Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 27.06.2019 20:17 Irtisanouduin tänään mun yli 10v. työsuhteesta ja allekirjoitin uuden työsopparin. Ala vaihtuu täysin, innostus on aika korkealla juuri nyt! Elokuussa alkaa uusi työ.
Onnea!

Itse olisin ollut välillä viime vuoden aikana ihan valmis vaihtamaan työpaikkaa, mutta onneksi stressi ei enää valu alaspäin samalla tavalla. (Vaikkakin minusta tehtiin haluamattani tiimin vastuuhenkilö keväällä.) Loman tarpeessa kyllä olen, ja se alkoikin 2 tuntia 58 minuutttia sitten.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 27.06.2019 20:17 Irtisanouduin tänään mun yli 10v. työsuhteesta ja allekirjoitin uuden työsopparin. Ala vaihtuu täysin, innostus on aika korkealla juuri nyt! Elokuussa alkaa uusi työ.
Hienoa! Vaihtelu virkistää.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos onnitteluista! Siirryn huumebisneksestä viestintäbisnekseen. Firman toimiala oli jossain finderin taloustieto- sivustossa "taiteellinen luominen". Oma rooli on sitten jonkinlainen tirehtööri, joka pitää huolen siitä että se luomisprosessi on oikean suuntainen. Lopputuote on video.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 29.06.2019 11:13 Kiitos onnitteluista! Siirryn huumebisneksestä viestintäbisnekseen. Firman toimiala oli jossain finderin taloustieto- sivustossa "taiteellinen luominen". Oma rooli on sitten jonkinlainen tirehtööri, joka pitää huolen siitä että se luomisprosessi on oikean suuntainen. Lopputuote on video.
Eli sä olet niinku vanhanajan levy-yhtiöpomo? Hienoa! Onko sulla aiempaa kokemusta taiteilijoiden paimentamisesta? Ainakin elokuvissa ne aina heittävät tirehtöörin tietokoneen ulos ikkunasta tai kusevat kalliille matolle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä ei ole muusikoita, enemmän piirtelijäporukkaa. Olivat kovin säntillisen oloisia taidekoululaisiksi kun kävin moikkaamassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 15.07.2019 10:57 Meillä ei ole muusikoita, enemmän piirtelijäporukkaa. Olivat kovin säntillisen oloisia taidekoululaisiksi kun kävin moikkaamassa.
Juu, ymmärsin kyllä, että graafista puolta :)

Mihin tarkoitukseen tuotteet valmistuvat? Ovatko ne siis mainoksia? Elokuvien alihankintaa? Vai onko se taidetta taiteen vuoksi? Silloinhan sä oletkin teatterin johtaja. Se on vielä pahempaa!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en haluaisi täällä paljastaa firmaa ja toimiala on sen kokoinen, ettei ole näilläkään tiedoilla kaukana. Mutta enemmän muuta viestintää kuin mainoksia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Assemblyillä (Boozemblyillä) yksi tunnettu pelifirma olisi halunnut minut töihin. Tarkoittaisi kuitenkin muuttoa. Nykyisessä työssä saa välillä tehdä kiinnostavia juttuja, mutta itsellenikin kasataan vastuuta (jossain toisessa ketjussa oli aikoinaan juttua - en ehkä teknisesti ole esimiesasemassa eikä siten tullut lisää palkkaakaan), ja paineita jotka kuuluisivat firman johdolle.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 09.08.2019 23:21 Assemblyillä (Boozemblyillä) yksi tunnettu pelifirma olisi halunnut minut töihin. Tarkoittaisi kuitenkin muuttoa. Nykyisessä työssä saa välillä tehdä kiinnostavia juttuja, mutta itsellenikin kasataan vastuuta (jossain toisessa ketjussa oli aikoinaan juttua - en ehkä teknisesti ole esimiesasemassa eikä siten tullut lisää palkkaakaan), ja paineita jotka kuuluisivat firman johdolle.
Tuollaisiin tiedusteluihin pitää aina vastata että "no, mitä maksatte." Muuttoja, etätöitä yms. shittiä voi miettiä sitten.

Sinulla on kyllä jokin kummallinen turvallisuushakuisuuden ja itsensä aliarvostamisen kombo, joka estää realisoimasta markkina-arvoasi.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Kieltäydyin esimieshommasta. Olen siis vain projektin vastuuhenkilö :D
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 09.08.2019 23:24 Tuollaisiin tiedusteluihin pitää aina vastata että "no, mitä maksatte." Muuttoja, etätöitä yms. shittiä voi miettiä sitten.

Sinulla on kyllä jokin kummallinen turvallisuushakuisuuden ja itsensä aliarvostamisen kombo, joka estää realisoimasta markkina-arvoasi.
Ehkei kannattaisi liikaa rakastua siihen mitä on saanut aikaan. Aikoinaan työpaikassa aloittaessani oletin hypen perusteella että "nerot" ovat koodanneet jotain tosi hienoa. Aluksi tein työtä vain pienen kokonaisuuden kanssa. Sittemmin huomasin, etteivät muutkaan olleet mitään koodarineroja.

Edit: en oikeastaan vastannut kommenttiisi. Mutta noinhan muutkin toimivat. Joku pienempi osa osaa realisoida sen markkina-arvonsa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 09.08.2019 23:24 itsensä aliarvostamisen
Uskoakseni tuosta ensisijaisesti kyse. Nokkaeläin ajattelee olevansa niin huono ihminen, että kun joku hänet armosta ottaa töihin, se on hyväntekeväisyyttä.

Itse muistan Sauli Niinistön laskutusohjeen "parempi hävetä hetki kuin katua pitkään"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 9:16 Uskoakseni tuosta ensisijaisesti kyse. Nokkaeläin ajattelee olevansa niin huono ihminen, että kun joku hänet armosta ottaa töihin, se on hyväntekeväisyyttä.
En nyt ole merkittävän huono ihminen, joskus tosin olen ollut parempi. Kirjoitan Kitinään vain kännissä (paitsi jos kirjoitan töissä, mitä ei taas ole ehtinyt), ja tulee varmaan aika outo vaikutelma itsesätäni, kun jutut muuttuvat toistaan typerämmiksi.

Tavallaan em. kuitenkin pitää paikkansa :) Pomoni pomo on hyvä hankkimaan ympärilleen oikeita ihmisiä ja puolsi aikanaan sitä, että pääsisin töihin palkkatuella.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olin varsin tyytyväinen elämääni.

Sitten firma päätti aloittaa yt-prosessin, syy ei oikein ole auennut kenellekkään. Pulju on ollut useasti Suomen parhaiten tuottavia IT-firmoja prosentuaalisesti. Tänä vuonna kuitenkin yksikkömme myynti on ollut huonoa koska hävitty useita isoja sopimuksia liian kalliina. Tulos kuitenkin jää plussalle puolisen miljoona.

Meikäläisellä kun on vahva yt-historia, nämä on kolmannettoista yyteet, niin tuli vähän kusi sukkaan. Vetäisin sitten linkedissä statuksen toiseen asentoon niin kaksi tuntia ja ensimmäinen yhteydenotto. Nyt tippunut aika reilusti yhteydenottoja ja tänään otettiin vähän alkoa työkavereiden kanssa niin aika usea muukin on jo lähtemässä ja kun kuuli näiden tulevia palkkoja ja tehtäviä, niin perkele.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt on hyvä aika vaihtaa. Talous uhkaa jäähtyä ja puolen vuoden päästä työmarkkina voi olla ihan toinen. Myös IT-hommissa.

Allekirjotin tänään uuden työsopparin. Oon irtisanomisajan jälkeen sitten myyntijohtaja. Nakkikioskissa, mutta kummiskin. Uusi duuni on ollut haussa. Pari mestaa on mennyt ohi suun. Headhunter soitti ja päätin tarttua tähän myyntihommaan kun ei tiedä mihin talous pian menee. Myyntiä tarttee aina.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ns. iso pomo aikoinaan lupasi henkilökohtaisesti, ettei käy huonosti, jos otan paikan YT:eiden jälkeen (ja ei väärässä, työt jatkuivat.) Startup-meiningillä kuitenkin mennään edelleen. Vuoden lopussa on taas deadline monelle projektille.

Edit: LinkedIn-profiilini ei näytä niin houkuttevalta. Kymmenen vuotta nuorempi tyyppi, jolle yritin opettaa jotain koodaamisesta, oli aikoinaan headhunterien listoilla, koska oli aloittanut Nokialla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka paha leima voi olla ihmisellä otsassa?

Olen käynyt kolmessa eri firmassa työhaastattelussa ja kaikkien kautta päätyisin yhteen ja samaan tuoliin, jossa olen jo istunut vuosien varrella erinäisia aikoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joku Martelan malli?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Piti tulla juuri uudet Martelan kalusteet, mutta kun suunnitelluista tiloista löytyi kosteutta, menee uusien tilojen hankinta uusiksi. (Mitenkään mihinkään edellä olevaan liittymättä.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Töissä ollaan nyt jännän äärellä. Reilun viikon päästä voi olla että projekti, jota olen tehnyt 6 vuotta, vedetään jäihin, kun toiseen projektiin on mahdollisesti tulossa iso asiakas. Toisaalta vielä tehdään täysillä vanhoja hommia. Yksi työtehtävä oli tehdä CV. Jos alkaa liikaa vituttaa, onphan tuokin nyt päivitettynä :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Osui silmään isosta firmasta omaan osaamiseen osuva vakanssi, katsotaan tuleeko haistattelukutsu.

Muutama haastattelu takana. Yhdeen en kelvannut, pari dissasin itse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tänään esimies sanoi aamupalaverissa, että kaikkien pitäisi aina toimia hiukan epämukavuusalueellaan.

Ymmärrän kyllä pointin itsensä kehittämisestä. Mutta toimiiko se kaikille, elämäntilanteesta riippumatta ja jatkuvasti? Hänen mukaansa esim. testaajia olisi helppo palkata, jos vain firman johdolta tulisi vihreää valoa. (Oikeasti itse kukin sluibaa testauksesta, jos vain annetaan mahdollisuus. Ja dokumentoinnin kanssa sama homma.)

En usko että keskeinen ongelma olisi ollut tähänkään asti, etteivät työntekijät olisi epämukavuusalueellaan :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tähän mennessä ennätys 31 osumaa viikossa hauissa linked-profiililla, tällä viikolla 86.

Kävin haastattelussa keväällä alkavaan vakanssiin. Osuisi aika mukavasti osaamiseen vaikka liiketoiminta-ala onkin eri.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 06.11.2019 23:23 Tänään esimies sanoi aamupalaverissa, että kaikkien pitäisi aina toimia hiukan epämukavuusalueellaan.

Ymmärrän kyllä pointin itsensä kehittämisestä. Mutta toimiiko se kaikille, elämäntilanteesta riippumatta ja jatkuvasti?
Kaipa se tasapainoinen näkemys on, että työpäivässä on hyvä olla jatkuvasti hetkiä siellä epämukavuusalueella. Aina ja koko ajan ei ole kestävää.

Jatkuva stressi ei ole hyvä juttu ja kokonaisstressitasoon kannattaa kiinnittää huomiota. Päivä ja viikkotasolla pitää myös pystyä palautumaan.

Ammatillisesti kannattaa kiinnittää huomiota uuden omaksumisen nopeuteen ja kumulatiivisuuteen. Jos oma tahti on hyvin hidas, niin kollegat ja toimiala painaa karkuun. Toisaalta ensimmäisten joukossa oleminen vaatiikin sitten paukkuja ihan eri tavalla kuin esim. Top 20% oleminen.
Vastaa Viestiin