Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

No enpäs tiedä. Minusta (jolla ei allergioita ole) allergiabuumi johtuu paitsi kotien ylisiistiydestä (jolloin immuunisysteemi pillastuu mistä vain), myös on henkinen vaiva ellei suorastaan homoutta. Tai pällivika vain.

Paras kaverini oli vakavasti allerginen astmaatikko. Allerginen mille vaan. Kuitenkaan ei saanut oireita kissastamme. Vaikka kotonaan ei voitu pitää kuin kilpikonnaa. Perhe muutti Kemijärvelle, mutta kaveri kävi lomilla meillä Varkaudessa. Ostettiin ihan keinokuituiset vuodevaatteetkin sitä varten. Kerran tajuttiin, että sehän nukkui viikon ajan pään alla HÖYHENTYYNY! Johon olisi luullut hänen kuolevan. Mutta ei oireitakaan, luulisin koska ei tiennyt, että se oli höyhentyyny!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Kurssi sopii mainiosti pesupähkinäpositiivisille henkilöille.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2823
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 07.10.2019 9:42
James Potkukelkka kirjoitti: 07.10.2019 9:33 urpiaisen tähtitiedesivistyksessä on puute, aurinko ei muutu supernovaksi liian pienen massan takia
:jee:
Mullahan on siis kaksi opintoviikkoa yliopistollista tähtitiedettä suoritettuna. Kun kirjoitin lauseeni, takaraivossa oli kummallinen tunne, että tämä ei ehkä ole ihan oikein, mutta ajattelin asiayhteydessä ajavan asiansa. Opinpahan taas, että Kitinään ei sovi kirjoittaa huolimattomia heittoja. Vain totuus kelpaa.
Samis. Siis tähtitieteen opintojen osalta - tosin yhteensä 60 opintoviikosta fysiikan opintoja.

Niinkin luotettavasta lähteestä kuin tiede.fi luin juuri, että kun Linnunrata ja Andromeda yhdistyvät n. kolmen miljardin vuoden päästä, Auringon kiertorata saattaa olla sellainen, että se lopulta päätyy galaksien yhdistyvään keskus- mustaan aukkoon. Se ei siis välttämättä päädykkään kääpiötähdeksi ensin laajennuttuaan. Mutta miten käy tukiaisten?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ galaksien yhdistyessä pitää huomioida paikalliset erityisolosuhteet. Luultavasti jotain tukia tarvitaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.10.2019 7:46 Luultavasti jotain tukia tarvitaan.
Luultavasti?! Onko Paavilla hassu hattu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisiko tuota Rappea syyttää valtion rahojen haaskaamisesta?

Miksi Raaseporin turma-autoa ajaneen varusmiehen ryöpytys jatkuu?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onhan se aivan /c:stä käydä yksittäisen varusmiehen kimppuun. Vikahan on rakenteissa, jotka tuohon johtivat. Yleensä korostan yksilön vastuuta ja pidän valtarakenteisiin pureutuvaa syyllisyyttä vasemmistolaisena hömpötyksenä, mutta tässä jos joskus mun mielestäni järjetöntä syyttää yksittäistä varusmiestä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 08.10.2019 12:11 Voisiko tuota Rappea syyttää valtion rahojen haaskaamisesta?

Miksi Raaseporin turma-autoa ajaneen varusmiehen ryöpytys jatkuu?
Olihan tää Pahkasika mitä mä luin :D

"Puolustusvoimat ei ole oikeusprosessissa mukana missään roolissa. Rappen mukaan sillä olisi ollut mahdollisuus vaatia varusmieheltä korvauksia tuhoutuneesta autosta.

– Sitä ei ilmeisesti pidetty tarpeellisena."
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lentäjien hakeminen muuttuisikin helpoksi ”Teet mitä käsketään. Jos menee vituiksi, niin korvaat sit ton Salaman päivärahoistas”.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 08.10.2019 13:23
Bluntly kirjoitti: 08.10.2019 12:11 Voisiko tuota Rappea syyttää valtion rahojen haaskaamisesta?

Miksi Raaseporin turma-autoa ajaneen varusmiehen ryöpytys jatkuu?
Olihan tää Pahkasika mitä mä luin :D

"Puolustusvoimat ei ole oikeusprosessissa mukana missään roolissa. Rappen mukaan sillä olisi ollut mahdollisuus vaatia varusmieheltä korvauksia tuhoutuneesta autosta.

– Sitä ei ilmeisesti pidetty tarpeellisena."
Voi kiesus. Vankeusrangaistuksen uhalla pakko-otetaan armeijaan. Teet mitä käsketään. Tuloksena oikeusjuttu ja vielä puuttuu tosiaan kuorma-auton lasku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kandee jatkossa pyrkiä spadeksi. Jos polttaa hernesopan pohjaan, niin sen korvaamisesta vielä selviää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jouduin maksamaan nassen, sekin vitutti jo suunnattomasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas vähän kuumottaa naapurissa:

Ruotsalaismediat: Malmössä epäilty ebola-tartunta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2823
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2019 13:58
Vagabondo kirjoitti: 08.10.2019 13:23 Olihan tää Pahkasika mitä mä luin :D

"Puolustusvoimat ei ole oikeusprosessissa mukana missään roolissa. Rappen mukaan sillä olisi ollut mahdollisuus vaatia varusmieheltä korvauksia tuhoutuneesta autosta.

– Sitä ei ilmeisesti pidetty tarpeellisena."
Voi kiesus. Vankeusrangaistuksen uhalla pakko-otetaan armeijaan. Teet mitä käsketään. Tuloksena oikeusjuttu ja vielä puuttuu tosiaan kuorma-auton lasku.
Tehtäviinkin jossain määrin määrätään. Raskaampien ajoneuvojen kuljettajiksi on tosin tainnut toistaiseksi riittää halukkaita.

Huutoa kuitenkin tuli aina kaikesta minkä tekee "väärin." Esim. ampumaradalla minulle jäin ampumattomia lippaaseen. Helpommalla olisi päässyt kun olisi heittänyt patruunat maahan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyviä uutisia - ruuan tuottajahinnat luultavasti nousevat tulevaisuudessa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006267384.html

Mutta nälänhädälle tämä haisee. Nyt ylijäämärupkaa dumpataan esim. Afrikkaan. Kun dumppaus loppuu ja omat pellot on köyhdytetty, niin ajetaankin seinään vauhdilla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näyttäisikö nyt siis siltä, että Saksan synagogaiskun takana oli joku paikallinen äärikansallismielinen etnonationalisti? Mun on vaikea nähdä nyky-äärioikeistolaisten antisemitismissä mitään edes ajatustavan sisäistä logiikkaa, kyseessä lienee puhdas kunnianosoitus aatteen historialliselle juurille. Muutenhan esim Israel on melkeinpä persumielisten esikuva ja paras kaveri: lännen eturintama islamilaista maailmaa vastaan ja etnonationalistinen onnela?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2019 10:29 Näyttäisikö nyt siis siltä, että Saksan synagogaiskun takana oli joku paikallinen äärikansallismielinen etnonationalisti? Mun on vaikea nähdä nyky-äärioikeistolaisten antisemitismissä mitään edes ajatustavan sisäistä logiikkaa, kyseessä lienee puhdas kunnianosoitus aatteen historialliselle juurille. Muutenhan esim Israel on melkeinpä persumielisten esikuva ja paras kaveri: lännen eturintama islamilaista maailmaa vastaan ja etnonationalistinen onnela?
Tunnen kyllä muutaman henkilön joilla on ihan selittämätön juutalaisviha. En usko, että he ovat edes tavanneet juutalaisia. Koulutettuja, fiksuja ihmisiä joilla on käsittämätön inho juutalaisiin. Ja ei siis vain Israelin tekemisiin vaan kaikkiin.

Toki nämä samat ihmiset ovat siinä johdonmukaisia että he vihaavat myös muslimeja. Tietääkseni kukaan heistä ei ole harras kristitty.
Viimeksi muokannut So Hard, 10.10.2019 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Järjen valo tuolla hakaristitollolla tainnut sammua kokonaan jo hyvän aikaa sitten.

Lisäksi painoi kebabbilaan riehumaan kun ei päässyt monihaarakynttilänjalkatilaan sisään niin ideologialla tainnut paljoa väliä olla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 10.10.2019 10:43 Tunnen kyllä muutaman henkilön joilla on ihan selittämätön juutalaisviha. En usko, että he ovat edes tavanneet juutalaisia. Koulutettuja, fiksuja ihmisiä joilla on käsittämätön inho juutalaisiin. Ja ei siis vain Israelin tekemisiin vaan kaikkiin.

Toki nämä samat ihmiset ovat siinä johdonmukaisia että he vihaavat myös muslimeja. Tietääkseni kukaan heistä ei ole harras kristitty.
Tunnen ihmisiä, joilla on samanlainen viha "herroja" kohtaan. Ilmeisesti jotkut vihaavat myös pyöräilijöitä, koiranomistajia tai vaikkapa maanviljelijöitä.

Haters gonna hate. En ymmärrä miten kukaan ajatteleva ihminen voi nostaa jotkut täysin mitättömät yksittäiset tapahtumat osoitukseksi jostain massiiivisista yhteiskunnallisista uhkista. Koiranomistajien vihaajat eivät tule aloittamaan kansanmurhaa, eivätkä sitä tee myöskään hommafoorumilaiset tai anarkomarkot.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Te tunnette kyllä aika kummaa porukkaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2019 12:57 ^ Te tunnette kyllä aika kummaa porukkaa!
Juu. Koen huonommuutta sekä SoHardin että sivustahuutajan kaveriporukan edessä. Jokin aika sitten muistelen SoHArdin tuttapiirissä olleen myös useampikin lesbo ja homopariskunta, vai olenko nähnyt unta. Kaikkiaan mulla on kyllä aika pieni sosiaalinen verkosto, täytyisi varmaan laajentaa sitä. Ongelma vain, että ihmiset eivät oikein kiinnosta mua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006268047.html

Kansainvälinen reaalipolitiikka on välillä aika rumaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kauankohan tuotakin Turkin paapomista jatketaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2019 14:13 https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006268047.html

Kansainvälinen reaalipolitiikka on välillä aika rumaa.
Kyllähän siinä rauhallinen mies hermostuu, kun rauhanoperaatiota nimitetään hyökkäykseksi.

Tuo on kyllä aika nuclear option, mutta hyvä tietysti uhata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin