Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Kiva kuulla, että pyöräily maittaa. Mä olen ajankäytön rajoissa pyöräillyt. Määrää tai kilometrejä vaikea sanoa, koska kausi on aina päällä, mutta talvella selvästi vähemmän. Treinerillä terdellä on tullut 20-30h vietettyä, kun halunnut kevyttä tai huono keli. Mut kunto nousee syksyyn asti koko ajan, kuten esimerkiksi edellisvuosina. Pisin lenkki 160km, muita yli kolmetuntisia ei ole pystynyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 14.06.2019 11:40
James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2019 9:44 epäilen, että kellotaajuus on alentunut aiemmasta.
Niin, kyllä mäkin tässä välillä olen pelkäillyt, että aivojen plastisuuden biologinen väheneminen yhdistettynä keski-ikäisen elämäntavan rutinoitumiseen tuottaa jonkinasteista henkistä jäykistymistä ja ajattelun kapeutta.

Mut sun kehityskäyräsihän on oikein lupaava. Joskus Kitinän alkuaikoina olit vielä aika dogmaattinen jäärä, kun taas nykyisin ajattelusi antaa paljon ketterämmän vaikutelman. Ja nämä harrastuksesi ja kiinnostuksenkohteesi eivät varsinaisesti viittaa siihen suuntaan, että uuden oppiminen olisi jotenkin kovin hidasta kohdallasi.
Mä olen samaa mieltä Urpiaisen kanssa, mielestäni Dave on asenteiltaan nuortunut ja saanut joustavuutta katselmukseen. Onhan tämän vähän diagnoosin tekemistä avaimenreiästä huutelemisella, mutta mä sanoisin että vuodet on olleet Davelle hyödyksi, kasvua on tapahtunut.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt on alkanut tuntua todella huonolta. Ei tästä mitään tule, en millään selvitä ongelmiani. En tarkoita alkoholia, olen vähentänyt, vaan liikaa käytännön asiaa samalla kun hiivun toimintakyvyttömyyteen. Kohta että kaikki menee, en jaksa, en pysty vaikka pitäisi, menköön.

Pahinta kai kyvyttömyys selvitä mistään kaiken tuhoutuessa koko ajan. Ja täydellinen yksinäisyys vanhempienikin kuoltua ja vanhojen ystävien vieraannuttua. Mikään ei muille merkitse mitään, enkä yksin jaksa sitä maailmaa ylläpitää. Ei syytä, ei tarkoitusta, ei motivaatiota.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 09.07.2019 9:19 Nyt on alkanut tuntua todella huonolta. Ei tästä mitään tule, en millään selvitä ongelmiani. En tarkoita alkoholia, olen vähentänyt, vaan liikaa käytännön asiaa samalla kun hiivun toimintakyvyttömyyteen. Kohta että kaikki menee, en jaksa, en pysty vaikka pitäisi, menköön.

Pahinta kai kyvyttömyys selvitä mistään kaiken tuhoutuessa koko ajan. Ja täydellinen yksinäisyys vanhempienikin kuoltua ja vanhojen ystävien vieraannuttua. Mikään ei muille merkitse mitään, enkä yksin jaksa sitä maailmaa ylläpitää. Ei syytä, ei tarkoitusta, ei motivaatiota.
Sinun pitäisi hakea itsellesi edunvalvoja ja mennä hoitoon. Jatkuva dokaaminen (vaikka "vähennät") pahentaa tilannettasi. Jos haluat pysyä hengissä, tarvitset sekä päihteettömyyden että hoidon masennukseesi.

Tietysti tiedät tämän, mutta tosiasia on ettet elä kauan jos et muuta kurssia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gattis voisi kokeilla Sinclair-menetelmää ja raportoida tänne.

https://contral.com/blogi-david-sinclai ... llakavija/
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79205- ... pysayttava

What if you could Forget to Want Alcohol? | The Sinclair Method
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Yksinkertaistatte liikaa, kun puhutte vain alkosta. Ilman mitään alkoa olisin jo hengetön. Vaikka liika onkin liikaa.

Jonkun edunvalvojan kai kohta tarvitsen tai holhouksenalaiseksi pääsyn.

Taas kämppä sekaisin, vaikka vasta kalliilla rahalla siivoutin. Tässä roska kerrallaan säkkejä täytän ja sitähän riittää loputtomiin. Uusi matto nuhraantunut. Lavuaarikin tukossa. Keittiössä mönjää ja kärpäsiä. Ei terapeutit siinä tai muussa vakavammassa käytännön asiassa auta loppuunpalanutta.

Asejuttu ja hampaat taisi olla viimeinen niitti. No, menen muualle, ehkä saankin keinojuuria ja osa voidaan pelastaa, myönsihän se Varkaudenkin lekuri lopulta vaikkei itse tee.

En enää jaksa mitään. Suru, katumus, pelko tulevasta, yksinäisyys vieraassa maailmassa, kaiken tarkoituksettomuus ilman edes kenestä yrittää huolehtia tai kenelle mikään mitään enää merkitsisi ja jolle puhua yhteisistä asioista tai yhteisistä ongelmista.. Ei ystäviä, ei sukua, ei mitään. Ei voimia. Kaikki ihan fyysisenä rakenteenakin rikki oman kroppani lisäksikin.. Ei auta terapia niihin.

Silti toivoisin että kuolisin ihan luonnostaan, mutta turha toivo. Joku primääri elämänvietti saa vielä kituuttamaan, vaikka järki sanoo ettei siinä enää järkeä ole.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ T'ässä on tosiaan kaksi vaihtoehtoa:

1. Tapa ittes vitun urpo

2. Lopeta ulina vitun vaipparääpäle ja mene metsään kävelemään. Aloita vaikka siten, että joka kerta ennen kuin sihautat karhutölkin auki, käyt kävelemässä korttelin ympäri. Jos juot 12 tölkkiä päivässä, niin 12 kertaa korttelin ympäri.

WHY Exercise is so Underrated (Brain Power & Movement Link)
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^oletko kenties joskus lukenut alueen säännöt. Kitinässä kyllä riittää tilaa muualla avautumiselle.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Psykologinen persesilmäsi on tukossa. Puhun kieltä, jota Gat ymmärtää (muttei ymmärrä soveltaa). Täällä on 15 vuotta tarjottu ystävällisesti apua ja ohjeita Gattikselle, mutta vastauksena tulee pelkkää vittuilua.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 10.07.2019 23:20 ^ T'ässä on tosiaan kaksi vaihtoehtoa:

1. Tapa ittes vitun urpo

2. Lopeta ulina vitun vaipparääpäle ja mene metsään kävelemään. Aloita vaikka siten, että joka kerta ennen kuin sihautat karhutölkin auki, käyt kävelemässä korttelin ympäri. Jos juot 12 tölkkiä päivässä, niin 12 kertaa korttelin ympäri.
1.) Ei ole varsinaisesti sopivaa haukkua vakavasti masentunut ihminen (mukaanlukien räytynyt kehonsa ja vatsavaivansa) ja kehoittaa häntä tappamaan itsensä. Varsinkaan tällä Shrink-palstalla. Ei edes noin varmaan retorisessa "kasvattavassa" mielessä. Entäs jos teenkin niin, sittenkö olet tyytyväinen..

2) Toinen ohjeesi on sitä tyypillistä "ryhdistäydy hyvä mies",,"ylös, ulos ja lenkille"-juttua, joka ei kenellekään masentuneelle ole koskaan toiminut. Ei varmaan juopoillekaan. Sellaisen puhetta, joka ei vastaavaa ole itse koskaan tuntenut. Koulukiusaajatyyliä oikeastaan. Kai koulukiusaajatkin tarkoittavat hyvää, koettavat ryhdistää pilkkaamiaan surkimuksia. vaan ei se niin toimi.

Ei tämä happihyppelyillä selviä. Mikäs se olisi asua siistissä asunnossa ilman muitakaan isoja kummalisia huolia arjen käytännöstä ja tulevaisuudesta ja sitten olla ah, muodikkaasti masentunut.

Ei ongelmani siinä ole, vaikka vähentäisin alkoa ja ulkoilisin enemmän. Samat huolet silti niskassa. Eikä niistä selviä kunnosta riippumatta. Vaikka miten olen tähän ajautunut, tässä olen ja tekään ette selviäisi siitä kaikesta enää ainakaan ihan yksin. Vielä vähemmän minä jo liikaa vaurioituneena.

Mietitääs nyt.

_Totaalinen yksinäisyys ilman myötäeläjiä, arjen asioita apuna miettiviä tai samassa maailmassa eläviä. Kuten vanhempani olivat. Tuota lopun viheliäisen loppuelämäni, oli se sitten pitkä tai lyhyt.

Tämä arki koostuu akuuteista tilanteista, ei yleisohjeistanne.

-Nyt on ne perkeleen hampaat. Miten ne tuhoutuivat... no hammaslääkäriin menoa olen viivytellyt vanhempieni sairastaessa (vaikka olisin toki voinut mennä). Harjasin harvoin, ja kuulemma ketjupolttaminen on vähentänyt syljentuottoa ja niin ne vähitellen menivät. Äitinikin kuoltua aloitekyvyttömyys siinäkin asiassa samaan tapaan kuin siivoamisessa. Täysi lamaannus, eikä se kuulkaa mitään laiskuuttaan huvittelua ole.

-Varkauden hammaslääkäri lopulta myönsi, että tupakoivillekin voidaan laittaa keinojuuria. Lopetan kyllä tupakoinnin jo sen takia. Kuitenkin mieluummin siirrän asiointini Orimattilan/Lahden/Helsingin hammaslääkärikeskuksiin, kaikkiin lyhyt matka sieltä Orimattilasta. Sitäpaitsi varmaan vasta elokuussa useimmat niistä palailevat lomilta, huono aika siis nyt vielä.

-Tarkoitukseni ons siis siirtyä Orimattilaan ensi viikolla. Ongelma vaan, että yhtä hammasta jo särki viime yönä, ja Varkauden hammaslääkäri ei suostunut niitä vä'liaikaispaikkammaankaan, ellei ensin tehdä täyttä suunnitelmaa. Toisin sanoen hän haluaa, että ostan juuri häneltä tekarit.

-Muutossa on ongelma, että pitäisi tämä Varkauden kämppä saada siistimpään kuntoon. Ihan taloyhtiön yleisten huoltokäyntien varalta. Olen kuitenkin saanut tämän nopeasti taas kaaokseen, ja vaikka olen jo 10 150 litran säkkiä vienyt roskiin, sitä riittää minun tahdillani loputtomiin. Olen aina ollut huono siivomaan, nuorena ja raittiinakin, joku vamma sekin.Poimia roska kerrallaan. Keittiö saastainen. lattiat mustuneita. Totta kai haluan, että siivoaisin ja nopeasti, mutta en pysty. Enkä niin huvikseni ole.

Sitten pitäisi vielä jotain pakatakin, vaatteita, asiapapereita... ai hitto, pyykkikin pesemättä ja sitä on paljon. Unohdin sen.

Joten sitä ensin ennen lähtöä. Vai lykkäänkö vielä lähtöä, vaatii postin käännön jatkamista sen takia, että osa kirjeistä (siis laskuista tietenkin vain) menee sinne, vaikka valtaosa tänne. Sekin pitäisi ratkaista. Ja lopuksi kääntää kaikki posti, ajoitusongelma.

-Orimattilassa sitten odottaa toinen Helvetti. siellä kämppä on aivan sanoinkuvaamattomasa tilassa. Kukaan teistä ei ole vastaavaa nähnyt eikä tule näkemään. Vessa ei toimi, jääkaappi ei toimi, vaan siellä on kärpäsentoukkia. Uusia en voi tilata, ennen kuin siellä on inhimillisemmän näköistä. Eli siis ei koskaan, koska yksin siitä en selviä. Siivousfirmaa sinne ei voi tilata. Joku sosiaalitoimi taas kantaisi kaiken roskiin, ja tilanne olisi vielä entistä huonompi. Tarvitsisin ystäviä siihen apuun, mutta esim. työtön Homie ei suostu edes rahalla... sellainen "ystävä". Toivottavasti rotat ovat ulkona kesälomalla.

-Myöskin siellä ulkorakennuksen satavuotias sisakatto on osin sortunut. Ihan viime vuosina. Kallis paukku korjauttaa. Samaten Savon mökin ulkokatto on toiselta puolelta romahtanut. Koko ajan pelkään jotain viranomaishuomiota, josta varoituksena, että se olisi kuolemantuomio minulle. Katkaisisi selän lopullisesti. Jättäkää minut rauhaan, muuten vain tapatte minut, oikeasti. Käytännön siviiliapua kiitos, siis käytännön apua, ei käskyjä ja sanktioita.

-Mihin liittyen se aselupakäräjäkin on joskus edessä, hyi helvetti, suurrikollinen. Kuka minut ilmianotoi, olisi yhtä hyvin voinut itse ampua minut. No, itse valitsin etten tyydy kansliakäsittelyyn, niinhan varmaan pitäisivät kaikki, sitä lupaa tarvitsematonta suustaladattavaa myöten.

-TKK:n kirjojeni laina-ajat päättyvät tämän kuun lopussa. olleet niin kauan lainassa (kenenkään muun kaipaamatta) , että tuskin löydän niitä ja missä kunnossa ovatkaan. Koetan sitten ostaa ne, NASA:n paperikantisia raportteja enimmäkseen. Oikeastaan haluankin pitää ne, eivät ne muita kiinnosta. (Homielle muuten salavittuilen puhumalla minua kiinnostavista asioista, jotka eivät Homielle mitään merkitse)

-Toivottavasti autoni eturengas on pitänyt ilmansa, muuten pitää ennen lähtöä paikkauttaa se rengaskin.

-Sitten yleiset huolet talousasioista ja rahojen ennemmin tai myöhemmin loppumisesta. kaikkien verojen ja pakollisten maksujen kanssa. Kohta vielä yli kymppitonnin keinojuurisysteemi ja varmast kammottavat sakot. Ensi keväänä pitäisi kai lopulta taipua myymään maata, mikä on kuin omaa koipeaan järsisi.- Järjestelyt siinä menevät yli hilseeni, hyvä jos vessan jaksan vetää.

Ja sekö auttaisi, että pötkötteilsin jossain hoidossa... ei. Kaikki vain huononisi sillä välin näissä tosiongelmissa.

Ja kaikki ihan yksin vieraassa maailmassa ilman ystäviä (hekin ovat minut hylänneet), ilman sukua, ilman ketään jonka kanssa puhua tutuista asioista tai noista käytännön ongelmista. Se tyhjyys ja tarkoituksettomuus kuin mustassa aukossa.

Joten.. ei tähän happihyppelyt ja kaljan vähentäminen auta (no se kyllä krapuloihin) tai itsestäänselvät yleisohjeenne auta.. Ei terapiakaan käytännön asioihin. Ihmiskontakteja ihan henkisenä ja fyysisenä tukena käytännön ongelmissa tarvitsisin. Silloin joisinkin vähemmän ja ulkoilisin enemmän. Niin päin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 12.07.2019 16:31 ...joka ei kenellekään masentuneelle ole koskaan toiminut.
No haista nyt vittu. Google haun "masennus ja liikunta" eka osuma:
Säännöllinen liikunta lievittää masennuksen oireita

Säännöllinen aerobinen liikunta kohottaa mielialaa. Liikunnalla on myös mahdollista ehkäistä ja jopa hoitaa vakavaa masennustilaa. Liikunta vaikuttaa fyysiseen ja psyykkiseen terveydentilaan useiden mekanismien kautta. Vaikutuksessa masennukseen keskeinen tekijä lienee liikunnan neuroprotektiivisuus
Ton pidemmälle ei tarvii googlata. Katsoitko videolinkin, jonka postasin. Samaa kamaa. Lopeta ulina ja itsesäälissä rypeminen. Aamulla heti herättyäsi mene tunniksi ulos kävelemään reippaasti. Älä ota röökejä mukaan ja keskity hengittämiseen. Sen jälkeen jaksaa mennä kauppaan ostamaan oikeaa ruokaa ja siivota kämpät puhtaiksi. Harjaa hampaat.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin kauan kun et lopeta dokaamista ja hanki päävaivallesi hoitoa, kaikenlainen auttaminenkin olisi vain puhtaan veden kantamista paskakaivoon. Asioiden tilapäinen kuntoon laittaminen toimintakyvyttömälle ei ole mitenkään hyödyllistä kenellekään.

Samoja tekoisyitä sille miksi juot on kuunneltu 10+ vuotta. Syyt vaihtelee, meno sama. Aina on huonosti ja pitää juoda.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

BHVEN.
Nyt vasta katsoin youtubesi. Asiaa tuo on, kuten muukin tekstisi. Siinä viestissäsi vain.

Minä tosiaan tiedän, millaista on olla hyvässä fyysisessä kunnossa. Lukiossa en halunnut osallistua pallopeleihin, vaan ne tunnit hölkkäsin tai siis juoksin. Samaa vapaa-aikanakin. Puntteja minulla ei ollut, vaan kotona leuanvetoa, punnerruksia, vatsalihasliikkeitä ja selkälihasliikkeitä. Oli myös 70-luvun isometrinen Bullworker ja enemmän suositteleman Weiderin Twister. Vieläkin ovat, sekä hyvä Kettlerin soutulaite ja kohtuullienn Tunturi-kuntopyörä. Muutenhan lenkille menemättäkin joskus vain pompin ylösalas huoneessani. Helsingin Keskuspuistossani juostuani mahdollsimman nopeita kolmen kilometrin lenkkejä, huomasin että niiden jälkeen saatoin kruisailla loputtomiin hölkkävauhdilla.

No niin, tulin niin hyvään kuntoon, että Intin testissä Kultainen rintamerkki oli itsestäänselvyys.

Myöskin kiipeilin tai kompuroin tuntureille, vuoria oikeastaan, Norjassa ja Ruotsissa. vaatii kuntoa, mutta nykyään kuolisin ensimmäiseen ylämäkeen. Vanheneminen ja itseaiheutettu fyysinen rappio.

Kuten olen kertonut, ainoa kerta kun istuskelin ladatun haulikon piiput suussani, oli kesällä 1996. Tietenkin naisen takia. ratkaiseva hylkäyskokemus se eritoten. Sitten tuli prioriteetit mieleen, eli mitähän leffoja tänään tulee telkkarista. :lol: Silloin en paljoakaan tai ollenkaan ryypännyt, mutta aloitin tupakoinnin.

Luultavasti minut pelasti se, että olin silloin hyvässä fyysisessä kunnossa. Koska harrastin potkunyrkkeilyä.

SO HARD:

Hyvinkin on niinkuin sanot.
Mutta tässä tilassa elämäni koostuu akuuteista ongelmista.
Esimerkisi kun äitini delasi, silloin minulla olisi ollut vain kuukausi aikaa muuttaa. Johon en olisi pystynyt, äitini siunaamatta, pankkiasiat, juristi, piti sutia moneen kertaan Varkauden ja Lahden väliä. Ja tietenkin se maaseutukämppä sekaisin, ei sinne niin vain muuttomiehiä.. Rekan olisivat tarvinneet ja monta bodaria eli voimanostajaa.

Joten järkkäsin kämpän vuokrasuhteen itselleni. Kesti selittää moneen kertaan, että minä en ole "uusi asukas" vaan luultavastasti. pitkäaikaisin asukas täällä. ei siis normaalia täysremonttia uuden asukkaan takia, kiitos. Oli kuitenkin "uusien asukkaiden" takia tulossa "asunnon kunnon tarkastus". Ei siisteystarkastus sinänsä, vaan rakennerutiini. Tajusin, että minä en pysty, joko kuolen tai sitten laitan Kitinään sellaisen tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä. 1500 pimeästi, mikä on järjetöntä. ystävät auttaisivat varmaan ilmaiseksi,, mutta minullahan ei ystäviä ole. Hyvinhän se meni, paitsi että kahtena krapula-aamuna omien kamojen heidän jäljiltään roskisdyykkaaminen oli rasittavaa.

Reilua vuotta myöhemmin sitten kun ensin poliisit hakivat aseeni ja sitten taloyhtiön putkimiehet kävivät vain katsomassa, tuleeko asuntoihin vesi (ei tullut) ne eivät ilmoitelleet taloyhtiön esikuntaan, mutta taas panikoin ja maksoin 500 euroa McJannekontaktin kautta. Nyt taas nopeasti kaaoksena, enkä minäkään aina voi sellaisia rahoja maksaa. Sitäpaitsi eivät asu siellä päin, vaikkakin McJanne kai Länsi-Pasilassa (Hyvä kaupunginosa!)

Pointtina tarkoitan siis, että totta kai tervehtyminen auttaisi, mutta kun näissä akuuteissa sortuneissa tilanteissa jo olen ja kiire on... minulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin tehdä noin repiviä ratkaisuja tai joutua vielä pahempiin ongelmiin tai kuolla. Siis tervehtyä ja kuntoutua ei ehdi niin nopeissa ongelmatilanteissa. Vaikka sellainen muuten tarpeen on. Mutta juuri nyt... toimia akuuteissa tilanteissa niin vai kuolla.. siinäpä kysymys. Tietenkin nuppivikojeni ja alkoholismini selvittäminen vaatisi terapiaa, mutta se on pitkällistä, jos akuuteissa tilanteissa on vain kuukausi tai viikkoja tai vain päiviä aikaa. Kuolla sitten..

Se Orimattilan kämppäkin vielä.. Homie ei suostu edes rahalla, vaikka ei ole sitä helvettiä nähnytkään. Sinä So Hard tulepa itse sinne arvioimaan, voistiko sinäkään tehdä. Hyvätuloisena et palkkaa tarvitse, kunhan tyydytys, että sinä osaat. Luultavasti pakenet heti. kummastellen ja vittuillen, tai jos duunaat, sun täytyy yöpyä siellä ja tuo se MUN Jack Daniels-pullo mukanasi.
'
Nyt tietenkin kieltäydyt, mutta koetapa kerrankin tehdä se vittuilematta.
Viimeksi muokannut Gat, 14.07.2019 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 12.07.2019 16:31 Ihmiskontakteja ihan henkisenä ja fyysisenä tukena käytännön ongelmissa tarvitsisin. Silloin joisinkin vähemmän ja ulkoilisin enemmän. Niin päin.
Olet meitä tylsiä tusinataviksia haukkunut ja halveksinut tällä palstalla 15 vuotta ja nyt kun omat voimavarat alkavat ehtyä, luulet, että joku kitinäläinen haluaisi ryhtyä kaveriksesi tai tulla siivoamaan puolestasi ja kävelyttämään ulkona? Alkoholi ja pornon katselu ovat todellakin tuhonneet aivosi ja arvostelukykysi.

Ootko kokeillu ottaa kontaktia johonkin uskoontulleiden entisten alkoholistien kerhoon? Sieltä varmaan saisit apua ja kavereita. Herätyksen kokeneet mielellään tahtovat auttaa ja pelastaa muita ihmisiä. Voisit jopa opportunistisesti hyväksikäyttää näiden ihmisten auttamisviettiä. Tykkäät uskontoteemasta, niin varmaan mielenkiintoisia väittelysessioita olisi luvassa.

Mikään luettelemistasi akuuteista ongelmista ei oikeasti ole mitenkään akuutti ongelma. Ei sun sinne Orimattilaan ole pakko mennä. Mieti vaikka tilanne, että törttöilisit itsesi tänään kännissä suojatiellä auton alle ja joutuisit sen takia kahdeksi kuukaudeksi sairaalaan. Olisiko mikään oikeasti muuttunut. Paitsi se, että sairaalassa et pystyisi ryyppäämään.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat, sun ongelmasi on, että olet vaikeasti masentunut. Kaikki muut ongelmasi johtuvat siitä. Tietysti kyseessä on myös noidankehä, eli masennus aiheuttaa muita ongelmia ja muut ongelmat pahentavat masennusta.

Mutta yritä sisäistää, että _juurisyy_ on masennus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.07.2019 8:37 Gat, sun ongelmasi on, että olet vaikeasti masentunut. Kaikki muut ongelmasi johtuvat siitä. Tietysti kyseessä on myös noidankehä, eli masennus aiheuttaa muita ongelmia ja muut ongelmat pahentavat masennusta.

Mutta yritä sisäistää, että _juurisyy_ on masennus.
Masennuksen hienoin ja kauhein temppu on se, ettei masentunut ihminen tajua masennuksen olevan se syy niille 300 ongelmalle, ja kuvittelee syyn olevan ainoastaan omassa kyvyttömyydessä, joka lisää masennusta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ajattelin tätä ketjua pitkään viikonloppuna, mutta yritän nyt typistää pariin lauseeseen:

Olen nähnyt ihmisten parantuvan pahemmistakin masennustiloista, aivan epätoivoisista tilanteista - mutta en siis vähättele gattiksen tilannetta, hänellä tuo on jatkunut pitkään ja manessnus on siinä mielessä erilaista siinä mielessä vaikeampaa. Siinä mielssä ei kannata tuijottaa jotain "vaikeustasojen" määritelmiä, mitkä on tarkoitettu lääkärien väliseen kommunikaatioon. Mutta aika turha on myös sanoa että "lähde lenkille".

(Olen itsekin joskus ollut ahdistuksen kanssa sellaisessa tilanteessa, että on pitänyt työpäivän jälkeen ottaa tukea välillä seinästä, että pääsee kävelemään bussille.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 15.07.2019 9:06

Olen nähnyt ihmisten parantuvan pahemmistakin masennustiloista, aivan epätoivoisista tilanteista -
hmm. Näin nettidiagnoosina imho gattiksella on vaikea masennus ja ei siitä enää voi vaikeammaksi mennä. Tässä ei ole mitään "Our amps go eleven". Ahdistus ja masennus ovat eri tiloja, vaikka toki monesti esiintyvät yhdessä.

Mutta pointtini oli saada gat tajuamaan, että _juurisyy_ on masennus. Ei se, että vanhemmat kuolivat (kenen vanhemmat eivät kuole?) tai vessa on tukossa tai katto on romahtanut.

Gat ei ole edellä olevaa tajunnut, koska toistuvasti on esim. kuvitellut, että kämpän siivoaminen ulkopuolisten toimesta auttaisi jotenkin.

Jos gat hakisi apua juurisyyn hoitoon, hänellä olisi pieni mahdollisuus selviytyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Joo, nyt ei ole varsinaisesti paras hetkeni kommentoida ketjua, kun olen olen valvonut +24h. En yrittänyt verrata itseeeni ollenkaan, kuvailin vain että tiedän mitä on ahdistus. Ja oli aivan turhaa teoreettista vertailua aivan toisenlaisiin juttuihin, jotka voivat alkaa täysin yllättäen: jos ihminen miettii kuukausia vain tapoja miten kuolla, eikä mikään hoito auta, se näyttää ulkopuolisesta lähinnä ihmeeltä, kun toimiva hoito löytyy.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.07.2019 8:37 Gat, sun ongelmasi on, että olet vaikeasti masentunut. Kaikki muut ongelmasi johtuvat siitä. Tietysti kyseessä on myös noidankehä, eli masennus aiheuttaa muita ongelmia ja muut ongelmat pahentavat masennusta.

Mutta yritä sisäistää, että _juurisyy_ on masennus.
Gattiskin nostaa toisinaan ketjuja kun sivu vaihtuu. Sori viestisi muokkaus, mutta hyvä syy.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiitos kommenteista. Bhvelle en taida vastata, vittuiluksihan se minulla menisi. En ole huomannut, että olisin Kitinässä erityisesti pahis. Kaikkihan täällä vittuilevat ja tekevät jäynää, se on tämän lähes sensuroimattoman foorumin tyyli. Päinvastoin olen jo Citystä asti marttyyrina kokenut, että minä olen se kusitolppa. Voi olla myös, että nämä paremmat ihmiset kokevat hirveänä loukkauksena, jos tämä underdog sanoo jotain kriittista. Kärsivät sitten hirveästi, hienot ihmiset.

Mutta joo, kaipa minulla on "mean streak". Äitinikin minulle nuorempana sanoi: "Sinä luulet, että voi olla tyly ihmisille, koska kuvittelet että he kaikki ovat sinua parempia. Eivät ne ole". Voi olla noin, joku käänteinen narsistinen vamma ehkä.

Bhvnen neuvoon, että varmaan osaisin puhua uskiskieltä uskottavasti. Mutta tiedän uskonnosta sen verran etten voi tulla uskoon. Sellaiset zydemit apuna ovat kahden aivosolun binäärityyliä. Sitäpaitsi saisin uskiksilta turpiinvetouhkauksia ja tappouhkausksia. kokeiltu on... ei niiden kanssa väitellä.

Kuitenkaan en ole koskaan ollut varsinaisesti henkisesti terve. Masennusta ja ajoittain pakkoneuroosia. Sitten ensin enoni, sitten isäni ja äitini käytännössä omaishoitajana olo kulutti minut loppuun¨ kuten myös se ennen syntymääni pedattu oikeusjuttu. Sanoinkin kerran vanhemmilleni. "En minä jaksa teitä enää kantaa, kun en jaksa kantaa itseänikään. Kohta tässä käy huonosti. Menkää hoitokotiin!" Eivät menneet.

Ja oletanpa, että ihan lopuksi epäonnistuin molempien kanssa, mistä ikuinen syyllisyys. Että sikäli reaktiivistakin masennukseni ja alkon käyttöni. Myös se, että vanhempani olivat lopulta koko maailmani, vieraannuin parista ystävästänikin vähitellen... kuitenkin vanhempani olivat kotilauma ja perhe. Joten ilman heitä kaikki tuntuu tarkoituksettomalta, ilman motivaatiota. Mikään yhteisistä asioistamme kun ei merkitse muille yhtään mitään
James Potkukelkka kirjoitti: 15.07.2019 9:14 Gat ei ole edellä olevaa tajunnut, koska toistuvasti on esim. kuvitellut, että kämpän siivoaminen ulkopuolisten toimesta auttaisi jotenkin.
Noin pitkällä tähtäimellä, mutta justhan selitin että tuollaiset täytyi tehdä/teetättää, muuten olisin ollut vielä pahemmissa ongelmissa. Kuten etten varmaan olisi tätä kämppää saanut haltuuni. Sellaista roikuskelua löysässä hirressä tämä, ja kuitenkin akuuteissa tilanteissa täytyy tehdä tai käy vielä huonommin. Tietenkin voisin tappaa itseni, ja ainakin maalliset huolet olisi ohi. Mutta en halua kuollakaan, joten kituutan tätä zombien epäelämää.
Viimeksi muokannut Gat, 15.07.2019 11:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olet muuten toistanut tuota sanaa "reaktiivinen". Voihan masennus silti muuttuua pitkäkestoiseksi.

Korni esimerkki: Itselläni oli 18-vuotiaana reaktiivinen artriitti, eli polvet, selkä ym. tulehtuivat salmonellan jälkitautina. Olin sen takia sairaalassa, ja oireet paranivat. Sittemmin oli myöhemmin vuosia kanssa selän kanssa ongelmia. Oliko se reaktiivista?
Viimeksi muokannut nokkaelain, 16.07.2019 1:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat, sä olet kehittänyt ja ylläpidät kuvitelmaa, muiden olevan yli-ihmisiä ja elävän yyberpoliksessa. Et ole niin tyhmä, ettet ymmärtäisi, ettei näin tietenkään ole. Mä näen tämän tapana kehittää itselleen jonkunlainen defenssi, jolla suojelet itseäsi. Kun riittävän pitkään ja tarmokkaasti tätä toistelet itsellesi ja täälläkin hoet ääneen, alat osittain myös uskomaan tähän totena. Kai se on sun kohdalla jotenkin myös niin, että tarpeeksi paskaa joka suunnasta saatuasi, ja kasvatuksen mentyä totaalisesti vituralleen, olet erityisen altis itseäsi suojellaksesi luomaan tällaisen höpöhimmelin.

Samallahan olet luonut itsellesi tiiviin tulpan, jonka avaaminen on sulle käytännössä mahdotonta. Rinnakkaistodellisuus ja muut foliohattuteoriasi vain ruokkivat itseään ja kaivavat omaa hautaasi koko ajan syvemmäksi. Juuri kuten James totesi, juurisyy tai primäärisairauksesi on masennus. On kosmetiikkaa, miten yrität itseäsi auttaa, jos et hakeudu ensiksi kunnolliseen mielenterveyshoitoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Äidin epämääräiset oireet saivat tänään syyn, kun suolistosta löytyi iso, haavainen kasvain. Hän on kauhuissaan ja haluaa, ettei tästä kerrota kenellekään. Onko näihin tilanteisiin jotain omaisen manuaalia? Nyt vain sanoin hakevani meille, ettei tarvitse kotona yksin pelätä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 16.07.2019 12:02 Äidin epämääräiset oireet saivat tänään syyn, kun suolistosta löytyi iso, haavainen kasvain. Hän on kauhuissaan ja haluaa, ettei tästä kerrota kenellekään. Onko näihin tilanteisiin jotain omaisen manuaalia? Nyt vain sanoin hakevani meille, ettei tarvitse kotona yksin pelätä.
Tarkoitatko lääketieteelliseltä vai sosiaaliselta kannalta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin