Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minusta se, että iso osa nuorista potee jotain ilmastoahdistusta kertoo vain siitä, että perusasiat ovat niin hyvin ettei todellisten ongelmien kokemusta juuri ole ja paineensietokyky on heikko. Ilmiö on sama kuin kasvaneet armeijan keskeyttämiset. Elo on niin suffelia, että eka vastamäki ahistaa.

Opiskeluaika vaatii aikuiseksi kasvamista ja monille se on ensimmäinen paikka kun itsestä otetaan kunnolla vastuuta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.07.2019 8:41 Minusta se, että iso osa nuorista potee jotain ilmastoahdistusta kertoo vain siitä, että perusasiat ovat niin hyvin ettei todellisten ongelmien kokemusta juuri ole ja paineensietokyky on heikko. Ilmiö on sama kuin kasvaneet armeijan keskeyttämiset. Elo on niin suffelia, että eka vastamäki ahistaa.

Opiskeluaika vaatii aikuiseksi kasvamista ja monille se on ensimmäinen paikka kun itsestä otetaan kunnolla vastuuta.
Niin. Kyllähän moni nuori armeijassa ensi kertaa kokee, että joku käskisi tekemään jotain ja pitäisi totellakin. Ei voi vain toteuttaa itseään :)

Yleisemmin tosiaan, että aiemmin kun masennuksesta tai ahdistuksesta ei puhuttu, niitä ei ollut diagnostisoituna.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 17.07.2019 8:41 Minusta se, että iso osa nuorista potee jotain ilmastoahdistusta kertoo vain siitä, että perusasiat ovat niin hyvin ettei todellisten ongelmien kokemusta juuri ole ja paineensietokyky on heikko. Ilmiö on sama kuin kasvaneet armeijan keskeyttämiset. Elo on niin suffelia, että eka vastamäki ahistaa.

Opiskeluaika vaatii aikuiseksi kasvamista ja monille se on ensimmäinen paikka kun itsestä otetaan kunnolla vastuuta.
sä et vissiin usko mitenkään suuremmin ilmaston muuttumiseen tai ihmisen vaikutukseen?

itse en onnistun vaientamaan ääniä päässäni kun paras ystävä sattuu olemaan ilmastotieteiden professori, ja pystyy mitä moninaisilla tavoilla osoittaa niin matemaattisesti, kuin visuaalisesti, miten heidän ymmärryksen mukaan ollaan kustu muromme.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 8:58
So Hard kirjoitti: 17.07.2019 8:41 Minusta se, että iso osa nuorista potee jotain ilmastoahdistusta kertoo vain siitä, että perusasiat ovat niin hyvin ettei todellisten ongelmien kokemusta juuri ole ja paineensietokyky on heikko. Ilmiö on sama kuin kasvaneet armeijan keskeyttämiset. Elo on niin suffelia, että eka vastamäki ahistaa.

Opiskeluaika vaatii aikuiseksi kasvamista ja monille se on ensimmäinen paikka kun itsestä otetaan kunnolla vastuuta.
sä et vissiin usko mitenkään suuremmin ilmaston muuttumiseen tai ihmisen vaikutukseen?

itse en onnistun vaientamaan ääniä päässäni kun paras ystävä sattuu olemaan ilmastotieteiden professori, ja pystyy mitä moninaisilla tavoilla osoittaa niin matemaattisesti, kuin visuaalisesti, miten heidän ymmärryksen mukaan ollaan kustu muromme.
Et kysynyt multa, mutta vastaan.

Uskon ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutoksen. Se ei vain lainkaan ahdista mua. En oikein keksi, miksi sen pitäisi mua ahdistaa? Se ei kosketa mua tai mun lapsiani mitenkään negatiivisesti elinaikanamme. Suomessa voi olla pari astetta lämpimämpää. Mukava juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 9:04
Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 8:58
So Hard kirjoitti: 17.07.2019 8:41 Minusta se, että iso osa nuorista potee jotain ilmastoahdistusta kertoo vain siitä, että perusasiat ovat niin hyvin ettei todellisten ongelmien kokemusta juuri ole ja paineensietokyky on heikko. Ilmiö on sama kuin kasvaneet armeijan keskeyttämiset. Elo on niin suffelia, että eka vastamäki ahistaa.

Opiskeluaika vaatii aikuiseksi kasvamista ja monille se on ensimmäinen paikka kun itsestä otetaan kunnolla vastuuta.
sä et vissiin usko mitenkään suuremmin ilmaston muuttumiseen tai ihmisen vaikutukseen?

itse en onnistun vaientamaan ääniä päässäni kun paras ystävä sattuu olemaan ilmastotieteiden professori, ja pystyy mitä moninaisilla tavoilla osoittaa niin matemaattisesti, kuin visuaalisesti, miten heidän ymmärryksen mukaan ollaan kustu muromme.
Et kysynyt multa, mutta vastaan.

Uskon ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutoksen. Se ei vain lainkaan ahdista mua. En oikein keksi, miksi sen pitäisi mua ahdistaa? Se ei kosketa mua tai mun lapsiani mitenkään negatiivisesti elinaikanamme. Suomessa voi olla pari astetta lämpimämpää. Mukava juttu.
Et siis usko, että esimerkiksi muuttunut golf-virta ei tule vaikuttamaan suomen säähän, tai sulanneesta ikiroudasta paenneet metaanit ei kiihdytä jo tapahtuvaa muutosta? Eikä ilmastopakolaiset koskaan löydä tänne asti. Milläs lääkkeellä sä nyt oot Dave, tuntuu toimivan ainakin ahdistusta vähentävästi.

https://www.helsinki.fi/en/news/life-sc ... icians-too
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun käsittääkseni nuo ovat mahdollisuuksia, joille tiedeyhteisö antaa suht. pienen todennäköisyyden. Eli ne ovat mahdollisia, mutta eivät todennäköisiä. Konsensus on, että Suomi kuuluu maihin, jotka hyötyvät ilmastonmuutoksesta.

Mutta kuten sanottu, tämä ei vain ahdista mua. Jos Suomessa on muutama aste lämpimämpää, kiva juttu. Jos golf-virta pysähtyy ja onkin kylmempää, ikävä juttu, mutta ei sekään ahdista.

Ilmastopakolaisista; laitetaan tarvittaessa rautaa rajalle. Onneksi asumme niin kaukana maista, joihin ilmastonmuutos vaikuttaa negatiivisimmin. Köyhillä ei ole varaa tänne asti tulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 9:22 ei sekään ahdista.
Tämä taitaa tiivistää kantasi aika hyvin ja toivon todella että lapsesi saavat nauttia maailmasta ilman ilmaston muutoksen tuomia vittumaisia vaikutuksia.

Vapaaehtoisesti lapsettomana ei kinosta kauheammin jälkeenpäin tulevat , olen tavallani jotenkin luovuttanut täysin ja toivin lähinnä että hommat eskaloituisi nopeaan ja tulisi iso tuho, joka poistaisi vähintään 1/3 maapallon väestöstä. En usko että tuo olisi huono asia millään mittarilla, omaan silmään ongelmani on että meitä on liikaa.

EU ja Pohjoismaat myös kaipaavat nälänhätää ja sotaa että muistetaan mitä on kun ei ole kivaa :)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-10766320

"Suomi on yksi harvoista ilmastonmuutoksesta ja sen voimistumisesta hyötyneistä maista."

En siis lainkaan kiistä ilmastonmuutosta enkä sitä, että monille maille ja niiden asukkaille se on paska juttu. Suomi ei kuitenkaan kuulu em. maihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 9:36
Vapaaehtoisesti lapsettomana ei kinosta kauheammin jälkeenpäin tulevat , olen tavallani jotenkin luovuttanut täysin ja toivin lähinnä että hommat eskaloituisi nopeaan ja tulisi iso tuho, joka poistaisi vähintään 1/3 maapallon väestöstä. En usko että tuo olisi huono asia millään mittarilla, omaan silmään ongelmani on että meitä on liikaa.
En ollenkaan ymmärrä tällaista ajattelua. Mitä iloa tuosta sulle tai kenellekään olisi?

Ps. Olet ehkä lukenut tutkimuksia väärin. Uutisoinnin ongelmahan on, että jos ilmastontutkija laskee esim. 5%:n mahdollisuuden golf-virran pysähtymiselle, se uutisoidaan "ilmastontutkija pelkää golf-virran pysähtyvän".

Tiedetyhteisön konsensus mun käsittäkkeeseni ei pidä äkillistä ilmaston muutosta todennäköisenä. Äkillinen siis tarkoittaa, että olisi joku treshold, jonka jälkeen mentäis positiivisen takaisinkytkentään.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.07.2019 9:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ilmastonmuutoksesta on jo nyt haittaa Suomessakin, tavoilla jotka eivät kaupunkilaisille merkitse mitään.
Kuten metsätuhot lisääntyneiden myrskyjen ja loput syövien ötökkä-invaasioiden takia. Ei niitä mun nuoruudessa ollut, nyt koettu on. Sitten ns. vieraslajiongelma. Mun mielestä ei haittaa, jos ilmaston lämmetessä eteläisemmät lajit palailevat tänne, ennenkin ovat olleet. Mutta lajihysteeriset luonnonsuojelupuristit kauhistelevat ja metsästäjät ampuvat villisikalaumoja, koska pelätään teollisuustikaloihin leviävää sikaruttoa. Joka saattaisi lopettaa sikafarmaroinnin. (Eläinsuojelumyönteisenä minusta se olisi hyvä.)

Kiitenkin ilmastonmutos on nyt niin nopeaa, nopeampaa kuin koskaan. lajien massasukupuutto on jo alkanut ja vain pahenee. Mutta mitäpä se urbaaneille merkitsee.

Myöskin pikkujuttuna hiihtäminen ja juppien lasketteluharrastus saattaa "hieman" vaikeutua.

Mamu-kansainvaelluksesta, että kun niitä alkaa tunkemaan pohjoiseen miljoonittain kuivuneilta kotiseuduiltaan, ei niitä edes aseilla pysäytetä. Sitäpaitsi sanottaisiin, että sellainen olisi poliittisesti epäkorrektia. Seurauksena on sitten Islamilainen Eurooppa eli Eurabia ja länsimaisen kulttuurin ja sen talouselämän luhistuminen.

Nuo ovat jo alkaneet. Ehkä ei loppuun asti mene james Potkukelkan elinaikana, lastensa loppuvuosina kyllä ja lastenlastensa aikana melko varmasti. Mutta jos siitä ei piittaa, niin sittenhän ei piittaa.
Viimeksi muokannut Gat, 17.07.2019 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 9:48
Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 9:36
Vapaaehtoisesti lapsettomana ei kinosta kauheammin jälkeenpäin tulevat , olen tavallani jotenkin luovuttanut täysin ja toivin lähinnä että hommat eskaloituisi nopeaan ja tulisi iso tuho, joka poistaisi vähintään 1/3 maapallon väestöstä. En usko että tuo olisi huono asia millään mittarilla, omaan silmään ongelmani on että meitä on liikaa.
En ollenkaan ymmärrä tällaista ajattelua. Mitä iloa tuosta sulle tai kenellekään olisi?
Mä uskon että ihmiskunta kulkee sykleissä, ja kun sykli saavuttaa tietyn tilanteen, on aika muutokselle. Ihmiskunnan historiaa on pilkkoneet osiin hyvä ja huonot ajat, joiden syntymiseen vaikuttaa vahvat ja heikot ihmiset. Vahvat ihmiset synnyttävät hyviä aikoja, ja hyvät ajat synnyttävät heikkoja ihmisiä.

Heikot ihmiset synnyttävät huonoja aikoja, ja huonot ajat synnyttävät vahvoja ihmisiä. Loopin pituus on noin 70 vuotta omien havaintojeni perusteella, ja nyt olemme tilanteessa missä heikot ihmiset ovat synnyttäneet huonoja aikoja, ja vastoinkäymisten tulee nostaa ihmiset takaisin vahvalle tasolle.

Mitä iloa? Eurooppa saisi itsensä samaan tilanteeseen kuin ww2 jälkeen: yhtenäinen maali mihin tähdätä ja kaikki pikkuvittumaisuudet ja turha mankuminen on unohtunut ja kiitollisuus rauhasta ja tasapainosta on tullut tilalle.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 9:48
Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 9:36
Vapaaehtoisesti lapsettomana ei kinosta kauheammin jälkeenpäin tulevat , olen tavallani jotenkin luovuttanut täysin ja toivin lähinnä että hommat eskaloituisi nopeaan ja tulisi iso tuho, joka poistaisi vähintään 1/3 maapallon väestöstä. En usko että tuo olisi huono asia millään mittarilla, omaan silmään ongelmani on että meitä on liikaa.
En ollenkaan ymmärrä tällaista ajattelua. Mitä iloa tuosta sulle tai kenellekään olisi?
Mä uskon että ihmiskunta kulkee sykleissä, ja kun sykli saavuttaa tietyn tilanteen, on aika muutokselle. Ihmiskunnan historiaa on pilkkoneet osiin hyvä ja huonot ajat, joiden syntymiseen vaikuttaa vahvat ja heikot ihmiset. Vahvat ihmiset synnyttävät hyviä aikoja, ja hyvät ajat synnyttävät heikkoja ihmisiä.

Heikot ihmiset synnyttävät huonoja aikoja, ja huonot ajat synnyttävät vahvoja ihmisiä. Loopin pituus on noin 70 vuotta omien havaintojeni perusteella, ja nyt olemme tilanteessa missä heikot ihmiset ovat synnyttäneet huonoja aikoja, ja vastoinkäymisten tulee nostaa ihmiset takaisin vahvalle tasolle.

Mitä iloa? Eurooppa saisi itsensä samaan tilanteeseen kuin ww2 jälkeen: yhtenäinen maali mihin tähdätä ja kaikki pikkuvittumaisuudet ja turha mankuminen on unohtunut ja kiitollisuus rauhasta ja tasapainosta on tullut tilalle.
hmm. Yllättävää kuulla sun suustasi tuollaista. Mielestäni tuo ei kuulostaa oikein humaanilta. Heikkojen tuhoa ja uusien vahvempien ihmisten syntyä sitä kautta tosiaan tavoiteltiin myös 70 vuotta sitten, mutta olen yllättänyt, jos se oli mielestäsi hyvä juttu?

Piti oikein vielä tarkistaa, kuka tuon kirjoitti, mutta oli se hämis.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 10:01 hmm. Yllättävää kuulla sun suustasi tuollaista. Mielestäni tuo ei kuulostaa oikein humaanilta. Heikkojen tuhoa ja uusien vahvempien ihmisten syntyä sitä kautta tosiaan tavoiteltiin myös 70 vuotta sitten, mutta olen yllättänyt, jos se oli mielestäsi hyvä juttu?

Piti oikein vielä tarkistaa, kuka tuon kirjoitti, mutta oli se hämis.
Se on humaania, ihmiskunta on aina perustunut siihen että on hyviä ja huonoja kausia, jotka ovat johtuneet vahvojen ja heikkojen valinnoista. Vahvuus ei sulje pois humaania ajattelua, empatiaa ja ihmisläheistä lähestymistä jokaiseen tilanteen, mutta pitää voida tunnistaa milloin tilanne on mennyt liian pitkälle. En ota kantaa onko se aina hyvä asia, mutta kärsimys tuntuu jalostavan kansakunnan luonnetta. Heikot ihmiset tuhoavat kansakunnan valinnoillaan, eikä vahvojen ihmisten toimesta. Vahvat ihmiset joutuvat tekemään ne vaikeat valinnat, että saadaan ne hyvät ajat takaisin.

Voi myös olla että edellisestä psykedeeli kokemuksesta on liian kauan, mutta olen myös aina miettinyt samojen nuottien mukaisesti.

Thaimaassa asuminen osoitti, että kollektiivinen kärsimys kansakunnalle on paras motivaattori parantaa asioita. Thaikut ovat suoraan sanoen laiskoja ja veteliä verrattuna naapurimaihinsa, missä kansankunnan selviäminen ei ole ollut itsesään selvää viimeiset 100 vuotta.

Hyvinvointi laiskistaa, se on fakta. Ihmisiä on liikaa, se on myös fakta. Rankat ajat tekisivät ihmisille hetkellisesti kurjaa, joka tulisi palkitsemaan tulevaisuudessa paremmalla elämällä.

Mun humaanius on hieman karissut matkalla joo, mutta on se vielä siellä. Oikeastaan toivon tätä kaikkea sen takia että päästäisiin takaisin tilanteeseen missä onnistuneen yhteiskunnan rakentaminen olisi mahdollista. Tällä hetkellä se ei ole omasta mielestäni.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 10:01 Piti oikein vielä tarkistaa, kuka tuon kirjoitti, mutta oli se hämis.
Jäin miettimään että olenko kyynistynyt kuinka paljon vuosien varrella. Jongin verran sanoisin, olen todennut että on mahdollista että kaikki ihmiset ei ole samanarvoisia vaikka kaikilla on ihmisarvo. Mustalvalkoisuus vähentynyt ja näkee harmaan eri sävyt, joka käy varmaan monelle kun vanhenee. Täytin tänä vuonna 36v, olin 21 kun perustin Kitinän, joten on tässä tilaakin muutokselle.

Olisin enemmän huolissani jos en olisi yhtään kyynistynyt maailmantilanteen ja yhteiskunnan muuttumisen myötä. Trumpin valtakausi on jotenkin eskaloinut tilannetta itselleseni, uskoin aina että tieto voittaa ja meteli on vain meteliä kunhan on faktaa millä taistella vastaan.

Vuonn 2019 olen joutunut käymään vakavaa keskutelua maapallon muodosta ihmisten kanssa jotka tiedän oikealta nimeltä ja tiedän varmasti että "he antavat teorialle mahdollisuuden" eikä trollaa koska LöL litteä maa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikuttaa, että vanheminen ja kitinöinti on vaikuttanut meissä eri suuntiin :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 10:19 Vaikuttaa, että vanheminen ja kitinöinti on vaikuttanut meissä eri suuntiin :D
Mun tarvii oikeasti syödä tukeva happo tai sienimatka ja käydä uudelleen järjestelemässä kaikki vuosien aikana keräytyneet ajatukset. Edellisesti tripistä on kuiteskin jo vuosia.

Pakko nyt kyllä sanoa, että en tiedä oonko koskaan ollut näin onnellinen. Asiat on kaikki muutttuneet parempaa suuntaan, joskin ensimmäinen miljoona on vielä tekemättä. Muilla kentillä hommat rullaa, kohta on taas testin paikkaa kun irtisanon itseni töistä ja mietin hetken mitä sitä keksisi seuraavaksi, jatkaakko sisällöntuotannossa / SEO maailmassa vai kehittääkö jotain aivan uutta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 10:22 SEO
Nuo SEO hommat kait ovat aika salatiedettä? Meinaan kun Googlehan ei tietenkään kerro, miten heidän algoritminsa toimii ja siinä on kait 200 parametria. Eli miten SEO-guruksi voi tulla?

Jotkut SEO-optimointia myyvät kioskit kait ovat koettaneet tehdä reverse engineeringiä luomalla sivuja ja katsomalla, miten viritykset vaikuttavat SEO rankiin? Mutta eivät varmastikaan kerro havaintojaan julkisesti, koska kysehän on heidän liikesalaisuudestaan. Eli miten ovat olet oppinut sen mitä tiedät?

Mielenkiintoisesti muuten mun eka kioskini on noussut googlen etusivulle, mutta toinen kioski, jonka olen yrittänyt virittää samoin (osaksi sulta oppimieni, kiitos niistä!) periaattein ei näy kuin jossain kolmossivulla. Ehkä johtuu aikatekijästä, sekin kait vaikuttaa, uudempi kioski vasta 4kk vanha ja vanhempi jo yli vuoden.

Jos kinostaa, voin laittaa sulle yv:llä uuden kioskin osoitteen, onko siinä jotain ilmeistä vikaa, miksi flaksi ei pauku googlen kanssa. Kyse saattaa kyllä olla vain siitä, että tällä uudella alalla on paljon enemmän ammattimaisia toimijoita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 10:45
Haemaeraemies kirjoitti: 17.07.2019 10:22 SEO
Nuo SEO hommat kait ovat aika salatiedettä? Meinaan kun Googlehan ei tietenkään kerro, miten heidän algoritminsa toimii ja siinä on kait 200 parametria. Eli miten SEO-guruksi voi tulla?

Jotkut SEO-optimointia myyvät kioskit kait ovat koettaneet tehdä reverse engineeringiä luomalla sivuja ja katsomalla, miten viritykset vaikuttavat SEO rankiin? Mutta eivät varmastikaan kerro havaintojaan julkisesti, koska kysehän on heidän liikesalaisuudestaan. Eli miten ovat olet oppinut sen mitä tiedät?

Mielenkiintoisesti muuten mun eka kioskini on noussut googlen etusivulle, mutta toinen kioski, jonka olen yrittänyt virittää samoin (osaksi sulta oppimieni, kiitos niistä!) periaattein ei näy kuin jossain kolmossivulla. Ehkä johtuu aikatekijästä, sekin kait vaikuttaa, uudempi kioski vasta 4kk vanha ja vanhempi jo yli vuoden.

Jos kinostaa, voin laittaa sulle yv:llä uuden kioskin osoitteen, onko siinä jotain ilmeistä vikaa, miksi flaksi ei pauku googlen kanssa. Kyse saattaa kyllä olla vain siitä, että tällä uudella alalla on paljon enemmän ammattimaisia toimijoita.
SEO on todellakin modernia salatiedettä, joka opitaan vanhemmalta noitatohtorilta, on vain hyvin kourallinen asioita jotka voi oppia suoraan lukemalla. Netti on täynnä SEO "tietäjiä", joista suurin osa on oikeasti suhteellisen turhia käsien heiluttelijoita.

Sitten joukossa on tyyppejä jotka on tehneet sitä, kuten meillä tehdään: Hyvin suunniteltua analyysiä, usean samankaltaisen domainin kautta tapahtuvaa vertailua ja testausta sisällön avulla joka on suunniteltu eri lähtökohdista, jonka perusteella ymmärretään mikä vaikuttaa mihinkin. Minun toiminnan kannalta tärkeintä on sisällön analysointi ja eri yhteyksien ymmärtäminen sivuston rakenteessa ja domainissa.

Mutta koska kyseessä on salatiede, niin nekin ovat vain valistuneita arvauksia. Yksi update voi muuttaa tilanteen koska tahasa. Sen takia tietyt faktorit ( domainin "kredibiliteetti" sekä ikä) voivat vaikuttaa todella paljon siihen, miten domain rankkaa. Sinun toisen domainin rankkaamattomuus voi johtua domainin historiasta, tai niinkin pienestä asiasta että missä naapurustossa sinun domain sijaitsee, tai siitä minkälaiset sivut ovat linkittäneen sinun domaineja.

Tiputa osoite YV:llä, mielelläni vilkaisen että onko joku perustavanlaatuisesti hassusti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitos! Laitoin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tein nyt kioskille fb sivut, koska ekallakin sellaiset ovat ja sillä siis hyvä pagerank.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hyvä artikkeli. Voi tosiaan olla, että pohjoiset maat ovat hyötyneet ilmastonmuutoksesta etelän kurjistuessa. Toistaiseksi niin. Mutta edell sivulla luettelin esimerkkejä Suomessakin jo nyt ilmenevistä ilmastonmuutoksen haitoista (joita urbaanit terasseillaan eivän huomaakaan), ja povailin ilmastonmuutospakolaisten pysäyttämätöntä kansainvaellusta tänne. Joskaan nykyiset mamut eivät sitä vielä ole.

Itse kuitenkin katselen vähän globaalimmin kuin Suomen välitön etu. Muita kansoja ja jos en niin ihmisiäkään, luonnon näivettymistä ja eläinlajien massasukupuuttoa. Vaikka afrikkalaisista ihmisistä viis, esimerkiksi Afrikan suurnisäkäsfauna on nyt lopullisen tuhon edessä ja sitten niitä ei enää ole. Koskaan.
Sama monilla muilla eläin- ja kasvilajeilla.

Evoluutio ei ehdi sopeutumaan, tämä on nopein ilmastonmuuos sen jälkeen kuin iso kivi tappoi dinosaurukset 60 miljoonaa vuotta sitten.

Ihmisen aiheuttamaa luulen, mutta tuskin ihminen sitä korjaakaan tai pystyy korjaamaan. Liikaa hitaita taloudellis-poliittiisia esteitä.Ja vaikka jossain Suomessa kiellettäisiin muut kuin sähköautot, ei sillä olisi globaalia merkitystä. Saastettoman ja käytännössä loputtoman fuusioenergian on sanottu olevan aina 20 vuoden päässä. Ei ole. Ja vaikka olisikin, ns. kolmas maailma hyötyisi niistä välillisesti, mutta ei pystyisi niitä kalliita laitoksia itse kustantamaan. Joten niinkin vaurastuessaan rikkaampien murusista polttaisivat fossiilisia polttoaineita kahta kauheammin.

Isävainaani kanssa olin sitä mieltä, että osaratkaisu ilmastonmuutokseen ja saastumiseen olisi mahdollisimman paljon fissiovoimaloita. Mutta sitä taas eivät viherpiiperöt hyväksy. Suhteellisen vaarattomiahan ne, eikä tuuli- ja aurinkovoimasta kuitenkaan ole korvaajaksi.

Lähes ainoa rehellinen perusteluni Suomen maatalouden ylläpidolle muuten on, että piakkoin täällä on paras viljelyilmasto, kun se etelässä alkaa mennä mahdottomaksi. Eikä Suomen maatalouden uudelleenkäynnistäminen sitten enää onnistu, kun pellot on jätetty kasvamaan pajukkoa eikä infraa viljelylle ole..
Viimeksi muokannut Gat, 17.07.2019 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tietenkin, kun ilmasto muuttuu jossain paikassa, sillä on samaan aikaan negatiivisia ja positiivisia vaikutuksia. Suomessa nyt sattuu olemaan niin, että nykyisen ilmastonmuutoksen kokonaisvaikutukset ovat positiiviset.

Ei edes tarvi olla kovin suuri ilmastotieteilijä tämän tajutakseen. Suomi on ihmisasutuksen äärirajalla ja maailman pohjoisin maatalousmaa. Ilmaston lämpeneminen on tietenkin Suomella edullista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 14:03 Ilmaston lämpeneminen on tietenkin Suomella edullista.
Jos niin olisi tai on, niin so what. Ellei koko maailmasi ole Suomi ja sen kaupunkien talouselämä.
Minun tilannettani ja arvojani taas itsekkäästikin ajatellen ilmastonmuutos vain haittaa. No, käytännössä ehkä ei peltoja vaan metsiä. Ja ah tunteenomaisesti koko maailman luontoa ja eliölajeja. Kehitysmaiden ihmisiä myös, minä en niistä niin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 17.07.2019 14:25
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2019 14:03 Ilmaston lämpeneminen on tietenkin Suomella edullista.
Jos niin olisi tai on, niin so what. Ellei koko maailmasi ole Suomi ja sen kaupunkien talouselämä.
Minun tilannettani ja arvojani taas itsekkäästikin ajatellen ilmastonmuutos vain haittaa. No, käytännössä ehkä ei peltoja vaan metsiä. Ja ah tunteenomaisesti koko maailman luontoa ja eliölajeja. Kehitysmaiden ihmisiä myös, minä en niistä niin.
Juttu alkoi siitä, miksi ilmastonmuutos ei ahdista. Se ei ahdista, koska kaikki mun tuntemani ihmiset hyötyvät siitä. Tietenkin jollekin eteläeurooppalaisella viljelijälle tai Tyynen meren saarella asuvalle paska juttu, mutta en tunne heitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin