Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 05.06.2019 16:53
Gat kirjoitti: 05.06.2019 16:31 Vietti, vaisto, harjoittelu ja kokemus.
:mrgreen:

Juomisvietti, pillunvälttövaisto, 20 vuotta sitten harjoittelu ja nollakokemus.
Hmmh...No laaja kirjallinen teoreettinen yleissivistys jopa ase-asioista ja tappeluksesta, teoriassa siis , Isompi useimmilla muillakin aloilta kuin sinulla. :mrgreen: Mutta oikeasti, akuutit tilanteet minulta sujuvat, eivät pitkäaikaiset. (äähh, pilluissa olen akuutistikin mokannut)

Meinasin ehdottaa "Lähretäånkö tasaaselle".
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sori vaan, mutta et vaikuta henkilöltä, joka säilyttäisi toimintakykynsä oikeasti uhkaavassa tilanteessa. Jonkun taloyhtiön palkkaaman huoltomiehen toki saatat joskus juoppohulluuksissa puukottaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joku jonka ainoa liikuntamuoto on vauhtiripulointi ja sarjatölkinavaus on vaaraksi lähinnä itselleen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.06.2019 18:04 ^ Sori vaan, mutta et vaikuta henkilöltä, joka säilyttäisi toimintakykynsä oikeasti uhkaavassa tilanteessa. Jonkun taloyhtiön palkkaaman huoltomiehen toki saatat joskus juoppohulluuksissa puukottaa.
Olet siis niin totaalisesti väärässä. Taktiseen nopean älyyni kuuluu, että taloyhtiötä tai kyttiä ei suoraan vastusteta, vaan puhuen selitellä asia pois. Siinä nopeassa tilanteessa. Pysyen täysin rehellisenä, yhtään valehtelematta. Mutta myös suuttumatta.

Tappelus olisi eri tilanteisiin, enkä tiedä, pärjäisinkö enää näin vanhana heikkona juoppona. Tuskinpa.

Homiekin tuossa puhe-elimessä valitti, että ehdotan "kuolemantuomiota" murtautujille. Koetin selittää, että kuolemantuomio on eri asia kuin taistelussa kuoleminen. Kuolemantuomio on valtion komento, ainakaan siviilitappelus ei. Eikä sodassa kaatuminenkaan mikään kuolemantuomio ole. Olit miten vittumaisella puolella tahansa Ja että totta kai maatamme , siis vain omaisuuttamme haluavia venäläisiä tavattiin vastustaa..

Homie ei käsittänyt. Koetin sanoa, että juridiikka ja eläimen elämä ovat kaksi eri asiaa. Homie ei käsittänyt.

Hoki että semantiikka sikseen (itsehän sanoi termin "kuolemantuomio", vaan onko se oikein vai väärin. Minun siihen olsi pitänyt sanoa, että nekin oikein/väärin -lajittelut ovat vain nopeasti vaihtuvia kulttuurisia käsitteitä. Viittaavat uskoon johonkin absoluuttiseen moraaliin. Allah tai tämän palstan PetriFb ehkä. Homie. So Hard. Minä. Sairas koko kysymyskin.

Disclaimerina, että siis en ole koskaan joutunut katutappeluun, ei väkivaltahistoriaa, eikä minulla ole mitään tappolistaa. Vastenmielistä olisi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12369
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suomessa tappaminen hätävarjeluna on sallittu vain toisen hengen pelastamiseksi välttämättömänä toimenpiteenä. Muuten on käytettävä lievintä mahdollista puolustautumiskeinoa.
Mielestäni tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Jos olet Gattis eri mieltä en voi muuta kuin ihmetellä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2019 19:12 Suomessa tappaminen hätävarjeluna on sallittu vain toisen hengen pelastamiseksi välttämättömänä toimenpiteenä. Muuten on käytettävä lievintä mahdollista puolustautumiskeinoa.
Mielestäni tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Jos olet Gattis eri mieltä en voi muuta kuin ihmetellä...
Kuka laskee sen "lievimmän mahdollisimman puolustautumiskeinon", jos puolustaja on hengenhädässä tai haluaa pitää roinansa edes.... Itse en piittaisi vaikka tappeluun en ole joutunutkaan. . ja miksei saa puolustaa kotikoloaan kuten muutkin elukat. Luuletko että nämä ovat jotain jumalallisia määräyksiä, vaikka väität ettet luule. Se olet sinä vaan ja minä ja ihmisten säätämä kulloinenkin jonkun alueen tilapäinen laki välissä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 05.06.2019 18:48 Olet siis niin totaalisesti väärässä.

...

Disclaimerina, että siis en ole koskaan joutunut katutappeluun, ei väkivaltahistoriaa, eikä minulla ole mitään tappolistaa.
Suurin osa fyysisesti ja henkisesti hyvässä kondiksessa olevista miehistä ei kykene oikeasti tappelemaan. Mutta sinä pystyt. Just.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12369
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 05.06.2019 19:23
Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2019 19:12 Suomessa tappaminen hätävarjeluna on sallittu vain toisen hengen pelastamiseksi välttämättömänä toimenpiteenä. Muuten on käytettävä lievintä mahdollista puolustautumiskeinoa.
Mielestäni tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Jos olet Gattis eri mieltä en voi muuta kuin ihmetellä...
Kuka laskee sen "lievimmän mahdollisimman puolustautumiskeinon", jos puolustaja on hengenhädässä tai haluaa pitää roinansa edes.... Itse en piittaisi vaikka tappeluun en ole joutunutkaan. . ja miksei saa puolustaa kotikoloaan kuten muutkin elukat. Luuletko että nämä ovat jotain jumalallisia määräyksiä, vaikka väität ettet luule. Se olet sinä vaan ja minä ja ihmisten säätämä kulloinenkin jonkun alueen tilapäinen laki välissä.
Jos lukisit yksinkertaisesti uudestaan mitä kirjoitin.
Minusta on vähän outoa tuo usein toistamasi semantiikka että mitä hittoa onko olemassa jotain "jumalallisia määräyksiä", miksei saa toimia niin kuin haluaa...
Suhteellisuudentaju. Se on sellainen abstraktio mitä sinun pitäisi nyt pohtia.
Vähän aikaa sitten Texasissa joku äijä ampui 13-vuotiaan klopin joka oli tunkeutunut hänen asuntoonsa varastamaan sipsejä (!). Tuollaista meininkiä ja mentaliteettia sinä haluaisit Suomeenkin?
Mutta ei, kyllähän Halloween-pellet ja varhaisteini-ikäiset sipsivarkaat ovat sellainen uhka että on täysin välttämätöntä käyttää tappavaa voimaa.

Ymmärtäähän sen erkkikin. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pitää olla henkisesti sairas tai supernarsisti pitääkseen omaa kotiaan niin arvokkaana paikkana että pelkästään sinne ilman lupaa tuleminen olisi hengen menetyksen arvoinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 05.06.2019 19:49 Pitää olla henkisesti sairas tai supernarsisti pitääkseen omaa kotiaan niin arvokkaana paikkana että pelkästään sinne ilman lupaa tuleminen olisi hengen menetyksen arvoinen.
Ideaali, kuvitelma tai toive on, että siinä ei Itse menetä henkeään. Sitäpaitsi me kaikki muutenkin kuolemme, mutta mieluummin ei juuri silloin. Niin on aina koettu, en minä ymmärrä tätä nykyaikaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikö sen varkaan hengellä sitten ole merkitystä?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.06.2019 21:08 ^ Eikö sen varkaan hengellä sitten ole merkitystä?
Ei meidän kenenkään elolla, varsinkaan minun.
Soturin ainoa etu tavalliseen ihmiseen verrattuna on, että hän tíetää olevansa jo kuollut. (Zen tai Castaneda). Tuon sanottunI, että en ole koskaan joutunut tositappeluun eikä kiinnosta ketään tappaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25637
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Teoriassa osaan kirjoittaa, kunhan aihe puuttuu. Mutta tuosta saisi hyvän romaanin!

Jo kuivuneen ripulipaskan irrottamiseen lattialta tarvitsin viemärinpuhdistusnestettä ja puukkoa.

Toistaiseksi olen päättänyt elää, Come Hell or High Water.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Juuri näitä tapauksia varten tai heidän vuoksi on fantasiakirjallisuus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25637
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 06.06.2019 9:11
James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Teoriassa osaan kirjoittaa, kunhan aihe puuttuu. Mutta tuosta saisi hyvän romaanin!

Jo kuivuneen ripulipaskan irrottamiseen lattialta tarvitsin viemärinpuhdistusnestettä ja puukkoa.

Toistaiseksi olen päättänyt elää, Come Hell or High Water.
Olen ennenkin suosittanut ja suositan aivan vakavissani sulle omaelämänkerrallisen kirjan kirjoitamista. Kerrot kaiken rehellisesti mitään lisäämättä ja mitään pois jättämättä. Ostaisin, ja uskon, että ostaisi moni muukin. Tee see. Oikeasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23486
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.

Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.

Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25637
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34
Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.

Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.
Kaikkosesta tuli puolustusministeri?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23486
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 9:36Kaikkosesta tuli puolustusministeri?
Lentsikkakaupoista on hyvä livautta isompi summa omaan taskuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 9:36
So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34
Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.

Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.
Kaikkosesta tuli puolustusministeri?
Ai niin, muistelen eilisiä uutisia. Samapa se, ministerin tulisi olla rehelliseksi ja taitavaksi tunnettu. Epärehellinen kepulainen ei ole kumpaakaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei ole vielä hallitusta edes nimitetty, kun persepörhöily alkoi.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uus ... ta/7438642

Uskon ja toivon enintään 2 vuoden ikää tälle hallitukselle.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16680
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen.
Mun vilpitön ensimmäinen reaktio oli, että eihän persut ole hallituksessa.

Maa- ja metsätalousministerihommassa on vähän vaikea valita näkökulmaa: onko kokemusasiantuntijuus hyvä asia, vai onko eduskunnan maataloustukikuningas-maanviljelijän nimitys alan ministeriksi ilmiselvä jääviysongelma?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16680
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:39
James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 9:36
So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34

Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.
Kaikkosesta tuli puolustusministeri?
Ai niin, muistelen eilisiä uutisia. Samapa se, ministerin tulisi olla rehelliseksi ja taitavaksi tunnettu. Epärehellinen kepulainen ei ole kumpaakaan.
Ja saattaa se hyvinkin siirtyä valtiovarainministeriksi syyskuussa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23486
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hetken jo ajattelin, että maanviljelijä ehkä karsisi kaikenlaista byrokratiaa vapauttaen verorahoja muuhun käyttöön.

Mutta kepu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin