Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006124242.html

En ymmärrä. Eikös merimiinan pitäisi upottaa alus? Vai olivatko nämä jotain harjoituspanoksia tai tarkoituksella panostettu vajaiksi?

Tietysti kyseessä voi olla myös Yhdysvaltojen propaganda.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän tollasta isoa päättia kovin helposti upota.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta olen kuvitellut, että merimiinaan ajo upottaa aluksen kuin aluksen...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 11:46Niin. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta olen kuvitellut, että merimiinaan ajo upottaa aluksen kuin aluksen...
Riippu missä kohtaa kosahtaa, onko hyvin osioitu tai onko kaksirunkoinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muisti pätkii yllättävän sopivissa paikoissa.

Syytetyn asianajaja grillasi hovioikeudessa puoli tuntia - Antti Rinne ei muistanut mitään

Muistaakohan edes puolia vaalilupauksistaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 29.05.2019 11:51
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 11:46Niin. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta olen kuvitellut, että merimiinaan ajo upottaa aluksen kuin aluksen...
Riippu missä kohtaa kosahtaa, onko hyvin osioitu tai onko kaksirunkoinen.
Kuvan perusteella miina oli räjähtänyt laivan perään. Samoin kuin keulassa siellä on vesitiiviitä laipioita, joten alus ei ota merkittävästi vettä sisään. Kaksoispohjaa ei monesti ole ihan keulassa ja perässä, vaan se loppuu vesitiiviiseen laipioon aikaisemmin. Tasapainotustankeista vettä pois pumppaamalla pitäisi pystyä pitää alus asennossa vaikka olisi isompikin reikä.

Jos ison rahtialuksen haluaa upottaa, pitäisi saada reikä lastitilaan asti, koska siellä on iso yhtenäinen tila, jonne vettä pääsee kertymään paljon ja mahdollisesti vesi voi saada lastin liikkumaan, jolloin alus voi aallokossa pyörähtää ympäri.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En heti paljasta sivustoa, mutta saatte arvata toki. Näitähän netti on pullollaan, laitaoikea ja laitavasen edustettuina.

"Suomalainen isänmaallinen mies on kuolemassa Thaimaassa, eikä suurlähetystö auta!

By loki in Yleinen

ISIS – morsiamia ollaan kyllä innolla kotiuttamassa, vaikka ovat olleet tukemassa ja osallisena terrorismiin, mutta kun suomalainen mies on pulassa niin levitellään käsiä.


Mies on kuolemassa Thaimaassa, koska vakuutus ei tässä vaiheessa korvaa hänen kuljettamistaan Suomeen, eikä paikallinen sairaanhoito kykene hoitamaan häntä. Mies on kuoleman kielissä.


Ystäväni on vaimonsa kanssa lähtenyt Thaimaaseen maaliskuun lopussa. Hän on nyt huonossa kunnossa ja hoidossa paikallisessa pienessä valtion sairaalassa (Roi-Et).
Vaimo ei puhu suomea ja englantiakin niin huonosti, että ei pysty kommunikoimaan kunnolla. Vaimo on kykenemätön hoitamaan tilannetta. Ystävääni puri skorpioni ja sen jälkeen hän ollut sekaisin. Pelkään, että hän kuolee sinne, jos ei saa apuja. Maksa oli todennäköisesti jo alunperinkin heikossa hapessa. [Myrkytys aiheutti maksatulehduksen, kirj.huom.]
Somea on käytetty (Facebook/Thaimaan suomalaiset/yms). Sitä kautta on saatu apuja paikallisilta suomalaisilta. Pyyteettömästi he ovat asiaa hoitaneet, suuri kiitos heille.
Suurlähetystö ei voi tehdä mitään, kun ei ole matkavakuutusnumeroa. Bangkokin lähetystön yhteyshenkilö on toiminut todella hyvin omaisten suuntaan, mutta lähetystön henkilökunta on kuitenkin ”kädetön” hoitamaan tilannetta.
Kaveri on Thaimaassa, kylässä nimeltä Roi-Et, valtion sairaalassa, johon vaimo hänet kuljetti. Hoito siellä on thaimaalaista. Hän kuolee käsiin, jos ei saa apuja, myös vaimon epilepsia- ja muut lääkkeet ovat lopussa, minkä vuoksi myös vaimo on sekava ja sairas. Vaimolla on kaksoiskansalaisuus.
Suurlähetystö ei auta. Minkä vitun takia sitten on olemassa suurlähetystö, jos ei se auta oman maan kansalaisia? Onko niiden tehtävä ainoastaan ”edustaa kiiltonahkakengissä veronmaksajien rahoilla”?
Tänne kyllä lennätetään ulkomaalaisia elintasoloisia suorilla charter-lennoilla laukut kantaen ja sen jälkeen vielä lomalle perheineen entiseen kotimaahansa valtion piikkiin.
VITTU ETTÄ VITUTTAA.
Suomalaista sotilasta ei saada Suomeen, edes kuolemaan. Venäläisetkin hakevat porukkansa pois jos tarvis, ihan lennättämällä, mutta Suomi ei. Hurraa, saatana.
Sotilaalla on kaksi alaikäistä lasta, ja hän toimii myös vaikeasti sairaan vaimonsa omaishoitajana. Nyt tapetaan neljä yhdellä iskulla"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eli isänmaallisella sotilaalla ei ole matkavakuutusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja taisi mennä väärään ketjuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:34 ^Eli isänmaallisella sotilaalla ei ole matkavakuutusta?
Mun mielestä yllä oleva kirjoitus olisi hyvä esimerkki jo yläasteikäisille kouluissa liittyen mielipidevaikuttamiseen ja ylipäätään mediakriittisyyteen. Kirjoituksessa kun on moni asia kenollaan ja se on piilotettuja huutomerkkejä täynnä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 11:46 Niin. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta olen kuvitellut, että merimiinaan ajo upottaa aluksen kuin aluksen...
Eihän tuossa olisi järkeä. Niitä miinoja kun ei voi kylvää joka paikkaan. Tukialuksen upottaminen vaatisi järjettömän kokoisen miinan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:34 ^Eli isänmaallisella sotilaalla ei ole matkavakuutusta?
Vakuutus maksaa monta singhaa!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:38
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:34 ^Eli isänmaallisella sotilaalla ei ole matkavakuutusta?
Mun mielestä yllä oleva kirjoitus olisi hyvä esimerkki jo yläasteikäisille kouluissa liittyen mielipidevaikuttamiseen ja ylipäätään mediakriittisyyteen. Kirjoituksessa kun on moni asia kenollaan ja se on piilotettuja huutomerkkejä täynnä.
Noh. Tekstihän on huonosti kirjoitettua puutaheinää. Eiköhän kaiken voi tiivistää siihen, että kannattaa hankkia matkavakuutus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:44Eiköhän kaiken voi tiivistää siihen, että kannattaa hankkia matkavakuutus.
Esitän eriävän mielipiteen.

Pointti on kuinka mamuja hyysätään. Kuten tehdään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:44 Noh. Tekstihän on huonosti kirjoitettua puutaheinää. Eiköhän kaiken voi tiivistää siihen, että kannattaa hankkia matkavakuutus.
Sinulle näin, mutta tälläkin palstalla voi olla porukkaa, joille asia on jotain muuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 29.05.2019 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:44Eiköhän kaiken voi tiivistää siihen, että kannattaa hankkia matkavakuutus.
Esitän eriävän mielipiteen.

Pointti on kuinka mamuja hyysätään. Kuten tehdään.
Okei, missasin kirjoituksen pointin :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:47 Okei, missasin kirjoituksen pointin :D
Et ollut ainoa :paijaa:

Mutta tämä on ilmeisen yleinen harhaluulo, että valtio kuskaisi kotiin tarvittaessa. Tiedä sitten mistä ihmiset moisen harhakuvitelman ovat kehittäneet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:47
Bluntly kirjoitti: 29.05.2019 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:44Eiköhän kaiken voi tiivistää siihen, että kannattaa hankkia matkavakuutus.
Esitän eriävän mielipiteen.

Pointti on kuinka mamuja hyysätään. Kuten tehdään.
Okei, missasin kirjoituksen pointin :D
Persuista kukaan ei missaa pointtia. Heille ei ole merkitystä, onko tarinassa kirjoitus- tai asiavirheitä tai onko se edes totta taikka onko se ylipäätään edes mahdollista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:51Persuista kukaan ei missaa pointtia. Heille ei ole merkitystä, onko tarinassa kirjoitus- tai asiavirheitä tai onko se edes totta taikka onko se ylipäätään edes mahdollista.
Eli kuten uskonto tai vihervasemmistolaisuus, paitsi niissä esiintyy vähemmän kirjoitusvirheitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:51 Persuista kukaan ei missaa pointtia.
Oliko pointti ISIS morsiammet joiden omaiset itkee lehdistössä, kun valtio ei roudaa niitä kotiin?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 29.05.2019 12:53
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:51Persuista kukaan ei missaa pointtia. Heille ei ole merkitystä, onko tarinassa kirjoitus- tai asiavirheitä tai onko se edes totta taikka onko se ylipäätään edes mahdollista.
Eli kuten uskonto tai vihervasemmistolaisuus, paitsi niissä esiintyy vähemmän kirjoitusvirheitä.
Kuten alussa totesin, kumpikin puoli aivopesee aktiivisesti netissä keinoja kaihtamatta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 29.05.2019 12:55
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:51 Persuista kukaan ei missaa pointtia.
Oliko pointti ISIS morsiammet joiden omaiset itkee lehdistössä, kun valtio ei roudaa niitä kotiin?
Tällaisten kirjoituksen (meta)pointti on tarttua mihinkä tahansa ajankohtaiseen asiaan, josta on löydettävissä omaa agendaa palveleva kaikupohja tai syy.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2019 12:51
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 12:47
Bluntly kirjoitti: 29.05.2019 12:47

Esitän eriävän mielipiteen.

Pointti on kuinka mamuja hyysätään. Kuten tehdään.
Okei, missasin kirjoituksen pointin :D
Persuista kukaan ei missaa pointtia. Heille ei ole merkitystä, onko tarinassa kirjoitus- tai asiavirheitä tai onko se edes totta taikka onko se ylipäätään edes mahdollista.
"Näin nämä asiat koetaan"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.05.2019 12:41
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2019 11:46 Niin. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta olen kuvitellut, että merimiinaan ajo upottaa aluksen kuin aluksen...
Eihän tuossa olisi järkeä. Niitä miinoja kun ei voi kylvää joka paikkaan. Tukialuksen upottaminen vaatisi järjettömän kokoisen miinan.
Upotettu jättitankkeri on järjetön ympäristörikos joka pilaisi myös Iranin rannikon. Sen sijaan 4 käyttökelvottomaksi sabotoitua sauditankkeria ja ohjauksella rikottu öljyputki on erinomainen viesti Iranilta maailmalle miten öljyn saatavuuden ja hinnan käy jos paska lentää tuulettimeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vesterbacka voisi mennä ehdottamaan tonne tunnelia, jota pitkin öljytankkerit pääsisivät oikaisemaan Hornan salmen ohi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin