Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sopinevat paremmin tähän ketjuun.

Ennen kuin kadotan nämä linkit, tässä teille ja myös "Yes please Sir. Can I please have one more, please" -Homiellekin.

Aktiivimallista, tukityöllistämisestä ja työkkärikursseista. "Uravalmennuskin" mainitaan.

Tuokin nainen on tosiaan yrittänyt, opiskellut, ollut yrittäjänä, tukityöllistettynä ja vakkarina siellä kunnes puljulta loppuu rahoitus (kuten minullekin kävi) ... ja sitten työkkärin kurssille leikkimään ihan joutavia... ilman tulosta juuri kenellekään. Paitsi konsulttifirmoille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c668 ... 7f99a45180

Eikä aktiivimallin kannattaja´kokoomus-sikakaan usko metodeihin:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03be ... 944e3b12c7

Phhh.. jos en muuta, olen tuon ulkopuolella jo, silti empatiseeraan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sinulle on jatkuvasti tolkutettu, että aktivoinnin tärkein tehtävä on viedä pois vapaa-aikaa. Siinä se toimii oikein hyvin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä ollaan asian ytimessä:
– Tai siis kyllä Suomessa saa yhä mielipiteitä olla, kunhan ne vaan ovat oikeita. Jos oma mielipide poikkeaa niin sanotusti yleisesti hyväksytystä tai vallalla olevasta, sitten kannattaa pitää suunsa kiinni. Ja siksi moni vaikeneekin, Pantse lisää.
Eppu Normaali ottaa rajusti kantaa Suomen nykytilaan: sananvapauden arvo on bändin mukaan mennyttä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 16.06.2019 15:05 Tässä ollaan asian ytimessä:
– Tai siis kyllä Suomessa saa yhä mielipiteitä olla, kunhan ne vaan ovat oikeita. Jos oma mielipide poikkeaa niin sanotusti yleisesti hyväksytystä tai vallalla olevasta, sitten kannattaa pitää suunsa kiinni. Ja siksi moni vaikeneekin, Pantse lisää.
Eppu Normaali ottaa rajusti kantaa Suomen nykytilaan: sananvapauden arvo on bändin mukaan mennyttä
Höpö höpö. :perse:
Salainen poliisi tulee yöllä kello 3 hakeman tyypin joka on lausunut "vääriä" mielipiteitä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 26.05.2019 17:54 Sopinevat paremmin tähän ketjuun.

Ennen kuin kadotan nämä linkit, tässä teille ja myös "Yes please Sir. Can I please have one more, please" -Homiellekin.

Aktiivimallista, tukityöllistämisestä ja työkkärikursseista. "Uravalmennuskin" mainitaan.

Tuokin nainen on tosiaan yrittänyt, opiskellut, ollut yrittäjänä, tukityöllistettynä ja vakkarina siellä kunnes puljulta loppuu rahoitus (kuten minullekin kävi) ... ja sitten työkkärin kurssille leikkimään ihan joutavia... ilman tulosta juuri kenellekään. Paitsi konsulttifirmoille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c668 ... 7f99a45180

Eikä aktiivimallin kannattaja´kokoomus-sikakaan usko metodeihin:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03be ... 944e3b12c7

Phhh.. jos en muuta, olen tuon ulkopuolella jo, silti empatiseeraan.
Enhän minä mitään aktiivimallia kannata. Näissä keskusteluissa vaan se mikä on minun mielestäni realismia on sinun mielestäsi alistumista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vähän mietin mihin osioon tämä kuuluisi:

"Tommi Uschanov: Marx ja meemit määrittelevät nykyvasemmiston"

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/1 ... j6HaX5_srI
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ olihan tuossa kaikenlaista pohdintaa. Tuollaista tajunnanvirtaa syntyy vähemmän kun toimitaan omilla rahoilla.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^ Käsittääkseni Tommi Uschanov kyllä työllistää itse itsensä, eikä ole esim. minkään yliopiston leivissä.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 18.06.2019 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tarkoitin tuota vasemmiston harrastamaa pohdiskelua. Marxin ajatusten merkitysten pohdinta on vähän tylsää, jos maksaa omat laskunsa omalla työllään. Tuskin nuo Tommin viittamat Marxismin uudelleen somen kautta löytäneet ovat mitään ammattitoimittajia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti rambourpoille ja palloliitolle tulee penaltia.

Näkökulma: Eikö Suomen Cupin ilonpilaajien toimistolta löydy peiliä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 18.06.2019 11:08 Toivottavasti rambourpoille ja palloliitolle tulee penaltia.

Näkökulma: Eikö Suomen Cupin ilonpilaajien toimistolta löydy peiliä?
Kyseessä oli siis tapahtuma peliajan ulkopuolella. Olkoon ohjeistus järkkäreille peliin mikä tahansa, ei ole ollenkaan sama asia olla päästämättä katsojia kentälle pelin aikana kuin pelin jälkeen juhlimaan cupin voittoa. On selvää, että koska kenenkään henkeä tai terveyttä ei uhattu, kaasun käyttö on lähtökohtaisesti selvä ylilyönti. Analogia voi olla ontuva, mutta eihän poliisikaan kaasuttele samalla tavalla tuosta noin vaan ja sinnepäin. Kaasuttaminen todellakin on tarkoitettu lähes viimekätiseen käyttöön.

Kuka tässä on sitten vastuussa, kenen ohjeilla tai ilman mentiin, siitä tulisi keskustella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en ole seurannut tätä asiaa niin tarkkaan, että osaisin muodostaa mielipiteen, mutta miksi suositeltu vaihtoehto ei ole ottaa näitä kansalaisia vastaan täällä ja viedä oikeuteen terroristijärjestöön kuulumisesta ja järjestön terroritekojen eteen toimimisesta? Luulisi tämän olevan signaalivaikutukseltaan vahva vaihtoehto?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 19.06.2019 9:57Luulisi tämän olevan signaalivaikutukseltaan vahva vaihtoehto?
Ai kun saa sakkoja, jotka kuitenkin yhteiskunta maksaa? Tai saa jopa ehdollista?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 19.06.2019 9:57 Mä en ole seurannut tätä asiaa niin tarkkaan, että osaisin muodostaa mielipiteen, mutta miksi suositeltu vaihtoehto ei ole ottaa näitä kansalaisia vastaan täällä ja viedä oikeuteen terroristijärjestöön kuulumisesta ja järjestön terroritekojen eteen toimimisesta? Luulisi tämän olevan signaalivaikutukseltaan vahva vaihtoehto?
Näin joudutaan ehkä tekemäänkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 19.06.2019 10:03
urpiainen kirjoitti: 19.06.2019 9:57Luulisi tämän olevan signaalivaikutukseltaan vahva vaihtoehto?
Ai kun saa sakkoja, jotka kuitenkin yhteiskunta maksaa? Tai saa jopa ehdollista?
No, en tunne tosiasiallista rangaistuskäytäntöä (ja kuten tuli todistetuksi vastikään, sinä kuitenkin ehkä vieläkin huonommin), mutta minusta se ei ole kauhean relevantti tässä asiassa. Kostomentaliteetin sijaan keskeistä olisi minusta saada mahdollisimman selkeä ja virallinen kannanotto siihen, että tätä julkisuudessa näiltä isis-vaimoilta kuultua selittelyä siitä, että he ovat vaan olleet miestensä mukana vailla mitään kytköstä terrorismiin, ei hyväksytä ollenkaan, vaan saavat vastata teoistaan kuin aikuiset ikään. Ei välteltäisi asian käsittelyä, vaan linjattaisiin selkeästi harmaa alue pois.

Tältä pohjalta saataisiin ehkä vahvempaa taustaa myös tuossa Ylermin linkkaamassa artikkelissa suositellun uuden lainsäädännön rakentamisen arvioinnille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suorittakoon rangaistuksen siellä missä rikoksensa ovat tehneet. Suomi voi vaadittaessa osallistua kustannuksiin kun on mokattu ja päästetty kansalainen ulkomaille selvässä rikokseen ryhtymistarkoituksessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on vähän naurattanut minua: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006203764.html

Tosin ehkä ei kannattaisi linkata tätä Kitinään ja antaa ideoita; hakematta tulee mieleen, että ehkä täältä löytyy todellinen esimerkki Puolimatkan mielikuvituksellisesta uhasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 14.08.2019 10:27 Tää on vähän naurattanut minua: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006203764.html

Tosin ehkä ei kannattaisi linkata tätä Kitinään ja antaa ideoita; hakematta tulee mieleen, että ehkä täältä löytyy todellinen esimerkki Puolimatkan mielikuvituksellisesta uhasta.
Minä taas olen haaveillut voivani olla Näkymätön Mies, jolloin kulkisin uimahallin naistenpuolella päivinä, jolloin sinne tulee paljon lukiolaistyttöjä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Eli idea olisi, että joku muuttaisi juridisen sukupuolensa naiseksi, jotta pääsisi naisten pukuhuoneeseen?

huh huh
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikään ei ole niin hullua etteikö joku sitä olisi tehnyt. Tosin vaaditut toimenpiteet taitaa karsia pahimmat ressukat pois, jäljelle jää vain pahiten pimahtaneet.

Toisaalla taasen on jo sukupuolensa vaihtaneita, että pääsevät naisten sarjoihin kilpailemaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 14.08.2019 11:01 Mikään ei ole niin hullua etteikö joku sitä olisi tehnyt. Tosin vaaditut toimenpiteet taitaa karsia pahimmat ressukat pois, jäljelle jää vain pahiten pimahtaneet.

Toisaalla taasen on jo sukupuolensa vaihtaneita, että pääsevät naisten sarjoihin kilpailemaan.
Eikö olisi yksinkertaisempaa ryhtyä uimahallin siivoojaksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 19.06.2019 10:03
urpiainen kirjoitti: 19.06.2019 9:57Luulisi tämän olevan signaalivaikutukseltaan vahva vaihtoehto?
Ai kun saa sakkoja, jotka kuitenkin yhteiskunta maksaa? Tai saa jopa ehdollista?
Jos henkilö osoittaa toiminnallaan haluavansa mieluummin väkivallalla rakennetun sortovallan kuin demokraattisen sivistysvaltion, niin signaalivaikutus vaatisi tämän henkilön eristämistä jonnekin Brutalandiaan. Ikuinen porttikielto.

Jos jotain mediaa pitää aiheesta saada, niin jenkit kyllä vuotaa jotain lämppärikuvaa tasaisin väliajoin. Niistä voi sitten vertailla kamelikuskin elämää salkkareihin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hesarissa oli viikonloppuna pitkä artikkeli kunniaväkivallasta ja tänään näköjään aihetta jatkaa mielipidekirjoitus, joka ei kuitenkaan ole yhtä hyvä. Ihan hyvä, että tätä aihetta nostetaan esille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ väkivalta on jo laitonta. Muunlainen alaikäisten vapauden rajoittaminen on sitten haastavampi juttu.
Proffan kirjoitus oli tuossa suhteessa ihan hyvä.

Jos suomalaisessa perheessä saa keskimäärin syödä karkkia x päivänä viikossa ja pelata y tuntia, niin onko noita pienenmät määrät sitten sama asia kuin huivin vaatiminen?

Kyllä meillä väännetään välillä tiukastikin pukeutumisesta. Tietyn tyyppinen pukeutuminen ei enää sovi 10 vuotiaalle. Samoin jotkin kuvioyhdistelmät ovat mielestäni visuaalista pahoinpitelyä.

Kyllä minusta vanhemmilla on oikeus ’pakottaa’ lapsi käyttämään huntua siinä missä saa ’pakottaa’ lapsen syömään kasviksia joka aterialla.

Suomessa oppivelvollisuus alkaa jo eskarista, joten kyllä se lapsi meillä näkee perheensä ulkopuolelle. Jos väkivallan uhka poistetaan, niin lapsi voi 18 täytettyään haistattaa pitkän vitun kusipääsukulaisilleen, lukea itsensä lääkäriksi ja puhua vihapuhetta varbaareista koko loppuelämänsä.
Vastaa Viestiin