Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.

Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi/paremmaksi tai en osaa sanoa tai yhdentekevää

Paremmaksi tullut paljon
4
40%
Paremmaksi tullut hiukan
3
30%
En osaa sanoa
0
Ei ääniä
Huonommaksi mennyt hiukan
0
Ei ääniä
Huonommaksi mennyt paljon
3
30%
Ei kiinnosta, yhdentekevää minulle
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti: 16.09.2019 9:41
urpiainen kirjoitti: 10.09.2019 15:42Oikeastaan ainoa asia, joka on selvästi mennyt huonompaan suuntaan minua haittaavalla tavalla, on vesistöjen rehevöityminen ja punkkien lisääntyminen.
Älä unohda hirvikärpäsiä! Tavoistani poiketen en ole käynyt tänän syksynä vielä kertaakaan sienimetsässä, koska ihan oikeasti ahdistaa punkki- ja hirvikärpästilanne.
Ai pahus, olet tietysti oikeassa! Mutta mene silti ihmeessä metsään; suppiksia alkaa olla jo kivasti, ja parast'aikaa on ainakin Nuuksion suunnalla käynnissä paras herkkutattisato sitten ihmevuoden 2014.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikä hirvikärpäsiäkään ollut kuin muutama.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Toista se on täällä susirajalla. Hirvikärpänen on kyllä yks hyönteisten Kontula.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vesper kirjoitti: 16.09.2019 10:57 Toista se on täällä susirajalla. Hirvikärpänen on kyllä yks hyönteisten Kontula.
Siis asut itse "susirajalla". Jossain Lieksan suunnalla, siis Itä-Suomessa vaiko siis Kontulassa?

Kontulasta on ollut joku kirjoitus, jossa kaupunginosaa kehutaankin, mutta olin itse siellä jotakin varten kesällä ja heti oli melkoisen sivistynyttä keskustelua metrosta päästyäni tyyliin "Hei V...u se on mun pullo, mun pullo äääärrrgh plyts, saat...a mä vedän sua t...n . Ja toinen siinä vastaa suunnilleen samalla älykkyysosamäärällä takaisin.

Tuossa vaan kalpenee se tosiasia, että todennäköisesti suurin osa 90 Kontulalaisista, ollee ihan kivaa kunnon keskituloista väkeä!!???

Tämäkin on mulle ainakin täydellinen mysteeri, miksei näitä onnettomia miehiä auteta ja oteta näitä valokeilaan MIKSI ovat tähän joutuneet nämä miehet, kerran varmasti suloisia lapsia, jotka sitten vaan on unohdettu ja jätetty.
Ikävää valintaa. Toki minunkin varsin hyväosaisena on joskus vaikea ottaa oikeaa asennetta, mutta kun ihminen on heikko ja saanut heikot eväät niin niitä pitäis ymmärtää...
Ainakin nimenomaa tasa-arvo on mahdollisimman kaukana. Eikös sitäkin koeteta tavoitella. Mutta toisarvoisin aihein usein.

SYYSARSKIS

P.S. Siis hirvikärpäset ovat oikeasti inhottavia, todella :evil:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 18.09.2019 9:33 miksei näitä onnettomia miehiä auteta ja oteta näitä valokeilaan MIKSI ovat tähän joutuneet nämä miehet, kerran varmasti suloisia lapsia, jotka sitten vaan on unohdettu ja jätetty.
I
Miten heitä autettaisiin? Yksi ongelma tietysti on, että miehisyyteen sopii huonosti autettavana oleminen. Eo ei tarkoita, että niin pitäisi olla, vaan toteamus, että eetos on "itte pitää selvitä, perkele".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2019 9:43
Stadinarska kirjoitti: 18.09.2019 9:33 miksei näitä onnettomia miehiä auteta ja oteta näitä valokeilaan MIKSI ovat tähän joutuneet nämä miehet, kerran varmasti suloisia lapsia, jotka sitten vaan on unohdettu ja jätetty.
I
Miten heitä autettaisiin? Yksi ongelma tietysti on, että miehisyyteen sopii huonosti autettavana oleminen. Eo ei tarkoita, että niin pitäisi olla, vaan toteamus, että eetos on "itte pitää selvitä, perkele".
No siis jo luovuttaneet ja langenneet ovatkin huonosti autettavia ja jotenkin suurin toivo mennyt, mutta tottakai lisäpanostus elämänhallintaan, asunto ja jonkinlai¨nen valvonta vielä.

Mutta ylivoimaisesti paras apu ja asia on tietenkin estää miesten vajoaminen jo poikaiässä mieluiten. Se alkaa vertaamisesta muihin ja toivon menemisen tunteesta, yksinäisyydestä ja yksin jättämisestä. Miesten asenne on aina ollut olla se pääpärjääjä ja jos mies ei pärjää vaan jää keinutuoliin kotiin niin miestä ei arvosta kukaan. Sensijaan naisella ei ole ollut näitä paineita. Huomaa OLLUT. Eli yhtä vahva asenne kuin ilmastomuutoksen populismi tähän miehien pelastamiseen. Keskiarvoisesti tai huonosti pärjäävä tai lahjaton mies jää yksin ja siitä ei oikeastaan välitä kukaan.

Syysarska tarkastelee asiaa kyllä itse hyvässä tilanteessa vaikka onkin tehnyt aikapaljon töitä sen eteen :D

SYYS
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Pointtini juuri oli tuo, että miehiä on aika vaikea auttaa, kun se eetos juuri on "ei tartte auttaa, perkele".

Ps. "valvonta" on käytännössä mahdoton juttu. Ei Suomessa täysivaltaista täysikäistä ihmistä kukaan voi valvoa.

En siis ole sinänsä vastaan ajatuksiasi, mutta ne on vain vaikea toteuttaa, imho.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vätyksiä pitäs siis potkia perseelle, ei auttaa. Kurjuuden tukeminen on typerää.

Miehille sopii se, että meno on raakaa, mutta pienimmistäkin onnistumisista palkitaan. Naiset on enemmän turvallisuushakuisia, miellyttämisenhalyisis ja normeihin sopeutuvia. Nykyinen paapova sosiaaliturva sopii naisille, jotka voivat pelastaa itsensä lasten avulla. Miehet nykyinen systeemi tappaa. Ja kun miehistä tulee miehimyksiä, niin naisilla ei pöksyt kastu ja syntyvyys romahtaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 10.09.2019 11:57 Mamut ovat muuttaneet PKS:llä elämistä monella tavalla huonoon suuntaan.
Komppausta. :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kuuma perna on myös ilmastointimuutos. Herättää tunteita.
Onko se liioittelua ja minkä vuoksi se olisi liioittelua?

Mä olen itse aina ollut luonnon ystävä, mutta tuo kamala keuhkoaminen ja paniikkihuutajat ovat sellaista mikä minua ei kiinnosta.
Silti itse asia on tärkeä. Vai mitä mielipuolta olette?

SYYS SAA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen tällainen peruspaska keski-ikäinen, joka on nähnyt aiemmat ympäristöhuolet, joihin on osittain osattu vastata (1).

Voi olla ettei mitään katastrofia tule ihmisen kannalta, mutta ennätystahtiin saadaan omalla vaikutuksella muuta eliöstöä kuolemaan sukupuuttoon, ennen kuin tajutaan tehdä mitään.

1) 80-luvulla puista katosi naava, ja poltettiin kivihiiltä ja dieseliä (vielä enemmän edellisen sukupolven aikana kaikki paikat mustuivat kaupungeissa.) Lapsuuden metsikössä Espoossa ainakin tilanne ilmeisesti parani myöhemmin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ei tästä mitään katastrofia tule. Ihmiset ja elinkeinot joutuvat ajan kuluessa muuttamaan paikkaa.

Niin... Suomi saattaa olla 400 vuoden päästä varsin monikulttuurinen.

Se havainto voidaan muuten huomata, että Kitinässäkään ei ihan uskalleta enää sanoa mielipidettä tarpeeksi painokkaasti.
Ainakin tätäpäivää. En ole silti ihan varma. Täällä kyllä ollaan taatusti keskimääräistä rehellisimpiä.

SYYSARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mitäs ajattelette Kuopiosta. . Tottakai pidän asiaa inhottavana ja hyvin ikävänä ja tekijää mielisairaana, mutta onhan näitä tapahtunut aina silloin tällöin. Esim. miehen päälle hyökätään ja pahoinpidellään aina silloin tällöin, mutta ei niistä ole kuin pikku maininta palsta lehdessä yleensä.
Olihan tuo hyvin paha asia kun kohdistui moniin, mutta suhteelilsesti jostain yhtä inhasta yksittäisestä ei tule juuri mitään keskustelua.

Itse olen sitä mieltä, että potentiaalisesti mielisairaat nuoret miehet olisi otettava tarkkailuun enemmän ja autettava elämään.

LOKAPOIKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Onko edessä pakolaistulva ja talouden heikkeneminen?

Tekisiköhän nämä Suomelle hyvää vai huonoa. Tunne pari irakin tyttöä - ovat sööttejä. Myös tuntemani mies on ystävällinen

LOKAINEN MUKAVAINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Stadinarska kirjoitti: 10.10.2019 22:44 Onko edessä pakolaistulva
No, ainakin Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän pj ohjeistaa puolustusministeriä ja armeijaa valmistautumaan ampumaan turvapaikanhakijat heidän lähestyessä Suomen rajoja, eli ilmeisesti ei ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 11.10.2019 11:51No, ainakin Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän pj ohjeistaa puolustusministeriä ja armeijaa valmistautumaan ampumaan turvapaikanhakijat heidän lähestyessä Suomen rajoja, eli ilmeisesti ei ole.
Minusta se ei kuulosta kustannustehokkaalta, kyllä ennemmin heidät kannattaa kerätä pakolaiskeskuksiin ja kaasuttaa isompina erinä. Tästä on 40-luvulta hyviä kokemuksia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.10.2019 11:57
urpiainen kirjoitti: 11.10.2019 11:51No, ainakin Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän pj ohjeistaa puolustusministeriä ja armeijaa valmistautumaan ampumaan turvapaikanhakijat heidän lähestyessä Suomen rajoja, eli ilmeisesti ei ole.
Minusta se ei kuulosta kustannustehokkaalta, kyllä ennemmin heidät kannattaa kerätä pakolaiskeskuksiin ja kaasuttaa isompina erinä. Tästä on 40-luvulta hyviä kokemuksia.
Voi olla, mutta tuo vaatii jo sellaista suunnittelu- ja hahmotuskykyä, että sitä ei voi eduskuntaryhmän pomolta vielä odottaa. Ehdotus keskitysleirien perustamisesta taisi olla Halliksen keskeisin (tai no, ainoa) talouspoliittinen anti vaalikeskusteluihin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 11.10.2019 12:03
So Hard kirjoitti: 11.10.2019 11:57
urpiainen kirjoitti: 11.10.2019 11:51No, ainakin Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän pj ohjeistaa puolustusministeriä ja armeijaa valmistautumaan ampumaan turvapaikanhakijat heidän lähestyessä Suomen rajoja, eli ilmeisesti ei ole.
Minusta se ei kuulosta kustannustehokkaalta, kyllä ennemmin heidät kannattaa kerätä pakolaiskeskuksiin ja kaasuttaa isompina erinä. Tästä on 40-luvulta hyviä kokemuksia.
Voi olla, mutta tuo vaatii jo sellaista suunnittelu- ja hahmotuskykyä, että sitä ei voi eduskuntaryhmän pomolta vielä odottaa. Ehdotus keskitysleirien perustamisesta taisi olla Halliksen keskeisin (tai no, ainoa) talouspoliittinen anti vaalikeskusteluihin?
No ehkä puolustusvoimien persuhenkisistä kapiaisista voisi koota sellaisen erillisen PerSS-iskujoukon joka hoitaisi organisoinnin sotilaallisella tehokkuudella.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vakavasti puhuen, kyllähän Turkin yli 3 miljoonan pakolaisen armeija on sellainen uhka, että eivätköhän EU-päättäjät ole aika kiltisti, vaikka käsiä voimakkaasti heiluttelevatkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 13:02 Vakavasti puhuen, kyllähän Turkin yli 3 miljoonan pakolaisen armeija on sellainen uhka, että eivätköhän EU-päättäjät ole aika kiltisi, vaikka käsiä voimakkaasti heiluttelevatkin.
Kyllä Turkillakin on menetettävää. 50% Turkin viennistä menee EU-maihin. Eu-maiden viennistä Turkkiin 4%.

EU:n turvapaikkasäädökset pitää vain saada sille tasolle, että turvallisesta 3. maasta kuten Turkki tuleva ei saa turvapaikkaa ja päätös voidaan tehdä pikana.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2019 13:02 Vakavasti puhuen
Mun mielestä vakavaa tässä on ennen muuta se, että suurpuolueen eduskuntaryhmän pj voi viestiä tuolla tavalla, ja se lasketaan ihan normaaliksi. Persujen suosio on suomalaisen yhteiskunnan hälyttävin piirre.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 10.09.2019 16:23 voi kyllä olla, että 30-vuoden sijaan mielessäni on pikemminkin 35-40 vuoden aikaikkuna
Mietin vielä tätä.

Joku kirjoitti jossain viime päivinä, että kun kuulee luonnehdinnan "30 vuotta sitten", ajattelee automaattisesti 70-lukua. Samaistun tähän voimakkaasti. Mulle "30 vuotta sitten" assosioituu ehkö ensisijaisesti 70-luvun alkupuoleen, ja "muutama vuosi sitten" jonnekin vuosituhannen vaihteeseen.

Enkä millään pääse yli siitä, että esim. I ja II maailmansodan väli oli vain parikymmentä vuotta, ja II maailmansodan päättymisen ja oman syntymäni välillä oli samanlainen ajanjakso kuin nykyhetken ja Berliinin muurin sortumisen välillä.

Alan käydä vanhaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.10.2019 13:19
urpiainen kirjoitti: 10.09.2019 16:23 voi kyllä olla, että 30-vuoden sijaan mielessäni on pikemminkin 35-40 vuoden aikaikkuna
Mietin vielä tätä.

Joku kirjoitti jossain viime päivinä, että kun kuulee luonnehdinnan "30 vuotta sitten", ajattelee automaattisesti 70-lukua. Samaistun tähän voimakkaasti. Mulle "30 vuotta sitten" assosioituu ehkö ensisijaisesti 70-luvun alkupuoleen, ja "muutama vuosi sitten" jonnekin vuosituhannen vaihteeseen.

Enkä millään pääse yli siitä, että esim. I ja II maailmansodan väli oli vain parikymmentä vuotta, ja II maailmansodan päättymisen ja oman syntymäni välillä oli samanlainen ajanjakso kuin nykyhetken ja Berliinin muurin sortumisen välillä.

Alan käydä vanhaksi.
Juu. Mäkin jokin aika sitten hätkähdin, kun tajusin, että lapsuudessani 70-luvulla II maailmansodasta oli sama aika, kuin nyt 80-luvun lopusta :shock:

Mutta historian aikaperspektiivit ovat muutenkin mielenkiintoisia. Esim. päräyttävä fakta mielestäni on, että kuningatar Kleopatra eli lähempänä nykyhetkeä kuin suurten pyramidien rakentamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Selailin joku aika sitten Roslingin Faktojen maailmaa. Se kannattaisi varmaan kaikkien lukea.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äänestys: Onko Suomessa eläminen tullut huonommaksi kuin ennen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.10.2019 13:45 Selailin joku aika sitten Roslingin Faktojen maailmaa. Se kannattaisi varmaan kaikkien lukea.
Oliko kirjassa jotain, joka erityisesti liittyy tähän ketjuun? Tämä kysymys on esitetty vilpittömän uteliaana, vaikka saattaa äkkiseltään tietysti vaikuttaa pisteliäältä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin