Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 19.05.2019 19:42
nokkaelain kirjoitti: 19.05.2019 18:22
Gat kirjoitti: 18.05.2019 6:57 Meillä ei ylitöitä maksettu rahalla, vaan puolitoistakertaisella vapaalla. Minun hommassani ylitöiksihän se meni. Pomo tykkäsi kyttyrää, kun vaikka minulla ei olisi kesälomaa ollut varmaan ollenkaan, jätin kai ulkomailla olevan pomon pöydälle lapun että lähdin lomille ja tulen takaisin noin puolentoista kuukauden päästä.
Kai ymmärrät että teit väärin jos omin päin lähdit lomalle. Se nyt on vähintä mitä voi tehdä, että sopii asiasta. Liukumat pidetään vapaana, eikä niissä ole normaalisti mitään kerrointa. Niitä ei tosin saisi olla läheskään noin paljon. Eri asia jos on sovittu ylitöistä.
Äääh. Tuota en tiennyt.
Mutta kun Boss Mään oli yhtenään lomilla ulkomailla demarien maksamana.. Kyllästyksiin asti laitoin kuvia virittämääni scripijustkahommeleliin diakuvasysteemiin, tahallani jätin urheilupomojen punaiset naamat viimeiseksi. Silloinkin oli poissa kun lapun jätin...Kkerran tuli Tullin tai Svullin tai Kullin pukumiehetkin selvittämään... kuulin pomosta sanovan, että "Paljon epäselvyyksiä. Tässäkin on kahden viikon jakso, josta me emme tiedä oliko se lomaa vai ei. Mutta annetaan olla nyt". Se äijähän itse sai palkkansa työllistämistoimesta, mutta teki toimistossa vain harrastustaan eli urheiluseuroja.

No, en minä vielä tuosta potkuja saanut. Vuosiin. Niiltä vain lopuksi loppui rahoitus, joten sivareita ja tukityööllistettyä, vuodeksi kerrallaan. Itse asiassa olen sitä mnieltä, että kaikki valtion ja kunnan tuki urheiluseuroille pitäisi lopettaa. itse asiassa olen sitä mieltä, että valtion ja kunnan tuki urheilusuroille pitäisi lopettaa. jois seuroihin kuuluvat haluavat palveluja, maksakoot itse tai tehköön itse.

Minä en ole penkkiurheilija, kunhan teknisenä haasteena duunata.

Edit. anekdoottina kun pomo toi kerran kaikkia lippusia ja lappusia kissanristiäisistä joita nettiin päivittää, kerran yskäisin vain "työnnä ne perseeseesi". Oli nimittäin hieman kiirettä isompien asioiden kanssa. En silloinkaan sanut potkuja, pomo vain "ai jaha". Sitten viereisen karsinan rautanörtti nauroi ja sanoi. "Kukaan muu ei voisi sanoa pomolle noin. Mutta sinä olet niin hyvä työssäsi."

Edit. Merkittävimpiä nuppivikojani jota en itse nuppivikana pidä on: Vaikka miten surkea pelokas epäonnistuja-runkkari olen... minulta puuttuu täysin kyky auktoriteettien kunnioittamiseen. (Kuten myös en ole koskaan ponnistellut älyllisesti, vierasta sekin, kunhan olen tai ehkä en)

"Säikähtänyt villieläin" on hyvä kuvaus minusta. Itse keksin. :)
Minusta tuntuu yhä vahvemmin, että olet niin normaali suomalainen mies kuin vain olla voi, oikeasti! Ja vain hiukan normaalissa "vaikeuksissa".
Ja siksi et oikein Toukostakaan välitä, kun hän sen tietää ja aavistaa. :D

TOUKOARSKA
Väriterapeutti
Suomen mukavin mies
Oksennusvapaa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Stadinarska kirjoitti: 22.05.2019 11:50
Gat kirjoitti: 19.05.2019 19:42 "Säikähtänyt villieläin" on hyvä kuvaus minusta. Itse keksin. :)
Minusta tuntuu yhä vahvemmin, että olet niin normaali suomalainen mies kuin vain olla voi, oikeasti! Ja vain hiukan normaalissa "vaikeuksissa".
Ja siksi et oikein Toukostakaan välitä, kun hän sen tietää ja aavistaa. :D

TOUKOARSKA
Väriterapeutti
Moni on tavannut Gatin aikoinaan miiteissä. Usko pois, että jutussa ei ole liioittelua. (Vaikka silloin Gatin tilanne oli vielä varmasti paljon parempi.)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 23.05.2019 22:12
Stadinarska kirjoitti: 22.05.2019 11:50
Gat kirjoitti: 19.05.2019 19:42 "Säikähtänyt villieläin" on hyvä kuvaus minusta. Itse keksin. :)
Minusta tuntuu yhä vahvemmin, että olet niin normaali suomalainen mies kuin vain olla voi, oikeasti! Ja vain hiukan normaalissa "vaikeuksissa".
Ja siksi et oikein Toukostakaan välitä, kun hän sen tietää ja aavistaa. :D

TOUKOARSKA
Väriterapeutti
Moni on tavannut Gatin aikoinaan miiteissä. Usko pois, että jutussa ei ole liioittelua. (Vaikka silloin Gatin tilanne oli vielä varmasti paljon parempi.)
Niinkö... en käynyt monessakaan miitissä. Useimmat hyviä, joissakin juuri minä nolona spektaakkelina. . Jos sinutkin Nokkaeläin olen nähnyt, sinua en valitettavasti muista. Kaikella kunnioituksella taidat olla näkymätön mies. :mrgreen:

Mutta totta kyllä, silloin minulla meni paremmin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 27.05.2019 10:43
nokkaelain kirjoitti: 23.05.2019 22:12
Stadinarska kirjoitti: 22.05.2019 11:50

Minusta tuntuu yhä vahvemmin, että olet niin normaali suomalainen mies kuin vain olla voi, oikeasti! Ja vain hiukan normaalissa "vaikeuksissa".
Ja siksi et oikein Toukostakaan välitä, kun hän sen tietää ja aavistaa. :D

TOUKOARSKA
Väriterapeutti
Moni on tavannut Gatin aikoinaan miiteissä. Usko pois, että jutussa ei ole liioittelua. (Vaikka silloin Gatin tilanne oli vielä varmasti paljon parempi.)
Niinkö... en käynyt monessakaan miitissä. Useimmat hyviä, joissakin juuri minä nolona spektaakkelina. . Jos sinutkin Nokkaeläin olen nähnyt, sinua en valitettavasti muista. Kaikella kunnioituksella taidat olla näkymätön mies. :mrgreen:

Mutta totta kyllä, silloin minulla meni paremmin.
Uskon, että Poikuudella menikin silloin paremmin, muttei tällä tarinaniskijä-velikullalla niin huonost asiat oo. Toki hänellä on suomalaisen miehet normiongelmat. Mutta hän on ajattelija ja tunnepurkailija. Hän pärjää. Nyt hän on joko hiljaa tai haluaa ...ei kyllä hän on hiljaa! Ei imagoon sovi kiistellä. Ei jatkaa tätä ajatustani. Muista Poikuus, että SA on tykkääjäsi kun kirjoitat hassuja ua karmeitakin! :D

TOUKOINEN MUKAVIN MIES JA JOHTAVA ARSKALAINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 27.05.2019 10:43 Niinkö... en käynyt monessakaan miitissä. Useimmat hyviä, joissakin juuri minä nolona spektaakkelina. . Jos sinutkin Nokkaeläin olen nähnyt, sinua en valitettavasti muista. Kaikella kunnioituksella taidat olla näkymätön mies. :mrgreen:
En viitsinyt muistuttaa ikävistä muistoista. Mutta eräs ex-kitiinäläinen ei päästänyt sinua jatkoille (ei kai ollut tarpeeksi luottamusta), ja koitin portin toiselta puolelta sanoa, että sinullahan oli sovittu yöpymispaikka ja tilanteeseen vittuuntuminen ei varmaan auta.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Stadinarska kirjoitti: 29.05.2019 16:59 Uskon, että Poikuudella menikin silloin paremmin, muttei tällä tarinaniskijä-velikullalla niin huonost asiat oo. Toki hänellä on suomalaisen miehet normiongelmat. Mutta hän on ajattelija ja tunnepurkailija. Hän pärjää. Nyt hän on joko hiljaa tai haluaa ...ei kyllä hän on hiljaa! Ei imagoon sovi kiistellä.
TOUKOINEN MUKAVIN MIES JA JOHTAVA ARSKALAINEN
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 29.05.2019 23:45
Gat kirjoitti: 27.05.2019 10:43 Niinkö... en käynyt monessakaan miitissä. Useimmat hyviä, joissakin juuri minä nolona spektaakkelina. . Jos sinutkin Nokkaeläin olen nähnyt, sinua en valitettavasti muista. Kaikella kunnioituksella taidat olla näkymätön mies. :mrgreen:
En viitsinyt muistuttaa ikävistä muistoista. Mutta eräs ex-kitiinäläinen ei päästänyt sinua jatkoille (ei kai ollut tarpeeksi luottamusta), ja koitin portin toiselta puolelta sanoa, että sinullahan oli sovittu yöpymispaikka ja tilanteeseen vittuuntuminen ei varmaan auta.
Ai se.
Elco joo. Kaipailen häntäkin. Kuten myös Manalaa. Ja kaikkia kuolleita. Sinua en muista, kiitos ja anteeks.

Olikos tuo sama keikka kun Juhaniturbo ui Koffin puiston altaassa. Minulla vuodet sekaisin.

Elco ei joo päästänyt minua kämpilleen jatkoille, vaikka työnsin maihinnousubuutsia rautaporttinsa väliin. Nimitteli minua sosiopaatiksi. Pelkäsi että tiedän missä asuu.

No hitto vain hämärä muistikuva koko kaupunginosasta. Hämärämieheltä tiedustelin reittiä keskemmälle, vaikka olin kymmenen vuotta Stadissa asunut. Silläkin matkalla lähdin ensin väärään suuntaan.

Yöpymispaikkani oli autossani.. vai isän autoko silloin... Senaatintorin toisella puolen. Hallituskadulla sopivasti Maatalousministeriön edessä. Heräsin kun parkkipirkot koputtivat tuulilasiin. Vaikka parkki oli maksettu ja kai sitä saa autossaan nukkua, jumalauta.

Sitten kömmin yliopistolle kahville ja paskalle.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2019 14:28 Isäni siis kuoli n neljä vuotta sitten ja nyt äiti tuskailee, kun sijoitusosakkeen (liikehuoneisto) korjaus ja ylläpito maksaa niin, että rahat ei meinaa riittää. Ko. huoneisto oli viime vuoden lähes kokonaan (vai kokonaan?) ilman vuokralaista, nyt onneksi on vuokralainen. Vanha talo, jossa putkiremppaa (sekä käyttövesi että viemäri) ja julkisivuremppaa.

Äiti yrittänyt jo pitkään myydä ko. osaketta, mutta eihän tuolla persejönsterissä ole mitään markkinaa.

Nyt kun tänään soitin, ehdotti, että josko minä ostaisin..

Sanoin, että jos rahat meinaa loppua, annan sitten hänelle rahaa. Vaimo ei varmasti asiasta innostuisi, mutta varmasti tehtäisiin niin, että annetaan sitten sama summa molempien vanhemmille (vaimon vanhemmat eivät rahaa tarvi, päin vastoin ovat lahjoittaneet omille lapsilleen ja lastenlapsilleen, mutta tietysti reilu peli pitää olla).

Nyt kun on vuokralainen, ei akuuttia ongelmaa, mutta jos on taas pitkään ilman vuokralaista, on eläkeläisen hankala hoitaa juoksevia kuluja.

Veljensä, eli miljonäärieno, oli myös tarjonnut rahaa, mutta äiti oli sanonut, että mä pidän huolen. Oh gosh. Onhän tämä uusi elämäntilanne, mutta tietysti äiti olisi valmis urhaamaan henkensä lapsen puolesta, eli kyllä mä nyt tarv. hoidan tämän.

En viitsi sanoa tästä vaimolle mitään, koska turha alkaa tässä vaiheessa riitelemään asiasta, kun asia ei ole ajankohtainen.
Tämä ratkesi, äippä sai liikehuoneiston myytyä (tosin kauppakirjoja ei vielä ole allekirjoitettu).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Psykoterapiapaikan hakeminen on vähän kuin hakisi töihin. Terapeuteilla on pitkä kesäloma, joten tuli mieleen laittaa tuo vanha "haku" tänne:
...
Edit: saatan ehkä käyttää em. tekstiä tulevaisuudessa oikeaan tarkoitukseensa, joten editoin pois.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 11.06.2019 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla kai lähinnä shokki isäni ja äitini kuolemista, molemmat melko ikävällä tavalla. Anteeksiantamaton katumus, miten taisin jättää äitini hänen viimeisenä yönään ilman apua... ajatellen että ainahan se valittaa, kellonajat unissaan usein sekaisin, en mä nyt keskellä yötä ala sen kamoja pakkaamaan ja äitiä pukemisessa auttamaan. Ehtii sitä aamullakin. Varkauteen oli siis tarkoitus lähteä, ei suoraan sairaalaan (jonne ei halunnut). Kai viimeiseen asti halusin uskoa, että kyllä se siitä. Kävin kyllä tarkastamassa, että äitini vaikutti hengittävän tasaisesti ja nukkuvan. Silti luultavasti yönsä oli hirveää kärsimystä, hylätyksi tulon kokemusta ja aamulla sitten kuoli. Olisi varmaan kuollut muutenkin, mutta petin hänet vasta ihan lopuksi. Epäonnistuin niin pahasti ja tylysti ettei mitään rajaa. Ei tuohon auta, vaikka itse Jeesus antaisi anteeksi, äitini minun pitäisi tavata. Joten en minä itse mitään apua ansaitse.

Sitten vielä synkeämpänä, että ensin enoni ja sitten raihnaat vanhempani veivät kaiken huomioni ja voimani. Oikeusjuttukin vuosikausia. Kavereistakin olin vieraantunut vähitellen. Ja kun oli se oma hyvä ydinperhe (menneistä ongelmista huolimatta), se oli minun koko maailmani lopulta.

Useimmilla lienee perhe, kavereita ja suku, minulla ei. Ei ketään vierellä eikä edes henkisenä tukena. Homie on pitänyt minua hengissä soitoillaan, mutta ei hänestä käytännön apua tai neuvoja saa. Vieras olento. Tietenkään ei tarvitse olla kuin minä, mutta sirpale kerrallaan yhteistä asiaa oli perheessä ja vähän kavereissakin. Koti, yhteiset asiat, yhteiset jutunaiheet ja osin asenteetkin vaikkei yksi yhteen, niin ainakin yhteiset ongelmat ja niiden miettiminen. Kavereiden kanssa vähemmän kuin perheessä, mutta osin samaa yhteisenä asiana.

Äidinkin kuoltua putosin siis täyteen lohduttomaan tyhjyyteen. Mikään ei kenellekään muulle merkitse mitään. Vieraassa maailmassa ihan ventovieraiden keskellä.

Alkuun tuntui kuin olisin suorastaan mykkä, ilman lähipiiriä jonka kanssa jutella. Lisäksi ongelmat iskivät kunnolla asuntojen, hautajaisten, virastoissa asioinnin ja taloudellisten asioiden pelon kautta. Ihan yksin tyhjyydessä. Riuhtaisuina sain tehtyä välttämättömät järjestelyt, ihan voimattomana jo. Ja jopa siivouskyvyttömänä joo.

En ole saanut yhteyttä edes pariin vanhaan kaveriin, jotka eivät korvaisi perhettäni, mutta jotain sentään. Ainoan tietämäni sukulaisenikin tunsin lähinnä ihan pikkupoika-aikoinani, hän on eläkkeellä, asuu Tampereella, ei hänelle kannata selostaa. No, Jussi-serkultahan kuoli vuosikymmenien varrella ensin isä Veikko, sitten siskonsa eli serkkuni Ulla, sitten äitinsä eli tätini Rauni, sitten pari vuotta sitten vaimo Irene. Kaikkien hautajaisiaa olin. Ei lapsia. Kuulemma silti hyvin pärjää, koska "Tampereella on niin paljon vanhoja kavereita". Ai jaa. minulla ei mitään.

Tuon sanottuani nyt on pätkittäin fiilistä, että pysynpä elossa. Ja vaikkei ettei ketään tapaamaani pätkääkään kiinnosta, minun ja entisen lähipiirini kiinnostavat asiat ovat vielä olemassa, eikä niiden merkitys riipu siitä kiinnostavatko ne jotain Homieta vai ei.

Alkoholistakin rauhallisella tasoittelulla osaan vähitellen luopua, samoin liian kalliista röökistä.

Silti yllättäen introvertillekin vaikeaa tämä totaalinen yksinäisyys, tyhjyys, merkityksettömyys kaikille muille, oma vanheneminen, kunnon loppuminen, avuttomuus ongelmien kanssa ym.

Tuskin siinä mikään terapeuttikaan auttaisi, erikoisiin vieraan maaiman ongelmiin. Mitä noissa keskustelemista vieraan niiku ammatilaisenkaan kanssa. . Vain sairauslomaa ns."yrittäjällekin" MYEL-korvauksin ja resepti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.06.2019 9:21
Tuskin siinä mikään terapeuttikaan auttaisi, erikoisiin vieraan maaiman ongelmiin. Mitä noissa keskustelemista vieraan niiku ammatilaisenkaan kanssa. . Vain sairauslomaa ns."yrittäjällekin" MYEL-korvauksin ja resepti.
Miksi et hae rahoja pois?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2019 11:20
Gat kirjoitti: 11.06.2019 9:21
Tuskin siinä mikään terapeuttikaan auttaisi, erikoisiin vieraan maaiman ongelmiin. Mitä noissa keskustelemista vieraan niiku ammatilaisenkaan kanssa. . Vain sairauslomaa ns."yrittäjällekin" MYEL-korvauksin ja resepti.
Miksi et hae rahoja pois?
-Mä hädintuskin jaksan edes vetää vessan. Joten liikaa järjestelyä, vaikka ok harkitsen. Hammaslääkäri, jos sinne pääsen, ensin. Sitä ei Myel korvaa.
-En ole tottunut olemaan muiden armoilla, vaikka niin minun pitäisi olla.
-Sinä olet ainoa (vain nikkinä) tuntemani yksityislääkäri, ja olet järjestelmällisesti kieltäytynyt auttamasta edes rahalla. Minua ja äitiäni. Tiedänhän minä, että olet nuorena vahingossa imenyt kyrpää, mutta mitäs minä siitäkään kertomaan. Minusta taas sinä tiedät jo lähes kaiken, ei paljoa tarvitsisi keskustella.

Edit. Sovittava piirteesi on avaruuslentokiinnostuksesi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.06.2019 11:41
James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2019 11:20
Gat kirjoitti: 11.06.2019 9:21
Tuskin siinä mikään terapeuttikaan auttaisi, erikoisiin vieraan maaiman ongelmiin. Mitä noissa keskustelemista vieraan niiku ammatilaisenkaan kanssa. . Vain sairauslomaa ns."yrittäjällekin" MYEL-korvauksin ja resepti.
Miksi et hae rahoja pois?
-Mä hädintuskin jaksan edes vetää vessan. Joten liikaa järjestelyä, vaikka ok harkitsen. Hammaslääkäri, jos sinne pääsen, ensin. Sitä ei Myel korvaa.
-En ole tottunut olemaan muiden armoilla, vaikka niin minun pitäisi olla.
-Sinä olet ainoa (vain nikkinä) tuntemani yksityislääkäri, ja olet järjestelmällisesti kieltäytynyt auttamasta edes rahalla. Minua ja äitiäni. Tiedänhän minä, että olet nuorena vahingossa imenyt kyrpää, mutta mitäs minä siitäkään kertomaan. Minusta taas sinä tiedät jo lähes kaiken, ei paljoa tarvitsisi keskustella.

Edit. Sovittava piirteesi on avaruuslentokiinnostuksesi.
Ymmärrän, että toimintakykysi on lähellä absoluuttista nollapistettä, mutta yritä nyt raahautua sinne vastaanotolle. Ainakin saisit rahaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ensimmäisen kipulääkkeen purku on jo niin pitkällä, että pillereitä joutuu leikkelemään. Tuntuu että mitä pienemmälle annokselle oksykodoni menee, sen tiukemmassa se istuu.

Maantiepyörä alkaa pikkuhiljaa liikkua, mutta Hb ei vaan meinaa nousta. Vauhdit ei vieläkään sairastumista edeltävällä tasolla, samoin sykkeet turhan korkeat rasitukseen nähden, selittynee pitkälti tuolla hemoglobiinin alhaisuudella.

Lomilta palannut syöpälääkärini on muuttanut mieltään, määräsi vähän laajemmat verikokeet vissiin ferritiinivarastojen määrittämiseksi. Saatan sittenkin saada suonensisäistä rautaa kuurin. Pyysin epoakin. Ei mokoma suostunut :D

Sen sijaan rva kehui kevyesti päivittynyttä habitustani, kasvattamaani tukkaa jossa hipaus harmaata ohimolla. En kavahda harmaita, pikemminkin toivon että niitä olisi enemmänkin. Tulisi makea kontrasti, todella tummanruskea - melkein musta uustukka jossa häivähdys hopeaa, kevyt rusketus ja ikävuosiin + kilometreihin nähden melko uurteettomat kasvot. Kiva saada pitkästä aikaa komplimentseja vastakkaiselta sukupuolelta ulkonäöstään, doc ei ole nääs ainoa :mrgreen: Oli pakko vähän flirttailla kiitokseksi. Itseni ikäinen, kivannäköinen, mukavalla tavalla räväkkä nainen. Vaimolta flirttiä tai komplimentsejä ei onneksi liikaa heru, ettei mies vielä ylpisty!

Lähiaikoina taas vähän laajemmat kuvannokset. Tärkein markkeri on laskenut normaalin tasolle eikä käsittääkseni mikään indikoi että olisi syytä huoleen. Ensimmäinen vuosi kai ollaan aina näissä hommissa tarkimmillaan. Otan päivän kerrallaan. Joskus toki putkahtaa pelko perseeseen ja perheeseen, mutta harvemmin. Jos // kun se tulee, se tulee. Se ei ole mikään syy antaa sen pilata välissä olevia päiviä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pelkään vanhenevani.

Olen tähän asti aktiivisesti kieltänyt asian, mutta nyt epäilen, että kellotaajuus on alentunut aiemmasta.

Tietysti jokaisen realiteeteissa olevan ihmisen pitäisi hyväksyä tämä, mutta jotenkin se on vaikeaa. Olenhan mä 51, eli tietysti objektiivinen elämän realiteetti on, että parasta ennen -päivä on mennyt ohi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ aika ostaa harrikka!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.06.2019 10:15 ^ aika ostaa harrikka!
Juu. Tänään ensimmäistä kertaa tuli ajatus, että ymmärrän, mistä viidenkympin villitys johtuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2019 10:18
sivustahuutaja kirjoitti: 14.06.2019 10:15 ^ aika ostaa harrikka!
Juu. Tänään ensimmäistä kertaa tuli ajatus, että ymmärrän, mistä viidenkympin villitys johtuu.
"Koska en enää elä kauan, voi ajaa kovaa, käyttää päihteitä ja nussia paljaalla!"
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ei mulla kuolemanpelkoa ole (vielä), mutta harmittaa, että en ole enää parhaassa tikissä.

Ps. tietysti syytä todeta, että mun perusluonne on sellainen, että aina jokin asia harmittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minua harvemmin harmittaa muut asiat kuin omat virheet tai jos minua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Huolisssani sen sijaan voin olla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2019 9:44 Pelkään vanhenevani.

Olen tähän asti aktiivisesti kieltänyt asian, mutta nyt epäilen, että kellotaajuus on alentunut aiemmasta.

Tietysti jokaisen realiteeteissa olevan ihmisen pitäisi hyväksyä tämä, mutta jotenkin se on vaikeaa. Olenhan mä 51, eli tietysti objektiivinen elämän realiteetti on, että parasta ennen -päivä on mennyt ohi.
Mua lähinnä nyppii fyysisen suorituskyvyn lasku. Vanhat vammat on alkaneet kolottaa. Ikänäkö vaivaa urheillessa. Polvet ei enää yhtään kestä juoksua. Keho ei enää palaudu niin kuin ennen. Koko ajan joutuu tekemään enemmän töitä, että taidot pysyy edes ennallaan. Itsesuojeluvaistokin ryökäle lisääntyy. Nuorena sitä meni sata lasissa ihan luonnostaan, mutta vuosi vuodelta joutuu entistä enemmän potkimaan itseään, että uskaltaa ottaa maksimit irti. Vanheminen on yhtä tuskaa ja aina vaan pahenee.

Ulkonäön vanheminen ei oo haitannut eikä henkistä kehitystä tunnu hirveesti tapahtuvan, joten niiden suhteen vanheminen on ollut ihan OK.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2019 9:44 epäilen, että kellotaajuus on alentunut aiemmasta.
Niin, kyllä mäkin tässä välillä olen pelkäillyt, että aivojen plastisuuden biologinen väheneminen yhdistettynä keski-ikäisen elämäntavan rutinoitumiseen tuottaa jonkinasteista henkistä jäykistymistä ja ajattelun kapeutta.

Mut sun kehityskäyräsihän on oikein lupaava. Joskus Kitinän alkuaikoina olit vielä aika dogmaattinen jäärä, kun taas nykyisin ajattelusi antaa paljon ketterämmän vaikutelman. Ja nämä harrastuksesi ja kiinnostuksenkohteesi eivät varsinaisesti viittaa siihen suuntaan, että uuden oppiminen olisi jotenkin kovin hidasta kohdallasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Tälle komppaus.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Edelliseen minun on sanottava hiukan vastalausetta ottaen esimerkiksi monsieur Kesäarskan, jonka parhaiten tunnen, että itse olen aina ollut samanlainen. Lapsesta kuolleeseen asti olen ollut sopeutuva, rauhallinen, väkivallaton, mukava, täysraitis, utelias, salliva, tissimies, sodanvastainen, kiinnostunut mitä nyt aivokapasiteetilta pystyn.

KESÄ
Mielestään täysin muuttumaton olio
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti: 14.06.2019 10:52Mua lähinnä nyppii fyysisen suorituskyvyn lasku.
+1. Toki mulla on syykin tähän. Onko lausui että tuollaisesta hoitoputkesta toipuminen saattaa viedä vuodesta kahteen.

Jotenkin silti petetty olo. Minä annan koneistolle sitä mitä se tarvitsee (lepoa ja ravintoa sekä rääkkiä sopivassa suhteessa) ja vastavuoroisesti sen pitää viedä minut sinne minne haluan mennä, siinä ajassa jossa minä haluan. Tämä ei ole tänä vuonna toteutunut.

Katselin vanhoja kuntoilulogeja. Vuonna 2017 - jolloin sain syöpädiagnoosin - maatietä poljettiin reilut 3.000 km. Syöpävuonna enää 500. Juhannuksena meni tälle vuodelle eka tonni rikki eli suunta on oikeanlainen, mutta kyrpii kun koneesta ei saa ulosmitattua edes vanhoja tehoja. Pk-harjoittelu on saatanan vaikeaa, kun pumppu takoo 10-20 bpm liikaa rasitukseen nähden. Pitää varmaan ruveta ajamaan peekoot mummonpyörällä ja VK:t ja maksimit sitten haararaketilla.

+100km lenkkejä on tälle vuodelle kolme, mutta ne ovat vielä liikaa. Ne jaksaa ajaa, mutta palautuminen kestää liian kauan. Emännällä ei riitä oikein huumorintaju siihen että ukko on ensin puoli päivää lenkillä ja sitten ryytynyt ja väsynyt seuraavat puolitoista päivää. Tuntuu että 50-90km rauhallliseen tahtiin ja reippaammalle vauhdille puolet siitä on tälle kaudelle sopivaa kyytiä.

Olen silti niin onnellinen ettei viinapiru ole enää ristinäni. Seuratessani nyt juhannuksena haukottelevia ja seitinohuessa krapulassa ryytyviä sukulaisia mökillä tunsin monta kertaa kiusausta sanoa "se on kuulkaa ihan oma valinta." Juhannusaamuna olin jo seiskalta fillarin selässä ja kävin fiilistelemässä tyhjällä mahalla 70 kilsan lenkin. Sai kerrankin mennä maantiellä rauhassa, ei ollut montaa muuta kulkijaa. Jussin saldoksi jäi vain 145km, kiusaus oli ajaa kolmaskin seiskakymppinen, mutta jalat ilmoittivat vuorostaan päälle, että "nyt jotain tolkkua tähän hommaan stna!"

Ihmeen vähän juomattomuutta on toistaiseksi joutunut selittelemään. Työpaikan illanvietoissa on kyllä snadisti kurjaa, kun jossain vaiheesassa iltaa kaikki ovat yhdellä aallonpituudella ja minä yksin toisella. Sitä tulee lähdettyäkin nykyään varsin aikaisin.

Joku voisi sanoa että vaihdoin yhden addiktion toiseen. Todennäköisesti näin, mutta yhtä todennäköistä on että saatan saada muutaman pulloon hukatun elinvuoden näillä terveemmillä elämäntavoilla takaisin. Ainakin toivon niin.

Vielä kun saisi avioelämän toimimaan niin olisin Onnellinen Miäs. Lasten kanssa välit ovat paremmat. Ehkä voisin olla vähemmän ankara, mutta yritän osaltani kasvattaa heistä oma-aloitteisia, omilla aivoillaan ajattelevia kunnon kansalaisia. Tarkoittaa sitä että kodin askareisiin osallistutaan, eikä vaan istuta kaivamassa nenää telkkarin ääressä. 11-vuotias leikkaa jo nurmea iskän kanssa ja keskimmäinen on kunnostautunut pikkuveljensä lapsenvahtina - jos kohta pari kertaa karannut vartiosta. Yritin takoa sotilasmeininkiä ihailevalle nappulalle, että vartiomies ei IKINÄ jätä vartiopaikkaa ennen kuin hänet vapautetaan. Ei ole vielä mennyt täysin kaaliin.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin