Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 22.06.2019 23:51 ... sivustahuutaja katsoo maailmaa niin rationaalisesti että monesta se tuntuu epäempaattiselta kun hän haastaa tunnepohjaisia kokemuksia. Itse osaan lukea rivien välit, koska tunnistan tyypin.
Osaat lukea paremmin kuin moni muu? Äläpä nosta itseäsi jalustalle. Itse olen myös suorapuheinen ja rationaalinen, mutta tunnistan usein kusipäisyyttä sivustahuutaja kommenteissa. Tässähän on taustalla luonnollisesti se, että palstakirjoituksien perusteella maailmankatsomuksesi ja sitä kautta mielipiteesi on monissa asioissa samoja kuin sivustahuutajalla, jolloin on aika vaikea tuntea negatiivisia tuntemuksia kirjoituksistaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2019 9:34
So Hard kirjoitti: 22.06.2019 23:51 ... sivustahuutaja katsoo maailmaa niin rationaalisesti että monesta se tuntuu epäempaattiselta kun hän haastaa tunnepohjaisia kokemuksia. Itse osaan lukea rivien välit, koska tunnistan tyypin.
Osaat lukea paremmin kuin moni muu? Äläpä nosta itseäsi jalustalle. Itse olen myös suorapuheinen ja rationaalinen, mutta tunnistan usein kusipäisyyttä sivustahuutaja kommenteissa. Tässähän on taustalla luonnollisesti se, että palstakirjoituksien perusteella maailmankatsomuksesi ja sitä kautta mielipiteesi on monissa asioissa samoja kuin sivustahuutajalla, jolloin on aika vaikea tuntea negatiivisia tuntemuksia kirjoituksistaan.
Voi, nyt se loukkaantui. En väittänyt mitään "paremmin kuin muut" vaan että miten itse tulkitsen henkilön tekstit. Ihmettelen miten joku ajattelee sivustahuutajan vihaavan itseään, luultavasti elämäänsä tyytyväisin tyyppi täällä.

Ymmärrän kyllä että sinulla on alemmuuskompleksi ja kateus, mutta koeta nyt edes vähän peitellä sitä, sisko.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 22.06.2019 18:57 Sivustahuutajaa ja Bluntlya pidän myös ihmisvihaajana, mutta taitavat molemmat vihata itseään yhteismitallisesti, joten ei ehkä voi odottaa syleilevää lempeyttä muitakaan kohtaan.
Aika mielenkiintoinen tulkinta siihen nähden, että nostan jatkuvasti esiin yksilön oikeudet. Ymmärtääkseni muita ihmisiä ei ole olemassa kuin yksilöitä.

Nostan jatkuvasti esiin niitä upeita juttuja, joita ihmiskunta on saavuttanut. Miksi pitäisin esim. hyvinvoinnin lisääntymistä hyvänä asiana, jos vihaisin ihmisiä? Eikö minun pitäisi jotenkin toivoa ihmiskunnan tuhoutumista?

Ehkä tässä tulkinnassasi on kyse siitä, että en näe mitään järkeä tuhlata rajallisia resursseja kurjuutta lisäävien käyttäytymismallien tukemiseen. En anna alkoholistille rahaa viinaan, mutta esim. voin ostaa kalliinkin lahjan, jos näen sen hyödyllisenä saajalleen. Monet muut tuntuvat ajattelevan, että kurjuudessa elämistä pitää tukea. Ymmärrän tuollaisen ajattelun, mutta en näe sitä kestävänä ratkaisuna. En antaisi lapseni elää alkoholistina lapsuudenkodissaan. Enkä antaisi lapselleni rahaa sen perusteella, että hän olisi työtön. Auton voisin ostaa lapselleni, jos sillä autolla voisi sitten jakaa vaikka postia elääkseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pahimmat on jo poistuneet kitinästä. Niistä ainakin osan käytöstä selittänee henkilön paha olo, kun poistivat itsensä koko maailmasta, mutta siitä huolimatta toisten päälle oksentaminen ei ole hyväksyttävää käytöstä edes anonyymissä internetissä, joten hyvä kun poistuivat. En ole jäänyt kaipaamaan.

Jäljellä olevista pahin mulkku on Gat. Lähinnä koska kohtelee niin törkeästi niitä jotka yrittää olla hänelle ystävälliä ja/tai auttaa häntä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 24.06.2019 10:27Jäljellä olevista pahin mulkku on Gat. Lähinnä koska kohtelee niin törkeästi niitä jotka yrittää olla hänelle ystävälliä ja/tai auttaa häntä.
Näinhän se on. Erityisesti hämmästyttää jatkuva Homien häpäiseminen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 24.06.2019 10:29
Vagabondo kirjoitti: 24.06.2019 10:27Jäljellä olevista pahin mulkku on Gat. Lähinnä koska kohtelee niin törkeästi niitä jotka yrittää olla hänelle ystävälliä ja/tai auttaa häntä.
Näinhän se on. Erityisesti hämmästyttää jatkuva Homien häpäiseminen.
Hmmm.. en laskisi Homieta sydänystäväksi, vaikka soittonsa ovat pitäneet minua hengissä. Kovin vieraan kulttuurin olio, jolle höpötän liikaa samantapaisia asioita joita vanhempieni ja muinaisten kaverien kanssa luontevasti puhuin yhteisymmärryksessä. Ei nimittäin suostu mulle kylään vaikka matkansa vaikken safkaansa kaljaansa lupasin maksaa, eikä suostu mulle duuniin edes hänen mitoillaan isolla rahalla. Kuulemma Masis eli Depis. no mikäs se minulla on...

Edit: Tulipa avattua hyvä ketju... en kai minä osaa kuin tuhota. :(
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 24.06.2019 10:29
Vagabondo kirjoitti: 24.06.2019 10:27Jäljellä olevista pahin mulkku on Gat. Lähinnä koska kohtelee niin törkeästi niitä jotka yrittää olla hänelle ystävälliä ja/tai auttaa häntä.
Näinhän se on. Erityisesti hämmästyttää jatkuva Homien häpäiseminen.
Kyllä minä häntä jotenkin ymmärrän. Kun elämäntilanne on mitä on, ei hän pysty (?) olemaan mikään päivänsäde. Ikävä juttu. :(
Noin ylipäänsä olisi hyvä jos ihmiset miettisivät myös SYITÄ eikä vain SEURAUKSIA. Asiassa kuin asiassa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 24.06.2019 10:00 Ihmettelen miten joku ajattelee sivustahuutajan vihaavan itseään, luultavasti elämäänsä tyytyväisin tyyppi täällä.
Itse en ajattele näin. Lähinnä pidän häntä elcon kaltaisena kusipäänä, jolla on rajoittunut ja valikoitunut empatiakyky.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nyt taidat sekoittaa tunteet ja teot. Aikuinen ihminen kykenee toimimaan myös toisin kuin mitä tunteet jonain hetkenä ohjaisivat. En anna juopolle rahaa viinaan vaikka kuinka empatiseeraisin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Aika mielenkiintoisia kirjoituksia.

Minähän olen myös kokenut juuri Kitinässä asian, joka oikeasti on tosi vakavakin. Eli toteamus henkilön taholta, siis toivomus, että kuolisin!

En tiedä koskiko se enemmän vai se, ettei tähän ilmiselvään melkein rikokseen mitenkään haluttu puuttua!

Mutta se on ohimennyttä. Ylipäänsä on mielenkiintoista miksi minäkin olen niinpaljon saanut antipatiaa, vaikka "ansioni" on vain isot kirjaimet, iloisten värien käyttö ja joskus hieman liiankin kevyet kirjoitukset.

Itse olen analysoinyt sitä, että porukka ei halua kuulla aina ihmistä, jolla nyt ei ole niitä suuria elämän ongelmia.
Mutta heitä voin lohduttaa että ihan kaikilla on omat kitkansa tai miettimisensä tai pahat olonsa: ihan varmasti silloin tällöin minullakin!

Mukava, että olen kuitenkin huomattu niin etten ole mikään mulkku tässä ketjussa. Mukavuuttani korostan varmaan siihen ärsytykseen asti, mutta tiedättekö: vaikka itse sanonkin niin kyllä minä oikeasti olen aika mukava.
Tietenkin tuntevana ihmisenä vain tiettyyn rajaan asti. Mutta väkivaltaa en tee koskaan. En ikinä muulle luonnon omalle kuin hyttyselle ja senkaltaisille! Sen voin luvata! Eikö silloin saa sanoa, että on mukava!

Otan erillisiin kirjoituksiin kantaa myöhemmin! Ai eikö tarvitse?? Hehheh , kuulin äänen sanovan! Mutta kyllä minä sanasen voin sanoa, arvatkaapas millä tavalla...

MUKAVASTI!

KESÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ai niin. Kitinän pahin mulkku on tietysti turska. Narsisti joka tulee joka aiheeseen kirjoittamaan itsestään sanomatta mitään. Ignoren vuoksi ei vaan aina muista.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olen pitänyt turskaa alusta pitäen epäonnistuneena vitsinä. Kylähullu. Näin ollen kyseessä kusipääasteikolla on lähinnä kelvoton yritys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

SH. Otsikossa lukee superlatiivi "ilkein". Jos Arskan jutut ovat sinusta ilkeitä se on outo tulkinta. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 24.06.2019 12:46 SH. Otsikossa lukee superlatiivi "ilkein". Jos Arskan jutut ovat sinusta ilkeitä se on outo tulkinta. :wink:
Voidaan tehdä työnjako, että Gattaca on ilkein ja Arska mulkuin. Sinä niiden parhaana kaverina oot sellainen hangaround.
Universaali disclaimer.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Myös kauppatieteen opinnot suorittaneena en näe Sivustahuutajan jutuissa mitään kusipäisyyttä tai negatiivisuutta, vaan ihan neutraalin rationaalista analyysia maailman ilmiöistä. Olen huomannut saman ilmiön yleisemminkin: kun taloudelliset realiteetit ymmärtävä puhuu taloudellisista realiteeteista, joita tyypillisesti mitataan rahassa, saa taloudelliset realiteetit heikommin ymmärtävä helposti käsityksen, että toinen ymmärtää kaiken vain rahana ("kovat arvot"). Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan taloustieteilijä ajattelee asiat hyvinvointina ja sen maksimointina (yleensä yleisen hyvinvoinnin, toisinaan omansa). Joskus tämä ekoni kokee myös tunteita tms. tyttöjen juttuja, mutta ei etene asiakeskusteluissa ne edellä (ellei puhuta erityisesti tunteista, mikä ei yleensä ole aiheellista asiakysymyksissä).

Itse aiheeseen: en pidä ketään erityisen kusipäänä. Osa kirjoittajista on täysin turhia (esim. Stadinarska, ei substanssia) ja osa huvittavalla tavalla hönöjä (esim. Homeboy; yritys esittää intellektuellia Tex Willer -pohjalta päättyy aina nolosti), mutta kukaan ei tyylinsä tai ajatustensa takia ota isommin päähän. Olisi toki surullista, jos antaisin ottaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hans Jörgen kirjoitti: 24.06.2019 17:54

Itse aiheeseen: en pidä ketään erityisen kusipäänä. Osa kirjoittajista on täysin turhia (esim. Stadinarska, ei substanssia) ja osa huvittavalla tavalla hönöjä (esim. Homeboy; yritys esittää intellektuellia Tex Willer -pohjalta päättyy aina nolosti), mutta kukaan ei tyylinsä tai ajatustensa takia ota isommin päähän. Olisi toki surullista, jos antaisin ottaa.
Tuli mieleen Juice Leskisen muistelmat joita selailin joku aika sitten: JL tapasi jossain baarissa miehen joka ensin kehui häntä. Sitten JL:lle ja em. miehelle tuli jotain riitaa ja äkkkiä tuo mies olikin sitä mieltä että Juice ei osaakaan laulaa pätkääkään ja biisitkin ovat paskoja jne.

Eli: epäilen (vahvasti, btw) että tuo kritiikkisi minua kohtaan ei ole objektiivista (löysin tuon sivistyssanan Tex Willeristä) vaan taustalla ovat antipatiat allekirjoittanutta kohtaan. Tämä on oletus. Olen asiasta varma. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Homeboy65 kirjoitti: 24.06.2019 18:58
Hans Jörgen kirjoitti: 24.06.2019 17:54

Itse aiheeseen: en pidä ketään erityisen kusipäänä. Osa kirjoittajista on täysin turhia (esim. Stadinarska, ei substanssia) ja osa huvittavalla tavalla hönöjä (esim. Homeboy; yritys esittää intellektuellia Tex Willer -pohjalta päättyy aina nolosti), mutta kukaan ei tyylinsä tai ajatustensa takia ota isommin päähän. Olisi toki surullista, jos antaisin ottaa.
Eli: epäilen (vahvasti, btw) että tuo kritiikkisi minua kohtaan ei ole objektiivista (löysin tuon sivistyssanan Tex Willeristä) vaan taustalla ovat antipatiat allekirjoittanutta kohtaan. Tämä on oletus. Olen asiasta varma. :leuhka:
Olen varma, että kritiikkisi sinua kohtaan ei ole objektiivista.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vaikeaakin vaikeampi ottaa asiallista kantaa noihin tämänkin herran (H.J) juttuihin. Ne samalla hymähdyttää ja naurattaakin huvittavasti ja samaan aikaan ärsyttää oikeastikin koska minusta on ihan oikeasti käsittämätöntä kuinka niin moni asettautuu aivan pokkana toisten yläpuolelle kun mainitsee jostain toisesta.
Tyyliin "minä nyt olen ilman muuta parempi" kun tuo on jotenkin jotain allaovevaa huonompaa. Tämä kävisi vitsiksi, mutta kun se ei ole. En minä ainakaan kehtaisi oikeasti asettua jonkun yläpuolelle.
Onkos tämä H.J joku nimimerkki vai onko hän oikea henkilö? Hän on aina laittanut vihamielisiä lausuntoja meikäläisestä. Nyt hän on sitten Cool ja ilmoittaa että hän ei ole turha. Minä olen turha.
Kitinä on aikamoinen hiekkalaatikkokehä. Laumasieluna on helpompaa olla. No tämä nyt on ihan selvä.

Mutta asiasta hieman toiseen niin minä olen ennekin sanonut, että mielessäni minulla oli ennakkoluulo tai käsitys monista kirjoittajista sitä, että he pelleilivät. Esim. Tix entisissä aivan pöllöissä jutuissaan ja H.J myös puhumattakaan Manalasta.

Kuitenkin nämä henkilöt ovat "teknisesti" ilmeisesti hyvinkin älykkäitä. So Hardilla nykyisin on aika hyviä juttuja koska hän myös perustelee ne. Toki voi olla montaa mieltä, mutta ne ovat tulleet jotenkin aikuismaisemmiksi. Ja minua hämmästyttää että vaimokin on monella.

Nimittäin vaikka osaan ajatella tai analysoida ihmisiä niin monen kohdalla olen arvioinut väärin. Ja nimenomaa lapsellisempaan suuntaan! Ja vanhetessani olen huomannut että sen täytyy johtua siitä, että en tajunnut vielä tarpeeksi ajoissa, että tämä somekirjoittelu on aivan toista kuin elävässä elämässä toisen kanssa puhuminen!
Onhan selvää, että somessa on helpompi kirjoittaa tyhmää, oikeasti (siis ei vitsinä niinkuin minä teen) itseään korostavaa, tekstiä muiden kustannuksella. Eihän kukaan livenä yhtä idioottia puhuisi.

Omasta kirjoitustaidostani tai älykkyydestäni tai turhuudestani en nyt mainitse mitään. Riittää kun itse tiedän. :D
Tässä yhteydessä en voi pilaillakaan.

Mutta asia on monihaarainen todella. Rehellisyys ja suorapuheisuus live-elämässä olisi saavuttamisen arvoista. Somekeskustelussa on puolensa. Saa helpommin selville kanssakirjoittajan sysipimeät tai kirkaat puolet.

Minä katson peiliin syvästi siinä, että en ole analysoinut oikein ihmisiä ja heidän ammattejaan ja älykkyyttään ajoissa. Olen itse syypää myös siihen että olen tällainen Kitinän erityisyys. Jopa turhaksi ja ignoroitavaksi kelpaava. Mutta kyllähän tuo leikkikehähiekkalaatikkotouhua ja laumasieluisuutta enimmäkseen muilta silti on.

Mielenkiintoistahan tämä on loppujen lopuksi. Minua harmittaa oikea tyhmyys. Niin somessa kuin live-elämässäkin. Mutta miksi sitten itsekin näyttelin viiripäätä ja yhäkään en osaa laumasieluisuutta.

Mutta pärjännyt olen hyvin elämässä ja koetan jatkaa rehellisellä ja oikeasti toisia tallaamattomalla tiellä.
Mietin, jos lopetan jotkut turhat vitsit, tai turhat jutut, etteivät ne kuormita.

MUTTA väriä en halua lopettaa! Olen yhä sitä mieltä, että olen väriterapeutti ja värit vain tekevät iloa!!
Ja sen kyllä haluan sanoa, että olen mukava! Sitä ei nyt kukaan halua tunnustaa arvostavansa, heh. Sen takia kerron, että OLISIN vielä sellainen kummajainen kuin mukava!

Kaikille toivon hyvää oloa ja toivon etten loukannut ketään! Kehuinhan myös paljon!

En halua olla mulkuin enkä turhakaan, mutta toisaalta pahempiakin vaihtoehtoja on.

Tix: Voisitko sanoa, etten minä nyt ihan mulkuin ole täällä! Mikä minut tekee nykyään mulkuksi. Puhun siis liikaa itsestäni. Ok, niin varmaan. Voisitko silti lieventää kantaasi. Olisi kiva. HJ: Voisitko myöntyä siihen, että olisin normaali ihminen. Turha ihminen on kyllä sikäli hyväkin, koska hän ei sitten olisi vahingollinen. Ehkä tyydyn tuohon silti. Pyydän lievennystä kuitenkin.

Mutta nyt vaikka kirjoitin vakavaakin olen silti huumoripäällä ja iloinen! Oliko tämä kiva kirjoitus!?

KESÄARSKA
Mukava luotettava turhaton ja mulkuton väriterapeutti :D :lol: 8) :shock: :D
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kyllä minä sinua ihan ihmisenä pidän. En tiedä mitä normaalin etuliitteenä tässä kontekstissa pitäisi tarkoittaa, useimmat arvostamani ihmiset eivät ole ihan normaaleja, laumasieluisesta puhumattakaan. Sinun kontribuutiosi itse aiheelle on lähes alinomaan ohutta ja keskityt puhumaan itsestäsi. Kärtät huomiota pikkulapsen lailla, joskin pyrit naamioimaan tämän jonkinlaiseksi sokerileipurin huumoriksi, ja suhtaudut itsekritiikkiin kuin teflon rasvaan. Näistä syistä olet keskustelijana täysin turha, (Itse kokemasi) mukavuutesi/hyväntahtoisuutesi on siinä konkurssissa täysin sivuseikka.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hans Jörgen kirjoitti: 24.06.2019 17:54 Myös kauppatieteen opinnot suorittaneena en näe Sivustahuutajan jutuissa mitään kusipäisyyttä tai negatiivisuutta, vaan ihan neutraalin rationaalista analyysia maailman ilmiöistä. Olen huomannut saman ilmiön yleisemminkin: kun taloudelliset realiteetit ymmärtävä puhuu taloudellisista realiteeteista, joita tyypillisesti mitataan rahassa, saa taloudelliset realiteetit heikommin ymmärtävä helposti käsityksen, että toinen ymmärtää kaiken vain rahana ("kovat arvot"). Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan taloustieteilijä ajattelee asiat hyvinvointina ja sen maksimointina (yleensä yleisen hyvinvoinnin, toisinaan omansa)
(Edit: tämä nyt jäi täysin offtopiciksi, kun en kirjoittanutkaan myöhempään viestiin, mihin tämän piti liittyä.)

Itselläni taloustieteestä osaamista... zero, zip, zilch, nada. Kuitenkin konferenssijulkaisut mitä yliopistolla tein, käsittelivät vain seitinohuesti tekniikkaa ja menivät jollain tavalla talouden puolelle: "päätöksentekoa" tietyllä matemaattisella menetelmällä, kun optimaalista ratkaisua olisi mahdoton löytää, ja optimoitavana asiana oli juuri rahallinen kustannus ja esim. time-to market, ja rajoittavina tekijöinä että tuote pitää pystyä toteuttamaan ko. alustalla, ja toteustutiimin kokemus kustakin voi vaikuttaa asiaan. Hienoja käyriä saatiin aikaan (oikeat asiantuntijat varmaan nauraisivat pihalle.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 26.06.2019 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 24.06.2019 9:25
nokkaelain kirjoitti: 24.06.2019 0:19 Mutta exsun kommentissa edelleen ihmettelin sitä että hänet rinnastettiin Bluntlyn kanssa itsensä tasapuoliseen vihaamiseen.
Se voi liittyä omaan tulkintaan siitä, että niin synkässä maailmassa elävän omakaan elo on tuskin ruusuista.
Itsestäni on sama vaikutelma synkän maailman kannalta, mutta sivustahuutaja ei selvästikään koe asiaa niin.

Moni kokee mielekkäämpänä tehdä välillä "objektiivisesti" huonojakin päätöksiä, jos vaihtoehtona on tuollainen ankealta kuulostava maailmankuva.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mikä helvetin synkkä maailma? Kaikki on tänä päivänä ylivoimaisesti paremmin kuin koskaan ikinä missään. Ja nyt puhutaan ihan globaalista skaalasta. En ymmärrä ruikuttajia, joiden mielestä asiat ovat jotenkin huonosti nykyään.

Suomessa kuoltiin vielä reilu sata vuotta sitten nälkään. Suomessa toimeentulotuella elävä kuuluu jo tulojen puolesta maailman rikkaimpaan viidennekseen. Tuohon päälle sitten muiden verorahoilla kattamat palvelut, niin meillä köyhinkin on globaalisti rikas.

Eikä markkinatalouskaan ole synkkää. Siinähän on kyse siitä, että aikuiset ihmiset saavat vapaasti tehdä sitä missä ovat hyviä ja vaihtaa työnsä tuloksia muiden töiden tuloksiin. Ei kuulosta synkältä. Mutta ehkä se olisi parempi elää jossain kastisysteemissä tai maaorjuudessa. Ja kaipa moni suomelainen edelleenkin kuvittelee kommunismia jotenkin tavoittelemisen arvoiseksi. Käsittääkseni Pohjois-Korea mielellään ottaa vastaan länsimaalaisia maahanmuuttajia, joten kommunismin unelma on helppo toteuttaa henkilökohtaisella tasolla.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hans Jörgen kirjoitti: 25.06.2019 11:34 Kyllä minä sinua ihan ihmisenä pidän. En tiedä mitä normaalin etuliitteenä tässä kontekstissa pitäisi tarkoittaa, useimmat arvostamani ihmiset eivät ole ihan normaaleja, laumasieluisesta puhumattakaan. Sinun kontribuutiosi itse aiheelle on lähes alinomaan ohutta ja keskityt puhumaan itsestäsi. Kärtät huomiota pikkulapsen lailla, joskin pyrit naamioimaan tämän jonkinlaiseksi sokerileipurin huumoriksi, ja suhtaudut itsekritiikkiin kuin teflon rasvaan. Näistä syistä olet keskustelijana täysin turha, (Itse kokemasi) mukavuutesi/hyväntahtoisuutesi on siinä konkurssissa täysin sivuseikka.
Härren guudis! Sinähän olet TIX! Nyt vasta tajusin! Viitsitkö myöntää!

Perustelut:
-Ennen Tix oli isompi mulkku kuin nyt, jolloin hän koettaa olla vain "sivistyneesti" suorasanainen ja onkin aika mukava!
-JA Hans Örjan Jörgen oli ennen isompi mulkku kuin nyt, jolloin hän koettaa olla vain "sivistyneesti" suorasanainen ja onkin aika mukava!

-HJ puhuu samaa tuubaa "pikkulapsen lailla huomiosta" kuin Tix
-Sama etenemistapa kirjoituksessa, mutta tarpeeksi älykkäänä koettaa muuttaa kirjoituksen väriä.

---------------------

Homeboyn kanssa muinoin kyllä puhuttiin miitissämme muunmuassa sinusta, Hans-Örjan, ja muistaakseni Homeboy oli sitä mieltä, että olisit ihminen.
Mutta minusta tuntuu selkeältä ettet ole ihminen!

Mutta sinänsä kirjoituksesi oli hauska ja hyvä. Siinä oli väriä ja taitoa enemmän kuin keskimääräisellä miehisellä tallaajalla!
Ei se nyt silti yllä ihan Ke.... öh. juu ei mitään.

Olisinko minä tosiaan turha :( Mutta jos sinä et ole ihminen, niin silloinhan minun turhuuteni olisi siinä konkurssissa sivuseikka! :D

---------------------

Jos vastaat olevasi ihminen, älä hauku liikaa pikkulasta, turhan mukavaa Kesärukkaa!

Ja So Hard/Tix: Minusta sinä voisit tulla arskalaiseksi. Jos lupaat tulla tukijaksi niin minä lupaan muuttua jotenkin siihen suuntaan kuin haluat!!
Kerro ehtosi!

Ai niin! Kiistän olevani Mulkku!

TURHA KESÄ PUOLUSTI TARHAKESÄÄ MUKAVASTI
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

:roll: :mrgreen:
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän eniten ilkein mulkku eli pahis ?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.06.2019 8:35 ^ Mikä helvetin synkkä maailma?
Oikeastaan käytin väärää termiä "maailmankuva", hiukan parempi olisi maailmankatsomus. Enkä tarkoittanut oikeastaan niin jyrkästi kuin näemmä kirjoitin, että maailmasi olisi jotenkin synkkä - vaan koitan ymmärtää muitten reaktioita.

HJ kirjoitti: "taloustieteilijä ajattelee asiat hyvinvointina ja sen maksimointina". Markkinatalous on siinä kuvailemallasi tavalla onnistunut. Ei kuitenkaan ole kovin vaikea keksiä esimerkkejä siitä, että päätökset jotka varmaan lisäävät kokonaishyvinvointia, voivat olla vaikeita muulta kannalta. Ihmisillä on erilaisia näkemyksiä, miten rationaalisia pitäisi olla (Demokratia on varmaan siitä vähiten huono järjestelmä, että voidaan tehdä kuitenkin yhdessä päätöksiä asioista joihin ei ole mitään oikeaa ratkaisua.)

(Edit: Tuosta edeltävästä jutusta: en yhtään epäile etteikö sitä ammuttaisi seulaksi alasta enemmän kiinnostuneiden taholta.)

Voi joku nähdä omankin suhteellisen tieteellisen maailmankuvani synkkänä, jos itselle on tärkeää vaikka johonkin korkeampaan tarkoitukseen uskominen.
Vastaa Viestiin