Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.07.2019 10:32
Suomesta löytynee jo monta hullua kyläkauppiasta, muta keskinen taitaa olla se ainoa tiliä tekevä.
Niin. Eli täytyy siinä Keskisessä jotain olla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.07.2019 10:32 Suomesta löytynee jo monta hullua kyläkauppiasta, muta keskinen taitaa olla se ainoa tiliä tekevä.
Taitaa se Lapin Keskinenkin tehdä tulosta: https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hitto! Pitää itsekin ruveta vetämään viinaa ja lääkkeitä sekaisin :)

Tätä ei Harvardin business schoolissa opeteta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aprikos, nämä kaksi kirjaa yhdessä sisältävät kaiken olemassaolevan tiedon

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti: 19.07.2019 10:41
sivustahuutaja kirjoitti: 19.07.2019 10:32 Suomesta löytynee jo monta hullua kyläkauppiasta, muta keskinen taitaa olla se ainoa tiliä tekevä.
Taitaa se Lapin Keskinenkin tehdä tulosta: https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot
On toi vähän petrannut parin viime vuoden aikana, mutta vielä 2015 tilanne ei ollut niin hyvä:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joun ... 09a4fafcec
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yleisesti ajatellaan, että VK ja esmes Toivo Sukari ovat tyhmiä. Haastattelutilanteissa, lehtijutuissa ja esimerkiksi ihmissuhteissa on tämä tyhmyys vahvasti läsnä. Rahan tienaaminen muiden asioiden kustannuksella ei ole älykkyyslaji. Kyllähän Trumpkin on tyhmän oloinen. En ole ekspertti, mutta eikö tienaaminen vaadi pohjatonta kiinnostusta tienaamiseen (jota oma menestymiskäsitys elämässä tarkoittaa) kovasti ahkeruutta ja rotevasti myös hulluutta. Älykkyyttä, miten se laaja-alaisesti yleisesti käsitetään, ei juuri vaadita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Näiden vesakeskisten tapauksessa on varmaan huomattavasti isompi joukko ihmisiä, jotka ovat yrittäneet ja epäonnistuneet.

Tunnen henkilökohtaisesti yhden yrittäjän, joka on rakentanut em. tapaustakin isomman bisneksen tyhjästä. Itselleni on jäänyt mieleen, että hän osaa valita oikeat ihmiset oikeaan paikkaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.07.2019 12:06 Yleisesti ajatellaan, että VK ja esmes Toivo Sukari ovat tyhmiä. Haastattelutilanteissa, lehtijutuissa ja esimerkiksi ihmissuhteissa on tämä tyhmyys vahvasti läsnä. Rahan tienaaminen muiden asioiden kustannuksella ei ole älykkyyslaji. Kyllähän Trumpkin on tyhmän oloinen. En ole ekspertti, mutta eikö tienaaminen vaadi pohjatonta kiinnostusta tienaamiseen (jota oma menestymiskäsitys elämässä tarkoittaa) kovasti ahkeruutta ja rotevasti myös hulluutta. Älykkyyttä, miten se laaja-alaisesti yleisesti käsitetään, ei juuri vaadita.
Olen kyllä eri mieltä, etteikö rikastuminen keskimäärin vaatisi älykkyyttä. Perustelen sillä, että rikastumista kuitenkin yrittää moni ihminen ja läheskään jokainen työhullu pohjattomasti tienaamisesta kiinnostunut ei rikastu.

Vertaa urheiluun. Hyvin moni treenaa kovaa ja on äärettömän motivoitunut, mutta vain harva pääsee huipulle. Varmaankin allekirjoitat, että pelkkä kova motivaatio ja kova treenaaminen ei tee menestyvää urheilijaa? Vaikka keskivertojantteri treenaisi kuinka kovaa ja olisi kuinka mitivoitunut, hän ei pääsisi NBA:han.

Sukarin en kyllä usko olevan tyhmä. Hän kyllä käyttäytyy typerästi, mutta se on eri asia. Voi poseerata iltapäivälehdessä speedoissa fitnes-ohjaaja rakkaan kanssa, vaikka ei olisikaan tyhmä an sich. Typerää se toki on.

Tuskinpa Trumpkaan varsinaisesti tyhmä on. Väittäisin, että tyhmä mies ei pääse Yhdysvaltojen presidentiksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.07.2019 10:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 19.07.2019 12:31 ^Näiden vesakeskisten tapauksessa on varmaan huomattavasti isompi joukko ihmisiä, jotka ovat yrittäneet ja epäonnistuneet.

.
Tätähän mä juuri sanoin, että hyvin moni yrittää rikastua, mutta epäonnistuu. Tietysti tuurillakin (pun not intended) on merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2019 10:30 Tätähän mä juuri sanoin, että hyvin moni yrittää rikastua, mutta epäonnistuu. Tietysti tuurillakin (pun not intended) on merkitystä.
Kaiveleeko sinua (edes ihan vähän) että joku muu on rikastunut onnenkin kautta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 20.07.2019 10:39
James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2019 10:30 Tätähän mä juuri sanoin, että hyvin moni yrittää rikastua, mutta epäonnistuu. Tietysti tuurillakin (pun not intended) on merkitystä.
Kaiveleeko sinua (edes ihan vähän) että joku muu on rikastunut onnenkin kautta.
En tunnista tuollaista harmitusta itsessäni. Kuten monesti olen sanonut, itse en esim. lottoa, koska en haluaisi voittaa pelkän tuurin kautta.
Tuuri on sitä paitsi imho monesti defenssi. Voin mäkin sanoa, että huonoa tuurin, kun en tajunnut koodata FB:a.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vielä sellaisena tarkennuksena, että rikastumisella tarkoitan sitä, että on muutama miljoona vähintään, jonka voi käyttää vapaasti. Itse en ole missään tapauksessa rikas (duh...) ja aika epätodennäköistä että sellaiseksi tulenkaan. Jos elän riittävän pitkään, saatan korkoa korolle mekanismilla lopulta olla rikas, mutta siihen menee aikaa niin paljon, että siinä vaiheessa alkaa jo olla mittari pyörähtänyt ympäri.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2019 11:06 Vielä sellaisena tarkennuksena, että rikastumisella tarkoitan sitä, että on muutama miljoona vähintään, jonka voi käyttää vapaasti. Itse en ole missään tapauksessa rikas (duh...) ja aika epätodennäköistä että sellaiseksi tulenkaan.
Sinähän kuitenkin ahdistut (muistikuvani mukaan) lähinnä taloudellista asioista.

Voin tavallaan samaistua. Itseäni ahdistaisi, jos ei olisi vuoden nettotulot säästössä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 20.07.2019 12:00
James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2019 11:06 Vielä sellaisena tarkennuksena, että rikastumisella tarkoitan sitä, että on muutama miljoona vähintään, jonka voi käyttää vapaasti. Itse en ole missään tapauksessa rikas (duh...) ja aika epätodennäköistä että sellaiseksi tulenkaan.
Sinähän kuitenkin ahdistut (muistikuvani mukaan) lähinnä taloudellista asioista.
Juu, mutta ei muiden tuuri ole mun ahdistukseni syy :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.07.2019 12:04 Juu, mutta ei muiden tuuri ole mun ahdistukseni syy :)
Osasin todella huonosti esittää ajatukseni: mutta olen kerran elämässäni lotonnut. Itsekin kuitenkin tunnen tietynlaista ahdistusta, vaikka tiedän että voisin elää säästöilläni pari vuotta ja senkään jälkeen tuskin tarvitsisi mennä sillan alle.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tiedättekö kuka täällä Kitinässä on rikkain?
Minä en ole ihan varma, mutta otaksuisin silti olevani varma :P

HEINÄARSKA
Mukava yötäpäivää ja kesät talvet
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Stadinarska kirjoitti: 21.07.2019 20:24 Tiedättekö kuka täällä Kitinässä on rikkain?
Minä en ole ihan varma, mutta otaksuisin silti olevani varma :P
Luin tämän huolimattomasti aluksi: "en ole ihan varma, mutta otaksuisin silti itse olevani :P"
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

nokkaelain kirjoitti: 22.07.2019 11:43
Stadinarska kirjoitti: 21.07.2019 20:24 Tiedättekö kuka täällä Kitinässä on rikkain?
Minä en ole ihan varma, mutta otaksuisin silti olevani varma :P
Luin tämän huolimattomasti aluksi: "en ole ihan varma, mutta otaksuisin silti itse olevani :P"
No luit huolimattomasti!
Tämä oli siis Kityurpiaisen vastaus. Minulla ei nyt oo kysymyksiä. No voisinhan minä kysyä Nokalta, että mitä kuuluu! :D
Heinäarskalla on enää puolitoista päivää jäljellä, mutta kuolema ei koita vaan uudelleensyntyvyys.

HEINÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos silmätippoja voi käyttää huumaamiseen eli ns. tyrmäystippoina, niin miksi niistä ei huumaannu silloin, kun niitä käytetään tarkoituksenmukaisesti. Tässä molempien silmien silmätulehduksessa maistan lähes jatkuvasti 2h:n välein tiputtelemani tipat suussa, eli jostain kyynelkanavasta ne puskevat nieluun.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 21.11.2019 9:29 Jos silmätippoja voi käyttää huumaamiseen eli ns. tyrmäystippoina, niin miksi niistä ei huumaannu silloin, kun niitä käytetään tarkoituksenmukaisesti. Tässä molempien silmien silmätulehduksessa maistan lähes jatkuvasti 2h:n välein tiputtelemani tipat suussa, eli jostain kyynelkanavasta ne puskevat nieluun.
Eiköhän 99% tyrmäystipoista ole vaan sitä, että omin pikku kätösin vedetty huppu himmeäksi. Sitten aamulla morkkiksessa tajutaan, että tyrmäystipathan ne oli syylliset.

Risto Kuismallehan mm. kävi näin SDP:n puoluekokouksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mutta onko olemassa silmätippana myytävää ainetta, josta huumautuu?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 21.11.2019 11:24 Mutta onko olemassa silmätippana myytävää ainetta, josta huumautuu?
Jos olisi, väärinkäyttäjät sitä varmasti kävisivät kyselemässä. Kukaan koskaan ei ole multa silmätippareseptiä kärttänyt. Eli se, että puistokemistejä ei kiinnosta, on aika vahva todiste.

Sullahan on päihdepiireihin vanhan työn kautta tuntumaa. Oletko sä koskaan kuullut, että joku olisi silmätipoista kiinnostunut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 21.11.2019 11:24 Mutta onko olemassa silmätippana myytävää ainetta, josta huumautuu?
En tiedä. Tuntumani on, että katukielessä silmätippa rinnastuu tyrmäystippoihin, kun konteksti on esiteko rullaukseen tai raiskaukseen. Olen ymmärtänyt, että tyrmäystippa alkoholiin on usein joku muu, mutta voi olla myös silmätippa. Voin olla väärässä. Kuitenkin Jameksen 99%- kommenttiin voin heti todeta, että tilastoja asiasta ei ole eikä tule, koska aineet häviävät muistaakseni noin vuorokaudessa elimistöstä ja harvemmin tai ainakaan systemaattisesti ihminen tyrmäystippaepäilystään tutkimuksiin tässä ajassa hakeutuu. Tuo 99% on varmasti yläkanttiin, mutta itse veikkaisin ainakin yli puolet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mulla ei ole mitään muuta faktaa kuin omat ennakkokäsitykseni, mutta olen edelleen sitä mieltä, että
on henkisesti paljon helpompaa syyttää jotain ulkopuolista pahantekijää kuin itseään. En siis tarkoita, että ihminen tietoisesti valehtelisi.

Vaikka yksittäistapaus on yksittäistapaus, tuon edelleen esiin Risto Kuisman, joka SDP:n puoluekokouksessa aikoinaan kännissä piti puheen, jossa hakkui kaikki. Silloin syytti tyrmäystippoja. Nykyään toteaa olleensa alkoholisti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Myrkytystietokeskuksen ylilääkärin Kalle Hopun mukaan kyseessä on melko epämääräinen käsite.

- Aineiden ryhmään kuuluu ainakin joukko unilääkkeitä, rauhoittavia lääkkeitä, huumeita, silmätippoja ja verenpainelääkkeitä, eli ylipäätään ryhmä aineita, joilla joku tavoittelee toisen tyrmäämistä. Ja ainahan tyrmäystippojen kanssa ei tarvita edes alkoholia, kuten muutamissa tuoreimmissa tapauksissa, Hoppu toteaa.

Silmätippojen osalta urbaanilegendan maine joutaa roskikseen; suun kautta nautittuna ne todellakin vievät tajun. Silmätippojen tyrmäysefekti perustuu muun muassa verenpaineen äkilliseen romahtamiseen. Ylilääkäri Hopun mukaan tyrmäysaineissa on nähtävissä paikkaan sidottuja trendejä. Silmätippoja suositaan huumaustarkoituksessa erityisesti täällä kotimaassa sekä Itä-Euroopassa. Hoppu muistuttaa, että kyseessä on aina pahoinpitely, mikäli joku saatetaan tiedottomaan tilaan.
Tyrmäystipat - vaarallista leikkiä ja rikollisten ase
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin