Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 21.01.2020 14:19 Stubbin tikkatauluilusta en oikein keksi paheksuttavaa?
Ainakin vastustajat käyttivät sitä häntä vastaan.
Aina pitää laukoa, kun on paikka. Kyllä se joskus huonommastakin paikasta uppoaa kuin Rinne postikiistasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En nyt enää tiedä mistä tarkalleen ottaen keskustellaan, mutta jo kunnallispolitiikassa Marin on tullut tunnetuksi ihan tekojensa kautta harvinaisen rohkeana ja tomerena toteuttajana. Ei tässä mitään lisänäyttöjä tarvitse odotella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.01.2020 14:58 En nyt enää tiedä mistä tarkalleen ottaen keskustellaan, mutta jo kunnallispolitiikassa Marin on tullut tunnetuksi ihan tekojensa kautta harvinaisen rohkeana ja tomerena toteuttajana. Ei tässä mitään lisänäyttöjä tarvitse odotella.
Kunnallispolitiikka on kuitekin ihan eri luokan nappikauppaa kuin valtiolaiva. Tyypillisesti riittää, että 2-3 ryhmittymää keskenään diilaa jokusen menomomentin ja rakennushankkeen ja 90% menoista tulee lakisääteisenä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 21.01.2020 14:48
urpiainen kirjoitti: 21.01.2020 14:40 Jomman kumman meistä pitää kyllä lukea juttu uudestaan ja tarkistaa asia, koska minä taas muistaakseni luin, että toimittaja kertoo Marinin henkilökuvansa aluksi anekdootin siitä, että kun lehden kuvaaja halusi ottaa juttua varten kuvia, Marin kieltäytyi ehdotetusta poseerauksesta sanoen, että ei miespoliitikkoakaan koskaan pyydettäisi siten poseeraamaan. Oli kai ihan toimittajan valinta nostaa tämä asia juttuunsa? Voisi jopa ajatella, että toimittaja "halusi tulla julkisuuteen sukupuolikärjellä", kun taas Marin, kieltäytymällä tyttöposeerauksesta, nimenomaan halusi välttää tätä kärkeä ja esiintyä kuin kuka tahansa pääministeri, jotka yleensä ovat keski-ikäisiä miehiä.
Hieman ihmetyttää, että miksi se, että tehdään niin kuin miesten kanssa yleensä tehdään, olisi jotenkin parempi vaihtoehto ja tavoiteltava tila. Mun silmään yleensä näyttää, että naiset osaa olla rennommin kuvissa ja poseeraa paremmin ja keskivertomiehellä olisi paljon opittavaa valokuvattavanaolosta.
Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.01.2020 14:42
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 21.01.2020 14:19 Stubbin tikkatauluilusta en oikein keksi paheksuttavaa?
Ainakin vastustajat käyttivät sitä häntä vastaan.
No joo, toki noin. Mutta tarkoitin, että minusta tämä oli ihan tyhjästä haettu paheksunta, koska vain haluttiin joku syy paheksua Stubbia.
Ei pidä antaa syöttöjä vastusajan lapaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:35
Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
Nyt meni puurot ja vellit sekaisin. Ei edestä =\= pelle.

Kuva
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:35 Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
Jos on nuorehko naispääministeri, niin miksi pitäisi esittää olevansa jotain muuta kuin nuorehko naispääministeri? Paraneeko neidin asiaosaaminen ja suorituskyky muka sillä että esittää olevansa vanha miespääministeri :roll:
Käsittääkseni molemmat määreet on sellaisia joista voisi olla ylpeä ja tuoda niitä rohkeasti esiin. Mielestäni nykyinen positio on todella hieno saavutus Marinilta. Harva on samaan pystynyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kuvaajan ohje oli katsoa olan yli kameraan.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 21.01.2020 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 21.01.2020 15:47
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:35 Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
Jos on nuorehko naispääministeri, niin miksi pitäisi esittää olevansa jotain muuta kuin nuorehko naispääministeri?
Nuorehko naispääministeri voi tehdä tyttömäisen veikeitä tai seksikkäitä tai hauskoja poseerauksia tai olla tekemättä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:49 Nuorehko naispääministeri voi tehdä tyttömäisen veikeitä tai seksikkäitä tai hauskoja poseerauksia tai olla tekemättä.
Joo, toki. Sillä ei ole mulle mitään merkitystä tekee niin tai näin. Mä vaan ihmettelin miksi sitä miten miesten kanssa yleensä toimitaan pidetään jotenkin parempana vaihtoehtona tuodakseni esiin sitä että todelliseen tasa-arvoon on ilmeisesti vielä matkaa, kun tälläistä näkökulmaa esiintyy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 21.01.2020 15:12
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.01.2020 14:58 En nyt enää tiedä mistä tarkalleen ottaen keskustellaan, mutta jo kunnallispolitiikassa Marin on tullut tunnetuksi ihan tekojensa kautta harvinaisen rohkeana ja tomerena toteuttajana. Ei tässä mitään lisänäyttöjä tarvitse odotella.
Kunnallispolitiikka on kuitekin ihan eri luokan nappikauppaa kuin valtiolaiva. Tyypillisesti riittää, että 2-3 ryhmittymää keskenään diilaa jokusen menomomentin ja rakennushankkeen ja 90% menoista tulee lakisääteisenä.
Niin, siis Marin on jatkanut samalla topakkuudella eduskunnassa kuin oli jo Tampereen valtuustossa laittaessaan äijät ja ämmät kuriin. Tuskin hänen perusluonteensa siitä muuttuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:49
Vagabondo kirjoitti: 21.01.2020 15:47
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:35 Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
Jos on nuorehko naispääministeri, niin miksi pitäisi esittää olevansa jotain muuta kuin nuorehko naispääministeri?
Nuorehko naispääministeri voi tehdä tyttömäisen veikeitä tai seksikkäitä tai hauskoja poseerauksia tai olla tekemättä.
+1 Marin nyt vaan on moderni nainen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä. Tämä nyt vaan on ongelma monelle miehelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mitä hienoa on mielipiteissä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2020 16:14 ^ mitä hienoa on mielipiteissä?
Mitä on elämä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:49
Vagabondo kirjoitti: 21.01.2020 15:47
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:35 Mutta jos olet nuorehko naispääministeri, rento poseeraus ei ole tavoiteltava tila. Jos olisin Marinin henk. koht. spin doctor ja konsulentti (kuka sanoo, etten ole?!), kehottaisin ehdottomasti välttämään kaikkia rentoja ja hauskoja poseerauksia. Kuten hän on tehnytkin.
Jos on nuorehko naispääministeri, niin miksi pitäisi esittää olevansa jotain muuta kuin nuorehko naispääministeri?
Nuorehko naispääministeri voi tehdä tyttömäisen veikeitä tai seksikkäitä tai hauskoja poseerauksia tai olla tekemättä.
Urpilaisen verkkosukkakuvathan oli niin great success! Eiku.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.01.2020 18:18
sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2020 16:14 ^ mitä hienoa on mielipiteissä?
Mitä on elämä?
Pääministeriä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 15:38
urpiainen kirjoitti: 21.01.2020 14:42
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2020 14:28 Ainakin vastustajat käyttivät sitä häntä vastaan.
No joo, toki noin. Mutta tarkoitin, että minusta tämä oli ihan tyhjästä haettu paheksunta, koska vain haluttiin joku syy paheksua Stubbia.
Ei pidä antaa syöttöjä vastusajan lapaan.
Tää on minusta ihan kiinnostava tematiikka. Aika valitettavasti suomalainen politiikka ja jopa uutisointi on mennyt sellaiseen suuntaan, että ei hirveän rakentavasti (mutta kriittisesti) keskustella isoista kysymyksistä, vaan kytätään pikkuvirheitä ja isketään niihin.

Stubbin tapauksessa oli minusta selvää, että shortsi-tikkataulukohu oli täydellisen merkityksetön, mutta sekä omat että vastustajat käyttivät sitä tosi heppoisena keppihevosena yleisen Stubb-tyytymättömyytensä kanavoimiseen (jos keppihevosella voi kanavoida; nää metaforat on niin hankalia). Rinteen tapauksessa oli samanlaista: hänen sekoilunsa hallituksen tiedoista ja tahtotilasta koskien postin jakelijoiden sopimustilannetta oli itsessään aika merkityksetön detalji, mutta siinä olisi ollut kuitenkin aineksia rakentaa ihan kiinnostava keskustelu hallituksen omistajaohjauksen ja työmarkkinapolitiikan luonteesta. Sitä ei käytetty, vaan saatiin tekosyy hyökätä Antti Rinteen kimppuun.

Varmaan oikeat syyt Rinteen vaihdolle oli kepun tarve näyttää hauista sekä kepun ja demarien yleinen tyytymättömyys Rinteeseen. Kyllä demokratiassa pääministerin vaihtaminen ilman vaaleja on sen verran vakava asia, että ilman muuta olisi pitänyt keskustella noista oikeista syistä. Sen sijaan haettiin jotain muotoseikkaa, johon voitiin iskeä. Ei hyvä.

Ja edelleen, al-Hol. Ilta-Sanomilla oli ihan oikea uutinen: hallitus valmisteli vähin ääniin siirtoja, joista muissa maissa kinattiin aika suureen ääneen julkisesti tavalla, joka menee aika syvälle politiikan perusteisiin. Asian tuominen julkisuuteen olisi ollut hyvä journalistinen teko, joka olisi voinut saada aikaan hyvän ja tärkeän keskustelun. Mutta IS:n kokoomuspersutoimitus freimasi asian yksinomaan sellaisena, että Haavisto olisi mokannut jossain prosessin muotoseikassa, ja tällä verukkeella päästään lyömään Haavistoa. Itse asia jäi tässä taas kokonaan sivuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/viihde/art-2000006386892.html

Olen jo hyvän aikaa sitten ollut sitä mieltä, että nämä somehahmot ja muutkin julkkisnaiset puhuvat näillä kehonpositiivisuusjutuillaan ja -kuvillaan vain itselleen. Siis kyseessä on itseterapointi, eikä mikää koko naiskuntaa koskeva voimaannuttava eheytyminen. Julkaisemalla läski/ei läski- kuviaan vain ruokitaan itse asetelmaa, pidetään se muistissa ja hengissä. Ruokitaan samalla myös ylipäätään tissi/persekuvien painoarvoa, haetaan niille jotakin merkittävyyttä, vaikka sellaista ei tietenkään ole. Sitten kaiken päälle itketään, kun setä kehui tissejä tai huomasi näppylän nivusessa. Voisin lopettaa saarnani toteamalla, kylläpä naiset ovat tyhmiä, mutta syyllistän mielummin isiään, että missä olitte, kun tyttäresi tarvitsi lapsena huomiotanne?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nuo ”poseeraus vs. todellisuus” -kuvat ovat tosiaan keino hakea julkisuutta lähinnä. Ilta=Pierut innolla niitä
linkittävät.

Mäkin voisin laittaa kuvaparin, jossa toisessa on vatsa sisään/rinta ulos poseeraus ja toisessa ei. Tärkeä muistaa, kaikki ei ole sitä, miltä instafiidissäni näyttää! Muistakaa se, nuoret seuraajat!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Luulet liikoja vatsoistasi

Sinun tapauksessasi pitää ensin poseerata pieruverkkareissa köyhän näköisenä pojan(?) auton vieressä. Sitten sama kuva valkotakilla Teslalla. Kuvatekstiksi: näin se ammatti ja raha vaikuttaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006401790.html

Aiemmin hoitajalta kului lääkejakeluun 3h/kk. Nyt ei kulu.
Eli loogista olisi, että asiakkaan maksama hoitomaksu vastaavasti pienisi saman summan kuin koneellinen lääkejakelu säästää aikaa. Eli muutokset kumoaisivat toisensa. Mutta ei.

Eli tällä logiikalla, jos kotihoidon kaikki työ ostettaisiin ostopalveluna kolmannelta, asiakas maksaisi kaiken kahteen kertaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.02.2020 10:04Aiemmin hoitajalta kului lääkejakeluun 3h/kk. Nyt ei kulu.
Eli loogista olisi, että asiakkaan maksama hoitomaksu vastaavasti pienisi saman summan kuin koneellinen lääkejakelu säästää aikaa. Eli muutokset kumoaisivat toisensa. Mutta ei.
Jos hoitaja käyttää edelleen saman ajan vanhuksen luona eikä näprää siellä pillereitä, hän ehtii tehdä 3 h/kk enemmän muuta avustamista. Kuten ulkoilutusta, kylvetystä tms. Silloinhan kyse on palvelutason parantumisesta. Minulle ei nyt käynyt ihan selväksi onko näin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.02.2020 11:46
James Potkukelkka kirjoitti: 10.02.2020 10:04Aiemmin hoitajalta kului lääkejakeluun 3h/kk. Nyt ei kulu.
Eli loogista olisi, että asiakkaan maksama hoitomaksu vastaavasti pienisi saman summan kuin koneellinen lääkejakelu säästää aikaa. Eli muutokset kumoaisivat toisensa. Mutta ei.
Jos hoitaja käyttää edelleen saman ajan vanhuksen luona eikä näprää siellä pillereitä, hän ehtii tehdä 3 h/kk enemmän muuta avustamista. Kuten ulkoilutusta, kylvetystä tms. Silloinhan kyse on palvelutason parantumisesta. Minulle ei nyt käynyt ihan selväksi onko näin.
Toki, _jos_ noin olisi. Mutta epäilen hyvin suuresti, että noin ei ole. Uskon, että säästyvä aika käytetään siihen, että ko. hoitajalle tulee enemmän asiakkaita.

Eli asiakkaan luona kodinhoitaja tekee samat temput kuin ennenkin miinus lääkkeiden jako.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.02.2020 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.02.2020 12:28Toki, _jos_ noin olisi. Mutta epäilen hyvin suuresti, että noin ei ole. Uskon, että säästyvä aika käytetään siihen, että ko. hoitajalle tulee enemmän asiakkaita.
Tässä kuitenkin puhutaan aikaperustaisesta laskutuksesta. Artikkelin perustella en osaa sanoa juuta enkä jaata.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Tämän korkeammalle et Suomessa pääse asumaan."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006406924.html

Ostat minkä tahansa asunnon vaikka Kuusamosta, niin olet vähintään 250 metrin korkeudessa (merenpinnasta).
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin