Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vasemmistoliitolla ja vihreillä ei oikein ole varaa keikuttaa venettä liikaa. Kumpikaan ei ole seuraavassa hallituksessa. RKP voi olla, mutta se on niin pieni, ettei kaada hallitusta yksinään. Keskusta on se joka ratkaisee ja valitsee sen mistä uskoo eniten hyötyvän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.12.2019 11:38Keskusta on se joka ratkaisee ja valitsee sen mistä uskoo eniten hyötyvän.
Joo, keskustan kannatus on tosiaan vähän sellaisella kehityslinjalla, että oikein huutaa oppositiokautta - kuten moni kepulainen (ja vielä useampi kokoomuslainen) korosti jo vaalien jälkeen. Toisaalta, moni kepulainen ei varmaan haluaisi luopua vallasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lypsyjakkara ja tummelipurkki ovat valmiina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2019 9:41Muut tiedotusvälineet eivät ole kirjoittaneet oikein mitään Haavistosta, IS:ltä tulee jatkuvasti näitä "UM:ssa kaivataan jo jopa Soinia" -juttuja.
Eiköhän sieltä jotain tietoa jostain tule kun on kirjallista kyselyä hallitukselle ja muutama kanne oikeuskanslerille.

Jos jää kiinni niin potkut ja taitaa paikka presidenttikisassakin jäädä. Siinä poliittista hintaa muutamalle terroristinalulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.12.2019 12:46 https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328420.html
Ei hyvältä näytä.
Eikä ehkä yllätä, että asialla oli Timo Haapala. Moni muu ei ehkä kehtaisi tehdä skandaalijuttua virkamiesjohdon vaihtamisesta, suoranaisista puhdistuksista, kun ei ole esittää mitään muuta kuin ihan normaalia virkakiertoa, eläköitymisiä, määräaikaisuuksia ja toisiin tehtäviin siirtymisiä, jotka tapahtuisivat ihan samalla lailla poliittisesta johdosta riippumatta.
Viimeksi muokannut urpiainen, 02.12.2019 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.12.2019 12:46 https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328420.html
Ei hyvältä näytä.
"Salmen paikalle vahvoilla on IS:n tietojen mukaan yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä, jonka toimikausi nykyisessä tehtävässä päättyy sopivasti ensi vuonna. "

Ei jeesus kristus. Tänne saa kohta jäädä kaikki.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti supo saa pomon demareiden järkevästä päästä. Kunhan vihervasuri ei pistä keisariksi jotain oman maailmankatsomuksensa omaavaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On vaarallista koko kansakunnan puolesta, jos ja kun sisäministerillä on oma ideologiansa. Se on jo nyt näkynyt. Toivottavasti ei ole pahempaa luvassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2019 10:32 Uskon, että Kepu käyttää tilannetta Rinteen ja demareiden heikentämiseen, mutta ei kaada hallitusta. Varmasti järkevää politiikkaa Kepulta. Jos pääministeri vaihtuisi, mutta hallitus muuten jatkaisi, uusi demaripääministeri olisi nykyrinnettä vahvempi.
Ymmärsinkö mä nyt oikein, että kepu haluaa lähtökohtaisesti vaihtaa pääministerin, mutta jatkaa samalla pohjalla (ja ohjelmalla?), mutta varsinaisen päätöksen tekee puoluehallitus? Olen kovasti yllättynyt! Meinaako ne nyt oikeasti vaatia Rinteen eroa (ja kilpailla Marinin/Lindtmanin johtamien demarien kanssa), vai haluavatko ne vain paistatella vielä hetken huomion keskipisteessä?

Toisaalta, voisi ehkä ajatella, että jos Rinne ei lähde nyt, niin seuraavassa puoluekokouksessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2019 16:35
James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2019 10:32 Uskon, että Kepu käyttää tilannetta Rinteen ja demareiden heikentämiseen, mutta ei kaada hallitusta. Varmasti järkevää politiikkaa Kepulta. Jos pääministeri vaihtuisi, mutta hallitus muuten jatkaisi, uusi demaripääministeri olisi nykyrinnettä vahvempi.
Ymmärsinkö mä nyt oikein, että kepu haluaa lähtökohtaisesti vaihtaa pääministerin, mutta jatkaa samalla pohjalla (ja ohjelmalla?), mutta varsinaisen päätöksen tekee puoluehallitus? Olen kovasti yllättynyt! Meinaako ne nyt oikeasti vaatia Rinteen eroa (ja kilpailla Marinin/Lindtmanin johtamien demarien kanssa), vai haluavatko ne vain paistatella vielä hetken huomion keskipisteessä?

Toisaalta, voisi ehkä ajatella, että jos Rinne ei lähde nyt, niin seuraavassa puoluekokouksessa.
Luulen että Marin ja moni muu on tätä pyytänyt.

Kyllä naurattaa, että AY-liikkeen Rinteen junttaamiseen käyttämät fyrkat ja luottamuspääoma suli 5 kk pääministeriyteen ja yhteen 700 ihmisen tes-kiistaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen vieläkin vähän ihmeissäni eilisestä. En olisi uskonut! Miten olikin päässyt unohtumaan, mitä se kepu tekee aina.

Mutta tästä mä ole ainakin alustavasti jopa jyrkästi eri mieltä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006329280.html

Minusta Kulmunin esiintyminen oli erinomaista. Siinä olisi tosiaan ollut paikka pelata näyttävä ulostulo ja nostaa omaa profiilia, mutta Kulmuni ei siihen lähtenyt. Politiikan toimittajien melkein yksimielinen kanta näyttäisi olevan, että nuori puheenjohtaja missasi tuhannen taalan paikan, jota ei kokemattomuuttaan tai arkuuttaan osannut käyttää.

Mun mielestä valtio-opin professori Hanna Wass oli A-ohjelmassa eilen jonkin tosi kiinnostavan äärellä (vaikka vaikutelma vähän sekava olikin), kun kieltäytyi analysoimasta näitä tapahtumia taktisina siirtoina poliittisessa valtapelissä, vaan halusi välttämättä puhua asiasisällön tasolla: mitä tämä merkitsee Suomen yhteiskunnalle ja poliittisen päätöksenteon sisällölle. Toimittajat olivat selvästi turhautuneita professorin haluttomuuteen pelata heidän kielipeliään, varsinkin kun professori vähän sivulauseenomaisesti antoi ymmärtää, että toimittajien tavaton halu analysoida politiikkaa taktisena valtapelinä asiasisällön sijaan on osatekijä nykyisessä politiikan alennustilassa, jossa suosituimman puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja voi tosiaan vastata valtio-omisteisten yritysten omistajaohjaukseen maahanmuutto- ja ilmastohössötyspuheella (tai puheenjohtaja talouskysymyksiin keskitysleirihaikailulla). Sanomisen sisällöillä ei ole äänestäjillekään oikein väliä, kun kaikki analysoidaan siirtoina pelissä. Tämä vieraannuttaa ainakin minua politiikasta, ja näyttää antavan tilaa kaikennäköisille populisteille ja yleiselle kyynisyydelle. Ei hyvä.

Tästä näkökulmasta Kulmunin vaisu esiintyminen oli minusta hienoa: hän ei maksimoinut oman peliliikkeensä näyttävyyttä, vaan halusi kaikin tavoin viestiä vakavuutensa ja jopa surullisuutensa parlamentarististen rakenteiden horjuessa luottamuspulan takia. Asia on valitettava, ja sellaisena Kulmuni sen esittikin, ei rehvakkaana siirtona. Minusta ihan hyvä. Toki kyyninen tulkinta pelisiirroista on tässäkin mahdollinen: Kulmuni ymmärtää varsin hyvin, että tämä (SDP:n näkökulmasta) petos ei ihan heti unohdu. Esiintymällä vastentahtoisena ja välttämällä vähän hassustikin eksplisiittisyyttä hän ehkä halusi astua mahdollisimman vähän SDP:n sisälle valitsemaan heidän puheenjohtajaansa, jotta punamultayhteistyö olisi taas joskus mahdollista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä tule ikävä Rinnettä, ehkäpä historien heikoin pääministeri.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.12.2019 9:02 Tästä näkökulmasta Kulmunin vaisu esiintyminen oli minusta hienoa: hän ei maksimoinut oman peliliikkeensä näyttävyyttä, vaan halusi kaikin tavoin viestiä vakavuutensa ja jopa surullisuutensa parlamentarististen rakenteiden horjuessa luottamuspulan takia. Asia on valitettava, ja sellaisena Kulmuni sen esittikin, ei rehvakkaana siirtona. Minusta ihan hyvä. Toki kyyninen tulkinta pelisiirroista on tässäkin mahdollinen: Kulmuni ymmärtää varsin hyvin, että tämä (SDP:n näkökulmasta) petos ei ihan heti unohdu. Esiintymällä vastentahtoisena ja välttämällä vähän hassustikin eksplisiittisyyttä hän ehkä halusi astua mahdollisimman vähän SDP:n sisälle valitsemaan heidän puheenjohtajaansa, jotta punamultayhteistyö olisi taas joskus mahdollista.
Kyllä mäkin tulkitsisin niin, että halusi antaa SDPlle mahdollisuuden tehdä oma valinta sen sijaan että Keskusta olisi vaatinut SDPä nöyrtymään tekemään suoraan niin kuin Keskusta vaatii. Kunniakas poistuminen ei tietenkään Rinteelle kelvannut, vaan haluaa poistua täydellä nöyryytyksellä. Toivottavasti näin tapahtuu vaikka koko hallitus kaatamalla. En ole koskaan voinut sietää ko. herran öykkärimäistä olemusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melko sekava tilanne jos mennään uusiin hallitusneuvotteluihin. Vanhanen puhemiehenä siis nimittäisi tunnustelijan. Jos nimittää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 03.12.2019 10:56 Melko sekava tilanne
Tää oli hyvä selkeytys:

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eiköhän sama hallitus jatka, vain päämisteri vaihtuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Presidentti Niinistö hyväksyi Rinteen eropyynnön :cheer: :cheer: :cheer: :jee: :ohyeah:

Vielä kun SDP kenkäsee pihalle puheenjohtajan pestiltä, niin voi painua unholaan. Olisi ihan suotavaa, että tämä historian tunkkainen tuulahdus vaihtuisi modernimpaan puheenjohtajaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Marin vain Lindtman? Vedonlyönnissä Antti lienee under dog, mutta mielestäni parempi poliitikko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.12.2019 13:56 Marin vain Lindtman? Vedonlyönnissä Antti lienee under dog, mutta mielestäni parempi poliitikko.
Tämä on jo taputeltu. Marin voitti vaalit ja tulee toimeen Rinteen kanssa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

ah internet <3

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vitsi aamupäivän ratoksi: mistä tietää, että ulkona on oikeasti kylmä? No siitä, et 2 työtöntä demareiden ex-ministeriä kävelee työkkäriin kädet kerranki omissa taskuissa eikä kansa
En nyt ihan riemuissani Marinistakaan ole.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Orpohan tuolla jo koettaa huudella, että kaikkien kanssa on käytävä aidot neuvottelut. Ja vaikka minä (Rinteestä puhumattakaan!) mieluusti vaihtaisinkin kepun kokoomukseen, ei kok toki lähde tähän kokoonpanoon tällä ohjelmalla. Eli eiköhän vanhan pohjan jatko ole melkein varmaa. Mahtaa muuten Rinnettä siepata, että meni oikein julkisesti anelemaan kepua hallitusneuvotteluihin ja hallitukseen. No, sai sitten kepua koko rahan edestä!

Urpilaisen pohjalaisen luokanopettajan hahmo ei hirveästi vedonnut minuun, mutta pidin silti vaihtoa Antti Rinteeseen valitettavana taka-askeleena ja menneisyyteen hapuiluna. Nyt olisi demareilla taas mahdollisuus ojentautua kohti tulevaisuutta (tai edes nykyaikaa). Marin lienee selkeä suosikki, Lindtman on ollut vähän sivuraiteella Rinteen aikana ja edustaisi sikäli aidosti uudempaa alkua.

En kummankaan politiikkaa tai yhteiskunnallista ajattelua tunne ollenkaan kunnolla, eli sikäli en hirveästi osaa innostua kummastakaan. Molempien ministeri- ja ennen muuta kansainvälinen kokemus tuntuu aika ohuelta pääministerin tehtävään, mutta toki Marin on tässä EU-puheenjohtajakauden ministerikokemuksen myötä vahvemmilla. Ehkä ylipäänsä näyttävät molemmat tällaisen keski-ikäisen sedän silmiin aika nuorilta.

Mielikuvani Marinista on tamperelainen kuntapoliitikko, joka on varmaan tyypillisemmin vihervasemmistolainen kuin Lindtman, joka taas näyttäytyy vähän tällaisena kevyesti modernisoituna versiona perinteisehköstä äijädemarista (vantaalaisuus kompensoi akateemista koulutusta). Varmasti hyviä ihimisiä molemmat, mutta elitistinä kaipaisin taas vähän intellektuaalimpaa ja akateemisempaa otetta.

Veikkaan ja ehkän toivonkin Marinia, mutta ainakaan toistaiseksi kumpikaan ei kyllä oikeasti liikuta minua ihmeemmin suuntaan eikä toiseen. Hallituspuolueiden johtoviisikko näyttäisi toki modernimmalta Marinin vetämänä kuin Lindtmanin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lindtmanin SAK tausta saa ikävästi varpaanvälit syyhyämään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin