Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kaverit kuulemma miettivät päänsä puhki miten minut saisi työllistymään. Ajattelin (oikeasti) etten kelpaa mihinkään kun ei ollut työkokemusta softafirmoista, eikä ihan sen mukaista koulutustakaan, mutta oli ainoa asia johon kuvitteliin voivani työllistyä kun osaan "jotain".
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 18.05.2019 10:08 ^^Itse asiassa aloitin 6 vuotta sitten tukityöllistettynä toista tonnia nykysitä pienemmällä palkalla.
Niinhän muuten minäkin, tukityöllistettynä. Kuitenkin olin ilman varsinaista koulutusta aiika hyvä työssäni (ainoa asia, jota en rehellisesti voi muuta kuin kehua), ja monta uusien sivustojen rakentamisen projektia oli kesken, joten minut oli järkevintä laittaa vakituiseksi.

Tukityöllitystyssysteemi on mielestäni kusetusta Minä ainoana niistä vakituiseksi. Mutta olivat ne muutkin motivoituneita ja päteviä työntekijöitä. Eikun vuosi siellä ja uutta jonottavaa köyhää sisään. Sitten vielä ilmaiset harjoittelijat ja sivarit.Ns "kolmas sektori" sitä käyttää. Kun vielä yrityksetkin, niin siinä se.

Sama työ,paljon paljon vähemmän palkkaa. Tavallaan naamioitua orjuutta.

Homie olisi luultavasti eri mieltä, vaikka poistettiin jo terapiatyöpaikastaan. Ruokaa sieltä sai.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mikä tukityöllistämisessä on kusetusta? Siinähän on 2 mahtavaa ominaisuutta:
1) saadaan töihin ne, jotka eivät muuten työllisty
2) saadaan pois työttömien vapaa-aika ja näin parannetaan palkkatyön kilpailukykyä suhteessa tuettuun vapaa-aikaan
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 18.05.2019 9:30
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2019 9:14 So Hard tietysti tämän tietää mua paremmin, mutta edellä kirjoitti, että työsopimuksella ei voi ohittaa työaikalakia, joten allekirjoittamasi sopimus ei siltä osin ole sitova.
So Hard on liian teoreettinen legalisti. Ei tunne ruohonjuuritason käytäntöä. Onkohan koskaan toiminut käräjäjuristinakaan?
Niin, kyllähän sitä saa ruohonjuuritasolla uida juuri niin syvällä paskassa kuin haluaa ilman että tekee asialle mitään. Siihenhän tuollaisia höpösopimuksia tekevät työnantajat luottavatkin, ettei riitaa tule.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2019 17:03 ^ mikä tukityöllistämisessä on kusetusta? Siinähän on 2 mahtavaa ominaisuutta:
1) saadaan töihin ne, jotka eivät muuten työllisty
2) saadaan pois työttömien vapaa-aika ja näin parannetaan palkkatyön kilpailukykyä suhteessa tuettuun vapaa-aikaan
3) Saadaan uusi halpatyöluokka, joka tekee samoja töitä kuin muutkin, mutta alle puolella rahalla.
4) Eivät he oikeasti työllisty, (Paitsi vain minä ainoana siellä) , heitä vain käytetään halvalla yksi vuosi, sitten uutta kulutusorjaa siihen työhön.
5) Sivarit ja harjoittelijat ovat vielä ilmaisempia. Kirjastoissakin on lähinnä enää vain sivareita, ei näy koulutettuja kirjastonhoitajia kuin korkeintaan neuvontatiskillä.
6) Uutena keksintönä vielä kuntouttava työpaikka vain vähäisellä työttömyysrahan korotuksella ja puurolautasella päivässä. Terkut nöyrälle Homielle. Joka tarvitsisi oikean työpaikan, ei tuota symbolista pelleilyä. Mutta hän on toki kiitollinen.
7)Työnantaja voittaa, eivät muut. Oikealla rahalla ei kohta tarvitse palkata muuta kuin teitä huippuosaajia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

3: toihan on vaan hyvä juttu? Parempi tehdä jotain työtö kuin maata sohvalla.
4: monet eivät työllisty. Sehän on puolet koko homman ideasta: työllistetään ne, jotka eivät muuten työllisty
5: tietenkin sivari on keskimäärin parempi duunari kuin tukityöllistetty. Ei sivariin sen takia mennä tai jouduta, että henkilöllä olisi heikko tuottavuus.
6: toikin on vaan hyvä juttu. Parempi jossain duunissa kuin tuettuna sohvalla
7: koko yhteiskunta voittaa kun tehdään enemmän työtä ja työn tekemisen houkuttavuus suhteessa tuettuun vapaa-aikaan kasvaa.

Olen kyllä sitä mieltä, että kansalaispalkka ja yleissitovuuden poistaminen olisivat parempi tapa hoitaa tämä homma kuin tukityöhärdelli. Mutta kun aika ei vielä ole kypsä, niin mennään tukityöllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 18.05.2019 17:49
Gat kirjoitti: 18.05.2019 9:30
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2019 9:14 So Hard tietysti tämän tietää mua paremmin, mutta edellä kirjoitti, että työsopimuksella ei voi ohittaa työaikalakia, joten allekirjoittamasi sopimus ei siltä osin ole sitova.
So Hard on liian teoreettinen legalisti. Ei tunne ruohonjuuritason käytäntöä. Onkohan koskaan toiminut käräjäjuristinakaan?
Niin, kyllähän sitä saa ruohonjuuritasolla uida juuri niin syvällä paskassa kuin haluaa ilman että tekee asialle mitään. Siihenhän tuollaisia höpösopimuksia tekevät työnantajat luottavatkin, ettei riitaa tule.
Jäi vähän kaivelemaan oliko tuo juttu nykyisessä vai vanhassa työsopimuksessa, eikä paperia ole nyt käsillä. Mutta ettehän te sitä pääse tarkistamaan (paitsi So Hard :D ). Asia liittyy isompaan kokonaisuuteen kuin tuo firma.

Yksi entinen työkaveri näitä kummallisuuksia kyseenalaisti, asiallisesti mutta itsevarmasti. Mikään ei muuttunut, mutta hän ainakin teki osansa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ laiton soppari. Jos suhtaudut hommaan liukuvana työaikana, niin sitten homma voi olla ok. Jos nyppii, niin voit tehdä asialle jotain. Kannattaa myös laittaa tunnit ylös, niin voit karhuta palkkojasi jos sukset menee ristiin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2019 19:12 ^ laiton soppari. Jos suhtaudut hommaan liukuvana työaikana, niin sitten homma voi olla ok. Jos nyppii, niin voit tehdä asialle jotain. Kannattaa myös laittaa tunnit ylös, niin voit karhuta palkkojasi jos sukset menee ristiin.
Näin. Jos työaikakirjanpito osoittaa ylitunteja, ei siinä auta selitykset. Mitkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2019 19:12 ^ laiton soppari. Jos suhtaudut hommaan liukuvana työaikana, niin sitten homma voi olla ok. Jos nyppii, niin voit tehdä asialle jotain. Kannattaa myös laittaa tunnit ylös, niin voit karhuta palkkojasi jos sukset menee ristiin.
Tässä oli muistaakseni vielä aika pitkä aika jolta palkat pystyi takautuvasti vaatimaan. Vaimo oli taannoin töissä jossain missä oli kanssa laiton järjestely ylitöiden osalta ja kävi pois lähtiessään pyytämässä rahat. Maksoivat kiltisti, ettei muut saa tietää järjestelyn laittomuudesta.

Mä taas teen liukumana reilusti töitä tarvittaessa, kun jousto toimii molempiin suuntiin. Aina on saanut pitää kertyneet tunnit pois silloin kun itse haluaa. Kerran tein melkein tuplatunnit kuukaudessa ja lomailin sitten seuraavan kuukauden melkein kokonaan. Tiedän, ettei oma järjestely mene lain mukaan, mutta olen oikein tyytyväinen siihen ja se sopii mun luonteelle ja harrastuksille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 18.05.2019 19:31
sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2019 19:12 ^ laiton soppari. Jos suhtaudut hommaan liukuvana työaikana, niin sitten homma voi olla ok. Jos nyppii, niin voit tehdä asialle jotain. Kannattaa myös laittaa tunnit ylös, niin voit karhuta palkkojasi jos sukset menee ristiin.
Näin. Jos työaikakirjanpito osoittaa ylitunteja, ei siinä auta selitykset. Mitkään.
Nykyään kirjaankin kaikki tunnit. Meillä on yhden ex-Cityläisen koodaama työajanseurantajärjestelmä, johon tunnit kirjautuvat tehtävän mukaan (edelleen vaivaa mikä hänen nikkinsä oli :) Käynyt kuitenkin miiteissä ja monta nykyistä Kitinän käyttäjää fb-kavereissa. Hän ei ole taustaltaan mikään koodari, mutta opetteli systeemiä tehdessään php:ta ja sql:ää.)

Nykyään plussatunteihin kiinnitetään huomiota työnanatajankin puolesta. Itselleni maksettiin viime vuonna ne pois (mutta se oli hys hys, ei saa sanoa kenellekään.) Yksi työkaveri on tässä pitänyt päiviä pois, kun oli 150 tuntia. Aiempina vuosina (ennen 2017) en enää kirjannut tunteja kun plussaa oli naurettavan paljon.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Yritän jäsentää ajatuksiani poikkeuksellisella tavalla. Rakensin Spotifyyn soittolistan joka kronologisessa järjestyksessä kuvaa elämääni tähän saakka.

Ei muuten mitenkään helppo tehtävä löytää oikeita lauluja, saati oikeaa järjestystä.

Kai tässä on järkevin tapa kummankin sopijapuolen laatia lista asioista jotka loppuelämältään haluavat. Itsellä tämä elämisen vimma tulee siitä, että kärjistäen 2/3 siitä on jo haaskattu juopotteluun krapulointiin, hoitamattomaan masennukseen jne. Ei näitä vuosia enää minulla enää niin paljoa ole. On joitain asioita jotka haluan ehdottomasti kokea, kun hyvän suhteen hyvän naisen kanssa. Sellaisen joka osaa ottaa ja antaa rakkautta.

Todennäköisyys tuollaisen ihmisen tapaamiseen saattaa olla pieni. Mutta aika karua olisi tyytyä kädenlämpöiseen "ihan kivaan" ja katua kuolinvuoteellaan.

En tule tekemään hätiköityjä liikkeitä tai hämmentämään mitään sivusäätöjä puolison selän takana. Annan tälle kaikki sen ansaitsemat resurssini - mutta jossa kohtaa voi olla tilanteessa että on parempi minimoida tappionsa ja todeta ettei tästä mitään tu.

Mutta voi JESTAS että tekee prätkää mieli.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

KKK kirjoitti: 18.05.2019 20:17 Itsellä tämä elämisen vimma tulee siitä, että kärjistäen 2/3 siitä on jo haaskattu juopotteluun krapulointiin, hoitamattomaan masennukseen jne. Ei näitä vuosia enää minulla enää niin paljoa ole.
...
Mutta voi JESTAS että tekee prätkää mieli.
Itse olen vielä tuossa kohdassa yksi (näin sinut aikoinaan yhdessä Turun yökerhossa kun olit työmatkalla.)

hmissuhdeasioissa itselläni vähän sama kuin työpaikan hakemisessa: en usko kelpaavani. Työnkin suhteen kalvaa mielessä se uudessa työpaikassa odotettaisiin että osaan jotain. Mutta on kai niitöä läheisriippuvaisia naisiakin, joille voi kelvata, kun sattuma käy. Miten esim. eronneisiin suhtaudutaan? Yksi nainen tunnisti terävästi että minulla oli edelleen tunteita jotakuta muuta kohden (suhde joka ei edennyt livenä kuin treffeillä leffassa ja syömässä käyntiin hyväst' yrityksestä huolimatta.)

Haluaisin sanoa jotain omaan tilanteesesi, mutta ei ole omaa kokemusta riittävästi.

Huonomminkin voisi olla. Enoni ajoi huonossa talvikelissä ojaan. Muut pikkubussissa selvisivät vammoitta, mutta hän neliraajahalvaantui. Pystyy nykyään ottamaan tuella askeleita, mutta ajot on ajettu. Prätkä meni heti myyntiin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Mistä hitosta sä mut tunnistit ja milloin tämä tapahtui? En ainakaan muista että oltaisiin juteltu. Yhden kitinäläisen olen bongannut Särkänniemessä pari kesää sitten naisseurassas, mutta tunnistin hänet parin miitin takaa.

Alitajunta pisti valitsemaan illan elokuvaksi "10". Päähenkilö kärsii keski-iän kriisistä ja ihastuu nuorempaan naiseen. Lopulta toki palaa yhteen naisystävänsä kanssa..
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

KKK kirjoitti: 18.05.2019 22:06 ^ Mistä hitosta sä mut tunnistit ja milloin tämä tapahtui? En ainakaan muista että oltaisiin juteltu. Yhden kitinäläisen olen bongannut Särkänniemessä pari kesää sitten naisseurassas, mutta tunnistin hänet parin miitin takaa.
Tuosta on aikaa ihan minimissään aikaa 8 vuotta, luultavasti paljon enemmän. Muistaakseni olit jossain kitinän pikkujouluissa, muistan kuvan jossa olit sikari huulessa. Mutta tosiaan, Turku, Forte. Baari joka on auki joka päivä neljään (tai nykyään viiteen.) Esittäydyin, mutta en ollut varma tunnistitko. Olin varmaan kauheassa tuubassa kuten useimmat muutkin siellä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 18.05.2019 17:55

4) Eivät he oikeasti työllisty, (Paitsi vain minä ainoana siellä) , heitä vain käytetään halvalla yksi vuosi, sitten uutta kulutusorjaa siihen työhön.
Kitinästä sinä ja nokkaeläin työllistyivät tuon kautta, homie ei. 2/3:sta kuulostaa erinomaisen hyvältä tulokselta ?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:09
Gat kirjoitti: 18.05.2019 17:55

4) Eivät he oikeasti työllisty, (Paitsi vain minä ainoana siellä) , heitä vain käytetään halvalla yksi vuosi, sitten uutta kulutusorjaa siihen työhön.
Kitinästä sinä ja nokkaeläin tukityöllistyivät, homie ei. 2/3:sta kuulostaa erinomaisen hyvältä tulokselta ?
No johan sanoin, että minä olin ainoa tukityöllistetty , joka sai sieltä työpaikan. Kun olin niin etevä tai oikeastaan koska niin monta projektia oli kesken ettei voinut vaihtaa miestä. Kukaan muu ei osannut, luulivat minua vittu alan neroksi. Yksin tein kaiken. Muut omilla suunnillaan pätevämmät ja yhtä työmoraalliset olivat sitten vuodessa vaihdettavia kulutusorjia. Yhdistys se, ei yritys..

Homie taas.. no kertokoon itse miksi poistettiin kesken jopa pölynpyyhkimishommastaan..
Viimeksi muokannut Gat, 19.05.2019 14:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 19.05.2019 14:15
James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:09
Gat kirjoitti: 18.05.2019 17:55

4) Eivät he oikeasti työllisty, (Paitsi vain minä ainoana siellä) , heitä vain käytetään halvalla yksi vuosi, sitten uutta kulutusorjaa siihen työhön.
Kitinästä sinä ja nokkaeläin tukityöllistyivät, homie ei. 2/3:sta kuulostaa erinomaisen hyvältä tulokselta ?
No johan sanoin, että minä olin ainoa tukityöllistetty , joka sai sieltä työpaikan. Kun olin niin etevä tai oikeastaan koska niin monta projektia oli kesken ettei voinut vaihtaa miestä. Kukaan muu ei osannut, luulivat minua vittu alan neroksi. Yksin tein kaiken. Muut omilla suunnillaan pätevämmät ja yhtä työmoraalliset olivat sitten vuodessa vaihdettavia kulutusorjia. Yhdistys se, ei yritys..
Niin. Sinä väitit, että kukaan ei työllisty ja kitinäläisistä 2/3 tukityöllistetyistä sai sen kautta työpaikan. Mielestäni erinomaisen hyvä tulos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:19
Gat kirjoitti: 19.05.2019 14:15
James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:09
Kitinästä sinä ja nokkaeläin tukityöllistyivät, homie ei. 2/3:sta kuulostaa erinomaisen hyvältä tulokselta ?
No johan sanoin, että minä olin ainoa tukityöllistetty , joka sai sieltä työpaikan. Kun olin niin etevä tai oikeastaan koska niin monta projektia oli kesken ettei voinut vaihtaa miestä. Kukaan muu ei osannut, luulivat minua vittu alan neroksi. Yksin tein kaiken. Muut omilla suunnillaan pätevämmät ja yhtä työmoraalliset olivat sitten vuodessa vaihdettavia kulutusorjia. Yhdistys se, ei yritys..
Niin. Sinä väitit, että kukaan ei työllisty ja kitinäläisistä 2/3 tukityöllistetyistä sai sen kautta työpaikan. Mielestäni erinomaisen hyvä tulos.
Poikkeus ei vahvista sääntöä. Siis poikkeus ei vahvista sääntöä. Yhtä hyviä ja parempia muutkin tukityöllistetyt siellä, minulla vaan sattui olemaan jatkuvia projekteja. Vanhojen sivujen päivitys nille paskapohjille oli tylsää rutiinia. Minun tekemiäni kokonaan uusia sivustoja ja valikoita eli käyttöliittymiä vanhoihin yhteensopimusvirityksin sen ajan selaimiin tuskin seuraajani osasi edes päivittää. Olivat sen verran omaperäisiä, että tuskin edes hanaa löysivät.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:19 Niin. Sinä väitit, että kukaan ei työllisty ja kitinäläisistä 2/3 tukityöllistetyistä sai sen kautta työpaikan. Mielestäni erinomaisen hyvä tulos.
2013 ei ollut puhettakaan koodaripulasta. Julkisesti oli avoinna lähinnä muutamia web-koodrien paikkoja. Kävin ympäri Suomea työhaastteluissa (käytännössä pääsin haastatteluun joka paikkaan jota hain.) Kukaan ei uskaltanut palkata tyyppiä, jolla ei ole alan työkokemusta. Yksi haastattelija sanoi suoraan että nyt on työnantajan markkinat. Olin samana päivänä toinen turkulainen joka tuli Jyväskylään haastatteluun.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 19.05.2019 15:36
James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2019 14:19 Niin. Sinä väitit, että kukaan ei työllisty ja kitinäläisistä 2/3 tukityöllistetyistä sai sen kautta työpaikan. Mielestäni erinomaisen hyvä tulos.
2013 ei ollut puhettakaan koodaripulasta. Julkisesti oli avoinna lähinnä muutamia web-koodrien paikkoja. Kävin ympäri Suomea työhaastteluissa (käytännössä pääsin haastatteluun joka paikkaan jota hain.) Kukaan ei uskaltanut palkata tyyppiä, jolla ei ole alan työkokemusta. Yksi haastattelija sanoi suoraan että nyt on työnantajan markkinat. Olin samana päivänä toinen turkulainen joka tuli Jyväskylään haastatteluun.
Olen kokenut saman. Hain työtä ympäri Suomea, tai no OK pääkaupunkiseudulta lähinnä itse Savossa asuen. Itse bongaamiani paikkoja. En ajatellut, että pitäisi olla kotiseudulta. Kuten useimmat työkkärin elätit kai. Jo vanhempani muuttivat aina työn perässä. Esivanhemmistani kolme jopa Villin Lännen ajan Ameriikassa. (P.S. sama olen Homiellekin suositellut :mrgreen: )

Muistanpa, että Katajanokalla yhden luksuspuljun toimistossa unohdin pyytää allekirjoituksen noloon työkkärin paperiin matkakorvausta varten. Menin takaisin konttoriin sitä varten. Sellainen sliipattu juppi kuului höhöttelevän työkavereilleen. "Humanisti! On meillä käynyt insinöörejäkin"

Edit. Typoja, totta kai. Syytän näppistä ja huonontunutta lähinäköä ja kemiallista tilaani.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2019 20:11 Mä taas teen liukumana reilusti töitä tarvittaessa, kun jousto toimii molempiin suuntiin. Aina on saanut pitää kertyneet tunnit pois silloin kun itse haluaa. Kerran tein melkein tuplatunnit kuukaudessa ja lomailin sitten seuraavan kuukauden melkein kokonaan. Tiedän, ettei oma järjestely mene lain mukaan, mutta olen oikein tyytyväinen siihen ja se sopii mun luonteelle ja harrastuksille.
Minulle tuo työaika järjestely on ok. Keskustelu lähti siitä että sanoin tehneeni pitkää päivää. Aiemmin työpaikan yleisissä säännöissä oli ehto, että pääsääntöisesti liukumia ei saa pitää kokonaisina päivinä ja ehdottomasti ei saa yhdistää lomaan.

Nythän en ole töissä ko. firmassa vaan alihankkijalla.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 21.05.2019 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei pitäisi avautua työjutuista. Vapaassa maassa voi vaihtaa työpaikkaa. Olin aiemmin "suojassa" vanhassa projektissa, mutta nyt projektin vastuuhenkilönä täytyy osallistua palavereihin. Firman johdolla on paha tapa avautua hetken mielijohteesta asioista, jotka kuuluisivat johdon keskinäisiin asioihin. Aivan turhaa stressiä.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 21.05.2019 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 18.05.2019 6:57 Meillä ei ylitöitä maksettu rahalla, vaan puolitoistakertaisella vapaalla. Minun hommassani ylitöiksihän se meni. Pomo tykkäsi kyttyrää, kun vaikka minulla ei olisi kesälomaa ollut varmaan ollenkaan, jätin kai ulkomailla olevan pomon pöydälle lapun että lähdin lomille ja tulen takaisin noin puolentoista kuukauden päästä.
Kai ymmärrät että teit väärin jos omin päin lähdit lomalle. Se nyt on vähintä mitä voi tehdä, että sopii asiasta. Liukumat pidetään vapaana, eikä niissä ole normaalisti mitään kerrointa. Niitä ei tosin saisi olla läheskään noin paljon. Eri asia jos on sovittu ylitöistä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 19.05.2019 18:22
Gat kirjoitti: 18.05.2019 6:57 Meillä ei ylitöitä maksettu rahalla, vaan puolitoistakertaisella vapaalla. Minun hommassani ylitöiksihän se meni. Pomo tykkäsi kyttyrää, kun vaikka minulla ei olisi kesälomaa ollut varmaan ollenkaan, jätin kai ulkomailla olevan pomon pöydälle lapun että lähdin lomille ja tulen takaisin noin puolentoista kuukauden päästä.
Kai ymmärrät että teit väärin jos omin päin lähdit lomalle. Se nyt on vähintä mitä voi tehdä, että sopii asiasta. Liukumat pidetään vapaana, eikä niissä ole normaalisti mitään kerrointa. Niitä ei tosin saisi olla läheskään noin paljon. Eri asia jos on sovittu ylitöistä.
Äääh. Tuota en tiennyt.
Mutta kun Boss Mään oli yhtenään lomilla ulkomailla demarien maksamana.. Kyllästyksiin asti laitoin kuvia virittämääni scripijustkahommeleliin diakuvasysteemiin, tahallani jätin urheilupomojen punaiset naamat viimeiseksi. Silloinkin oli poissa kun lapun jätin...Kkerran tuli Tullin tai Svullin tai Kullin pukumiehetkin selvittämään... kuulin pomosta sanovan, että "Paljon epäselvyyksiä. Tässäkin on kahden viikon jakso, josta me emme tiedä oliko se lomaa vai ei. Mutta annetaan olla nyt". Se äijähän itse sai palkkansa työllistämistoimesta, mutta teki toimistossa vain harrastustaan eli urheiluseuroja.

No, en minä vielä tuosta potkuja saanut. Vuosiin. Niiltä vain lopuksi loppui rahoitus, joten sivareita ja tukityööllistettyä, vuodeksi kerrallaan. Itse asiassa olen sitä mnieltä, että kaikki valtion ja kunnan tuki urheiluseuroille pitäisi lopettaa. itse asiassa olen sitä mieltä, että valtion ja kunnan tuki urheilusuroille pitäisi lopettaa. jois seuroihin kuuluvat haluavat palveluja, maksakoot itse tai tehköön itse.

Minä en ole penkkiurheilija, kunhan teknisenä haasteena duunata.

Edit. anekdoottina kun pomo toi kerran kaikkia lippusia ja lappusia kissanristiäisistä joita nettiin päivittää, kerran yskäisin vain "työnnä ne perseeseesi". Oli nimittäin hieman kiirettä isompien asioiden kanssa. En silloinkaan sanut potkuja, pomo vain "ai jaha". Sitten viereisen karsinan rautanörtti nauroi ja sanoi. "Kukaan muu ei voisi sanoa pomolle noin. Mutta sinä olet niin hyvä työssäsi."

Edit. Merkittävimpiä nuppivikojani jota en itse nuppivikana pidä on: Vaikka miten surkea pelokas epäonnistuja-runkkari olen... minulta puuttuu täysin kyky auktoriteettien kunnioittamiseen. (Kuten myös en ole koskaan ponnistellut älyllisesti, vierasta sekin, kunhan olen tai ehkä en)

"Säikähtänyt villieläin" on hyvä kuvaus minusta. Itse keksin. :)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin