Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2019 9:45 Onko muuten laskettu maahanmuuton CO2-vaikutuksia? Lienevät aika suuret..
En ole varma varsinaisista laskelmista, mutta linja on selvä: https://fi.wikiquote.org/wiki/Pentti_Li ... anmuutosta
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 19.08.2019 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2019 9:45 Onko muuten laskettu maahanmuuton CO2-vaikutuksia? Lienevät aika suuret..
En ole varma varsinaisista laskelmista, mutta linja on selvä: https://fi.wikiquote.org/wiki/Pentti_Li ... anmuutosta
Tarkoitin nyt hiukan tarkempaa laskemista, kuin yliopiston ekan vuoden jälkeen keskeyttäneen kalastajan fundeerauksia :)

Ps. En tarkoita, että CO2-tasetta oikeasti pitäisi ottaa maahanmuutossa huomioon, mutta lähinnä halusin tuoda esiin, että jos aletaan laskea lasten hankinnan CO2-vaikutuksia vakavissaan (siis siinä mielessä, että sillä pitäisi olla jotain merkitystä), niin lasketaan sitten tämäkin.

Sivustahuutaja jo toikin esiin myöskin ripulirokotteiden CO2-vaikutukset. Paljonko päästöjä yksi Plan-kummi lisää? Voin sanoa, että toki lennän lomalle 4 kertaa vuodessa, mutta en sentään lahjoita rahaa kehitysmaiden lapsien auttamiseen!

Tuntuu, että ilmastonmuutoksen vastainen kamppailu osalla porukasta saa isopyörän heittämään (mikä muuten on tuon sanonnan etymologia?). Tietysti eo. ei ole välttämättä mitenkään yllättävää. Mielenterveydeltään häilyvät henkilöt ovat alttiita niin vihapuheelle kuin ilmastonmuutostalkoillekin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ilmastonmuutos on uusi kommunismi. Osa jengistä sekoaa aatteeseen. Duunissakin alkaa kuulla välillä hyvin sisäistettyä propagandaa ilman mitään omaa ajattelua.

Ei tähän sekoiluun auta kuin persujen nousu ja hallituksen muodostaminen kahdestaan kokkareiden kanssa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ilmastovouhotus on kuten persujen mamuvouhotus - selvä enemmistö on sitä vastaan. Älkää pelätkö turhaan!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2019 11:12 Ilmastovouhotus on kuten persujen mamuvouhotus - selvä enemmistö on sitä vastaan. Älkää pelätkö turhaan!
Mun mielestäni tämä on lääketieteellisesti mielenkiintoista :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2019 11:45
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2019 11:12 Ilmastovouhotus on kuten persujen mamuvouhotus - selvä enemmistö on sitä vastaan. Älkää pelätkö turhaan!
Mun mielestäni tämä on lääketieteellisesti mielenkiintoista :)
Medikalisaatio tästä vielä puuttuikin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2019 11:52
James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2019 11:45
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2019 11:12 Ilmastovouhotus on kuten persujen mamuvouhotus - selvä enemmistö on sitä vastaan. Älkää pelätkö turhaan!
Mun mielestäni tämä on lääketieteellisesti mielenkiintoista :)
Medikalisaatio tästä vielä puuttuikin.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 18.08.2019 21:45 Tiede todistaa: Tällaisia ovat miehet, jotka lähettelevät peniskuvia

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennu ... 4aa567f2b1
Uutinen ei maininnut viisarin asennosta mitään. Noin yleisellä tasolla erektio on kaunein ele jonka mies voi naiselle osoittaa. Erektio on viittomakieltä ja tarkoittaa: Kyllä, olen valmis siittämään lapsen kanssasi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2019 10:05 Voin sanoa, että toki lennän lomalle 4 kertaa vuodessa, mutta en sentään lahjoita rahaa kehitysmaiden lapsien auttamiseen!
Ah! Voi kunpa tasavallan presidenteillä olisi pokkaa heittää tällaista läpändeerosta jossain viihteellisessä keskusteluohjelmassa. Maailma olisi paljon hauskempi paikka.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kehitysmaiden lapsille annetut rahat menee kuitenkin öljysikadiktaattoreille, tai avustusjärjestöjen työntekijöiden pihvi-illallisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos olisi ylimääräistä pois annettavaa, donatoisin kotimaan lapsien hyväksi. Kehitysavulla on surkea maine.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2019 19:42 Jos olisi ylimääräistä pois annettavaa, donatoisin kotimaan lapsien hyväksi. Kehitysavulla on surkea maine.
Naisten kouluttaninen on hyvä investointi myös länsimaille. Vähemmän pentuja.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Naisten koulutus on ihan hyvä kohde, mutta olen hieman skeptinen senkin suhteen. Lähinnä siis epäilen avustusten tehoa verrattuna esim. tullien madaltamiseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2019 20:53 ^ Naisten koulutus on ihan hyvä kohde, mutta olen hieman skeptinen senkin suhteen. Lähinnä siis epäilen avustusten tehoa verrattuna esim. tullien madaltamiseen.
Tullien alentaminen ei ole sellaista mitä yksityishenkilö tai järjestö voi tehdä. Ne eivät myöskään ole toisiaan poissulkevia. Jos naisen kouluttaa pentujen tekemisen ja ruokkimisen durralla sijaan vaikka vientiteollisuuden tekstiilityöläiseksi ja vientitulleja alennetaan, tulos on parempi kuin tulleja alentamalla.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ yksityinen voi ostaa niillä rahoillaan afrikassa tehtyjä tuotteita.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.08.2019 7:25 ^ yksityinen voi ostaa niillä rahoillaan afrikassa tehtyjä tuotteita.
Se taas ei takaa juuri naisten kouluttautumiseen senttiäkään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei niin. Silti noudattaisin tätä järjestystä:

1) ei auteta
2) avataan markkinoita ja ostetaan jotain
3) annetaan rahaa
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.08.2019 13:20 ^ ei niin. Silti noudattaisin tätä järjestystä:

1) ei auteta
2) avataan markkinoita ja ostetaan jotain
3) annetaan rahaa
En ymmärrä miksi Euroopan ei esimerkiksi naisten koulutusta ja ehkäisyä kannattaisi tukea. Keskiluokka ei nussi 12 kakaraa, mutta köyhät nussii. Sitten tulee nälkä ja työttömyys ja muuttoliike Eurooppaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kehitysavulla voi olla huono maine osin ansaitustikin, mutta kyllä käsittääkseni tyttöjen koulutukseen kohdistettu avustustoiminta on varsin toimivaa, ja on aika urpoa ajatella, että tällaiset rahat menisivät sikaoligarkkien tai epärehellisten toimihenkilöiden taskuihin jotenkin todennäköisemmin kuin tilaamalla halpakenkiä samaisen oligarkin hikipajasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006210118.html

Mä olen nyt sikäli eri mieltä tämän Grönlannin pääministerin kanssa, että onhan tämä nyt herranen aika sentään monessa mielessä nimenomaan aika huvittavaa.

Kun tanskalaiset nyt ovat näin tavattoman businesskielteisiä, voisikohan Sale lähettää tarjouspyynnöt Ahvenanmaasta Trumpille, Putskulle, Xille ja Kalle Kustaalle?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en ihan täysin hiffaa, mikä tässä oli niin pöyristyttävää. Yhdysvallat on kuitenkin aiemmin ostanut esim Alaskan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.08.2019 16:01 ^ en ihan täysin hiffaa, mikä tässä oli niin pöyristyttävää. Yhdysvallat on kuitenkin aiemmin ostanut esim Alaskan.
Paljollako myisit Suomen osavaltioksi?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ahvenanmaata aattelin?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten jo muutkin totesivat, Ahvenanmaa voidaan myydä eniten tarjoavalle. Perävalotakuulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Voi helvetti. Väärän värinen lapsi.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... d57119b7c8
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin