Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 07.04.2019 10:51 Ai siitä huolimatta, ettei lapset noin yleisesti ottaen kiinnosta. Kyllähän noita juoppoja vanhempia on, joita edes lapset eivät "parantaneet". Ei se masennus (eivätkä päihderiippuvuudet) parane "hommaamalla" jotain, mikä ei edes alun perin kiinnosta. Nokkiksen kannattaisi oikeasti mennä terapiaan.

Nokkikselle, olen itse känyt kaksi kertaa pitkäkestoisessa terapiassa moninaisten psyykkisten häiriöiden takia. En uskonut, että terapioista on apua, mutta minulle ne olivat viimeisiä oljenkorsia. Eli jos vain mahdollista, niin anna mahdollisuus. Kyllä siellä saa hiljaakin olla ja ne ensimmäiset tapaamiskerrat ovat nimenomaan tutustumista ja luottamuksen synnyttämistä: ei kukaan oleta, että pitää heti mennä asiaan sikäli kuin edes mitään yhtä asiaa on. Tsemppiä! Minusta ei koskaan tullut täysin ehjää ja lääkitys on edelleen ja yhä on päiviä kun ei kiinnosta elää, mutta nyt on kuitenkin tyäkaluja elää itsensä kanssa :h:
Kiitos!

En itse asiassa ole tällä hetkellä erityisen masentunut (kun vertaa aiempaan, ja kaveripiirissä olen nähnyt aivan kertaluokkaa pahempia tapauksia, jotka ovat parantuneet masennuksesta. Paras kaverinikin kävi vuosia kestävässä terapiassa.)

Pääongelmahan oli psykiatrinkin mukaan yleistynyt ahdistuneisuus. Ennen lääkkeen aloitusta joka paikkaan sattui ja oli huimausta jonka takia esim. töissä syömään mennessä jouduin ottamaan välillä tukea seinästä.

Tällä kertaa tuo alkoi työpaikan sekoiluista (ja ei siellä tahallaan aiheuteta mitään, yritetään olla reiluja kaikille.) Moni oli aika kovilla.

Esim. 10 vuoden koulukiusaamisesta olen keskustellut eri tahojen kanssa melkein jo kyllästymiseen asti. Melkein alkaa jo tulla vaivaantunut olo, jos toinen suhtautuu empaattisesti ja itsestä juttu ei tunu miltään.

Esim. joustavampaa suhtautumista asioihin voisi yrittää saada. Isommista virheistä elämässä en niin stressaa, mutta mieleen voi pulpahtaa vaikka se kun olen vuosia sitten saninut jotain tyhmää.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 10.04.2019 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti: 07.04.2019 14:50
sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2019 11:57
Mutta oma päätöshän se on, haluaako olla hoidettava potilas vai oman elämänsä suuntaa hallitseva yksilö.
Ei terapia sulje pois halua hallita elämäänsä - päinvastoin terapian avulla moni saavuttaa sen hallinnan, jonka on menettänyt.
Voihan sinne terapiaan menmä, vaikka jo tietäisikin haluavansa muutosta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 15:53
Esim. 10 vuoden koulukiusaamisesta olen keskustellut eri tahojen kanssa melkein jo kyllästymiseen asti. Melkein alkaa jo tulla vaivaantunut olo, jos toinen suhtautuu empaattisesti ja itsestä juttu ei tunu miltään.

Esim. joustavampaa suhtautumista asioihin voisi yrittää saada. Isommista virheistä elämässä en niin stressaa, mutta mieleen voi pulpahtaa vaikka se kun olen vuosia sitten saninut jotain tyhmää.
Ok, vaikea netin kautta on toisen tilannetta arvioida. Ei tietenkään kannata mihinkään terapiaan hakeutua, jos ei koe siihen tarvetta ja olet sen verran fiksu että osaat varmasti arvioida oman tilanteesi parhaiten itse. Minäkään tuskin hyötyisin enää terapiasta, sillä lääkitys on nyt kohdillaan ja olen oppinut elämään tämän kanssa (kyseessä ei siis pelkkä masennus, vaan paratumaton sairaus - Sivustahuutelijalle tiedoksi: en koe olevani potilas, vaan ihan vain ihminen joka huolehtii terveydestään. Jos minulla esim. olisi kilpirauhasen vajaatoiminta, söisin kiltisti lääkkeet jotka sen oireilun pitäisivät kurissa/arvot normaalina, vaikka itse sairaus/häiriö ei välttis lääkkeillä parantuisikaan).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 07.04.2019 16:33 Ok, vaikea netin kautta on toisen tilannetta arvioida. Ei tietenkään kannata mihinkään terapiaan hakeutua, jos ei koe siihen tarvetta ja olet sen verran fiksu että osaat varmasti arvioida oman tilanteesi parhaiten itse. Minäkään tuskin hyötyisin enää terapiasta, sillä lääkitys on nyt kohdillaan ja olen oppinut elämään tämän kanssa
Nimenomaan uskon että terapiasta olisi hyötyä - siihen hakeutuminen on vaan hankalaa kun kaikkien vastaus on että on täyttä. Ei esim. akuutin erittäin vaikean/psykoottisen masennuksen hoito olisi terapia. (Pari tuttua on saanut sellaiseen ECT:tä.)

Omassa pienessä päässni luulen tietäväni ongelmakohdat, mutta uskoisin että alan ammatilaisella on parempaa näkemystä kuin tällaisella it-nörtillä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2019 10:36 ^ Kyllä se masentuneen perheettömän keski-ikäisen miehen paras lääke on tavoitella perhettä. Miksi nokkis muuten lopettaisi läträämisen? Eihän tulevaisuudessa näy muuta kuin samaa grindaamista ja sitten hauta.
Kyllä minulla on muitakin tavoitteita. Töissä pääsee tekemään oikeasti kiinnostavia juttuja, ja sitä arvostetaan että en tee vain sitä mitä pyydettiin vaan vien hommia eteenpäin. Seurauksena tosin esim. se että minusta tehtiin projektin vastuuhenkilö vastahankaisuudestani huolimatta.

Lyhyen ajan tavoitteita voisi olla esim. demon tekemine Assemblyille. Koodarit ovat keskimäärin juoppoja, mutta tuolla #suomiscenellä joku muukin mainitsi että porukka on laittanut korkin kiinni, jotta tulisi valmista.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 17:06 Lyhyen ajan tavoitteita voisi olla esim. demon tekemine Assemblyille. Koodarit ovat keskimäärin juoppoja, mutta tuolla #suomiscenellä joku muukin mainitsi että porukka on laittanut korkin kiinni, jotta tulisi valmista.
Tämä oli toissavuotinen räpellys:
https://www.youtube.com/watch?v=C-yODfVjOdY

Vaikea sanoa mitä ulkopuoliset ajattelevat skene-estetiikasta - luultavasti että mitä ihmeen paskaa juuri katsoin. Tuo on siis "olsdschool"-kategoriasta, eli laite on n. vuoden 1995 (P133) Pentium dos-pc. Tuo oli parin illan räpellys. Tavoite olisi tehdä jotain vähän kunnianhimoisempaa.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 10.04.2019 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 20:00
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 17:06 Lyhyen ajan tavoitteita voisi olla esim. demon tekemine Assemblyille. Koodarit ovat keskimäärin juoppoja, mutta tuolla #suomiscenellä joku muukin mainitsi että porukka on laittanut korkin kiinni, jotta tulisi valmista.
Tämä oli toissavuotinen räpellys:


Vaikea sanoa mitä ulkopuoliset ajattelevat skene-estetiikasta - luultavasti että mitä ihmeen paskaa juuri katsoin. Tuo on siis "olsdschool"-kategoriasta, eli laite on n. vuoden 1995 (P133) Pentium dos-pc. Tuo oli parin illan räpellys. Tavoite olisi tehdä jotain vähän kunnianhimoisempaa.
ARVOSTAN IHAN VITUSTI!

Lisää demoa tiskiin ja mukaan assyille, tule hengailemaan Boozembly kallioille meidän kanssa :)

Olen itse assy-lauantaina valitettavasti keikalla, mutta pitää perjantaina yrittää päästä käymään,
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2019 16:10
Kreitsu kirjoitti: 07.04.2019 14:50
sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2019 11:57
Mutta oma päätöshän se on, haluaako olla hoidettava potilas vai oman elämänsä suuntaa hallitseva yksilö.
Ei terapia sulje pois halua hallita elämäänsä - päinvastoin terapian avulla moni saavuttaa sen hallinnan, jonka on menettänyt.
Voihan sinne terapiaan menmä, vaikka jo tietäisikin haluavansa muutosta.
No just siksi sinne yleensä mennään, kun tajutaan että jotain on tehtävä ja se yleensä tarkoittaa jonkinlaista muutosta. Vai miksi sä luuet, että sinne mennään? Istumaan ja säästä juttelemaan :roll:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei sun, kreitsu, kannata ruutia enempää tuhlata. Sivustahuutajalla on elcon tapaan kusipäinen suhtautuminen moniin asioihin. Ei se siitä halua muuttua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 20:00 Vaikea sanoa mitä ulkopuoliset ajattelevat skene-estetiikasta - luultavasti että mitä ihmeen paskaa juuri katsoin. Tuo on siis "olsdschool"-kategoriasta, eli laite on n. vuoden 1995 (P133) Pentium dos-pc. Tuo oli parin illan räpellys. Tavoite olisi tehdä jotain vähän kunnianhimoisempaa.
Mä oon liian vanha näin nopeille leikkauksille. Ei pysy enää menossa mukana. Silmien pitää nykyään saada katsoa hieman pitempään ja rauhallisempaa kuvaa.

Mutta ihan mielenkiintoista pitkästä aikaa nähdä demoja. Ihan vaan nostalgia trippinä. Jotkut kaverit olivat scenessä mukana jo 80-luvulla C64:n kanssa. Mä en itse ollut koskaan niin innoissani tietokoneista enkä siten omannut sellaisia taitoja, että olisi voinut lähtenyt mukaan demoja rakentelemaan. Taisi kaikkien innostus hiipua joskus lukion jälkeen, kun ei ole 25 vuoteen kukaan pitänyt ajantasalla scenen kehityksessä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 09.04.2019 12:45
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 20:00 Vaikea sanoa mitä ulkopuoliset ajattelevat skene-estetiikasta - luultavasti että mitä ihmeen paskaa juuri katsoin. Tuo on siis "olsdschool"-kategoriasta, eli laite on n. vuoden 1995 (P133) Pentium dos-pc. Tuo oli parin illan räpellys. Tavoite olisi tehdä jotain vähän kunnianhimoisempaa.
Mä oon liian vanha näin nopeille leikkauksille. Ei pysy enää menossa mukana. Silmien pitää nykyään saada katsoa hieman pitempään ja rauhallisempaa kuvaa.
Sama minulla. Tarpeetonta kiirevilskettä imho. Alan käsittämään, miksi vanhempani, varsinkin isäni, valittivat nykyelokuvista että kuvat vilisevät liian nopeasti. Jota pidin dementiana tai muinaissuomalaisuutena, mitä se toki olikin.

Tuosta kuviin hyvinkin ehdin mukaan, joskaan en tajunnut mitä se hyttysten välissä taustasuttu on. Mutta teksteihin näin nopeana lukijanakin piti skarpata, että mitä siinä on.Jos siinä oli joku sisältö tai tarina, en tajunnut mikä jatkumo sanoissa olisi.

Joku 3D-renderöintiohjelma varmaan käytössä, minäkin ihan kotona leikin niillä 90-luvun lopulla kun ilmaisversioita oli tietokonelehtien rompuilla. Näyttävää sikäli tuo Nokkiksen.

Muuten koko käsite "Demoskene" on minulle vanhukselle tuntematon. Miten niin "demoja" eikä yleensä lyhytanimaatioita?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 09.04.2019 13:36
Vagabondo kirjoitti: 09.04.2019 12:45
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2019 20:00 Vaikea sanoa mitä ulkopuoliset ajattelevat skene-estetiikasta - luultavasti että mitä ihmeen paskaa juuri katsoin. Tuo on siis "olsdschool"-kategoriasta, eli laite on n. vuoden 1995 (P133) Pentium dos-pc. Tuo oli parin illan räpellys. Tavoite olisi tehdä jotain vähän kunnianhimoisempaa.
Mä oon liian vanha näin nopeille leikkauksille. Ei pysy enää menossa mukana. Silmien pitää nykyään saada katsoa hieman pitempään ja rauhallisempaa kuvaa.
Sama minulla. Tarpeetonta kiirevilskettä imho. Alan käsittämään, miksi vanhempani, varsinkin isäni, valittivat nykyelokuvista että kuvat vilisevät liian nopeasti. Jota pidin dementiana tai muinaissuomalaisuutena, mitä se toki olikin.
Itse olen huomannut vähän samaa. Jossain melkein viimeaikojen Bond-leffassa oli alussa takaa-ajokohtaus, joka alkoi itseäni häiritä, kun tapahtumista ei saa mitään tolkkua. Varmasti tarkoituksellinen tehokeino kuvaamaan vauhdikkuutta. Mutta en varsinaisia toimintaleffoja edes viitsi katsoa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 09.04.2019 12:45 Mä oon liian vanha näin nopeille leikkauksille. Ei pysy enää menossa mukana. Silmien pitää nykyään saada katsoa hieman pitempään ja rauhallisempaa kuvaa.

Mutta ihan mielenkiintoista pitkästä aikaa nähdä demoja. Ihan vaan nostalgia trippinä. Jotkut kaverit olivat scenessä mukana jo 80-luvulla C64:n kanssa. Mä en itse ollut koskaan niin innoissani tietokoneista enkä siten omannut sellaisia taitoja, että olisi voinut lähtenyt mukaan demoja rakentelemaan. Taisi kaikkien innostus hiipua joskus lukion jälkeen, kun ei ole 25 vuoteen kukaan pitänyt ajantasalla scenen kehityksessä :D
Tuo tuotos tosiaan näytti aivan julkaisukelvottomalta viimeisenä iltana puolen yön aikaan. (Itse vastasin 3d:stä, ja ko objekti ei näkynyt sen jälkeen kun joku vähän karsi polygonien määrää.) Musasynkka, värit ja puolet osista syntyi suuremmin suunnittelematta yön tunteina.

Demoskenessä ei sinänsä ole rajoituksia tyylille. Oman groupin 1k-intro (johon en osallistunut) on huomattavasti rauhallisempaa menoa:
http://www.pouet.net/prod.php?which=61666
Oli ensimmäisiä 1k-tuotoksia, joissa oli jotain musiikiksi tunnistettavaa. Sittemmin muut ovat tehneet paljon näyttävämpääkin.

Olen juuri nyt yhden tutun 40v-bileissä mökillä keskellä ei-mitään. Byterapers myös edustettuna - nehän ovat jo 64-aikaan olleet tunnettuja.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Haemaeraemies kirjoitti: 08.04.2019 9:22 ARVOSTAN IHAN VITUSTI!

Lisää demoa tiskiin ja mukaan assyille, tule hengailemaan Boozembly kallioille meidän kanssa :)

Olen itse assy-lauantaina valitettavasti keikalla, mutta pitää perjantaina yrittää päästä käymään,
Kiitos!

Kuten aiemmassa viesitssä mainitsin, olen nyt kaverin synttäreillä; ohjelmassa on neljä livesettiä ja kolme dj-settiä.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 14.04.2019 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 09.04.2019 13:36 Tuosta kuviin hyvinkin ehdin mukaan, joskaan en tajunnut mitä se hyttysten välissä taustasuttu on. Mutta teksteihin näin nopeana lukijanakin piti skarpata, että mitä siinä on.Jos siinä oli joku sisältö tai tarina, en tajunnut mikä jatkumo sanoissa olisi.

Joku 3D-renderöintiohjelma varmaan käytössä, minäkin ihan kotona leikin niillä 90-luvun lopulla kun ilmaisversioita oli tietokonelehtien rompuilla. Näyttävää sikäli tuo Nokkiksen.

Muuten koko käsite "Demoskene" on minulle vanhukselle tuntematon. Miten niin "demoja" eikä yleensä lyhytanimaatioita?
Mitään tarinaa tuossa ei ole. Teksteistä varmaan osa on "greetingsejä" tutuille.

Lyhytanimaatioista homma eroaa siten, että tietokone laskee koko ajan kaiken (tai melkein kaiken) , ja siitä syntyy nähty kuva. (Ei tietystysti Youtubesta katsottaessa.)

Esim. tuossa on itse (ilman dokumentaatiota) tekemäni 3D Studion tiedostojen lataaja ja 3d-systeemi joka osaa näyttää niitä (ei juuri näy lähes staattisessa hyttysessä), ja kaverien tekemä "mod-player", joka nuoteista, efekteistä ja ääninäytteistä tuottaa reaaliajassa kuultavaa ääntä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 09.04.2019 13:36 Muuten koko käsite "Demoskene" on minulle vanhukselle tuntematon.
Demoskenen kulta-aikaa oli vähän määritelmästä riippuen ehkä 80-luvun loppupuolesta 90-luvun loppuun. Minkä ikäinen mahdoit olla silloin? Ei siis mikään nykynuorten juttu. Demojen määrän piikkivuosi PC:llä oli ehkä 1996, mutta silloin perinteisempien alustojen "suosio" oli jo laskussa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 14.04.2019 17:57
Gat kirjoitti: 09.04.2019 13:36 Muuten koko käsite "Demoskene" on minulle vanhukselle tuntematon.
Demoskenen kulta-aikaa oli vähän määritelmästä riippuen ehkä 80-luvun loppupuolesta 90-luvun loppuun. Minkä ikäinen mahdoit olla silloin? Ei siis mikään nykynuorten juttu. Demojen määrän piikkivuosi PC:llä oli ehkä 1996, mutta silloin perinteisempien alustojen "suosio" oli jo laskussa.
Juu, en jaksanut tuohon tarttua, mutta demoskenehän oli kova juttu juuri gattiksen (ja mun) nuoruudessa, kun tietokoneet, jotka pystyivät kunnon grafiikkaan halpenivat. Varmaan joku Commodore Amiga aloitti toiminnan laajassa mitassa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.04.2019 9:01
nokkaelain kirjoitti: 14.04.2019 17:57
Gat kirjoitti: 09.04.2019 13:36 Muuten koko käsite "Demoskene" on minulle vanhukselle tuntematon.
Demoskenen kulta-aikaa oli vähän määritelmästä riippuen ehkä 80-luvun loppupuolesta 90-luvun loppuun. Minkä ikäinen mahdoit olla silloin? Ei siis mikään nykynuorten juttu. Demojen määrän piikkivuosi PC:llä oli ehkä 1996, mutta silloin perinteisempien alustojen "suosio" oli jo laskussa.
Juu, en jaksanut tuohon tarttua, mutta demoskenehän oli kova juttu juuri gattiksen (ja mun) nuoruudessa, kun tietokoneet, jotka pystyivät kunnon grafiikkaan halpenivat. Varmaan joku Commodore Amiga aloitti toiminnan laajassa mitassa?
Kyllä se oli C64. Tunnen monta koodaria jotka koodasi 64:llä intohimolla vielä sen jälkeenkin kun Amiga tuli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 20:21 Olen juuri nyt yhden tutun 40v-bileissä mökillä keskellä ei-mitään. Byterapers myös edustettuna - nehän ovat jo 64-aikaan olleet tunnettuja.
Synttäri-sankari tunniste´d! Vaimoni on pitkään ja tiivisti ollut demo-skenessä, Tazzen tissit olivat joskus yleinen puheenaihe :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 20:21 Olen juuri nyt yhden tutun 40v-bileissä mökillä keskellä ei-mitään. Byterapers myös edustettuna - nehän ovat jo 64-aikaan olleet tunnettuja.
Synttäri-sankari tunniste´d! Vaimoni on pitkään ja tiivisti ollut demo-skenessä, Tazzen tissit olivat joskus yleinen puheenaihe :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 21:44 Lyhytanimaatioista homma eroaa siten, että tietokone laskee koko ajan kaiken (tai melkein kaiken) , ja siitä syntyy nähty kuva. (Ei tietytysti Youtubesta katsottaessa.
Mielenkiintoista. Siis tuo tuubi on vain yksi tallennus yhdestä ajosta, ei niin reaaliajassa elävä kuin itse sovellus? Vastaavista en muuta ymmärrä kuin ehkä väljästi ottaen minulla oli kauan sitten rompulta tai nettisaitilta useampi reaaliajassa muuttuva näytönsäästäjä. Gravity planeettakunnasta, joku Galaxies galakseista ja cooleimpana "Evolution", jossa alkeellisesti mallinnetut ötökkäpopulaatiot lisääntyivät ja ottivat mittaa toisistaan. Siinä saattoi käydä miten vain, runsaudesta totaaliseen sukupuuttoon

Davejamekselle, että joo, sinäkin olet vanha, mutta minua tietokoneet alkoivat kiinnostaa vasta netin myötä ja netin takia joskus 1996. Ei edes pelit kinnostaneet, sen vanhanajan arcade-pelit Pelikaaneissa ja ostoskeskuksissa olivat minusta parempia. Nyt ne on korvattu yksikätisillä rosvoilla! Assemblyn luin vain sanana ehkä Mikrobitistä.

Asiasta topicciin, että koin taas elämäni säikähdyksen, kun kaksi oranssihaalarista äijää soittivat ovikelloani. Halusivatkin vain talon vesiremontin takia tarkastaa tuleeko vettä, ja eihän juuri nyt tullut. Pyysin ja vannotin heitä olemaan kertomatta kämpän saastaisuudesta pomoilleen. Nuo antoivat sanansa, että sellainen ei ole heidän asia ja minun kotinihan on. Saas nähdä nyt.

Joka tapauksessa tarvitsen taas siivousapua. Homie ei vaikuta suostuvaiselta, vaikka olisi vain roskien roudaamista ulos. Masentunut hänkin ja vierastaa pitkää bussimatkaa.

Vaan kyllä tässä minulla on takki ihan tyhjä. Se "ampuma-aserikos" oli viimeinen pisara. vaikea elää miinuksella ilman motivaatiota. Joten jos joku oikeasti haluaisi auttaa, ei karkein ottimin vain kutsua poliiseja kuten viimeksi, vaan jelpata minua käytännössä käytännön järjestelyjen yli. Joiden kuorma jo sinänsä nitistää minut ihan tappamattakin.

Pahinta oli toki, miten ilmeisesti jätin äitini pulaan hänen viimeisenä yönään yli vuosi sitten, ymmärtämättä siitä aina valittavasta että nyt on oikeasti hätä. Eli miten hirveä hänen viimeinen yönsä on täytynytkään olla. Aamulla sitten kuukahti lumihankeen, elvytyksestäni huolimatta.

Tuo on minusta täysin anteeksiantamatonta.

Yhtä pahaa, miten totaalisen yksin olen nyt maailmassa. Kaikki ne tärkeät yhteiset asiat kuolivat vanhempieni myötä. Nyt minulla ei ole ketään koko universumissa. Ei vanhoja kavereitakaan. Ei ketään, ei mitään. Siitä lamaannus, motivaation puute ja masennus ja toivottomuus.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mene nyt hyvä mies edes sinne terveyskeskukseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Opin juuri Suomen kuivalehdestä, että kouluampumisten jälkeen poliisille on perustettu verkkotiedusteluyksikkö, joka on kasvanut 80 henkeen.

Onko tuo nyt ihme, että jos masentunut alkoholisti kirjoittelee ampuma-aseistansa, että oven taakse tulee sinihaalari koputtelemaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2019 13:32 ^Mene nyt hyvä mies edes sinne terveyskeskukseen.
He eivät siivoa. Kun saisin kämpän siistimmäksi ja hampaani yksityisellä korjattua, että olisi joku perustaso josta jatkaa. Terapiat ei siihen auttaisi, srri-lääke ehkä.... mutta ei siivoukseen.

Sanoin muuten niille remonttireiskoille, että kiinnostaisiko tulla yksityisesti palkattuna raivaussiivoamaan. Sanoivat, että nyt ei voi luvata ehtiikö, ja suosittelivat varkauden Urheiluseuroja, jotka jopa talkoina tekisivät Minä, että hitto minähän olin siellä aikaa sitten viisi vuotta töissä, nettisivuntekijänä. (Mun viritykset lienee jo poistuneet, tuskin niitä kukaan muu osasi päivittää, sitä tai TUL:ää ja uusia saittejani)

So Hard: Vittu, luulin että ne ovat luvallisia!!1 Joku täällä vain tulkitsi väärin itsemurhaviestiksi, kun selitin että masentuneena ei jaksa itseään tappaa, jos taas ei ole niin masentunut, ei haluakaan tappaa itseään tms.

Vasta nyt tää kuorma alkaa olla liikaa.
Viimeksi muokannut Gat, 18.04.2019 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 18.04.2019 12:41Pahinta oli toki, miten ilmeisesti jätin äitini pulaan hänen viimeisenä yönään yli vuosi sitten, ymmärtämättä siitä aina valittavasta että nyt on oikeasti hätä. Eli miten hirveä hänen viimeinen yönsä on täytynytkään olla. Aamulla sitten kuukahti lumihankeen, elvytyksestäni huolimatta.

Tuo on minusta täysin anteeksiantamatonta.
Anteeksiantamatonta on se, että vanhempasi syyllistivät lapsensa jäämään kotihoitajaksi oman elämänsä kustannuksella sen sijaan että olisivat menneet palvelutaloon tms. Äitisi kuitenkin kuoli vanhuuteen ja sairauteen, ei mihinkään mitä sinä teit tai et tehnyt. Se olisi tapahtunut ehkä tunnin, päivän, viikon tai kuukauden myöhemmin jos olisit jotenkin tajunnut mistä on kyse, mutta niin olisi kuitenkin käynyt.

Juuri tämmöisistä vahingollisista ajatusmalleista voisit varmaan terapiassa päästä irti, mutta eihän sitä kannata koettaakaan kun et edes yritä edes omaa arkeasi hallita. Sama vastuun pukkaaminen ulkopuolisille, muiden pitäisi tulla siivoamaan kun ei itse viitsi. Ilkeitä ovat kun eivät tule.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin