Brexit

Yleinen lätinä jä kitinä

Brexit

toteutuu
8
44%
ei toteudu
10
56%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2019 12:07 Mä en kertakaikkiaan tiedä (..duh) miten tämä päättyy. Sen suhteen, että BoJo tekee kovan ennätyksen lyhyimpien pääministerikausien listassa, olen kyllä aika varma, mutta miten itse brexitin käy, on jo laajempi kysymys. Veikkaan edelleen, että se lopulta peruuntuu, mutta siihen lopputulokseen (sikäli kun mikään on lopullista) pääseminen vaatinee vielä vuosia.
Soininvaara on alkannut toivoa brexitin toteutumista, koska sekoilevat britit tuottavat enemmän vaivaa kuin hyötyä EU:lle. Alan kallistua samalle kannalle. Antaa brittien ampua itseään jalkaan ja elää muinaisden suuruuden päivissä. Surullisempaa on toki, että Pohjois-Irlannin konflikti varmaan syttyy uudelleen ja koko UK voi hajota.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ihmisillä on aika erilaisia kuvia historia kulusta. Jouko Laakso (ps) kirjoittaa EU:n vaikutuksista Britanniassa (ja Suomessa) :

https://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilt ... uka+haviaa

(Onneksi tämä oli netissä, ettei tarvitse ruveta itse kirjoittamaan mitään mistä voisi tulla väärää kuvaa.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 05.09.2019 23:37 Ihmisillä on aika erilaisia kuvia historia kulusta. Jouko Laakso (ps) kirjoittaa EU:n vaikutuksista Britanniassa (ja Suomessa)
Täytyy sanoa, että sekoitin tyypin johonkin tunnetumpaan paikallispoliitikkoon. Laakso näyttää olevan vain varavaltuutettu ja jonkin lautakunnan jäsen.

Googlasin jälkikäteen hänen kirjoituksiaan: https://joukolaakso.wordpress.com

Ainakin hänellä on jotain yhteistä Seppo Rädyn kanssa näkemyksestä Saksasta :D

Kummallinen yhdistelmä "vähän sinne päin" -käsityksiä historiasta ja mielipiteitä mitä sen pohjalta pitäisi muuttaa.

Moniko spekuloi sillä, että olisi pitänyt kuitenkin luovuttaa alueita toisessa maailmansodassa. Ja kuka haikailee bilateraalikaupppaa Neuvostoliiton kanssa. Varmaan tilanne olisi parantunut suuresti, jos olisi vaan idän suuntaan lähdetty kehittämään suhteita.

Britannia-osuus on samaa harhaista käsitystä kuin em. mielipidekirjoitus. Äärioikeistolaisiksi persuja ei ainakaan voi syyttää tämän tyypin perusteella.

Aluksi en meinannut jaksaa lukea paikallispolitiikkaosuutta läpi. Mutta jollain oudolla logiikalla tyyppi syyttää vihreitä siitä ettei ydinkeskustassa ole ilmaisia(?!!) parkkipaikkoja, ja tehdään (yksityisen puolen haluamaa ja rahoittamaa) toriparkkia. Toriparkki tosiaan nyt rakennetaan, ja enemmän siitä on rakennusaikana haittaa bussilla kulkijoille kuin yksityisautoilijoille.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täältä Venäjän rajalta jääkarhujen keskeltä tarkasteltuna tuntuu erikoiseltä, jos pääministeri voi halutessaan rikkoa lakia.

Toki Bercow sanoo, että voi, mutta jo se, että
se pitää sanoa, kertoo mielestäni siitä, että se ehkä on mahdollista.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006237040.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alkaa oikeastaan käydä sääliksi BoJo:n sekoilu. Olen varmastikin liian empaattinen ihminen. Itsehän hän on tämän sopan ylimielisillä valheillaan keittänyt.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006242869.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ehkei bojo tiennyt valehtelevansa. Noinhan suomenkin poliitikot toimivat: puhutaan paskaa taloudesta kun ei siitä mitään ymmärretä.

Poliiitikot voivat päättää mistä tahansa yhdestä asiasta mitä tahansa. Vain mielikuvitus on rajana. Mutta dynaamisessa maailmassa paska luultavasti lentää tuulettimeen kaikkialla muualla tuon yhden asian ympärillä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bojo muistuttaa kyllä Dotria (heh, hauska kirjaintetris). Aidosti hullun tuntuisia äijiä. Onneksi meillä on lopulta varsin säyseä ja seesteinen Sale.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2019 14:35

Poliiitikot voivat päättää mistä tahansa yhdestä asiasta mitä tahansa.
Tuo oli viisaasti sanottu. Noinhan se nimenomaan on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2019 14:35 ^ ehkei bojo tiennyt valehtelevansa.
BoJo oli mukana tämän bussin kyydissä. Kyllä hän tiesi valehtelevansa

Kuva

Toki voi olla, että tuon linkittämäni yksittäisen yksityiskohdan suhteen ei tiennyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on kans kiinnostava: https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html (ainakin äsken FT;n alkuperäisartikkelit olivat myös vapaasti luettavissa). FT vaikuttaisi haluavan jotain uutta Tony Blairia markkinataloustamaan Corbynin labouria ja/tai torjumaan toryjen vierimistä kohti trumpilaista oikeistoa. Ehkä ajattelevat, että kun Brexitiä taas lykätään ja järkätään uudet vaalit, UK voisi ottaa vähän uutta suuntaa, joka saattaisi näkyä myös Brexitin kohtalossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 19.09.2019 10:13 Tää on kans kiinnostava: https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html (ainakin äsken FT;n alkuperäisartikkelit olivat myös vapaasti luettavissa). FT vaikuttaisi haluavan jotain uutta Tony Blairia markkinataloustamaan Corbynin labouria ja/tai torjumaan toryjen vierimistä kohti trumpilaista oikeistoa. Ehkä ajattelevat, että kun Brexitiä taas lykätään ja järkätään uudet vaalit, UK voisi ottaa vähän uutta suuntaa, joka saattaisi näkyä myös Brexitin kohtalossa.
Corbyn on ihan mahdottoman huono oppositiojohtaja. Ei ole mitenkään mahdollista että hän voittaa mitään vaaleja. Liberaalidemokraatit toki ovat linjakkaita mutta vaalijärjestelmän takia sillä ei varmaan ole kovasti merkitystä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Comrade Corbyn on tosiaan niin vasemmalla, että ei voi voittaa vaaleja.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.09.2019 8:31
BoJo oli mukana tämän bussin kyydissä. Kyllä hän tiesi valehtelevansa
Bojo vaikuttaa sellaiselta hemmolta, joka ei tiedä miten raha EU:n suuntaan nettona liikkuu.

Vai meinaatko Bojon valehdelleen siinä, että ei kuiteskaan olis antanut lisää fyrkkaa terveydenhuoltoon?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.09.2019 13:26
James Potkukelkka kirjoitti: 19.09.2019 8:31
BoJo oli mukana tämän bussin kyydissä. Kyllä hän tiesi valehtelevansa
Bojo vaikuttaa sellaiselta hemmolta, joka ei tiedä miten raha EU:n suuntaan nettona liikkuu.

Vai meinaatko Bojon valehdelleen siinä, että ei kuiteskaan olis antanut lisää fyrkkaa terveydenhuoltoon?
Noh.. tässä mennään siihen, että onko se valhe, jos itse uskoo siihen..Mä näkisin, että on velvollisuus ottaa selvää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 11:14 Ymmärtääkseni kuitenkin siis Johnsonilla on oikeus pidentää istuntotaukoa tällä tavalla.
No ei ollutkaan. Se oli sittenkin laiton vallankaappaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2019 13:39
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 11:14 Ymmärtääkseni kuitenkin siis Johnsonilla on oikeus pidentää istuntotaukoa tällä tavalla.
No ei ollutkaan. Se oli sittenkin laiton vallankaappaus.
Seuraavaksihan näissä yleensä arvuutellaan, kenen puolella armeija on :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2019 16:49 Seuraavaksihan näissä yleensä arvuutellaan, kenen puolella armeija on :)
Ei olla vielä sinne asti päästy. Ensin keskustellaan siitä, millainen kielenkäyttö on sopivaa poliittisessa keskustelussa. Katsoin eilen parlamentin istuntoa, kun Alexander Boris de Pfeffel Johnson antoi lausuntonsa Supreme courtin tuomiosta (luonnollisesti oli väärä päätös Boriksen mielestä) ja sen jälkeen sai esittää kyssäreitä Borikselle ja puheita pidettiin. Pakko sanoa, että Boris de Trumpin kieli ja tyyli olivat ajoittain hyvin vastenmielistä kuunneltavaa. Asiaa ei juuri ollut (ne samat vinkunat kuin aina) ja hän keskittyikin panettelemaan muita parlamentin jäseniä, erityisesti tietenkin Corbynia.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Monia ei varmaan enää jaksa koko Brexit kiinnostaa, kun mitään ei saada aikaiseksi. Jätän nyt tämän vaan tähän yleisvaaleja odotellessa (henk.koht. uskon, että Brexit kyllä toteutuu jossain vaiheessa). :D
Liitteet
brexu.jpg
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mitään Brexitiä ei ikimaailmassa tule. Todellakin niinkuin kerroin yksi kaverini, brittiasiantuntija kertoi.
Uskon ihan täysin ettei saada aikaan. Tulee uusi kansanäänestys ja kumotaan. Hassua kun mihinkään ei voi uskoa.

Onko mukavanoloinen Kreitsu pysyvästi Englannissa? Siis avioliitossa brittimiehen kanssa ja jossain töissä? Lontoossa? Onko Loka-arskan kaveri? :D

LOKA-ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti: 30.10.2019 9:17 Mitään Brexitiä ei ikimaailmassa tule. Todellakin niinkuin kerroin yksi kaverini, brittiasiantuntija kertoi.
Tämäkö on se sinun "brittiasiantuntijan" määritelmä? :D
Stadinarska kirjoitti: 19.02.2019 18:16 Yks tyyppi, jolla on englannin tietoutta enemmän kuin Helmiarskalla sanoi mulle, että Brexit ei toteudu ikinä.
Mutta juu, olen tosi mukava, en vain sellaisen oloinen. :) Virallinen maassaololupa on eli ei pitäisi lentää pellolle sitten joskus kun se Brexit tapahtuu.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti: 30.10.2019 9:17 Mitään Brexitiä ei ikimaailmassa tule. Todellakin niinkuin kerroin yksi kaverini, brittiasiantuntija kertoi.
Mitäs tää sun "brittiasiantuntija" sanoo nyt? Vaalitulos on kamala, mutta ei lainkaan yllättävä jos on lainkaan brittipolitiikkaa ja brittimedioita seurannut. Brexit on nyt oikeasti ihan kulman takana.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Miksei Arska vastaa mulle, vaikka väittää olevansa mukavaakin mukavampi! Ei ole ollenkaan mukavaa, ettei vastata kun kysytään.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti: 10.01.2020 18:23 Miksei Arska vastaa mulle, vaikka väittää olevansa mukavaakin mukavampi! Ei ole ollenkaan mukavaa, ettei vastata kun kysytään.
Arska on tamminen, mutta epämukava. Oikeastaan siis niinkuin huono designtuoli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tänään se nyt sitten tapahtuu. Jotenkin tää saagan loppupuoli livahti multa ohi ja tää brexit päivä tuli vähän yllättäen. Johtuu varmaan siitä, että olin joulukuun lomalla enkä seurannut uutisia.

Hyvä että se jahkailu ja lykkäysten hakeminen loppuu ja on päästy jonkinlaiseen päätökseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Vaikein on vielä edessä, eli uuden sopimuksen hakeminen. Muutenkin tarina voi vielä jatkua Skotlannin itsenäistymisellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin