaa olla rikki jotenkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Jotenkin olemassaoni oikeusta hakiessa toivon olevani jollain tavalla erityinen, vaikka on sellainen "vamma", etten kelpaa naisille.

Yo-kokeissa tietysti kirjotin 6 ällää. Sittemmin en ole saanut mitään vastaavaa aikaan.
000 ooo
Vasta seuraavana vuonna tuli se uusi E-arvosana. Pisteet olisivat riittäneet seuraavanikin vuonna samaan "saavutukseen"; eri kokeet tietysti mutta lähinnä matematiikka oli sillä rajalla. Noin 35 kai kirjoitti silloin vastaavan tuloksen (n. noin 30 tuhannesta.)

Olen kuitenkin sellaisessa kuplssa, jossa kaveripiirissä on paljon lahkaaampia tyyppejä. Ja Kitinässäkin ihmisiä joiden teräväpäisyyttä voin vain kadehtia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Jossain vaiheessa huvitti kun kolmasosa firman työntekijöistä oli entiisiä kuuden ällän ylioppilaita. Se ei tosiaan ollut rekrytointiperuste eikä tiedossa; firman pomo on opiskellut sähkötekniikka amiksessa ja on itseoppinut koodari.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Joskus aiemmin stressasin paljonkin sitä että on vähän kokemusta "sukupuolisesta kanssakäymisestä". Esim gatilla on varmaan parempia kokemuksia.

Nyt siis vain totean asiantilan ja ajattelen, että jos joskus saan pakkani kasaan on (häviän pieniä) mahdollisuuksia.

Noin yhden naisen otannalla naiset ovat vaativia ja eivät edes lopulta ihastu keneenkään. Tapailin siis aikoinaan pitkään kaverin vaimon kaksossiskoa. Hänkään ei koskaan seurustellut, eikä näillä näkymin aiokaan.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 06.04.2019 14:19 Pääasiallinen krapulareaktioni on tosiaan oksennusrefleksi, vakavassa krapulassa myös huimaus. Vanhetessa se oksennus on käynyt vakavaksi. Ei niin, että sieltä yleensä tulisi mitään, vaan kivuliaita, sydämentykytystä aiheuttavia kouristuksia, jotka tekevät kävelemisenkin jopa kodin sisällä vaikeaksi. saati minkään tekemisen, edes tuolista toiseen siirtymisen. Nämä yleensä liittyvät Kauhun tunteisiin ja sitten oksetus, joten pahana päivänä yritän vaikka unta saamatta maata aloillani ja koetan miettiä jotain mikä ei liity mitenkään omaan elämääni. Viime aikoina meritorjuntaohjuksia. :mrgreen: Raskauttava tieto?

Vatsa usein lopulta rauhoittuu vahvalla kahvilla ja tietenkin Karhulla henkisenä rauhoittajana. Joskus olen kokeillut myös närästys- ja autopahoinvointilääkettä. Sanomattakin selvää, että balanssissa on tasapainottelemista, jos pitää ajaa autoa nolilla tai melkein. Auton ajaminen oksetuskrapulassa ei ole turvallista sekään.

Joo, sisuskumi taitaa olla rikki jotenkin.
Krapulasta jotenkin selviää makaamalla päivän sohvalla. Kahvi vain pahentaisi asiaa.

Vatsa menee tosi sekaisin karhuttelusta, tosin vasta 1-2 päivän viivellä. Pitäisköhän harkita vaippoja :D

ihan ilman karhua, ahdistushäiriöni aiheutttaa "huimausta". Ennen kuin sain em. lääkityksen, kävin omalla kustannuksella fysioterapeutilla. Ei hänkään löytänyt syytä, mutta neuvoi harjoituksia, jolla tasapainoa voi harjoittaa. Siis tasaopainoaistini menee jotenkin epäsynkkaan ja kävellessäkin tuntuu että maa työntää vastaan myöhässä. (Tämämäkään ei siis liity alkoon, vaan "jännitämiseen". Joskus jäi päälle puoleksi vuodeksi.I
Viimeksi muokannut nokkaelain, 06.04.2019 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 15:02 Joskus aiemmin stressasin paljonkin sitä että on vähän kokemusta "sukupuolisesta kanssakäymisestä". Esim gatilla on varmaan parempia kokemuksia.

Nyt siis vain totean asiantilan ja ajattelen, että jos joskus saan pakkani kasaan on (häviän pieniä) mahdollisuuksia.

Noin yhden naisen otannalla naiset ovat vaativia ja eivät edes lopulta ihastu keneenkään. Tapailin siis aikoinaan pitkään kaverin vaimon kaksossiskoa. Hänkään ei koskaan seurustellut, eikä näillä näkymin aiokaan.
Olen tapaillut yhtä naista noin 6 vuotta. Platoninen suhde. Sänkypuuhatkin on alkaneet kiinnostaa mutta miten tuota ehdottaisi? Hei, ollaan nyt tutustuttu mitä jos antaisit pillua?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2019 17:21 Olen tapaillut yhtä naista noin 6 vuotta. Platoninen suhde. Sänkypuuhatkin on alkaneet kiinnostaa mutta miten tuota ehdottaisi? Hei, ollaan nyt tutustuttu mitä jos antaisit pillua?
Älä ainakaan minulta kysy. Em. naisen kanssa kävin noin 10 treffeillä vv 2000 - 2007.

Ja siis platoninen suhde ei ollut kummankaan tavoite. Hän olisi halunnut ihastua minuun.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2019 17:21 Olen tapaillut yhtä naista noin 6 vuotta. Platoninen suhde. Sänkypuuhatkin on alkaneet kiinnostaa mutta miten tuota ehdottaisi? Hei, ollaan nyt tutustuttu mitä jos antaisit pillua?
Kuulostaa siltä että toinen osapuoli ajattelee teidän olevan kavereita. Siinä käy helposti niin, että kun alkaa touhuja ehdottelemaan niin sitten ei enää olla kavereita.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ensin HB:n kannattaa itsensä kanssa selvittää haluaako romanttisen parisuhteen tämän naisen kanssa, kaveruussuhteen seksillä höystettynä vai seksikokemuksen tämän tutun ja turvallisen naisen kanssa. Kahta ensimmäistä kannattaa ehdottaa mahdollisimman suoraa ja perustellen (miksi olet kiinnostunut hänestä), kolmas kannattaa unohtaa. Myös SH:n mainitsema riski on todellinen ja olemassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 14:34 Olen kuitenkin sellaisessa kuplssa, jossa kaveripiirissä on paljon lahkaaampia tyyppejä. Ja Kitinässäkin ihmisiä joiden teräväpäisyyttä voin vain kadehtia.
Mieti, että ne lahjakkaat älyköt haluaa just sinut elämäänsä!

Mun on vaikea uskoa, että haluat Gatin tai Homien elämää vaikka yhteistä pintaa tunnistatkin. Sun tilanteessa on moni toisin, ja monet polut auki, jos olet valmis vielä antamaan itsellesi mahdollisuuden. Todennäköisesti se vaatii sen alkoholin jättämisen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ onko toi vaihtoehto 2 sekään yhtään realistinen? Eikös nää fuck buddy jutut ole enemmän miesten juttu ja harva nainen noista innostuu?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 06.04.2019 20:03
nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 14:34 Olen kuitenkin sellaisessa kuplssa, jossa kaveripiirissä on paljon lahkaaampia tyyppejä. Ja Kitinässäkin ihmisiä joiden teräväpäisyyttä voin vain kadehtia.
Mieti, että ne lahjakkaat älyköt haluaa just sinut elämäänsä!
Oisko tää vanha tuttu imposter syndrome?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome

Minkäs ikäinen nokkaeläin olikaan? Jos ikä osuu 30-45 haarukkaan, niin kandee hommaa nainen ja tehdä kakaroita.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2019 20:09 Oisko tää vanha tuttu imposter syndrome?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome

Minkäs ikäinen nokkaeläin olikaan? Jos ikä osuu 30-45 haarukkaan, niin kandee hommaa nainen ja tehdä kakaroita.
42 kuten kaikki täällä. Lapset ovat ahdistavia. Kuulemma siihen hyperaktiivisuuteen tottuu kun ne ovat omia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En voi oikeastaan valitaa etten kelpaa kenellekään. En äkkiä laskien muista kuinka moni nainen olisi halunnut seurustella kanssani. Aikoinaan kävin yökerhoissa ns. aktiivisesti.

Osa oli aika sekaisin. Yksi oli siipeilijä joka oli tullut kokoomusnuorten tilaisuudesta (vetänyt siellä pöydän tyhjäksi kuohuviinistä ) baariin. Hän haaveili että viettäsimme kesän alasti Kalajoen hiekkasärkilä panemassa. Kertoi mm. että oli pannut erään tunnetun kokoomuslaisen häntäheikin kanssa. Mutta hei, olemme ns. perseserkkuja.

Yksi oli kenialainen todella fiksu nainen, jolla on lapsi suomalaisen miehen kanssa. Harmittaa vähän, että en lähtenyt siihen kelkkaan kun pelkäsin että joudun torjumaan kun alkaa pelottaa liikaa. Hän oli vähän vanhempi ja selvästi kokeneempi ihmissuhdejutuissa,
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2019 20:06 ^^ onko toi vaihtoehto 2 sekään yhtään realistinen? Eikös nää fuck buddy jutut ole enemmän miesten juttu ja harva nainen noista innostuu?
Paitsi jos nainen tekee aloitteen. Yksi kesä tapasin naisen yökerhossa kahtena peräkkäisenä viikonloppuna, ja molemmilla kerroilla päädyimme hänen luokseen. Hän ilmeisesti teki matkatyötä ,ja oli asunto rautatieaseman vierssä. Olisin ilmeisesti ollut tervetullt uudestaankin, mutta en tajunnut kysyä nimeä tai muuta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2019 20:06 ^^ onko toi vaihtoehto 2 sekään yhtään realistinen? Eikös nää fuck buddy jutut ole enemmän miesten juttu ja harva nainen noista innostuu?
Siis miesten keskenäinen vai? Mulle se on kyllä sinkkuna toiminut hyvin silloin, kun vastapuoli ei ole ihan elämänkumppaniksi saakka kiinnostava, mutta jotain vetovoimaa kuitenkin on. Paljon turvallisempi ja vaivattomampi väylä satunnaiseen seksiin kuin joku yhden illan säätäminen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 21:57 42 kuten kaikki täällä. Lapset ovat ahdistavia. Kuulemma siihen hyperaktiivisuuteen tottuu kun ne ovat omia.
Ei totu :D
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 06.04.2019 20:03
Mieti, että ne lahjakkaat älyköt haluaa just sinut elämäänsä!

Mun on vaikea uskoa, että haluat Gatin tai Homien elämää vaikka yhteistä pintaa tunnistatkin. Sun tilanteessa on moni toisin, ja monet polut auki, jos olet valmis vielä antamaan itsellesi mahdollisuuden. Todennäköisesti se vaatii sen alkoholin jättämisen.
Ei kannata ylentää itseään älyköksi; ihan tavallisesa fiksussa naisessa on sanavalmiutta mille en pärjää. Ja tuo yo-tutkintojuttu on puoliksi vitsi. Yksi luokkakaveri ei erottunut joukosta, mutta lopulta valmistui yliopistolta nopeasti ja oli toinen graduohjaajani (joka hoiti homman kyvyttömän professorin puolesta.)

Olen sitä Gatin elämää viettänyt vuosikymmenen taitteessa, ja sitä en tosiaan halua.

Ihan absolutustiksii ei juuri nyt tee mieli ruveta. Demoscene-harrastuskin on vähän niin ja näin. Keski-ikäiset ukot (ja muutama nainen tai siltä väliltä) vetävät kaljaa. Assemblyilläkin porukka on lähinnä boozeilla Pasilan kallioilla, jonne tulee sposoroidut juomatkin nykyään.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 06.04.2019 12:53
exsu kirjoitti: 06.04.2019 12:09 Ei sitä terapeuttia ole tarkoitus viihdyttää. Kyllä siellä riittävään juttuun pääsee, kun oikea tyyppi löytyy.

Sekä Minduun että Vastaamon kautta näyttäisi löytyvän aikoja ensi viikolle.
Minua terapeuteissa epäilyttää, että olisi turhan oloista selittää asioitaan ulkopuoliselle ihmiselle, joka on ihan eri maailmanselityksestä kumminkin. Ei ystävä muuten kuin viran puolesta. Lisäksi tiedänhän minä ne kaikki jo itse ja henkilöhistoriani lapsuudesta asti. Sitten terapeutti ehkä repisi jonkun oman suuntauksensa mukaisen tulkinnan. Joka muka olisi oivallus jota en itsekin ole valmiiksi tajunnut. En usko toimivan paitsi horoskooppityyliiin nille, jotka eivät ole itsestään kovinkaaan tietoisia.
Pari tämän jälkeistä viestiäni oli alustusta. Ei ollut tarkoitus horista että olisiin älykkö.

Kogniviisen psykoterapian ideana ei ole märehtiä vanhoja juttuja, vaan yritetään muokata haitallisia ajatusmalleja joustavampaan suuntaan. Itse tunnistan ne aika hyvin, mutta ehkä ammattilainen löytää uuttakin (en ole kai kaikkien alojen asiantuntija.)

Lainaus: "Terapiassa myös kokeillaan ja harjoitellaan uudenlaista käyttäytymistä ja toimintatapoja. Kognitiivisessa psykoterapiassa voidaankin hyödyntää erilaisia käyttäytymisterapian työtapoja, esimerkiksi altistusta."

Kuulosta todella ahdistavalta, siis tuo ensimmäinen osa.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 10.04.2019 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 21:57
sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2019 20:09 Oisko tää vanha tuttu imposter syndrome?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome

Minkäs ikäinen nokkaeläin olikaan? Jos ikä osuu 30-45 haarukkaan, niin kandee hommaa nainen ja tehdä kakaroita.
42 kuten kaikki täällä. Lapset ovat ahdistavia. Kuulemma siihen hyperaktiivisuuteen tottuu kun ne ovat omia.
Jaa niin että lapsia "lääkkeeksi". Ei ihme, että niin moni lapsi päätyy huostaan tai muuten kotiolot on perseestä, jos niitä itseään "parantamaan" hommataan. Ja joo, en jaksanut lukea linkkiä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä se masentuneen perheettömän keski-ikäisen miehen paras lääke on tavoitella perhettä. Miksi nokkis muuten lopettaisi läträämisen? Eihän tulevaisuudessa näy muuta kuin samaa grindaamista ja sitten hauta.
Vastaa Viestiin